Zraz priaznivcov tuningu značiek skupiny Volkswagen je v poradí 33. v jeho histórii. Približne 200.000 fanúšikov bude počas predĺženého víkendu (28. - 31. mája 2014) putovať na kultovú akciu do rakúskeho Reifnitzu. Škoda sa stretnutia GTI zúčastní po piaty raz.
Štúdia Škoda Yeti Xtreme je športové prevedenie úspešného kompaktného SUV v rely štýle. Showcar kombinuje možnosti SUV s pohonom všetkých kolies so svojráznymi dizajnovými a výbavovými prvkami.
Yeti s brzdami z Octavie RS
Pod kapotou pracuje motor 1,8 TSI s výkonom 112 kW (152 k). Krútiaci moment motora je prenášaný na všetky kolesá cez šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku (DSG). Jeho maximum 250 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1.500 do 4.200 ot./min..
Koncept by mal rýchlosť 100 km/h pokoriť za 9 sekúnd a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 192 km/h.
Yeti Xtreme prevzal brzdy z modelu Octavia RS. V matnom šedom odtieni lakovaný Yeti stojí na 17-palcových kolesách z ľahkých zliatin s veľkými terénnymi pneumatikami.
Bočné okná sú tmavé, strecha a lemy kolies sú zvýraznené žlto-zelenou farbou. Vpredu dostal Yeti mohutný nárazník, veľký otvor pre prívod vzduchu a LED svetlomety. Pre náročnejšie športové nasadenie je podvozok výškovo nastaviteľný.
V batožinovom priestore sa nachádza náhradné koleso a takzvané Recovery Tracks. Sú to špeciálne trakčné podložky, ktoré je možné pri zapadnutí v piesku podsunúť pod kolesá a uľahčiť vyslobodenie.
Výbava ako v rely vozidle
Pre posádku sú k dispozícii štyri samostatné športové sedadlá Recaro s integrovanými štvorbodovými bezpečnostnými pásmami. Vozidlo je vybavené športovým volantom s integrovanými pádlami pre voľbu rýchlostných stupňov.
Paket Color & Trim zahŕňa karbónové prvky a tmavé alcantarové povrchy so zeleným farebným akcentom. Konceptu nechýbajú hliníkové pedále a špeciálne prahové lišty.
Nové je prevedenie stredového panelu so zaujímavými prvkami: nôž na prerezanie bezpečnostných pásov alebo hasiaci prístroj. V priehradke pred sedadlom spolujazdca sa nachádza súprava pre poskytnutie prvej pomoci.
zdroj: Škoda