SME

Vyskúšali sme Škodu Octaviu RS na okruhu

Najrýchlejšia Octavia je v rýchlych pasážach nedotáčavá, ale ľahko ovládateľná. Brzdy nevädnú ani po viacnásobnom brzdení.

(Zdroj: Škoda)

Keď sme dostali možnosť vyskúšať Octaviu RS na Masarykovom okruhu v Brne, nezaváhali sme ani na chvíľu.

Garáž: Porovnali sme starú Škodu Octaviu RS s novou a vytiahli sme Tatru

Podobná príležitosť sa nenaskytne každý deň a málokde sa dá lepšie a bezpečnejšie vyskúšať auto, ako na uzavretom okruhu. Zároveň je to rozhodne zábavnejšie ako jazda medzi kužeľmi na letisku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred samotnou jazdou sme absolvovali krátku teoretickú prípravu. Rutinné informácie o správnom športovom posede za volantom vystriedali zaujímavejšie rady týkajúce sa brzdných bodov a nájazdov do zákrut.

SkryťVypnúť reklamu

Pred jazdou sa treba rozcvičiť

Po teoretickej príprave nasledoval slalom a niekoľkokrát sme vyskúšali aj vyhýbací manéver. Dobrý spôsob, ako sa pred jazdou rozcvičiť a zároveň sa zoznámiť s autom.

V slalome mala dieselová Octavia RS sklon k pretáčavému šmyku. Stačilo, aby šofér točil volantom o trochu viac, ako je potrebné a zadok kombíka sa rozkmital.

Pri nesprávnom a v konečnom dôsledku aj pomalšom prejazde slalomu bola Octavia ľahko korigovateľná. Stačilo upokojiť prácu s volantom a auto sa pekne zrovnalo.

Po krátkej rozcvičke sme konečne prešli na okruh. Tu na nás čakal benzínový liftback 2,0 TSI s automatickou prevodovkou.

Keďže tento konkrétny kus nemal pádla na radenie pod volantom, spoľahli sme sa na automatické radenie DSG prevodovky.

Po čiastočnom vypnutí ESP prišli na rad dve kolá za uvádzacím vozidlom na zoznámenie s traťou. Jemným štartom z boxov sme šetrili gumy aj spojku.

SkryťVypnúť reklamu

Brzdy nestrácali na účinnosti

Okruh v Brne, na ktorom pretekajú aj jazdci motocyklov série MotoGP, je na civilnú Octaviu s označením RS trochu prirýchly, aj keď ide o najrýchlejšiu Octaviu v histórii značky.

S výkonom 162 kW a zrýchlením z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy rozhodne nejde o žiadneho slimáka. To len široká trať postavená pre pretekárske špeciály ponúka priestor aj pre silnejšie autá.

V treťom kole uvádzacie vozidlo opustilo trať a nám sa otvoril priestor pre rýchlejšiu jazdu. S rýchlosťou okolo 175 km/h sme sa k maximálnej - 248 km/h ani zďaleka nepriblížili.

Sústredili sme sa radšej na hľadanie brzdných bodov a ich neustálemu posúvaniu bližšie k zákrute. Brzdy mali dostatok času na ochladenie medzi jednotlivými spomaľovaniami do zákrut a tak nestrácali na účinku.

SkryťVypnúť reklamu

Ich zaťaženie však bolo oveľa väčšie, ako tomu býva v bežnej premávke.

Podvozok Octavie RS má slušnú odozvu a spolu s riadením prispieva k dobrej ovládateľnosti auta.

Na okruhu je nedotáčavá, ale je dobre ovládateľná

V zákrutách bol liftback v rozpore so slalomom absolvovanom na verzii kombi pomerne výrazne nedotáčavý. Spôsoboval to aj štýl jazdy a pridávanie plynu v snahe o čo najlepší výjazd zo zákruty.

Stačilo podľa konkrétnej situácie mierne ubrať plyn, alebo povoliť natočenie volantu a auto znovu poslúchalo.

Vďaka podvozku s dobrou odozvou bola Octavia RS na rýchlom okruhu ľahko ovládateľná. V technických pasážach a na užšej ceste to môže byť pri sklone k nedotáčavosti o niečo ťažšie.

Správanie sa prvej a tretej generácie Octavie s označením RS sme porovnali v prvom diele relácie Garáž.

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 532
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 200
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 895
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 958
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 824
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 803
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 469
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 676
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 643
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 871
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 559
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 339
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 836
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu