SME

Nissan sa vracia do Le Mans, Porsche zbiera elektrinu z jazdy

Nissan pripravuje konkurenčný model pre Audi, Porsche a Toyotu vo vytrvalostných pretekoch Le Mans.

(Zdroj: Nissan)

Japonská automobilka potvrdila návrat na vytrvalostné preteky Le Mans. V kategórii LM P1 bude Nissan konkurovať vozidlám Audi, Porsche a Toyota.

Svoj návrat má Nissan naplánovaný na budúci rok, kedy postaví na štart 24 hodín Le Mans a vytrvalostnej série FIA World Endurance Championship (WEC) dva modely GT-R LM Nismo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nissan nestratil kontakt s Le Mans

Japonská značka má skúsenosti zo svojho pôsobenia na pretekoch Le Mans od roku 1986 do roku 1999 s výnimkou trojročnej prestávky v rokoch 1991 až 1993.

SkryťVypnúť reklamu

Od sezóny 2011 pôsobila v známych vytrvalostných pretekoch ako dodávateľ motorov.

V tomto roku pripravil Nissan v spolupráci s motoršportovým úpravcom Nismo motor pre Zeod RC, ktoré prejde jedno celé kolo na čisto elektrický pohon vďaka rekuperácii energie získanej za hodinu jazdy.

Konkurenčné Porsche 919 Hybrid zbiera prvé úspechy v pretekoch WEC. Po pódiovom umiestnení na okruhu Silvestrone si vybojovalo Porsche prvé miesto na štarte v Spa-Francorchamps.

Prečítajte si tiež:Motor Nissanu má lepší kilogramový výkon ako Formula 1Čítajte 

Porsche rekuperuje obrovskú energiu

Hybridný model je testovacím laboratóriom pre budúce sériové vozidlá. Hybridné pretekárske autá sú rozdelené do štyroch kategórií podľa množstva elektrickej energie, ktorú môžu použiť.

Porsche patrí do 6-megajoule kategórie, čo znamená, že počas jedného vyše 13 kilometrového okruhu môže použiť presne 1,67 kWh energie.

SkryťVypnúť reklamu

Pri prejdení 348 kôl to znamená 581,2 kWh. Pretekárske Porsche tak získa počas 24 hodín Le Mans vďaka rekuperácii energiu, s ktorou by si elektrický e-Golf teoreticky vystačil na 4 576 km dlhú jazdu.

Efektivita rekuperačných systémov KERS je v Le Mans mimoriadne dôležitá.

Pretekári totiž počas jedného kola niekoľkokrát prekonajú rýchlosť 320 km/h a dvakrát brzdia až do rýchlosti, na ktorú sme zvyknutí v bežnej premávke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 482
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 168
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 893
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 117
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 905
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 681
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu