Volkswagen odhaľuje detaily nového Passatu

Nový Passat bude ľahší, priestrannejší a s výkonným Bi-Turbo TDI motorom.

(Zdroj: Volkswagen)

V poradí ôsma generácia Volkswagenu Passatu si na svoje odhalenie počká do tretieho júla. Autosalón v Paríži ukáže auto, ktoré by malo byť o 85 kg ľahšie než jeho predchodca.

S 23 miliónmi predaných kusov od roku 1973 je Volkswagen Passat najpredávanejším modelom značky, predstihol dokonca aj legendárneho „chrobáka“. Dr. Heinz-Jakob Neuser tvrdí, že môžeme čakať „nový štandard v tejto kategórii“.

Zatiaľ neexistujú žiadne oficiálne fotografie novej generácie Passatu, tak sa musíme uspokojiť aspoň s dostupnými skicami.

Podľa obrázkov by mal byť Passat viac podobný Golfu a zároveň športovejší, s viac zvažujúcou sa strechou podobne ako v prípade variantu Passat CC.

Rovnaká dĺžka ukrýva dlhší rázvor

Nová generácia Volkswagenu Passat bude ako prvé vozidlo koncernu využívať natiahnutú modulárnu platformu MQB.

Vďaka použitiu modernejších materiálov a vysokopevnej ocele, konštruktéri ušetrili 33 kg na nosných prvkoch karosérie, 9 kg na podvozku, 40 kg na pohonnej jednotke a 3 kg na elektrických rozvodoch a zariadeniach.

Vozidlo bude o zanedbateľné 2 mm kratšie ako predchodca, dlhší rázvor však pre posádku zabezpečí o 33 mm viac miesta.

Predné sedadlá sú posadené o 10 mm nižšie a pasažieri v druhom rade získali 26 mm navyše. Volkswagen Passat vo svojej ôsmej generácii odnesie o 47 litrov viac batožiny. Celkový objem kufra narástol na 650 litrov.

Počítať môžeme s delenými zadnými sedadlami (40:20:40), posuvnými priehradkami v kufri a dvojitým dnom. Nový Passat umožní, po sklopení zadných sedadiel, prevážať predmety dlhé 2,85 metra.

Veko batožinového kufra sa otvorí samé po mávnutí nohou pod zadným nárazníkom. Automaticky prebehne aj jeho zavretie.

Šesť valcov nahradili dve turbá

Pod kapotou novej generácie Volkswagenu Passat sa objaví aj nový štvorvalcový naftový motor, ktorý nahradí najvýkonnejšie šesťvalce. V duchu „downsizingu“ konštruktéri použili bi-turbo.

Agregát 2,0 TDI BiTurbo vyprodukuje výkon 176 kW (239 k) a masívny krútiaci moment 500 Nm. Spolupracovať bude s prepracovanou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ktorá bude schopná pracovať s masívnym krútiacim momentom.

Do ponuky ba sa malo dostať aj hybridné pohonné ústrojenstvo zatiaľ ponúkané v Golfe GTE. Kolesá roztáča kombinácia spaľovacieho motora 1,4 TSI a elektromotora. Celkový systémový výkon prekračuje 200 konských síl podporených krútiacim momentom s hodnotou 400 Nm.

Hybridný Volkswagen Passat by mal v čisto elektrickom režime precestovať vzdialenosť takmer 50 km.

Volkswagen Passat bude samozrejme v ponuke aj s ďalšími známymi pohonnými jednotkami ako 1,6 TDI, rôznymi verziami 2,0 TDI, benzínovými motormi 1,4 TSI a 1,8 TSI.

V rámci benzínových motorov bude na vrchole stáť prepĺňaná jednotka 2,0 TSI s výkonom 162 (220 k) alebo 206 kW (280 k).

V kolóne jazdí sám

Volkswagen chce verejnosť upriamiť na celý rad noviniek. Počítať môžeme s aktívnymi Full LED svetlometmi riadenými kamerou a LED zadnými svetlami.

Rad asistenčných pomocníkov zahŕňa známe autonómne brzdenie a parkovací asistent.

Novinkou je funkcia automatického posunu vozidla v zápche, keď automobil sleduje vozidlo pred sebou. Samozrejmosťou je systém pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu.

Nový Passat príde na trh aj s novým systémom riadenia, ktorý mení pomer otočenia kolesa k otočeniu volantu v závislosti na množstve otáčok. Jednoducho povedané: viac otočený volant viac otáča kolesom.

Do ponuky sa dostanú aj adaptívne tlmiče DCC a športový podvozok.

Na trhu ešte tento rok

Interiér vozidla bude ťažiť z novej generácie informačného systému MIB II. s obrazovkami veľkými od 5,8 až do 8 palcov. Konfigurovateľný prístrojový panel je riešený digitálnym zobrazovacím prvkom s uhlopriečkou 12,3 palca.

Nový Volkswagen Passat zavíta na svetové trhy krátko po premiére v Paríži v októbri tohto roka. Klasický sedan neskôr doplní verzia kombi, masívnejší Alltrack, ale aj derivát CC.

zdroj: Volkswagen

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 727
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 011
  3. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 4 423
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 117
  5. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 937
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 525
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 299
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 179
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 512
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 200

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

SVET

Mariňák: Ak ponorku nájdu, námorníkov aj tak nezachránia

Stratenú argentínsku ponorku by mohol nájsť sonar, hovorí Ross Hall.

ŠPORT

Prerušenie ligy? Neexistuje na to dôvod, tvrdí Lintner

Kluby si môžu vyskúšať, aké je to hrať bez kľúčových hráčov, hovorí šéf ligy.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.