Mini vyrobilo väčšie a praktickejšie auto

Výhodnou nového modelu má byť jeho dlhší rázvor, väčší kufor a viac miesta pre pasažierov. K dispozícii budú štyri motory, dva z nich sú trojvalce.

(Zdroj: Mini)

Automobilka Mini predstavila oficiálnou tlačovou správou päťdverovú verziu poslednej generácie hatchbacku Mini Cooper.

Novinka nepridáva len jeden pár dverí navyše, ale ponúka rázvor náprav predĺžený o 72 mm na 2.567 mm voči klasickému Mini.

Nárast sledujeme aj v objeme batožinového priestoru. K dispozícii je o 67 litrov viac ako v prípade trojdverového modelu. Praktickosť kufra ďalej zvyšuje možnosť sklopiť operadlá zadných sedadiel v pomere 60:40 a nastaviteľné dno kufra.

Pri popise zväčšovania nesmieme zabudnúť ani na predĺženú dĺžku o 161 mm na 3.982 mm, prípadne 4.005 mm u modelov Cooper S a Cooper SD.

Tri valce a dvojité prepĺňanie

Po príchode na trh môže päťdverový Mini Cooper poháňať jeden zo štvorice agregátov s technológiou TwinPower Turbo – dva benzínové a dva dieselové motory.

Základnou pohonnou jednotkou bude nový trojvalcový motor s objemom 1,5 litra, výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 220 Nm (+10 Nm s funkciou overboost). Auto s týmto motorom pokorí rýchlosť 100 km/h za 8,2 sekundy (8,1 v prípade automatickej prevodovky).

Pre model Cooper S je určený štvorvalcový motor so zdvihovým objemom dva litre a výkonom 141 kW (192 k). Krútiaci moment 280 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1.250 do 4.750 ot. min.. Mini Cooper S zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,9 sekundy.

V podstate rovnaká objemová situácia je aj v prípade naftových motorov. Slabším agregátom je trojvalec s výkonom 85 kW (116 k), je však najúspornejší zo štvorice a na 100 km by mu malo stačiť v priemere 3,6 litra nafty.

Silnejší z dvojice je štvorvalcový naftový motor s výkonom zvýšeným na 125 kW (170 k). Výkon podporí krútiaci moment 360 Nm a Mini Cooper SD s ním akceleruje z 0 – 100 km/h za 7,4 sekundy.

Aj novinka príde s tvrdým podvozkom

Všetky motory sú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Príplatkovým variantom je automatická prevodovka Steptronic alebo „Steptronic sports transmission“ s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Mini sľubuje, že aj päťdverová verzia tretej generácie novodobých Mini si zachová charakteristiku motokáry. Verzia S a naftová SD získajú ešte ostrejšie naladenie podvozka s možnosťou priplatiť si za adaptívne tlmiče.

Ponuka diskov z ľahkej zliatiny je skutočne široká a začína na priemere 15-palcov. Tie najväčšie z nich môžu mať až 18-palcov.

Rovnako ako jeho trojdverový súrodenec aj päťdverový Mini prichádza na trh so širokou ponukou asistenčných systémov. Môžeme medzi nich počítať Head-Up displej, parkovací asistent, zadnú parkovaciu kameru, aktívny tempomat s varovaním pred zrážkou s vozidlom alebo chodcom a mnoho ďalšieho.

Mini zatiaľ nezverejnilo žiadne informácie ohľadom ceny. Portál Autoexprress však napísal, že cena bude voči päťdverovému modelu vyššia o približne 1.000 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 301
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 018
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 827
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 201
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 783
  6. Kam do tepla v januári? 2 549
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 296
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 213
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 529
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 472

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.