Vyskúšali sme Škodu Octaviu RS na okruhu

Najrýchlejšia Octavia je v rýchlych pasážach nedotáčavá, ale ľahko ovládateľná. Brzdy nevädnú ani po viacnásobnom brzdení.

(Zdroj: Škoda)

Keď sme dostali možnosť vyskúšať Octaviu RS na Masarykovom okruhu v Brne, nezaváhali sme ani na chvíľu.

Podobná príležitosť sa nenaskytne každý deň a málokde sa dá lepšie a bezpečnejšie vyskúšať auto, ako na uzavretom okruhu. Zároveň je to rozhodne zábavnejšie ako jazda medzi kužeľmi na letisku.

Pred samotnou jazdou sme absolvovali krátku teoretickú prípravu. Rutinné informácie o správnom športovom posede za volantom vystriedali zaujímavejšie rady týkajúce sa brzdných bodov a nájazdov do zákrut.

Pred jazdou sa treba rozcvičiť

Po teoretickej príprave nasledoval slalom a niekoľkokrát sme vyskúšali aj vyhýbací manéver. Dobrý spôsob, ako sa pred jazdou rozcvičiť a zároveň sa zoznámiť s autom.

V slalome mala dieselová Octavia RS sklon k pretáčavému šmyku. Stačilo, aby šofér točil volantom o trochu viac, ako je potrebné a zadok kombíka sa rozkmital.

Pri nesprávnom a v konečnom dôsledku aj pomalšom prejazde slalomu bola Octavia ľahko korigovateľná. Stačilo upokojiť prácu s volantom a auto sa pekne zrovnalo.

Po krátkej rozcvičke sme konečne prešli na okruh. Tu na nás čakal benzínový liftback 2,0 TSI s automatickou prevodovkou.

Keďže tento konkrétny kus nemal pádla na radenie pod volantom, spoľahli sme sa na automatické radenie DSG prevodovky.

Po čiastočnom vypnutí ESP prišli na rad dve kolá za uvádzacím vozidlom na zoznámenie s traťou. Jemným štartom z boxov sme šetrili gumy aj spojku.

Brzdy nestrácali na účinnosti

Okruh v Brne, na ktorom pretekajú aj jazdci motocyklov série MotoGP, je na civilnú Octaviu s označením RS trochu prirýchly, aj keď ide o najrýchlejšiu Octaviu v histórii značky.

S výkonom 162 kW a zrýchlením z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy rozhodne nejde o žiadneho slimáka. To len široká trať postavená pre pretekárske špeciály ponúka priestor aj pre silnejšie autá.

V treťom kole uvádzacie vozidlo opustilo trať a nám sa otvoril priestor pre rýchlejšiu jazdu. S rýchlosťou okolo 175 km/h sme sa k maximálnej - 248 km/h ani zďaleka nepriblížili.

Sústredili sme sa radšej na hľadanie brzdných bodov a ich neustálemu posúvaniu bližšie k zákrute. Brzdy mali dostatok času na ochladenie medzi jednotlivými spomaľovaniami do zákrut a tak nestrácali na účinku.

Ich zaťaženie však bolo oveľa väčšie, ako tomu býva v bežnej premávke.

Podvozok Octavie RS má slušnú odozvu a spolu s riadením prispieva k dobrej ovládateľnosti auta.

Na okruhu je nedotáčavá, ale je dobre ovládateľná

V zákrutách bol liftback v rozpore so slalomom absolvovanom na verzii kombi pomerne výrazne nedotáčavý. Spôsoboval to aj štýl jazdy a pridávanie plynu v snahe o čo najlepší výjazd zo zákruty.

Stačilo podľa konkrétnej situácie mierne ubrať plyn, alebo povoliť natočenie volantu a auto znovu poslúchalo.

Vďaka podvozku s dobrou odozvou bola Octavia RS na rýchlom okruhu ľahko ovládateľná. V technických pasážach a na užšej ceste to môže byť pri sklone k nedotáčavosti o niečo ťažšie.

Správanie sa prvej a tretej generácie Octavie s označením RS sme porovnali v prvom diele relácie Garáž.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  4. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  6. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 12 440
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 229
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 326
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 822
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 798
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 577
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 631
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 553
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 333
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 139

Téma: Skoda Octavia, Fabia, Rapid, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

Neprehliadnite tiež

Test: Trojica dodávok PSA a Toyoty vyniká variabilitou priestoru

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop