SME

Mini vyrobilo väčšie a praktickejšie auto

Výhodnou nového modelu má byť jeho dlhší rázvor, väčší kufor a viac miesta pre pasažierov. K dispozícii budú štyri motory, dva z nich sú trojvalce.

(Zdroj: Mini)

Automobilka Mini predstavila oficiálnou tlačovou správou päťdverovú verziu poslednej generácie hatchbacku Mini Cooper.

Novinka nepridáva len jeden pár dverí navyše, ale ponúka rázvor náprav predĺžený o 72 mm na 2.567 mm voči klasickému Mini.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nárast sledujeme aj v objeme batožinového priestoru. K dispozícii je o 67 litrov viac ako v prípade trojdverového modelu. Praktickosť kufra ďalej zvyšuje možnosť sklopiť operadlá zadných sedadiel v pomere 60:40 a nastaviteľné dno kufra.

Pri popise zväčšovania nesmieme zabudnúť ani na predĺženú dĺžku o 161 mm na 3.982 mm, prípadne 4.005 mm u modelov Cooper S a Cooper SD.

SkryťVypnúť reklamu

Tri valce a dvojité prepĺňanie

Po príchode na trh môže päťdverový Mini Cooper poháňať jeden zo štvorice agregátov s technológiou TwinPower Turbo – dva benzínové a dva dieselové motory.

Základnou pohonnou jednotkou bude nový trojvalcový motor s objemom 1,5 litra, výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 220 Nm (+10 Nm s funkciou overboost). Auto s týmto motorom pokorí rýchlosť 100 km/h za 8,2 sekundy (8,1 v prípade automatickej prevodovky).

Pre model Cooper S je určený štvorvalcový motor so zdvihovým objemom dva litre a výkonom 141 kW (192 k). Krútiaci moment 280 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1.250 do 4.750 ot. min.. Mini Cooper S zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,9 sekundy.

V podstate rovnaká objemová situácia je aj v prípade naftových motorov. Slabším agregátom je trojvalec s výkonom 85 kW (116 k), je však najúspornejší zo štvorice a na 100 km by mu malo stačiť v priemere 3,6 litra nafty.

SkryťVypnúť reklamu

Silnejší z dvojice je štvorvalcový naftový motor s výkonom zvýšeným na 125 kW (170 k). Výkon podporí krútiaci moment 360 Nm a Mini Cooper SD s ním akceleruje z 0 – 100 km/h za 7,4 sekundy.

Aj novinka príde s tvrdým podvozkom

Všetky motory sú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Príplatkovým variantom je automatická prevodovka Steptronic alebo „Steptronic sports transmission“ s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Mini sľubuje, že aj päťdverová verzia tretej generácie novodobých Mini si zachová charakteristiku motokáry. Verzia S a naftová SD získajú ešte ostrejšie naladenie podvozka s možnosťou priplatiť si za adaptívne tlmiče.

Ponuka diskov z ľahkej zliatiny je skutočne široká a začína na priemere 15-palcov. Tie najväčšie z nich môžu mať až 18-palcov.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako ako jeho trojdverový súrodenec aj päťdverový Mini prichádza na trh so širokou ponukou asistenčných systémov. Môžeme medzi nich počítať Head-Up displej, parkovací asistent, zadnú parkovaciu kameru, aktívny tempomat s varovaním pred zrážkou s vozidlom alebo chodcom a mnoho ďalšieho.

Mini zatiaľ nezverejnilo žiadne informácie ohľadom ceny. Portál Autoexprress však napísal, že cena bude voči päťdverovému modelu vyššia o približne 1.000 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 493
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 167
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 765
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 999
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 491
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 770
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 513
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  2. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  3. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  5. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  6. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  7. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  8. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 410
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 628
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 249
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 771
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 537
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 7 041
  7. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 5 889
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 859
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu