SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Test: Zabehli sme BMW 335d xDrive Touring

Takmer nedotknuté nové auto si postupne pýtalo menej a menej paliva. Pre ideálne zabehnutie vyžaduje jazdu v rôznom spektre otáčok.

Kombi verzia BMW radu 3 so šesťvalcovým motorom poteší úrovňou cestovania najmä počas dlhých výletov.Kombi verzia BMW radu 3 so šesťvalcovým motorom poteší úrovňou cestovania najmä počas dlhých výletov. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Dieselové kombi sme počas testu preverili presne v tom smere, na ktorý je vo svojej podstate predurčené.

Namiesto naháňania pracovných povinností s prázdnym autom sme zvolili dlhší výlet mimo mesta s dvomi pasažiermi a s batožinou.

Na zabehnutie vozidla, ktoré malo pred začiatkom redakčného testu absolvovaných len 70 kilometrov, sme nezvolili úplne ideálnu trasu.

Dlhšia jazda zábehu vyhovuje, ale väčšinou monotónne diaľničné tempo nie je pre nové auto to pravé.

Podľa neoficiálnych informácií výrobca odporúča jazdu v rôznom spektre otáčok nevyhýbajúc sa ani vyšším otáčkam a častému preraďovaniu. Samozrejme, zvyšovanie otáčok by malo byť pozvoľné, rozhodne bez využívania funkcie kick down.

Agregát disponuje masívnym krútiacim momentom

V testovanom vozidle driemal naftový šesťvalec s objemom tri litre a s výkonom 230 kW. Slovo driemal platilo len do štartu z miesta.

Aj keď sme motor držali v prijateľnom pásme otáčok, pri pohýnaní na semafore sa odmeňoval surovým zvukom nezabehnutého diesela.

Samozrejme pridal k tomu aj patričnú dávku akcelerácie. Zvuk motora sa líšil aj v závislosti od režimu jazdy.

V režime Eco-pro, s ktorým sme absolvovali 90 percent testu, je podstatne kultúrnejší ako v športovom móde.

Pri vyrovnanej jazde pôsobil agregát kultivovane a na diaľnici točil príjemných 1800 otáčok za minútu.

Nástup masívneho krútiaceho momentu 630 Nm od 1500 otáčok uľahčuje predbiehanie a výkon vrcholí následne pri 4400 otáčkach.

Ale pri týchto parametroch a výrobcom udávanom zrýchlení pod päť sekúnd nemusíme o sile motora pochybovať.

Batožinový priestor má dobrý tvar a výrobca nezabudol ani na dnes bežné doplnky ako háčiky, sieťky, či adaptívny upevňovací systém.
Foto: Tomáš Benedikovič

Prevodovka zbytočne nepodraďuje

O filtrovanie nerovností a zvládanie zákrut sa staral adaptívny M podvozok. Aj keď sme s naloženým autom a navyše v premávke nemohli ísť na limit, ani raz v nás podvozok nevyvolal náznak pochybností.

Ponúkal primerané pohodlie, ale hlavne veľkú rezervu pri prejazde zákrut. Taktiež správanie vozidla je dobre predvídateľné.

Automatická osemstupňová prevodovka radila pomerne rýchlo a pri citlivom narábaní s plynovým pedálom podržala rýchlostný stupeň a zbytočne nepodraďovala.

Dobre vybavené testovacie auto stojí 77 180 eur. Príplatková výbava tvorí tretinu z ceny.
Foto: Tomáš Benedikovič

Spotreba postupne klesala

Naftový agregát si dlho pýtal viac ako sedem litrov paliva na 100 km. Po prejdení niekoľko sto kilometrov sa postupne uskromňoval a na konci testu priemerná spotreba klesla na úroveň 6,4 litra.

Výrobcom udávaných 5,6 litra sme mohli dosiahnuť len ťažko, aj napriek tomu, že sme absolvovali pre diesel ideálnu trasu.

Na druhej strane v prospech BMW hovorí pomerne naložené vozidlo a potenciál zlepšenia spotreby po úplnom zabehnutí.

Podvozok je pohodlný, ale hlavne robí vozidlo predvídateľné. Pri bežnej jazde má veľkú rezervu v zákrutách.
Foto: Tomáš Benedikovič
BMW 335d
xDrive Touring

Spotreba v teste:
6,4 l/100 km

Cena verzie od:
51.600 eur

NÁŠ NÁZOR: Príjemné ovládanie palubných systémov, chod motora na diaľnici a dobré sedenie sú detaily, ktoré zvyšujú jazdný komfort. V kombinácii s výkonným motorom a automatickou prevodovkou Steptronic ťažko kombíku niečo vyčítať. Snáď len zvuk diesela.

Dobre tvarovaný kufor ponúka dostatok miesta a štyri osoby doň zmestia svoju batožinu určenú na niekoľko dní bez problémov.

Pri menšom počte pasažierov sa nájde priestor napríklad pre lyžiarsku výstroj. Sklopenie strednej časti sedadla totiž umožňuje prevoz dlhších predmetov.

Z praktických riešení stojí za zmienku adaptívny upevňovací systém, či vysúvateľná deliaca mriežka batožinového priestoru a kabíny.

Interiéru môže niekto vyčítať konzervatívny dizajn. Je pravda, že niektoré prvky si BMW zachováva pomerne dlho, ale určite nás viac potešia analógové budíky oproti ich digitálnym napodobneninám.

Tu ich našťastie ešte nenájdeme, ale neplatí to o každom aute nemeckého výrobcu. Subjektívne sa nám viac páčil aj analógový ukazovateľ aktuálnej spotreby v minulých generáciách.

Bavorská automobilka si udržiava intuitívne ovládanie a dobrú ergonómiu. Všetko potrebné dosiahnete pohodlne z miesta vodiča bez naťahovania sa za ovládacími prvkami.

Motor nezabehnutého auta v sebe dieselový zvuk nezaprel. Parametrami nevyvolával pochybnosti o jeho sile.
Foto: Tomáš Benedikovič

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

BMW 3 Touring

Verzia

335d xDrive

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

31 100/51 600/77 180

Motor

diesel, šesťvalec, 2993 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

230(313)/4400

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

630/1500

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/8 - Steptronic

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

4,9/nemerané

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemerané

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemerané

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1200 na 8. prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1800 na 8. prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

70

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,6/6,4 spotreba nezabehnutého auta počas celého testu klesala

Objem palivovej nádrže (l)

57

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

720

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli SottoZero 225/45/18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1765/475

Objem batožinového priestoru (l)

495/1500

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2810; 4624; 1811; 1429

Motor

surový prejav nezabehnutého motora počuť najmä pri akcelerácii z miesta; dobrá reakcia na plyn; nástup krútiaceho momentu od 1500 otáčok je citeľný; v diaľničnom tempe je chod motora pri 1800 otáčkach veľmi kultivovaný

Prevodovka

zbytočne nepodraďovala, rýchle reakcie

Podvozok

adaptívny M podvozok je pohodlný na diaľniciach, ale aj cestách s horšou kvalitou; s rezervou si poradí s tiahlymi zákrutami aj pomalými serpentínami, BMW sa správa v zákrutách predvídateľne

Interiér

dostatok odkladacích priestorov; 8,8palcový dotykový displej navigácie, head up display

Posed vodiča a výhľad

výborný posed, dobrý výhľad

Ovládanie palubného systému/navigácie

tradične dobré ovládanie navigácie a palubného systému v BMW je intuitívne

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

výborná

Predné svetlá technika a účinok

bixenóny s adaptívnym osvetlením zákrut

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

pohodlné nastupovanie dopredu aj dozadu

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu elektrické nastavenie sedadiel, okrem manuálneho posúvania podsedáku

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

adaptívny upevňovací systém, sklopný stred sedadla pre prepravu dlhšieho nákladu; deliaca mriežka batožinového priestoru a kabíny; háčiky a sieťky na drobný nákup; elektrické otváranie batožinového priestoru

Rezervné koleso - prístup

pneumatiky runflat s núdzovým dojazdom, bez rezervy

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dobrý prístup k ostrekovaču; čisté prahy dverí, klasický uzáver hrdla nádrže

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 940
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 17 811
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 361
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 947
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 836
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 225
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 259
  8. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 2 870
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po rokovaní o zostavení vlády po voľbách vo februári 2020.

Bez SaS môže mať vládna koalícia pri opatreniach problém.


18 h
Poľovnícka chata v obci Čifáre, v ktorej sa stretávali Robert Fico a spol.

Sťažnosť vyšetrovateľa Juhása zamietla prokurátorka, ktorá priťažila aj čurillovcom.


16 h
The Sandman je hitom Netflixu.

Gaiman sa asi nedá adaptovať, ani Netflix to nevedel.


2 h
Pohľad na Záporožskú atómovú elektráreň pri meste Enerhodar na juhovýchode Ukrajiny.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 14 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Je suis fan
  2. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  3. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  4. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  5. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  6. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  7. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 406
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 667
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 055
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 423
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 182
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 976
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 950
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 423
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu