SME
Streda, 27. september, 2023 | Meniny má Cyprián
reklama

Nissan sa vracia do Le Mans, Porsche zbiera elektrinu z jazdy

Nissan pripravuje konkurenčný model pre Audi, Porsche a Toyotu vo vytrvalostných pretekoch Le Mans.

(Zdroj: Nissan)

Japonská automobilka potvrdila návrat na vytrvalostné preteky Le Mans. V kategórii LM P1 bude Nissan konkurovať vozidlám Audi, Porsche a Toyota.

Svoj návrat má Nissan naplánovaný na budúci rok, kedy postaví na štart 24 hodín Le Mans a vytrvalostnej série FIA World Endurance Championship (WEC) dva modely GT-R LM Nismo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nissan nestratil kontakt s Le Mans

Japonská značka má skúsenosti zo svojho pôsobenia na pretekoch Le Mans od roku 1986 do roku 1999 s výnimkou trojročnej prestávky v rokoch 1991 až 1993.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od sezóny 2011 pôsobila v známych vytrvalostných pretekoch ako dodávateľ motorov.

V tomto roku pripravil Nissan v spolupráci s motoršportovým úpravcom Nismo motor pre Zeod RC, ktoré prejde jedno celé kolo na čisto elektrický pohon vďaka rekuperácii energie získanej za hodinu jazdy.

Konkurenčné Porsche 919 Hybrid zbiera prvé úspechy v pretekoch WEC. Po pódiovom umiestnení na okruhu Silvestrone si vybojovalo Porsche prvé miesto na štarte v Spa-Francorchamps.

Prečítajte si tiež:Motor Nissanu má lepší kilogramový výkon ako Formula 1Čítajte 

Porsche rekuperuje obrovskú energiu

Hybridný model je testovacím laboratóriom pre budúce sériové vozidlá. Hybridné pretekárske autá sú rozdelené do štyroch kategórií podľa množstva elektrickej energie, ktorú môžu použiť.

Porsche patrí do 6-megajoule kategórie, čo znamená, že počas jedného vyše 13 kilometrového okruhu môže použiť presne 1,67 kWh energie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri prejdení 348 kôl to znamená 581,2 kWh. Pretekárske Porsche tak získa počas 24 hodín Le Mans vďaka rekuperácii energiu, s ktorou by si elektrický e-Golf teoreticky vystačil na 4 576 km dlhú jazdu.

Efektivita rekuperačných systémov KERS je v Le Mans mimoriadne dôležitá.

Pretekári totiž počas jedného kola niekoľkokrát prekonajú rýchlosť 320 km/h a dvakrát brzdia až do rýchlosti, na ktorú sme zvyknutí v bežnej premávke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  2. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  3. Volia podľa TikToku, Youtube a Instagramu. Ovplyvnia mladí voľby?
  4. Prišli na to, že odpad je cenný
  5. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  6. Všetkým lepí pred voľbami
  7. Najlepšie poviedky domácich autorov
  8. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  1. Všetkým lepí pred voľbami
  2. Kandidát OĽANO Martin Seman: Nikto nemôže ostať na okraji
  3. Hennessy oslavuje 50 rokov Hip Hopu
  4. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  5. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  6. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  7. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  8. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 16 053
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 548
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 117
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 4 683
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 779
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 3 203
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 784
  8. Najlepšie poviedky domácich autorov 2 511
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Peter Kubica: Kniha od krčmových rečí po beh
  2. Ján Buocik: Kto pomôže Bratislave po parlamentných voľbách 2023?
  3. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu...
  4. Norbert Kaník: Aký je rozdiel medzi Matovičom a Ficom? A je vôbec nejaký?
  5. Jano Richter: Noviny vytrvalo mlčia o miliónovej korupcii
  6. Juraj Kumičák: Politikum II - Pellegrini
  7. Irena Šimuneková: Studený hrad a hrad Gýmeč časť 2.
  8. Leonard Malacký: Čo je to za stranu ten HLAS, kde sa vzal?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 52 607
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 51 507
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 254
  4. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 36 299
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 958
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 31 569
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 658
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 258
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu