Mini vyrobilo väčšie a praktickejšie auto

Výhodnou nového modelu má byť jeho dlhší rázvor, väčší kufor a viac miesta pre pasažierov. K dispozícii budú štyri motory, dva z nich sú trojvalce.

(Zdroj: Mini)

Automobilka Mini predstavila oficiálnou tlačovou správou päťdverovú verziu poslednej generácie hatchbacku Mini Cooper.

Novinka nepridáva len jeden pár dverí navyše, ale ponúka rázvor náprav predĺžený o 72 mm na 2.567 mm voči klasickému Mini.

Nárast sledujeme aj v objeme batožinového priestoru. K dispozícii je o 67 litrov viac ako v prípade trojdverového modelu. Praktickosť kufra ďalej zvyšuje možnosť sklopiť operadlá zadných sedadiel v pomere 60:40 a nastaviteľné dno kufra.

Pri popise zväčšovania nesmieme zabudnúť ani na predĺženú dĺžku o 161 mm na 3.982 mm, prípadne 4.005 mm u modelov Cooper S a Cooper SD.

Tri valce a dvojité prepĺňanie

Po príchode na trh môže päťdverový Mini Cooper poháňať jeden zo štvorice agregátov s technológiou TwinPower Turbo – dva benzínové a dva dieselové motory.

Základnou pohonnou jednotkou bude nový trojvalcový motor s objemom 1,5 litra, výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 220 Nm (+10 Nm s funkciou overboost). Auto s týmto motorom pokorí rýchlosť 100 km/h za 8,2 sekundy (8,1 v prípade automatickej prevodovky).

Pre model Cooper S je určený štvorvalcový motor so zdvihovým objemom dva litre a výkonom 141 kW (192 k). Krútiaci moment 280 Nm je k dispozícii v rozsahu od 1.250 do 4.750 ot. min.. Mini Cooper S zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,9 sekundy.

V podstate rovnaká objemová situácia je aj v prípade naftových motorov. Slabším agregátom je trojvalec s výkonom 85 kW (116 k), je však najúspornejší zo štvorice a na 100 km by mu malo stačiť v priemere 3,6 litra nafty.

Silnejší z dvojice je štvorvalcový naftový motor s výkonom zvýšeným na 125 kW (170 k). Výkon podporí krútiaci moment 360 Nm a Mini Cooper SD s ním akceleruje z 0 – 100 km/h za 7,4 sekundy.

Aj novinka príde s tvrdým podvozkom

Všetky motory sú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Príplatkovým variantom je automatická prevodovka Steptronic alebo „Steptronic sports transmission“ s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Mini sľubuje, že aj päťdverová verzia tretej generácie novodobých Mini si zachová charakteristiku motokáry. Verzia S a naftová SD získajú ešte ostrejšie naladenie podvozka s možnosťou priplatiť si za adaptívne tlmiče.

Ponuka diskov z ľahkej zliatiny je skutočne široká a začína na priemere 15-palcov. Tie najväčšie z nich môžu mať až 18-palcov.

Rovnako ako jeho trojdverový súrodenec aj päťdverový Mini prichádza na trh so širokou ponukou asistenčných systémov. Môžeme medzi nich počítať Head-Up displej, parkovací asistent, zadnú parkovaciu kameru, aktívny tempomat s varovaním pred zrážkou s vozidlom alebo chodcom a mnoho ďalšieho.

Mini zatiaľ nezverejnilo žiadne informácie ohľadom ceny. Portál Autoexprress však napísal, že cena bude voči päťdverovému modelu vyššia o približne 1.000 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  2. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  10. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  1. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  5. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  6. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  7. Sú "firmy na predaj" vhodné pre začínajúcich podnikateľov?
  8. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  9. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 445
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 738
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 405
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 388
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 292
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 7 881
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 899
  8. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 619
  9. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 4 140
  10. Nepodceňujte príznaky psoriázy 3 402

Hlavné správy zo Sme.sk

TV

Cez čiaru s Pavlom Fejérom: Ľudí v Humennom ovláda strach

O tom, ako v meste vládne primátorka, sa šíria nelichotivé príbehy.

DOMOV

Polícia smeruje k obvineniu Kočnera z vraždy

Zsuzsová nemala dôvod na objednávku vraždy Kuciaka, upozornil Najvyšší súd.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kočnera vodili v putách, polícia hľadala dôkazy

Ako fungoval Marian Kočner a zmenky.

Neprehliadnite tiež

Nové BMW X7 má najväčšie ľadviny v dejinách značky

Ak sa vám X5 zdá malá a nenápadná, novinka vám ulahodí.

Volvo V60: Čistokrvný Švéd myslí hlavne na posádku (test)

Škandinávske kombi jazdí komfortne a je plné praktických detailov.

Dovoz starých aut na Slovensko rastie, zaplavujú krajinu

Takmer štyri z desiatich zaregistrovaných vozidiel majú viac ako desať rokov.