SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Volkswagen odhaľuje detaily nového Passatu

Nový Passat bude ľahší, priestrannejší a s výkonným Bi-Turbo TDI motorom.

(Zdroj: Volkswagen)

V poradí ôsma generácia Volkswagenu Passatu si na svoje odhalenie počká do tretieho júla. Autosalón v Paríži ukáže auto, ktoré by malo byť o 85 kg ľahšie než jeho predchodca.

S 23 miliónmi predaných kusov od roku 1973 je Volkswagen Passat najpredávanejším modelom značky, predstihol dokonca aj legendárneho „chrobáka“. Dr. Heinz-Jakob Neuser tvrdí, že môžeme čakať „nový štandard v tejto kategórii“.

Zatiaľ neexistujú žiadne oficiálne fotografie novej generácie Passatu, tak sa musíme uspokojiť aspoň s dostupnými skicami.

Podľa obrázkov by mal byť Passat viac podobný Golfu a zároveň športovejší, s viac zvažujúcou sa strechou podobne ako v prípade variantu Passat CC.

Rovnaká dĺžka ukrýva dlhší rázvor

Nová generácia Volkswagenu Passat bude ako prvé vozidlo koncernu využívať natiahnutú modulárnu platformu MQB.

Vďaka použitiu modernejších materiálov a vysokopevnej ocele, konštruktéri ušetrili 33 kg na nosných prvkoch karosérie, 9 kg na podvozku, 40 kg na pohonnej jednotke a 3 kg na elektrických rozvodoch a zariadeniach.

Vozidlo bude o zanedbateľné 2 mm kratšie ako predchodca, dlhší rázvor však pre posádku zabezpečí o 33 mm viac miesta.

Predné sedadlá sú posadené o 10 mm nižšie a pasažieri v druhom rade získali 26 mm navyše. Volkswagen Passat vo svojej ôsmej generácii odnesie o 47 litrov viac batožiny. Celkový objem kufra narástol na 650 litrov.

Počítať môžeme s delenými zadnými sedadlami (40:20:40), posuvnými priehradkami v kufri a dvojitým dnom. Nový Passat umožní, po sklopení zadných sedadiel, prevážať predmety dlhé 2,85 metra.

Veko batožinového kufra sa otvorí samé po mávnutí nohou pod zadným nárazníkom. Automaticky prebehne aj jeho zavretie.

Šesť valcov nahradili dve turbá

Pod kapotou novej generácie Volkswagenu Passat sa objaví aj nový štvorvalcový naftový motor, ktorý nahradí najvýkonnejšie šesťvalce. V duchu „downsizingu“ konštruktéri použili bi-turbo.

Agregát 2,0 TDI BiTurbo vyprodukuje výkon 176 kW (239 k) a masívny krútiaci moment 500 Nm. Spolupracovať bude s prepracovanou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ktorá bude schopná pracovať s masívnym krútiacim momentom.

Do ponuky ba sa malo dostať aj hybridné pohonné ústrojenstvo zatiaľ ponúkané v Golfe GTE. Kolesá roztáča kombinácia spaľovacieho motora 1,4 TSI a elektromotora. Celkový systémový výkon prekračuje 200 konských síl podporených krútiacim momentom s hodnotou 400 Nm.

Hybridný Volkswagen Passat by mal v čisto elektrickom režime precestovať vzdialenosť takmer 50 km.

Volkswagen Passat bude samozrejme v ponuke aj s ďalšími známymi pohonnými jednotkami ako 1,6 TDI, rôznymi verziami 2,0 TDI, benzínovými motormi 1,4 TSI a 1,8 TSI.

V rámci benzínových motorov bude na vrchole stáť prepĺňaná jednotka 2,0 TSI s výkonom 162 (220 k) alebo 206 kW (280 k).

V kolóne jazdí sám

Volkswagen chce verejnosť upriamiť na celý rad noviniek. Počítať môžeme s aktívnymi Full LED svetlometmi riadenými kamerou a LED zadnými svetlami.

Rad asistenčných pomocníkov zahŕňa známe autonómne brzdenie a parkovací asistent.

Novinkou je funkcia automatického posunu vozidla v zápche, keď automobil sleduje vozidlo pred sebou. Samozrejmosťou je systém pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu.

Nový Passat príde na trh aj s novým systémom riadenia, ktorý mení pomer otočenia kolesa k otočeniu volantu v závislosti na množstve otáčok. Jednoducho povedané: viac otočený volant viac otáča kolesom.

Do ponuky sa dostanú aj adaptívne tlmiče DCC a športový podvozok.

Na trhu ešte tento rok

Interiér vozidla bude ťažiť z novej generácie informačného systému MIB II. s obrazovkami veľkými od 5,8 až do 8 palcov. Konfigurovateľný prístrojový panel je riešený digitálnym zobrazovacím prvkom s uhlopriečkou 12,3 palca.

Nový Volkswagen Passat zavíta na svetové trhy krátko po premiére v Paríži v októbri tohto roka. Klasický sedan neskôr doplní verzia kombi, masívnejší Alltrack, ale aj derivát CC.

zdroj: Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 528
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 437
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 186
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 728
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 959
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 715
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 524
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 315
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dráčik je lídrom v slovenskom biznise v hračkami.

E-shop Dušana Víglaského sa zviditeľňuje príspevkami na úrovni konšpirácií.


9. aug

Na stránke sa detský návštevník dostane aj k článkom ako "Elektronický koncentrák".


8. aug
Proroctvo je veda o tom, ako sa mýliť v predpovediach o budúcnosti. Budúcnosť je vždy prekvapením, takže uvidíme. Každopádne, ja to mám s proroctvami veľmi zlé, hovorí Salman Rushdie.

Kritike čelia bezpečnostné opatrenia podujatia, kde na spisovateľa zaútočili.


4 h
Ruskí vojaci počas invázie na Ukrajinu.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  2. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  3. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  4. Peter Lacina: Pozemský raj na Podšípe
  5. Martin Urmanič: Sulík ako zlý muž koalície
  6. Martin Morháč: Prečo ideme v digitalizácii opačným smerom ako ostatní?
  7. Štefan Vidlár: TA3: V POLITIKE
  8. Gabriel Daniš: Invázia do bývalého Československa ako paralela s ruskou agresiou na Ukrajine
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 79 981
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 762
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 881
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 527
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 792
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 5 276
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 514
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 287
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu