V poradí ôsma generácia Volkswagenu Passatu si na svoje odhalenie počká do tretieho júla. Autosalón v Paríži ukáže auto, ktoré by malo byť o 85 kg ľahšie než jeho predchodca.
S 23 miliónmi predaných kusov od roku 1973 je Volkswagen Passat najpredávanejším modelom značky, predstihol dokonca aj legendárneho „chrobáka“. Dr. Heinz-Jakob Neuser tvrdí, že môžeme čakať „nový štandard v tejto kategórii“.
Zatiaľ neexistujú žiadne oficiálne fotografie novej generácie Passatu, tak sa musíme uspokojiť aspoň s dostupnými skicami.
Podľa obrázkov by mal byť Passat viac podobný Golfu a zároveň športovejší, s viac zvažujúcou sa strechou podobne ako v prípade variantu Passat CC.
Rovnaká dĺžka ukrýva dlhší rázvor
Nová generácia Volkswagenu Passat bude ako prvé vozidlo koncernu využívať natiahnutú modulárnu platformu MQB.
Vďaka použitiu modernejších materiálov a vysokopevnej ocele, konštruktéri ušetrili 33 kg na nosných prvkoch karosérie, 9 kg na podvozku, 40 kg na pohonnej jednotke a 3 kg na elektrických rozvodoch a zariadeniach.
Vozidlo bude o zanedbateľné 2 mm kratšie ako predchodca, dlhší rázvor však pre posádku zabezpečí o 33 mm viac miesta.
Predné sedadlá sú posadené o 10 mm nižšie a pasažieri v druhom rade získali 26 mm navyše. Volkswagen Passat vo svojej ôsmej generácii odnesie o 47 litrov viac batožiny. Celkový objem kufra narástol na 650 litrov.
Počítať môžeme s delenými zadnými sedadlami (40:20:40), posuvnými priehradkami v kufri a dvojitým dnom. Nový Passat umožní, po sklopení zadných sedadiel, prevážať predmety dlhé 2,85 metra.
Veko batožinového kufra sa otvorí samé po mávnutí nohou pod zadným nárazníkom. Automaticky prebehne aj jeho zavretie.
Šesť valcov nahradili dve turbá
Pod kapotou novej generácie Volkswagenu Passat sa objaví aj nový štvorvalcový naftový motor, ktorý nahradí najvýkonnejšie šesťvalce. V duchu „downsizingu“ konštruktéri použili bi-turbo.
Agregát 2,0 TDI BiTurbo vyprodukuje výkon 176 kW (239 k) a masívny krútiaci moment 500 Nm. Spolupracovať bude s prepracovanou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ktorá bude schopná pracovať s masívnym krútiacim momentom.
Do ponuky ba sa malo dostať aj hybridné pohonné ústrojenstvo zatiaľ ponúkané v Golfe GTE. Kolesá roztáča kombinácia spaľovacieho motora 1,4 TSI a elektromotora. Celkový systémový výkon prekračuje 200 konských síl podporených krútiacim momentom s hodnotou 400 Nm.
Hybridný Volkswagen Passat by mal v čisto elektrickom režime precestovať vzdialenosť takmer 50 km.
Volkswagen Passat bude samozrejme v ponuke aj s ďalšími známymi pohonnými jednotkami ako 1,6 TDI, rôznymi verziami 2,0 TDI, benzínovými motormi 1,4 TSI a 1,8 TSI.
V rámci benzínových motorov bude na vrchole stáť prepĺňaná jednotka 2,0 TSI s výkonom 162 (220 k) alebo 206 kW (280 k).
V kolóne jazdí sám
Volkswagen chce verejnosť upriamiť na celý rad noviniek. Počítať môžeme s aktívnymi Full LED svetlometmi riadenými kamerou a LED zadnými svetlami.
Rad asistenčných pomocníkov zahŕňa známe autonómne brzdenie a parkovací asistent.
Novinkou je funkcia automatického posunu vozidla v zápche, keď automobil sleduje vozidlo pred sebou. Samozrejmosťou je systém pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu.
Nový Passat príde na trh aj s novým systémom riadenia, ktorý mení pomer otočenia kolesa k otočeniu volantu v závislosti na množstve otáčok. Jednoducho povedané: viac otočený volant viac otáča kolesom.
Do ponuky sa dostanú aj adaptívne tlmiče DCC a športový podvozok.
Na trhu ešte tento rok
Interiér vozidla bude ťažiť z novej generácie informačného systému MIB II. s obrazovkami veľkými od 5,8 až do 8 palcov. Konfigurovateľný prístrojový panel je riešený digitálnym zobrazovacím prvkom s uhlopriečkou 12,3 palca.
Nový Volkswagen Passat zavíta na svetové trhy krátko po premiére v Paríži v októbri tohto roka. Klasický sedan neskôr doplní verzia kombi, masívnejší Alltrack, ale aj derivát CC.
zdroj: Volkswagen