Ford Lightweight Concept reprezentuje poslednú fázu vo vývoji a výrobe ľahkých materiálov, ktoré by mali pomôcť vozidlám budúcnosti znížiť pohotovostnú hmotnosť, spotrebu a zároveň emisie.
Základom konceptu je nová generácia modelu Mondeo, v USA nazývaná Fusion. Po implementácii nových materiálov naprieč celým vozidlom, konštruktéri znížili váhu vozidla o 25% z jeho pôvodnej hmotnosti, čím sa dostáva na úroveň malého modelu Fiesta.
Oceľ nahradili plastom
Hmotnosť vozidiel sa za posledné desaťročia stále zvyšovala a to aj kvôli vyšším nárokom na pasívnu bezpečnosť vozidla, množstve prvkov komfortu, elektronických hračiek a asistentov.
Prísne emisné normy nútia výrobcov používať moderné, pevné a ľahšie materiály, aby vozidlá neboli z generácie na generáciu ťažšie, ale naopak.
Ford Lightweight Concept na zníženie hmotnosti využíva vo veľkom hliníkové časti, horčík, uhlíkovým vláknom vystužené plasty a špeciálne chemicky odľahčené sklá a kompozitné plasty.
Oceľové pružiny nahradili pružinami z kompozitu, hliníkovú olejovú vaňu a hliníkové disky kolies nahradili plasty vystužené uhlíkovým vláknom a pod.
Budúcnosť patrí novým materiálom
Technici prepracovali väčšinu z konštrukčných častí vozidla vrátane pohonného ústrojenstva, karosérie, podvozku, akumulátora ale aj sedadlá pasažierov.
„Naším cieľom bolo zistiť, ako navrhovať a konštruovať rôzne materiály pre odľahčené vozidlá tak, aby sme ich boli schopní produkovať vo veľkom objeme, pri súčasnom dodržaní úrovne bezpečnosti a trvácnosti.“ povedal Matt Zaluzec – hlavný technický inžinier vývojového centra materiálov.
Ford v minulosti už predstavil viacero konceptov zameraných primárne na nízku hmotnosť. Patrí medzi nich aj športový Ford GT (2010) alebo pickup Ford F150.