SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Mini vyrobilo väčšie a praktickejšie auto

Výhodnou nového modelu má byť jeho dlhší rázvor, väčší kufor a viac miesta pre pasažierov. K dispozícii budú štyri motory, dva z nich sú trojvalce.

(Zdroj: Mini)

Automobilka Mini predstavila oficiálnou tlačovou správou päťdverovú verziu poslednej generácie hatchbacku Mini Cooper.

Novinka nepridáva len jeden pár dverí navyše, ale ponúka rázvor náprav predĺžený o 72 mm na 2.567 mm voči klasickému Mini.

Nárast sledujeme aj v objeme batožinového priestoru. K dispozícii je o 67 litrov viac ako v prípade trojdverového modelu. Praktickosť kufra ďalej zvyšuje možnosť sklopiť operadlá zadných sedadiel v pomere 60:40 a nastaviteľné dno kufra.

Pri popise zväčšovania nesmieme zabudnúť ani na predĺženú dĺžku o 161 mm na 3.982 mm, prípadne 4.005 mm u modelov Cooper S a Cooper SD.

Tri valce a dvojité prepĺňanie

Po príchode na trh môže päťdverový Mini Cooper poháňať jeden zo štvorice agregátov s technológiou TwinPower Turbo – dva benzínové a dva dieselové motory.

Základnou pohonnou jednotkou bude nový trojvalcový motor s objemom 1,5 litra, výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 220 Nm (+10 Nm s funkciou overboost). Auto s týmto motorom pokorí rýchlosť 100 km/h za 8,2 sekundy (8,1 v prípade automatickej prevodovky).

Pre model Cooper S je určený štvorvalcový motor so zdvihovým objemom dva litre a výkonom 141 kW (192 k). Krútiaci moment 280 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1.250 do 4.750 ot. min.. Mini Cooper S zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,9 sekundy.

V podstate rovnaká objemová situácia je aj v prípade naftových motorov. Slabším agregátom je trojvalec s výkonom 85 kW (116 k), je však najúspornejší zo štvorice a na 100 km by mu malo stačiť v priemere 3,6 litra nafty.

Silnejší z dvojice je štvorvalcový naftový motor s výkonom zvýšeným na 125 kW (170 k). Výkon podporí krútiaci moment 360 Nm a Mini Cooper SD s ním akceleruje z 0 – 100 km/h za 7,4 sekundy.

Aj novinka príde s tvrdým podvozkom

Všetky motory sú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Príplatkovým variantom je automatická prevodovka Steptronic alebo „Steptronic sports transmission“ s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Mini sľubuje, že aj päťdverová verzia tretej generácie novodobých Mini si zachová charakteristiku motokáry. Verzia S a naftová SD získajú ešte ostrejšie naladenie podvozka s možnosťou priplatiť si za adaptívne tlmiče.

Ponuka diskov z ľahkej zliatiny je skutočne široká a začína na priemere 15-palcov. Tie najväčšie z nich môžu mať až 18-palcov.

Rovnako ako jeho trojdverový súrodenec aj päťdverový Mini prichádza na trh so širokou ponukou asistenčných systémov. Môžeme medzi nich počítať Head-Up displej, parkovací asistent, zadnú parkovaciu kameru, aktívny tempomat s varovaním pred zrážkou s vozidlom alebo chodcom a mnoho ďalšieho.

Mini zatiaľ nezverejnilo žiadne informácie ohľadom ceny. Portál Autoexprress však napísal, že cena bude voči päťdverovému modelu vyššia o približne 1.000 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 967
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 604
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 595
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 215
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 933
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 587
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 053
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 835
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 535
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 727
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Testovanie sa koná od 18. do 26. januára.

48m
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Valec OĽaNO ide ďalej

Peter Tkačenko

Niekto zabudol, že terajšia vláda je zajtrajšia opozícia.

2 h
V Oválnej pracovni Bieleho domu už úraduje Joe Biden.

Biden mení americkú zahraničnú politiku.

2 h