SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme Škodu Octaviu RS na okruhu

Najrýchlejšia Octavia je v rýchlych pasážach nedotáčavá, ale ľahko ovládateľná. Brzdy nevädnú ani po viacnásobnom brzdení.

(Zdroj: Škoda)

Keď sme dostali možnosť vyskúšať Octaviu RS na Masarykovom okruhu v Brne, nezaváhali sme ani na chvíľu.

Podobná príležitosť sa nenaskytne každý deň a málokde sa dá lepšie a bezpečnejšie vyskúšať auto, ako na uzavretom okruhu. Zároveň je to rozhodne zábavnejšie ako jazda medzi kužeľmi na letisku.

Pred samotnou jazdou sme absolvovali krátku teoretickú prípravu. Rutinné informácie o správnom športovom posede za volantom vystriedali zaujímavejšie rady týkajúce sa brzdných bodov a nájazdov do zákrut.

Pred jazdou sa treba rozcvičiť

Po teoretickej príprave nasledoval slalom a niekoľkokrát sme vyskúšali aj vyhýbací manéver. Dobrý spôsob, ako sa pred jazdou rozcvičiť a zároveň sa zoznámiť s autom.

V slalome mala dieselová Octavia RS sklon k pretáčavému šmyku. Stačilo, aby šofér točil volantom o trochu viac, ako je potrebné a zadok kombíka sa rozkmital.

Pri nesprávnom a v konečnom dôsledku aj pomalšom prejazde slalomu bola Octavia ľahko korigovateľná. Stačilo upokojiť prácu s volantom a auto sa pekne zrovnalo.

Po krátkej rozcvičke sme konečne prešli na okruh. Tu na nás čakal benzínový liftback 2,0 TSI s automatickou prevodovkou.

Keďže tento konkrétny kus nemal pádla na radenie pod volantom, spoľahli sme sa na automatické radenie DSG prevodovky.

Po čiastočnom vypnutí ESP prišli na rad dve kolá za uvádzacím vozidlom na zoznámenie s traťou. Jemným štartom z boxov sme šetrili gumy aj spojku.

Brzdy nestrácali na účinnosti

Okruh v Brne, na ktorom pretekajú aj jazdci motocyklov série MotoGP, je na civilnú Octaviu s označením RS trochu prirýchly, aj keď ide o najrýchlejšiu Octaviu v histórii značky.

S výkonom 162 kW a zrýchlením z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy rozhodne nejde o žiadneho slimáka. To len široká trať postavená pre pretekárske špeciály ponúka priestor aj pre silnejšie autá.

V treťom kole uvádzacie vozidlo opustilo trať a nám sa otvoril priestor pre rýchlejšiu jazdu. S rýchlosťou okolo 175 km/h sme sa k maximálnej - 248 km/h ani zďaleka nepriblížili.

Sústredili sme sa radšej na hľadanie brzdných bodov a ich neustálemu posúvaniu bližšie k zákrute. Brzdy mali dostatok času na ochladenie medzi jednotlivými spomaľovaniami do zákrut a tak nestrácali na účinku.

Ich zaťaženie však bolo oveľa väčšie, ako tomu býva v bežnej premávke.

Podvozok Octavie RS má slušnú odozvu a spolu s riadením prispieva k dobrej ovládateľnosti auta.

Na okruhu je nedotáčavá, ale je dobre ovládateľná

V zákrutách bol liftback v rozpore so slalomom absolvovanom na verzii kombi pomerne výrazne nedotáčavý. Spôsoboval to aj štýl jazdy a pridávanie plynu v snahe o čo najlepší výjazd zo zákruty.

Stačilo podľa konkrétnej situácie mierne ubrať plyn, alebo povoliť natočenie volantu a auto znovu poslúchalo.

Vďaka podvozku s dobrou odozvou bola Octavia RS na rýchlom okruhu ľahko ovládateľná. V technických pasážach a na užšej ceste to môže byť pri sklone k nedotáčavosti o niečo ťažšie.

Správanie sa prvej a tretej generácie Octavie s označením RS sme porovnali v prvom diele relácie Garáž.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Získaj náskok pred štartom
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  4. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  7. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  3. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  6. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  7. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  8. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  9. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  10. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 265
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 230
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 319
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 167
  5. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 123
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 091
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 929
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 166
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 831
  10. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 2 287
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský predstavuje dohodnuté opatrenia.

PCR testy odhalili viac ako 739-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 15 004 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, platí zákaz vychádzania.


a 5 ďalší 16 h
Minister financií Igor Matovič.

Koaličné strany sa dohodli na odmeňovaní.


1 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


3 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Sloboda slova aj pre hoaxerov
  2. Anna Milanová: Fantazijné kvety vo váze... 2021
  3. Ján Marton: Jedna postkomunistická poľnohospodárska vízia ako doraziť vidiek.
  4. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  5. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný
  6. Adriana Boysová: Som out
  7. Marcel Škvarka: Útoky na novinárov - Robert Fico
  8. Dušan Koniar: Zákon 255/1946 zvýhodňoval vybranú skupinu
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 347
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 962
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 453
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 951
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 783
  6. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 3 684
  7. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 550
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 3 421
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu