SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Nissan sa vracia do Le Mans, Porsche zbiera elektrinu z jazdy

Nissan pripravuje konkurenčný model pre Audi, Porsche a Toyotu vo vytrvalostných pretekoch Le Mans.

(Zdroj: Nissan)

Japonská automobilka potvrdila návrat na vytrvalostné preteky Le Mans. V kategórii LM P1 bude Nissan konkurovať vozidlám Audi, Porsche a Toyota.

Svoj návrat má Nissan naplánovaný na budúci rok, kedy postaví na štart 24 hodín Le Mans a vytrvalostnej série FIA World Endurance Championship (WEC) dva modely GT-R LM Nismo.

Nissan nestratil kontakt s Le Mans

Japonská značka má skúsenosti zo svojho pôsobenia na pretekoch Le Mans od roku 1986 do roku 1999 s výnimkou trojročnej prestávky v rokoch 1991 až 1993.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Od sezóny 2011 pôsobila v známych vytrvalostných pretekoch ako dodávateľ motorov.

V tomto roku pripravil Nissan v spolupráci s motoršportovým úpravcom Nismo motor pre Zeod RC, ktoré prejde jedno celé kolo na čisto elektrický pohon vďaka rekuperácii energie získanej za hodinu jazdy.

Konkurenčné Porsche 919 Hybrid zbiera prvé úspechy v pretekoch WEC. Po pódiovom umiestnení na okruhu Silvestrone si vybojovalo Porsche prvé miesto na štarte v Spa-Francorchamps.

Prečítajte si tiež:Motor Nissanu má lepší kilogramový výkon ako Formula 1Čítajte 

Porsche rekuperuje obrovskú energiu

Hybridný model je testovacím laboratóriom pre budúce sériové vozidlá. Hybridné pretekárske autá sú rozdelené do štyroch kategórií podľa množstva elektrickej energie, ktorú môžu použiť.

Porsche patrí do 6-megajoule kategórie, čo znamená, že počas jedného vyše 13 kilometrového okruhu môže použiť presne 1,67 kWh energie.

SkryťVypnúť reklamu

Pri prejdení 348 kôl to znamená 581,2 kWh. Pretekárske Porsche tak získa počas 24 hodín Le Mans vďaka rekuperácii energiu, s ktorou by si elektrický e-Golf teoreticky vystačil na 4 576 km dlhú jazdu.

Efektivita rekuperačných systémov KERS je v Le Mans mimoriadne dôležitá.

Pretekári totiž počas jedného kola niekoľkokrát prekonajú rýchlosť 320 km/h a dvakrát brzdia až do rýchlosti, na ktorú sme zvyknutí v bežnej premávke.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 383
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 812
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 10 399
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 611
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 608
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 789
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 396
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 962
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  2. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  3. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  4. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  7. Ján Šeďo: Okrem vlády nás dobehla aj iná pohroma - Covid a nepára sa s nami.
  8. Věra Tepličková: Na Bôriku zasa nič alebo Kto to dlhšie vydrží: Sulík alebo Matovič?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 576
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 128
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 399
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 903
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 797
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 8 082
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 646
  8. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová 3 105
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu