Test: Zabehli sme BMW 335d xDrive Touring

Takmer nedotknuté nové auto si postupne pýtalo menej a menej paliva. Pre ideálne zabehnutie vyžaduje jazdu v rôznom spektre otáčok.

Kombi verzia BMW radu 3 so šesťvalcovým motorom poteší úrovňou cestovania najmä počas dlhých výletov.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Dieselové kombi sme počas testu preverili presne v tom smere, na ktorý je vo svojej podstate predurčené.

Namiesto naháňania pracovných povinností s prázdnym autom sme zvolili dlhší výlet mimo mesta s dvomi pasažiermi a s batožinou.

Na zabehnutie vozidla, ktoré malo pred začiatkom redakčného testu absolvovaných len 70 kilometrov, sme nezvolili úplne ideálnu trasu.

Dlhšia jazda zábehu vyhovuje, ale väčšinou monotónne diaľničné tempo nie je pre nové auto to pravé.

Podľa neoficiálnych informácií výrobca odporúča jazdu v rôznom spektre otáčok nevyhýbajúc sa ani vyšším otáčkam a častému preraďovaniu. Samozrejme, zvyšovanie otáčok by malo byť pozvoľné, rozhodne bez využívania funkcie kick down.

Agregát disponuje masívnym krútiacim momentom

V testovanom vozidle driemal naftový šesťvalec s objemom tri litre a s výkonom 230 kW. Slovo driemal platilo len do štartu z miesta.

Aj keď sme motor držali v prijateľnom pásme otáčok, pri pohýnaní na semafore sa odmeňoval surovým zvukom nezabehnutého diesela.

Samozrejme pridal k tomu aj patričnú dávku akcelerácie. Zvuk motora sa líšil aj v závislosti od režimu jazdy.

V režime Eco-pro, s ktorým sme absolvovali 90 percent testu, je podstatne kultúrnejší ako v športovom móde.

Pri vyrovnanej jazde pôsobil agregát kultivovane a na diaľnici točil príjemných 1800 otáčok za minútu.

Nástup masívneho krútiaceho momentu 630 Nm od 1500 otáčok uľahčuje predbiehanie a výkon vrcholí následne pri 4400 otáčkach.

Ale pri týchto parametroch a výrobcom udávanom zrýchlení pod päť sekúnd nemusíme o sile motora pochybovať.

Batožinový priestor má dobrý tvar a výrobca nezabudol ani na dnes bežné doplnky ako háčiky, sieťky, či adaptívny upevňovací systém.
Foto: Tomáš Benedikovič

Prevodovka zbytočne nepodraďuje

O filtrovanie nerovností a zvládanie zákrut sa staral adaptívny M podvozok. Aj keď sme s naloženým autom a navyše v premávke nemohli ísť na limit, ani raz v nás podvozok nevyvolal náznak pochybností.

Ponúkal primerané pohodlie, ale hlavne veľkú rezervu pri prejazde zákrut. Taktiež správanie vozidla je dobre predvídateľné.

Automatická osemstupňová prevodovka radila pomerne rýchlo a pri citlivom narábaní s plynovým pedálom podržala rýchlostný stupeň a zbytočne nepodraďovala.

Dobre vybavené testovacie auto stojí 77 180 eur. Príplatková výbava tvorí tretinu z ceny.
Foto: Tomáš Benedikovič

Spotreba postupne klesala

Naftový agregát si dlho pýtal viac ako sedem litrov paliva na 100 km. Po prejdení niekoľko sto kilometrov sa postupne uskromňoval a na konci testu priemerná spotreba klesla na úroveň 6,4 litra.

Výrobcom udávaných 5,6 litra sme mohli dosiahnuť len ťažko, aj napriek tomu, že sme absolvovali pre diesel ideálnu trasu.

Na druhej strane v prospech BMW hovorí pomerne naložené vozidlo a potenciál zlepšenia spotreby po úplnom zabehnutí.

Podvozok je pohodlný, ale hlavne robí vozidlo predvídateľné. Pri bežnej jazde má veľkú rezervu v zákrutách.
Foto: Tomáš Benedikovič
BMW 335d
xDrive Touring

Spotreba v teste:
6,4 l/100 km

Cena verzie od:
51.600 eur

NÁŠ NÁZOR: Príjemné ovládanie palubných systémov, chod motora na diaľnici a dobré sedenie sú detaily, ktoré zvyšujú jazdný komfort. V kombinácii s výkonným motorom a automatickou prevodovkou Steptronic ťažko kombíku niečo vyčítať. Snáď len zvuk diesela.

Dobre tvarovaný kufor ponúka dostatok miesta a štyri osoby doň zmestia svoju batožinu určenú na niekoľko dní bez problémov.

Pri menšom počte pasažierov sa nájde priestor napríklad pre lyžiarsku výstroj. Sklopenie strednej časti sedadla totiž umožňuje prevoz dlhších predmetov.

Z praktických riešení stojí za zmienku adaptívny upevňovací systém, či vysúvateľná deliaca mriežka batožinového priestoru a kabíny.

Interiéru môže niekto vyčítať konzervatívny dizajn. Je pravda, že niektoré prvky si BMW zachováva pomerne dlho, ale určite nás viac potešia analógové budíky oproti ich digitálnym napodobneninám.

Tu ich našťastie ešte nenájdeme, ale neplatí to o každom aute nemeckého výrobcu. Subjektívne sa nám viac páčil aj analógový ukazovateľ aktuálnej spotreby v minulých generáciách.

Bavorská automobilka si udržiava intuitívne ovládanie a dobrú ergonómiu. Všetko potrebné dosiahnete pohodlne z miesta vodiča bez naťahovania sa za ovládacími prvkami.

Motor nezabehnutého auta v sebe dieselový zvuk nezaprel. Parametrami nevyvolával pochybnosti o jeho sile.
Foto: Tomáš Benedikovič

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

BMW 3 Touring

Verzia

335d xDrive

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

31 100/51 600/77 180

Motor

diesel, šesťvalec, 2993 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

230(313)/4400

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

630/1500

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/8 - Steptronic

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

4,9/nemerané

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemerané

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemerané

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1200 na 8. prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1800 na 8. prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

70

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,6/6,4 spotreba nezabehnutého auta počas celého testu klesala

Objem palivovej nádrže (l)

57

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

720

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli SottoZero 225/45/18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1765/475

Objem batožinového priestoru (l)

495/1500

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2810; 4624; 1811; 1429

Motor

surový prejav nezabehnutého motora počuť najmä pri akcelerácii z miesta; dobrá reakcia na plyn; nástup krútiaceho momentu od 1500 otáčok je citeľný; v diaľničnom tempe je chod motora pri 1800 otáčkach veľmi kultivovaný

Prevodovka

zbytočne nepodraďovala, rýchle reakcie

Podvozok

adaptívny M podvozok je pohodlný na diaľniciach, ale aj cestách s horšou kvalitou; s rezervou si poradí s tiahlymi zákrutami aj pomalými serpentínami, BMW sa správa v zákrutách predvídateľne

Interiér

dostatok odkladacích priestorov; 8,8palcový dotykový displej navigácie, head up display

Posed vodiča a výhľad

výborný posed, dobrý výhľad

Ovládanie palubného systému/navigácie

tradične dobré ovládanie navigácie a palubného systému v BMW je intuitívne

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

výborná

Predné svetlá technika a účinok

bixenóny s adaptívnym osvetlením zákrut

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

pohodlné nastupovanie dopredu aj dozadu

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu elektrické nastavenie sedadiel, okrem manuálneho posúvania podsedáku

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

adaptívny upevňovací systém, sklopný stred sedadla pre prepravu dlhšieho nákladu; deliaca mriežka batožinového priestoru a kabíny; háčiky a sieťky na drobný nákup; elektrické otváranie batožinového priestoru

Rezervné koleso - prístup

pneumatiky runflat s núdzovým dojazdom, bez rezervy

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dobrý prístup k ostrekovaču; čisté prahy dverí, klasický uzáver hrdla nádrže

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 195
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 644
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 890
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 278
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 109
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 973
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 806
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 699
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 499
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 899

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Slovenka hľadá startupy v Keni či Vietname

Naša predstava o treťom svete je mylná.

Neprehliadnite tiež

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop