Ford pripravuje nový systém adaptívneho riadenia, ktorý by mal zlepšiť ovládateľnosť pri vysokých aj nízkych rýchlostiach. Technológia funguje na princípe zmeny pomeru otáčok volantu v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla.
Podľa zástupcov značky Ford, vozidlo s adaptívnym riadením ponúka väčšiu radosť z jazdy. Rozdiel medzi štandardným riadením a adaptívnym riešením demonštruje priložené video.
Pri nižších rýchlostiach je na otočenie kolesa potrebný menší počet otáčok volantu. Ford tak získa ľahšiu ovládateľnosť v meste a pri parkovaní.
Pri vysokých rýchlostiach platí opačný princíp – na otočenie kolies je vyžadované výraznejšie otočenie volantu. Automobil je tak viac stabilný a menej náchylný na drobné zmeny smeru.
Na rozdiel od adaptívnych systémov riadenia iných automobiliek, technológia vyvinutá Fordom je umiestnená vo volante. Zmena prevodového pomeru sa deje už na „vstupe“ a nie sú vyžadované zložité technologické zmeny v primárnom systéme riadenia.
Nová technika do Európy dorazí na budúci rok. Adaptívne riadenie môžeme očakávať vo väčších modeloch značky Ford vrátane nového SUV a druhej generácie modelu S-Max.