Japonská automobilka potvrdila návrat na vytrvalostné preteky Le Mans. V kategórii LM P1 bude Nissan konkurovať vozidlám Audi, Porsche a Toyota.
Svoj návrat má Nissan naplánovaný na budúci rok, kedy postaví na štart 24 hodín Le Mans a vytrvalostnej série FIA World Endurance Championship (WEC) dva modely GT-R LM Nismo.
Nissan nestratil kontakt s Le Mans
Japonská značka má skúsenosti zo svojho pôsobenia na pretekoch Le Mans od roku 1986 do roku 1999 s výnimkou trojročnej prestávky v rokoch 1991 až 1993.
Od sezóny 2011 pôsobila v známych vytrvalostných pretekoch ako dodávateľ motorov.
V tomto roku pripravil Nissan v spolupráci s motoršportovým úpravcom Nismo motor pre Zeod RC, ktoré prejde jedno celé kolo na čisto elektrický pohon vďaka rekuperácii energie získanej za hodinu jazdy.
Konkurenčné Porsche 919 Hybrid zbiera prvé úspechy v pretekoch WEC. Po pódiovom umiestnení na okruhu Silvestrone si vybojovalo Porsche prvé miesto na štarte v Spa-Francorchamps.
Motor Nissanu má lepší kilogramový výkon ako Formula 1Čítajte
Porsche rekuperuje obrovskú energiu
Hybridný model je testovacím laboratóriom pre budúce sériové vozidlá. Hybridné pretekárske autá sú rozdelené do štyroch kategórií podľa množstva elektrickej energie, ktorú môžu použiť.
Porsche patrí do 6-megajoule kategórie, čo znamená, že počas jedného vyše 13 kilometrového okruhu môže použiť presne 1,67 kWh energie.
Pri prejdení 348 kôl to znamená 581,2 kWh. Pretekárske Porsche tak získa počas 24 hodín Le Mans vďaka rekuperácii energiu, s ktorou by si elektrický e-Golf teoreticky vystačil na 4 576 km dlhú jazdu.
Efektivita rekuperačných systémov KERS je v Le Mans mimoriadne dôležitá.
Pretekári totiž počas jedného kola niekoľkokrát prekonajú rýchlosť 320 km/h a dvakrát brzdia až do rýchlosti, na ktorú sme zvyknutí v bežnej premávke.