Dieselové kombi sme počas testu preverili presne v tom smere, na ktorý je vo svojej podstate predurčené.
Namiesto naháňania pracovných povinností s prázdnym autom sme zvolili dlhší výlet mimo mesta s dvomi pasažiermi a s batožinou.
Na zabehnutie vozidla, ktoré malo pred začiatkom redakčného testu absolvovaných len 70 kilometrov, sme nezvolili úplne ideálnu trasu.
Dlhšia jazda zábehu vyhovuje, ale väčšinou monotónne diaľničné tempo nie je pre nové auto to pravé.
Podľa neoficiálnych informácií výrobca odporúča jazdu v rôznom spektre otáčok nevyhýbajúc sa ani vyšším otáčkam a častému preraďovaniu. Samozrejme, zvyšovanie otáčok by malo byť pozvoľné, rozhodne bez využívania funkcie kick down.
Agregát disponuje masívnym krútiacim momentomV testovanom vozidle driemal naftový šesťvalec s objemom tri litre a s výkonom 230 kW. Slovo driemal platilo len do štartu z miesta.
Aj keď sme motor držali v prijateľnom pásme otáčok, pri pohýnaní na semafore sa odmeňoval surovým zvukom nezabehnutého diesela.
Samozrejme pridal k tomu aj patričnú dávku akcelerácie. Zvuk motora sa líšil aj v závislosti od režimu jazdy.
V režime Eco-pro, s ktorým sme absolvovali 90 percent testu, je podstatne kultúrnejší ako v športovom móde.
Pri vyrovnanej jazde pôsobil agregát kultivovane a na diaľnici točil príjemných 1800 otáčok za minútu.
Nástup masívneho krútiaceho momentu 630 Nm od 1500 otáčok uľahčuje predbiehanie a výkon vrcholí následne pri 4400 otáčkach.
Ale pri týchto parametroch a výrobcom udávanom zrýchlení pod päť sekúnd nemusíme o sile motora pochybovať.
Batožinový priestor má dobrý tvar a výrobca nezabudol ani na dnes bežné doplnky ako háčiky, sieťky, či adaptívny upevňovací systém.
Foto: Tomáš Benedikovič
Prevodovka zbytočne nepodraďujeO filtrovanie nerovností a zvládanie zákrut sa staral adaptívny M podvozok. Aj keď sme s naloženým autom a navyše v premávke nemohli ísť na limit, ani raz v nás podvozok nevyvolal náznak pochybností.
Ponúkal primerané pohodlie, ale hlavne veľkú rezervu pri prejazde zákrut. Taktiež správanie vozidla je dobre predvídateľné.
Automatická osemstupňová prevodovka radila pomerne rýchlo a pri citlivom narábaní s plynovým pedálom podržala rýchlostný stupeň a zbytočne nepodraďovala.
Dobre vybavené testovacie auto stojí 77 180 eur. Príplatková výbava tvorí tretinu z ceny.
Foto: Tomáš Benedikovič
Spotreba postupne klesalaNaftový agregát si dlho pýtal viac ako sedem litrov paliva na 100 km. Po prejdení niekoľko sto kilometrov sa postupne uskromňoval a na konci testu priemerná spotreba klesla na úroveň 6,4 litra.
Výrobcom udávaných 5,6 litra sme mohli dosiahnuť len ťažko, aj napriek tomu, že sme absolvovali pre diesel ideálnu trasu.
Na druhej strane v prospech BMW hovorí pomerne naložené vozidlo a potenciál zlepšenia spotreby po úplnom zabehnutí.
Podvozok je pohodlný, ale hlavne robí vozidlo predvídateľné. Pri bežnej jazde má veľkú rezervu v zákrutách.
Foto: Tomáš Benedikovič
BMW 335d
xDrive Touring
Spotreba v teste:
6,4 l/100 km
Cena verzie od:
51.600 eur
NÁŠ NÁZOR: Príjemné ovládanie palubných systémov, chod motora na diaľnici a dobré sedenie sú detaily, ktoré zvyšujú jazdný komfort. V kombinácii s výkonným motorom a automatickou prevodovkou Steptronic ťažko kombíku niečo vyčítať. Snáď len zvuk diesela.
Dobre tvarovaný kufor ponúka dostatok miesta a štyri osoby doň zmestia svoju batožinu určenú na niekoľko dní bez problémov.
Pri menšom počte pasažierov sa nájde priestor napríklad pre lyžiarsku výstroj. Sklopenie strednej časti sedadla totiž umožňuje prevoz dlhších predmetov.
Z praktických riešení stojí za zmienku adaptívny upevňovací systém, či vysúvateľná deliaca mriežka batožinového priestoru a kabíny.
Interiéru môže niekto vyčítať konzervatívny dizajn. Je pravda, že niektoré prvky si BMW zachováva pomerne dlho, ale určite nás viac potešia analógové budíky oproti ich digitálnym napodobneninám.
Tu ich našťastie ešte nenájdeme, ale neplatí to o každom aute nemeckého výrobcu. Subjektívne sa nám viac páčil aj analógový ukazovateľ aktuálnej spotreby v minulých generáciách.
Bavorská automobilka si udržiava intuitívne ovládanie a dobrú ergonómiu. Všetko potrebné dosiahnete pohodlne z miesta vodiča bez naťahovania sa za ovládacími prvkami.
Motor nezabehnutého auta v sebe dieselový zvuk nezaprel. Parametrami nevyvolával pochybnosti o jeho sile.
Foto: Tomáš Benedikovič
Z testovacieho zápisníka Značka a model
BMW 3 Touring
Verzia
335d xDrive
Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)
31 100/51 600/77 180
Motor
diesel, šesťvalec, 2993 cm3
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)
230(313)/4400
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)
630/1500
Typ prevodovky/počet stupňov
automatická/8 - Steptronic
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)
4,9/nemerané
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)
nemerané
Pružnosť 70 – 100 km/h (s)
nemerané
Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)
1200 na 8. prevodovom stupni
Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)
1800 na 8. prevodovom stupni
Stav tachometra (km)
70
Spotreba - výrobca/test (l/100km)
5,6/6,4 spotreba nezabehnutého auta počas celého testu klesala
Objem palivovej nádrže (l)
57
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)
720
Typ a rozmer pneumatík
Pirelli SottoZero 225/45/18
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)
1765/475
Objem batožinového priestoru (l)
495/1500
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)
2810; 4624; 1811; 1429
Motor
surový prejav nezabehnutého motora počuť najmä pri akcelerácii z miesta; dobrá reakcia na plyn; nástup krútiaceho momentu od 1500 otáčok je citeľný; v diaľničnom tempe je chod motora pri 1800 otáčkach veľmi kultivovaný
Prevodovka
zbytočne nepodraďovala, rýchle reakcie
Podvozok
adaptívny M podvozok je pohodlný na diaľniciach, ale aj cestách s horšou kvalitou; s rezervou si poradí s tiahlymi zákrutami aj pomalými serpentínami, BMW sa správa v zákrutách predvídateľne
Interiér
dostatok odkladacích priestorov; 8,8palcový dotykový displej navigácie, head up display
Posed vodiča a výhľad
výborný posed, dobrý výhľad
Ovládanie palubného systému/navigácie
tradične dobré ovládanie navigácie a palubného systému v BMW je intuitívne
Jazyk auta/navigácie
svk/svk
Grafika displejov a zobrazovanie
výborná
Predné svetlá technika a účinok
bixenóny s adaptívnym osvetlením zákrut
Odomykanie/vstup do auta
bezkľúčový
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu
pohodlné nastupovanie dopredu aj dozadu
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu
vpredu elektrické nastavenie sedadiel, okrem manuálneho posúvania podsedáku
Využiteľnosť kufra a praktické detaily
adaptívny upevňovací systém, sklopný stred sedadla pre prepravu dlhšieho nákladu; deliaca mriežka batožinového priestoru a kabíny; háčiky a sieťky na drobný nákup; elektrické otváranie batožinového priestoru
Rezervné koleso - prístup
pneumatiky runflat s núdzovým dojazdom, bez rezervy
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)
dobrý prístup k ostrekovaču; čisté prahy dverí, klasický uzáver hrdla nádrže