Mini vyrobilo väčšie a praktickejšie auto

Výhodnou nového modelu má byť jeho dlhší rázvor, väčší kufor a viac miesta pre pasažierov. K dispozícii budú štyri motory, dva z nich sú trojvalce.

(Zdroj: Mini)

Automobilka Mini predstavila oficiálnou tlačovou správou päťdverovú verziu poslednej generácie hatchbacku Mini Cooper.

Novinka nepridáva len jeden pár dverí navyše, ale ponúka rázvor náprav predĺžený o 72 mm na 2.567 mm voči klasickému Mini.

Nárast sledujeme aj v objeme batožinového priestoru. K dispozícii je o 67 litrov viac ako v prípade trojdverového modelu. Praktickosť kufra ďalej zvyšuje možnosť sklopiť operadlá zadných sedadiel v pomere 60:40 a nastaviteľné dno kufra.

Pri popise zväčšovania nesmieme zabudnúť ani na predĺženú dĺžku o 161 mm na 3.982 mm, prípadne 4.005 mm u modelov Cooper S a Cooper SD.

Tri valce a dvojité prepĺňanie

Po príchode na trh môže päťdverový Mini Cooper poháňať jeden zo štvorice agregátov s technológiou TwinPower Turbo – dva benzínové a dva dieselové motory.

Základnou pohonnou jednotkou bude nový trojvalcový motor s objemom 1,5 litra, výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 220 Nm (+10 Nm s funkciou overboost). Auto s týmto motorom pokorí rýchlosť 100 km/h za 8,2 sekundy (8,1 v prípade automatickej prevodovky).

Pre model Cooper S je určený štvorvalcový motor so zdvihovým objemom dva litre a výkonom 141 kW (192 k). Krútiaci moment 280 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1.250 do 4.750 ot. min.. Mini Cooper S zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,9 sekundy.

V podstate rovnaká objemová situácia je aj v prípade naftových motorov. Slabším agregátom je trojvalec s výkonom 85 kW (116 k), je však najúspornejší zo štvorice a na 100 km by mu malo stačiť v priemere 3,6 litra nafty.

Silnejší z dvojice je štvorvalcový naftový motor s výkonom zvýšeným na 125 kW (170 k). Výkon podporí krútiaci moment 360 Nm a Mini Cooper SD s ním akceleruje z 0 – 100 km/h za 7,4 sekundy.

Aj novinka príde s tvrdým podvozkom

Všetky motory sú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Príplatkovým variantom je automatická prevodovka Steptronic alebo „Steptronic sports transmission“ s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Mini sľubuje, že aj päťdverová verzia tretej generácie novodobých Mini si zachová charakteristiku motokáry. Verzia S a naftová SD získajú ešte ostrejšie naladenie podvozka s možnosťou priplatiť si za adaptívne tlmiče.

Ponuka diskov z ľahkej zliatiny je skutočne široká a začína na priemere 15-palcov. Tie najväčšie z nich môžu mať až 18-palcov.

Rovnako ako jeho trojdverový súrodenec aj päťdverový Mini prichádza na trh so širokou ponukou asistenčných systémov. Môžeme medzi nich počítať Head-Up displej, parkovací asistent, zadnú parkovaciu kameru, aktívny tempomat s varovaním pred zrážkou s vozidlom alebo chodcom a mnoho ďalšieho.

Mini zatiaľ nezverejnilo žiadne informácie ohľadom ceny. Portál Autoexprress však napísal, že cena bude voči päťdverovému modelu vyššia o približne 1.000 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 899
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 846
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 539
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 117
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 540
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 627
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 436
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 474
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 091
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 639

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.