Porsche hlási návrat k štvorvalcovým motorom

Tri nové agregáty v troch objemoch vznikajú v nemeckom Zuffenhausene. Najmenší z nich dostane aj pripravovaný najlacnejší model Porsche.

Automobilka Porsche vyrábala pretekársky model 718 v rokoch 1957 až 1962.(Zdroj: Porsche)

Nová generácia Porsche dvojičiek Boxter a Cayman dostanú nové štvorvalcové motory. Potvrdili to predstavitelia automobilky. Technici športovej značky pracujú na troch agregátoch s protibežnými piestami.

Boxeru ostávajú verní

Najvýkonnejší a objemovo najväčší agregát by mal byť 2,5-litrový boxer motor produkujúci výkon 265 kW (360 k). Pohonná jednotky ponúkne 470 Nm krútiaceho momentu.

V hierarchii pod ním bude motor s objemom dva litre, výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 400 Nm.

Najmenší v rade bude štvorvalcový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra a výkonom 154 kW (209 k). Objaviť by sa mal aj v novom základom – najmenšom modeli značky, o ktorom novinárska verejnosť a blogy radi špekulujú.

Nový model má byť ľahký a lacný

Novinka sa môže na trhu objaviť okolo roku 2016. Stáť by mala na základoch modelu Boxter, no s vlastným dizajnovým stvárnením.

Podľa dostupných informácií sa automobilka snaží dosiahnuť čo najnižšiu pohotovostnú hmotnosť, približne 1.200 kg. Nepotvrdené informácie hovoria o cene do 40.000 eur.

Automobilka Porsche už model 718 vyrábala a to v rokoch 1957 až 1962. Otvorený pretekársky automobil vtedy poháňal tiež štvorvalcový motor umiestnený za vodičom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 754
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 131
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 296
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 254
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 035
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 990
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 823
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 766

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.