BRATISLAVA. Úsek diaľnice D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) postavia za necelých 255 miliónov eur. Výstavba by mala trvať 1095 dní a zabezpečí ju združenie firiem EUROVIA SK, Hochtief CZ a SMS. .
Nový úsek diaľnice zvýši rýchlosť prejazdu v smere sever - juh
"Vybudovaním úseku diaľnice D3 sa výrazne zlepší doprava v Žiline. Vyťažené úseky, predovšetkým na cestách I/11 a I/18, sa odľahčia," uviedol Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Odklonením dopravy mimo mesta sa podľa NDS zvýši plynulosť a rýchlosť prejazdov v smere sever – juh pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu.
"Popri úspore času, pohonných hmôt, znížení nehodovosti, prinesie nová diaľnica aj zmiernenie negatívnych účinkov na kvalitu života obyvateľov. Plánuje sa výstavba 6 protihlukových stien v celkovej dĺžke viac ako 3 km," dodal Jánošík s tým, že nový úsek diaľnice bude mať vplyv aj na zníženie emisií v obývaných oblastiach.
V mieste mostných objektov sa osadí krovitá zeleň, aby mohli zvieratá bez stresu prechádzať popod diaľnicu. Stretu zveri s automobilmi zabráni oplotenie diaľnice.
Ponad priehradu, tunel a dva mosty
Úsek diaľnice sa začína priamo napojením na úsek D3 Hričovské Podhradie – Žilina (Strážov). Následne bude estakádou premosťovať Hričovskú priehradu a vchádzať do 2,2 km dlhého tunela Považský Chlmec.
Súčasťou projektu sú tri dva mostné objekty v celkovej dĺžke 3,87 2 km, z toho jedna náročná 1,4 km dlhá estakáda ponad Hričovskú priehradu.
Diaľnica bude končiť priamym napojením na nasledujúci úsek D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto. Do jeho dobudovania bude úsek dočasne napojený na cestu I/11.
Navrhovaná diaľnica D3 v úseku Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) je súčasťou diaľničného ťahu D1-D3 v trase Bratislava – Trenčín – Žilina – Skalité s napojením na Poľsko s odbočením na Českú republiku a na juhu s napojením na Maďarsko a Rakúsko.
Zdroj: TS NDS