Ford bude inak točiť volantom, keď pôjde pomaly a inak pri rýchlej jazde

Riadenie s premenlivým pomerom bude Ford montovať do väčších modelov. Hlavnú technológiu ukrýva volant.

(Zdroj: Ford)

Ford pripravuje nový systém adaptívneho riadenia, ktorý by mal zlepšiť ovládateľnosť pri vysokých aj nízkych rýchlostiach. Technológia funguje na princípe zmeny pomeru otáčok volantu v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla.

Podľa zástupcov značky Ford, vozidlo s adaptívnym riadením ponúka väčšiu radosť z jazdy. Rozdiel medzi štandardným riadením a adaptívnym riešením demonštruje priložené video.

Pri nižších rýchlostiach je na otočenie kolesa potrebný menší počet otáčok volantu. Ford tak získa ľahšiu ovládateľnosť v meste a pri parkovaní.

Pri vysokých rýchlostiach platí opačný princíp – na otočenie kolies je vyžadované výraznejšie otočenie volantu. Automobil je tak viac stabilný a menej náchylný na drobné zmeny smeru.

Na rozdiel od adaptívnych systémov riadenia iných automobiliek, technológia vyvinutá Fordom je umiestnená vo volante. Zmena prevodového pomeru sa deje už na „vstupe“ a nie sú vyžadované zložité technologické zmeny v primárnom systéme riadenia.

Nová technika do Európy dorazí na budúci rok. Adaptívne riadenie môžeme očakávať vo väčších modeloch značky Ford vrátane nového SUV a druhej generácie modelu S-Max.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 641
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 028
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 710
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 330
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 419
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 935
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 861
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 809
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 799
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.