Vyskúšali sme Škodu Octaviu RS na okruhu

Najrýchlejšia Octavia je v rýchlych pasážach nedotáčavá, ale ľahko ovládateľná. Brzdy nevädnú ani po viacnásobnom brzdení.

(Zdroj: Škoda)

Keď sme dostali možnosť vyskúšať Octaviu RS na Masarykovom okruhu v Brne, nezaváhali sme ani na chvíľu.

Podobná príležitosť sa nenaskytne každý deň a málokde sa dá lepšie a bezpečnejšie vyskúšať auto, ako na uzavretom okruhu. Zároveň je to rozhodne zábavnejšie ako jazda medzi kužeľmi na letisku.

Pred samotnou jazdou sme absolvovali krátku teoretickú prípravu. Rutinné informácie o správnom športovom posede za volantom vystriedali zaujímavejšie rady týkajúce sa brzdných bodov a nájazdov do zákrut.

Pred jazdou sa treba rozcvičiť

Po teoretickej príprave nasledoval slalom a niekoľkokrát sme vyskúšali aj vyhýbací manéver. Dobrý spôsob, ako sa pred jazdou rozcvičiť a zároveň sa zoznámiť s autom.

V slalome mala dieselová Octavia RS sklon k pretáčavému šmyku. Stačilo, aby šofér točil volantom o trochu viac, ako je potrebné a zadok kombíka sa rozkmital.

Pri nesprávnom a v konečnom dôsledku aj pomalšom prejazde slalomu bola Octavia ľahko korigovateľná. Stačilo upokojiť prácu s volantom a auto sa pekne zrovnalo.

Po krátkej rozcvičke sme konečne prešli na okruh. Tu na nás čakal benzínový liftback 2,0 TSI s automatickou prevodovkou.

Keďže tento konkrétny kus nemal pádla na radenie pod volantom, spoľahli sme sa na automatické radenie DSG prevodovky.

Po čiastočnom vypnutí ESP prišli na rad dve kolá za uvádzacím vozidlom na zoznámenie s traťou. Jemným štartom z boxov sme šetrili gumy aj spojku.

Brzdy nestrácali na účinnosti

Okruh v Brne, na ktorom pretekajú aj jazdci motocyklov série MotoGP, je na civilnú Octaviu s označením RS trochu prirýchly, aj keď ide o najrýchlejšiu Octaviu v histórii značky.

S výkonom 162 kW a zrýchlením z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy rozhodne nejde o žiadneho slimáka. To len široká trať postavená pre pretekárske špeciály ponúka priestor aj pre silnejšie autá.

V treťom kole uvádzacie vozidlo opustilo trať a nám sa otvoril priestor pre rýchlejšiu jazdu. S rýchlosťou okolo 175 km/h sme sa k maximálnej - 248 km/h ani zďaleka nepriblížili.

Sústredili sme sa radšej na hľadanie brzdných bodov a ich neustálemu posúvaniu bližšie k zákrute. Brzdy mali dostatok času na ochladenie medzi jednotlivými spomaľovaniami do zákrut a tak nestrácali na účinku.

Ich zaťaženie však bolo oveľa väčšie, ako tomu býva v bežnej premávke.

Podvozok Octavie RS má slušnú odozvu a spolu s riadením prispieva k dobrej ovládateľnosti auta.

Na okruhu je nedotáčavá, ale je dobre ovládateľná

V zákrutách bol liftback v rozpore so slalomom absolvovanom na verzii kombi pomerne výrazne nedotáčavý. Spôsoboval to aj štýl jazdy a pridávanie plynu v snahe o čo najlepší výjazd zo zákruty.

Stačilo podľa konkrétnej situácie mierne ubrať plyn, alebo povoliť natočenie volantu a auto znovu poslúchalo.

Vďaka podvozku s dobrou odozvou bola Octavia RS na rýchlom okruhu ľahko ovládateľná. V technických pasážach a na užšej ceste to môže byť pri sklone k nedotáčavosti o niečo ťažšie.

Správanie sa prvej a tretej generácie Octavie s označením RS sme porovnali v prvom diele relácie Garáž.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  3. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  6. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  7. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  8. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  10. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 013
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 552
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 553
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 260
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 922
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 737
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 397
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 299
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 566
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 115

Téma: Skoda Octavia, Fabia, Rapid, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jeden za všetkých, všetci za jedného. Čo má Kaliňák s tromi mušketiermi

Dom, v ktorom býva minister vnútra Robert Kaliňák, je pomenovaný podľa Aramisa z Troch mušketierov. Susedmi sú Athos a Porthos.

PRIMÁR

S vekom lekára môže stúpať aj počet úmrtí pacientov

Lekárom nad šesťdesiat úmrtnosť pacientov stúpla.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.