SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Cesty budú pokrývať mobilným signálom, aby boli bezpečnejšie a rýchlejšie

V prípade nehody alebo zníženia priepustnosti cesty môže byť doprava rýchlo odklonená na inú trasu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Bezpečné a rýchlejšie cestovanie sa dá dosiahnuť využitím inteligentných dopravných systémov (ITS), ktoré ku svojej činnosti potrebujú elektronické komunikačné siete.

Zhodli sa na tom predstavitelia Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ), Ministerstva dopravy výstavby a regionálneho rozvoja, Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., Orange Slovensko, a.s., Slovak Telekom, a.s. a Telefónica Slovakia, s.r.o. na pracovnom stretnutí.

Všetci zainteresovaní sa dohodli na ďalšej spolupráci, ktorej cieľom bude najmä odstránenie signálom nepokrytých miest a zabezpečenie lepšej dostupnosti hlasových a dátových služieb na diaľničných úsekoch a rýchlostných cestách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Prepojením informačných a telekomunikačných technológií s dopravným inžinierstvom sa dá dosiahnuť zníženie nehodovosti a zvýšiť kapacitu existujúcej infraštruktúry.

Predstavte si, že vaše motorové vozidlo má terminál, vďaka ktorému komunikuje s okolitými vozidlami a posiela informácie o dopravnej situácii do centra, kde sú ďalej spracované.

Systém zbiera napríklad informácie o rýchlosti dopravy, nehodách, stave vozovky, počasí a podobne. Prostredníctvom ITS sa bezpečnostné a iné dôležité informácie premietnu na premenlivých informačných tabuliach pri cestách, zmenia sa premenlivé dopravné značky.

V prípade nehody alebo zníženia priepustnosti cesty môže byť doprava rýchlo odklonená na inú trasu a vy sa bezpečne a rýchlejšie dostanete do cieľa.

SkryťVypnúť reklamu

Pokrytie signálom je nevyhnutnosťou aj pre fungovanie celoeurópskeho systému pre motorové vozidlá eCall, ktorý v prípade dopravnej nehody automaticky privolá záchranné zložky integrovaného záchranného systému. To vám v konečnom dôsledku môže zachrániť život.

Zdroj: TS RÚ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 738
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 906
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 668
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 044
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 326
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 760
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 712
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 972
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


10 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Maťo Chudík: Ticho
  3. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  4. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  5. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 517
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 617
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 510
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 570
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 201
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 491
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 684
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 316
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu