SME

Test: Zabehli sme BMW 335d xDrive Touring

Takmer nedotknuté nové auto si postupne pýtalo menej a menej paliva. Pre ideálne zabehnutie vyžaduje jazdu v rôznom spektre otáčok.

Kombi verzia BMW radu 3 so šesťvalcovým motorom poteší úrovňou cestovania najmä počas dlhých výletov.Kombi verzia BMW radu 3 so šesťvalcovým motorom poteší úrovňou cestovania najmä počas dlhých výletov. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Dieselové kombi sme počas testu preverili presne v tom smere, na ktorý je vo svojej podstate predurčené.

Namiesto naháňania pracovných povinností s prázdnym autom sme zvolili dlhší výlet mimo mesta s dvomi pasažiermi a s batožinou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na zabehnutie vozidla, ktoré malo pred začiatkom redakčného testu absolvovaných len 70 kilometrov, sme nezvolili úplne ideálnu trasu.

Dlhšia jazda zábehu vyhovuje, ale väčšinou monotónne diaľničné tempo nie je pre nové auto to pravé.

Podľa neoficiálnych informácií výrobca odporúča jazdu v rôznom spektre otáčok nevyhýbajúc sa ani vyšším otáčkam a častému preraďovaniu. Samozrejme, zvyšovanie otáčok by malo byť pozvoľné, rozhodne bez využívania funkcie kick down.

SkryťVypnúť reklamu

Agregát disponuje masívnym krútiacim momentomV testovanom vozidle driemal naftový šesťvalec s objemom tri litre a s výkonom 230 kW. Slovo driemal platilo len do štartu z miesta.

Aj keď sme motor držali v prijateľnom pásme otáčok, pri pohýnaní na semafore sa odmeňoval surovým zvukom nezabehnutého diesela.

Samozrejme pridal k tomu aj patričnú dávku akcelerácie. Zvuk motora sa líšil aj v závislosti od režimu jazdy.

V režime Eco-pro, s ktorým sme absolvovali 90 percent testu, je podstatne kultúrnejší ako v športovom móde.

Pri vyrovnanej jazde pôsobil agregát kultivovane a na diaľnici točil príjemných 1800 otáčok za minútu.

Nástup masívneho krútiaceho momentu 630 Nm od 1500 otáčok uľahčuje predbiehanie a výkon vrcholí následne pri 4400 otáčkach.

Ale pri týchto parametroch a výrobcom udávanom zrýchlení pod päť sekúnd nemusíme o sile motora pochybovať.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinový priestor má dobrý tvar a výrobca nezabudol ani na dnes bežné doplnky ako háčiky, sieťky, či adaptívny upevňovací systém.

Foto: Tomáš Benedikovič

Prevodovka zbytočne nepodraďujeO filtrovanie nerovností a zvládanie zákrut sa staral adaptívny M podvozok. Aj keď sme s naloženým autom a navyše v premávke nemohli ísť na limit, ani raz v nás podvozok nevyvolal náznak pochybností.

Ponúkal primerané pohodlie, ale hlavne veľkú rezervu pri prejazde zákrut. Taktiež správanie vozidla je dobre predvídateľné.

Automatická osemstupňová prevodovka radila pomerne rýchlo a pri citlivom narábaní s plynovým pedálom podržala rýchlostný stupeň a zbytočne nepodraďovala.

Dobre vybavené testovacie auto stojí 77 180 eur. Príplatková výbava tvorí tretinu z ceny.

Foto: Tomáš Benedikovič

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba postupne klesalaNaftový agregát si dlho pýtal viac ako sedem litrov paliva na 100 km. Po prejdení niekoľko sto kilometrov sa postupne uskromňoval a na konci testu priemerná spotreba klesla na úroveň 6,4 litra.

Výrobcom udávaných 5,6 litra sme mohli dosiahnuť len ťažko, aj napriek tomu, že sme absolvovali pre diesel ideálnu trasu.

Na druhej strane v prospech BMW hovorí pomerne naložené vozidlo a potenciál zlepšenia spotreby po úplnom zabehnutí.

Podvozok je pohodlný, ale hlavne robí vozidlo predvídateľné. Pri bežnej jazde má veľkú rezervu v zákrutách.

Foto: Tomáš Benedikovič

BMW 335d

xDrive Touring

Spotreba v teste:

6,4 l/100 km

Cena verzie od:

51.600 eur

NÁŠ NÁZOR: Príjemné ovládanie palubných systémov, chod motora na diaľnici a dobré sedenie sú detaily, ktoré zvyšujú jazdný komfort. V kombinácii s výkonným motorom a automatickou prevodovkou Steptronic ťažko kombíku niečo vyčítať. Snáď len zvuk diesela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobre tvarovaný kufor ponúka dostatok miesta a štyri osoby doň zmestia svoju batožinu určenú na niekoľko dní bez problémov.

Pri menšom počte pasažierov sa nájde priestor napríklad pre lyžiarsku výstroj. Sklopenie strednej časti sedadla totiž umožňuje prevoz dlhších predmetov.

Z praktických riešení stojí za zmienku adaptívny upevňovací systém, či vysúvateľná deliaca mriežka batožinového priestoru a kabíny.

Interiéru môže niekto vyčítať konzervatívny dizajn. Je pravda, že niektoré prvky si BMW zachováva pomerne dlho, ale určite nás viac potešia analógové budíky oproti ich digitálnym napodobneninám.

Tu ich našťastie ešte nenájdeme, ale neplatí to o každom aute nemeckého výrobcu. Subjektívne sa nám viac páčil aj analógový ukazovateľ aktuálnej spotreby v minulých generáciách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bavorská automobilka si udržiava intuitívne ovládanie a dobrú ergonómiu. Všetko potrebné dosiahnete pohodlne z miesta vodiča bez naťahovania sa za ovládacími prvkami.

Motor nezabehnutého auta v sebe dieselový zvuk nezaprel. Parametrami nevyvolával pochybnosti o jeho sile.

Foto: Tomáš Benedikovič

Z testovacieho zápisníka Značka a model

BMW 3 Touring

Verzia

335d xDrive

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

31 100/51 600/77 180

Motor

diesel, šesťvalec, 2993 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

230(313)/4400

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

630/1500

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/8 - Steptronic

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

4,9/nemerané

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemerané

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemerané

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1200 na 8. prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1800 na 8. prevodovom stupni

Stav tachometra (km)

70

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,6/6,4 spotreba nezabehnutého auta počas celého testu klesala

Objem palivovej nádrže (l)

57

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

720

Typ a rozmer pneumatík

Pirelli SottoZero 225/45/18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1765/475

Objem batožinového priestoru (l)

495/1500

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2810; 4624; 1811; 1429

Motor

surový prejav nezabehnutého motora počuť najmä pri akcelerácii z miesta; dobrá reakcia na plyn; nástup krútiaceho momentu od 1500 otáčok je citeľný; v diaľničnom tempe je chod motora pri 1800 otáčkach veľmi kultivovaný

Prevodovka

zbytočne nepodraďovala, rýchle reakcie

Podvozok

SkryťVypnúť reklamu
reklama

adaptívny M podvozok je pohodlný na diaľniciach, ale aj cestách s horšou kvalitou; s rezervou si poradí s tiahlymi zákrutami aj pomalými serpentínami, BMW sa správa v zákrutách predvídateľne

Interiér

dostatok odkladacích priestorov; 8,8palcový dotykový displej navigácie, head up display

Posed vodiča a výhľad

výborný posed, dobrý výhľad

Ovládanie palubného systému/navigácie

tradične dobré ovládanie navigácie a palubného systému v BMW je intuitívne

Jazyk auta/navigácie

svk/svk

Grafika displejov a zobrazovanie

výborná

Predné svetlá technika a účinok

bixenóny s adaptívnym osvetlením zákrut

Odomykanie/vstup do auta

bezkľúčový

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

pohodlné nastupovanie dopredu aj dozadu

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

vpredu elektrické nastavenie sedadiel, okrem manuálneho posúvania podsedáku

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

adaptívny upevňovací systém, sklopný stred sedadla pre prepravu dlhšieho nákladu; deliaca mriežka batožinového priestoru a kabíny; háčiky a sieťky na drobný nákup; elektrické otváranie batožinového priestoru

Rezervné koleso - prístup

pneumatiky runflat s núdzovým dojazdom, bez rezervy

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

dobrý prístup k ostrekovaču; čisté prahy dverí, klasický uzáver hrdla nádrže

BMW

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 152
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 993
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 410
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 129
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 719
  6. Plátené tašky a opakované použitie 2 571
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 409
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  2. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  3. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  4. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  5. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  6. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  7. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  8. Marek Strapko: Pellegrini zmaril referendum!!!
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 34 250
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 076
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 654
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 580
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 698
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 625
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 787
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 246
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu