SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme Škodu Octaviu RS na okruhu

Najrýchlejšia Octavia je v rýchlych pasážach nedotáčavá, ale ľahko ovládateľná. Brzdy nevädnú ani po viacnásobnom brzdení.

(Zdroj: Škoda)

Keď sme dostali možnosť vyskúšať Octaviu RS na Masarykovom okruhu v Brne, nezaváhali sme ani na chvíľu.

Podobná príležitosť sa nenaskytne každý deň a málokde sa dá lepšie a bezpečnejšie vyskúšať auto, ako na uzavretom okruhu. Zároveň je to rozhodne zábavnejšie ako jazda medzi kužeľmi na letisku.

Pred samotnou jazdou sme absolvovali krátku teoretickú prípravu. Rutinné informácie o správnom športovom posede za volantom vystriedali zaujímavejšie rady týkajúce sa brzdných bodov a nájazdov do zákrut.

Pred jazdou sa treba rozcvičiť

Po teoretickej príprave nasledoval slalom a niekoľkokrát sme vyskúšali aj vyhýbací manéver. Dobrý spôsob, ako sa pred jazdou rozcvičiť a zároveň sa zoznámiť s autom.

V slalome mala dieselová Octavia RS sklon k pretáčavému šmyku. Stačilo, aby šofér točil volantom o trochu viac, ako je potrebné a zadok kombíka sa rozkmital.

Pri nesprávnom a v konečnom dôsledku aj pomalšom prejazde slalomu bola Octavia ľahko korigovateľná. Stačilo upokojiť prácu s volantom a auto sa pekne zrovnalo.

Po krátkej rozcvičke sme konečne prešli na okruh. Tu na nás čakal benzínový liftback 2,0 TSI s automatickou prevodovkou.

Keďže tento konkrétny kus nemal pádla na radenie pod volantom, spoľahli sme sa na automatické radenie DSG prevodovky.

Po čiastočnom vypnutí ESP prišli na rad dve kolá za uvádzacím vozidlom na zoznámenie s traťou. Jemným štartom z boxov sme šetrili gumy aj spojku.

Brzdy nestrácali na účinnosti

Okruh v Brne, na ktorom pretekajú aj jazdci motocyklov série MotoGP, je na civilnú Octaviu s označením RS trochu prirýchly, aj keď ide o najrýchlejšiu Octaviu v histórii značky.

S výkonom 162 kW a zrýchlením z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy rozhodne nejde o žiadneho slimáka. To len široká trať postavená pre pretekárske špeciály ponúka priestor aj pre silnejšie autá.

V treťom kole uvádzacie vozidlo opustilo trať a nám sa otvoril priestor pre rýchlejšiu jazdu. S rýchlosťou okolo 175 km/h sme sa k maximálnej - 248 km/h ani zďaleka nepriblížili.

Sústredili sme sa radšej na hľadanie brzdných bodov a ich neustálemu posúvaniu bližšie k zákrute. Brzdy mali dostatok času na ochladenie medzi jednotlivými spomaľovaniami do zákrut a tak nestrácali na účinku.

Ich zaťaženie však bolo oveľa väčšie, ako tomu býva v bežnej premávke.

Podvozok Octavie RS má slušnú odozvu a spolu s riadením prispieva k dobrej ovládateľnosti auta.

Na okruhu je nedotáčavá, ale je dobre ovládateľná

V zákrutách bol liftback v rozpore so slalomom absolvovanom na verzii kombi pomerne výrazne nedotáčavý. Spôsoboval to aj štýl jazdy a pridávanie plynu v snahe o čo najlepší výjazd zo zákruty.

Stačilo podľa konkrétnej situácie mierne ubrať plyn, alebo povoliť natočenie volantu a auto znovu poslúchalo.

Vďaka podvozku s dobrou odozvou bola Octavia RS na rýchlom okruhu ľahko ovládateľná. V technických pasážach a na užšej ceste to môže byť pri sklone k nedotáčavosti o niečo ťažšie.

Správanie sa prvej a tretej generácie Octavie s označením RS sme porovnali v prvom diele relácie Garáž.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 037
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 127
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 958
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 791
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 298
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 578
  7. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 088
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 536
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 147
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 863
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sean Connery ako James Bond vo filme Nikdy nehovor nikdy.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ľudia čakajú na plošné testovanie v Bratislave.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L