SME
Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav
reklama

Arabský superšport stojí viac ako Porsche, Ferrari a McLaren dokopy

Jedno z najdrahším nových áut súčasnosti zachytili kamery v uliciach Monaka.

(Zdroj: W Motors)

Ak Európa nevie ponúknuť niečo dostatočne drahé, Arabi si to vyrobia vo vlastnej réžii.

Jedným z posledných dôkazov je kreácia spoločnosti W Motors so sídlom v Dubai (Spojené arabské emiráty).

Model Lykan Hypersport sa dostal do Monaka pri príležitosti výstavy Top Marques, výkladnej skrine najdrahších vozidiel sveta.

Drahšie ako tri najmodernejšie vozidlá sveta

O tom, že Lykan Hypersport medzi najdrahšie vozidlá skutočne patrí, svedčí jeho cena 3,4 milióny dolárov. Je to približne toľko, čo stojí McLaren P1, Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder dohromady.

Exkluzivitu špeciálneho vozidla zdôrazňuje existencia len siedmich kusov. Budúci majiteľ môže počítať s množstvom diamantov, karbónu a titánu.

O pohon arabského špeciálu sa stará motor nemeckej značky Porsche vyladený spoločnosťou RUF. Plochý šesťvalcový agregát so zdvihovým objemom 3.746 cm3 prepĺňaný twin-turbodúchadlom je uložený v strede vozidla.

Výkon mu rozhodne nechýba

Motor vyprodukuje výkon 552 kW (770 k) pri 7.100 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment 960 Nm je k dispozícii pri 4.000 ot. min..

Výrobca ponúka na výber dva typy prevodoviek: sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK alebo šesťstupňovú sekvenčnú skriňu, ktoré prenášajú krútiaci moment na kolesá zadnej nápravy.

Lykan Hypersport pokorí hranicu 100 km/h už za 2,8 sekundy a dvojstovku za 9,4 sekundy. Maximálna rýchlosť závisí na zvolenej prevodovke – približne 385 km/h.

K vozidlu získa jeho majiteľ hodiny Cyrus Klepcys z 18 karátového bieleho zlata a čierneho titánu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  2. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  3. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  4. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  5. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  6. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  7. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 548
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 076
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 934
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 013
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 702
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 161
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 088
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 620
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Peter Pellegrini.

Tam, kde Ficovi stačí jedna veta, musí Pellegrini zložito vysvetľovať.


12 h
Ilustračné foto.

Spoločná výroba elektriny je riešením aj pre bytové domy.


7. mar
Medici pomáhajú ukrajinskému vojakovi zranenému v boji pri Bachmute.

Kyjev sa spolieha aj na výcvik na Západe.


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prieskumy už ukazujú, čo sa týždne šepkalo.


a 2 ďalší 6 h
reklama

Blogy SME

  1. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  2. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  3. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  4. Martin Šuraba: Symbol Radara
  5. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce
  6. Tomáš Mihalík: Halóó, je tu niekto? Či už je každý po smrti?
  7. Robert Štepaník: diel 85 - rubrika: moje najhranejšie (v januári a februári 2023)
  8. Radovan Čičvara: Kajať sa za katastrofu v Iraku? To choďte radšej do kostola.
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 900
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 111
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 678
  4. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 185
  5. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 953
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 486
  7. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 2 461
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 347
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu