SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Ako rýchlo jazdiť pri vjazde z R1 do Banskej Bystrice

V obci sa na diaľniciach a rýchlostných cestách smie jazdiť najviac 90 km/h, najmenej 65 km/h.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Ján Krošlák)

Palo: "Ako správne prejsť do Banskej Bystrice zo Zvolena po rýchlostnej ceste R1?

Na začiatku Bystrice je 100 km/h. Nastáva otázka, či spomaliť už po prejazde značkou Banská Bystrica na 50 km/h, alebo až po prejazde križovatky, ktorá je ľahko prehliadnuteľná. Alebo si fičať krajinou 100 km/h až po značku 80?

Nie som sám, kto v tom nemá jasno. Nie je tam ani označenie križovatky, ani návestidlo, len označenie hlavnej cesty."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Ešte predtým, než na rýchlostnej ceste R1 medzi Zvolenom a Banskou Bystricou vojdete do Bystrice, vám dopravná značka prikáže spomaliť na najviac 100 km/h.

Mimo obce sa na diaľniciach a rýchlostných cestách smie obyčajne jazdiť najviac 130 km/h, najmenej 80 km/h.

Po niekoľko sto metroch sa dostanete k hranici mesta. Stále ste však na rýchlostnej ceste.

Vodiči pri vjazde do Banskej Bystrice vidia okrem značky s názvom mesta aj značku, ktorá potvrdzuje, že pokračujú aj v meste po rýchlostnej ceste R1.

V obci sa na diaľniciach a rýchlostných cestách smie jazdiť najviac 90 km/h, najmenej 65 km/h.

Preto aj Palo pri vjazde do Bystrice idúc po R1 musí spomaliť, ak ide 100 km/h, no nesmie ísť pomalšie ako 65 km/h.

Po celej rýchlostnej ceste v Banskej Bystrici smiete jazdiť až 90 km/h s výnimkou úsekov, kde dopravné značky upravujú najvyššiu dovolenú rýchlosť.

Križovatka, o ktorej písal Palo, nie je prehliadnuteľná, ak sa vodič sústredí na cestu a šoférovanie. Okrem toho, že ju označuje značka Hlavná cesta, ktorá v obci upozorňuje na križovatku, je aj ľahko zistiteľná, keďže je to prípoj paralelnej cesty k rýchlostnej.

Táto križovatka však nijakým spôsobom nemení najvyššiu povolenú rýchlosť na R1, pretože od vjazdu do Banskej Bystrice až po prvú značku obmedzujúcu rýchlosť na 80 km/h, smiete jazdiť 90 km/h.


Zväčšiť mapu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 168
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 124
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 744
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 804
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 453
  6. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 054
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 1 982
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 831
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Byť členom vlády je pre Matoviča dôležitejšie ako to, aby tá vláda fungovala.

Ak niekto chce, aby sa to skončilo, nemôžete sa mu čudovať.


14. aug
Peter Tkačenko

Keď bude chcieť, vybaví aj predčasné voľby.


2 h
Mladé dievčatá sa v Afganistane môžu vzdelávať len v tajných školách.

Fiasko po stiahnutí vojsk Američania dodnes prešetrujú.


11 h
Ruskí vojaci v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 10 h

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
  2. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  3. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  4. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  5. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  6. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  7. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  8. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 24 401
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 15 998
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 309
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 874
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 725
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 514
  7. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 402
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 307
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu