Volkswagen odhaľuje detaily nového Passatu

Nový Passat bude ľahší, priestrannejší a s výkonným Bi-Turbo TDI motorom.

(Zdroj: Volkswagen)

V poradí ôsma generácia Volkswagenu Passatu si na svoje odhalenie počká do tretieho júla. Autosalón v Paríži ukáže auto, ktoré by malo byť o 85 kg ľahšie než jeho predchodca.

S 23 miliónmi predaných kusov od roku 1973 je Volkswagen Passat najpredávanejším modelom značky, predstihol dokonca aj legendárneho „chrobáka“. Dr. Heinz-Jakob Neuser tvrdí, že môžeme čakať „nový štandard v tejto kategórii“.

Zatiaľ neexistujú žiadne oficiálne fotografie novej generácie Passatu, tak sa musíme uspokojiť aspoň s dostupnými skicami.

Podľa obrázkov by mal byť Passat viac podobný Golfu a zároveň športovejší, s viac zvažujúcou sa strechou podobne ako v prípade variantu Passat CC.

Rovnaká dĺžka ukrýva dlhší rázvor

Nová generácia Volkswagenu Passat bude ako prvé vozidlo koncernu využívať natiahnutú modulárnu platformu MQB.

Vďaka použitiu modernejších materiálov a vysokopevnej ocele, konštruktéri ušetrili 33 kg na nosných prvkoch karosérie, 9 kg na podvozku, 40 kg na pohonnej jednotke a 3 kg na elektrických rozvodoch a zariadeniach.

Vozidlo bude o zanedbateľné 2 mm kratšie ako predchodca, dlhší rázvor však pre posádku zabezpečí o 33 mm viac miesta.

Predné sedadlá sú posadené o 10 mm nižšie a pasažieri v druhom rade získali 26 mm navyše. Volkswagen Passat vo svojej ôsmej generácii odnesie o 47 litrov viac batožiny. Celkový objem kufra narástol na 650 litrov.

Počítať môžeme s delenými zadnými sedadlami (40:20:40), posuvnými priehradkami v kufri a dvojitým dnom. Nový Passat umožní, po sklopení zadných sedadiel, prevážať predmety dlhé 2,85 metra.

Veko batožinového kufra sa otvorí samé po mávnutí nohou pod zadným nárazníkom. Automaticky prebehne aj jeho zavretie.

Šesť valcov nahradili dve turbá

Pod kapotou novej generácie Volkswagenu Passat sa objaví aj nový štvorvalcový naftový motor, ktorý nahradí najvýkonnejšie šesťvalce. V duchu „downsizingu“ konštruktéri použili bi-turbo.

Agregát 2,0 TDI BiTurbo vyprodukuje výkon 176 kW (239 k) a masívny krútiaci moment 500 Nm. Spolupracovať bude s prepracovanou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ktorá bude schopná pracovať s masívnym krútiacim momentom.

Do ponuky ba sa malo dostať aj hybridné pohonné ústrojenstvo zatiaľ ponúkané v Golfe GTE. Kolesá roztáča kombinácia spaľovacieho motora 1,4 TSI a elektromotora. Celkový systémový výkon prekračuje 200 konských síl podporených krútiacim momentom s hodnotou 400 Nm.

Hybridný Volkswagen Passat by mal v čisto elektrickom režime precestovať vzdialenosť takmer 50 km.

Volkswagen Passat bude samozrejme v ponuke aj s ďalšími známymi pohonnými jednotkami ako 1,6 TDI, rôznymi verziami 2,0 TDI, benzínovými motormi 1,4 TSI a 1,8 TSI.

V rámci benzínových motorov bude na vrchole stáť prepĺňaná jednotka 2,0 TSI s výkonom 162 (220 k) alebo 206 kW (280 k).

V kolóne jazdí sám

Volkswagen chce verejnosť upriamiť na celý rad noviniek. Počítať môžeme s aktívnymi Full LED svetlometmi riadenými kamerou a LED zadnými svetlami.

Rad asistenčných pomocníkov zahŕňa známe autonómne brzdenie a parkovací asistent.

Novinkou je funkcia automatického posunu vozidla v zápche, keď automobil sleduje vozidlo pred sebou. Samozrejmosťou je systém pre sledovanie neželaného opustenia jazdného pruhu.

Nový Passat príde na trh aj s novým systémom riadenia, ktorý mení pomer otočenia kolesa k otočeniu volantu v závislosti na množstve otáčok. Jednoducho povedané: viac otočený volant viac otáča kolesom.

Do ponuky sa dostanú aj adaptívne tlmiče DCC a športový podvozok.

Na trhu ešte tento rok

Interiér vozidla bude ťažiť z novej generácie informačného systému MIB II. s obrazovkami veľkými od 5,8 až do 8 palcov. Konfigurovateľný prístrojový panel je riešený digitálnym zobrazovacím prvkom s uhlopriečkou 12,3 palca.

Nový Volkswagen Passat zavíta na svetové trhy krátko po premiére v Paríži v októbri tohto roka. Klasický sedan neskôr doplní verzia kombi, masívnejší Alltrack, ale aj derivát CC.

zdroj: Volkswagen

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 932
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 133
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 376
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 474
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 151
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 784
  7. Kam do tepla v januári? 2 010
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 840
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 665
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 007

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prežili Mečiara, zvládli Fica aj Dzurindu. Čo bude ďalej?

Ako sa menili noviny a podnikatelia na Slovensku.

BRATISLAVA

Developer oprášil projekt pred stanicou Nové Mesto

Pred stanicou oproti Kuchajde plánujú postaviť obytné budovy.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.