Druhá generácia BMW X6 bude viac „svalnatá“ a menej zaoblená ako jej predchodca. Automobil po dizajnovej stránke nasleduje posledné prírastky v rodine BMW, najmä modely X4 a X5.
Ešte väčšie sú typické BMW „ľadvinky“ priamo napojené na nové svetlomety. Výrazné chrómované prvky a trojrozmerné vnútorné usporiadanie svetiel zvýrazňuje charakter štandardných bi-xenónových jednotiek. Doplnkovo sú k dispozícii aj Adaptívne LED predné svetlá.
Prepracovaná je aj zadná časť vozidla s novou grafikou koncových svetiel, ktoré tiež výraznejšie narástli. Hlavnú siluetu BMW podľa očakávania nezmenilo.
Zákazníci si môžu vybrať z dvoch základných a deviatich metalických lakov karosérie, vrátane noviniek Sparkling Storm a Flamenco Red s briliantovým efektom.
Interiér poznáme z modelu X5
Nie je žiadne prekvapenie, že model X6 v podstate celkom preberá vzhľad interiéru „civilnejšie“ pôsobiaceho BMW X5.
Prístrojový panel aj displeje klimatizácie a vetrania majú technológiu čierneho panelu.
Obsah, prezentácia a farba zobrazenia doplnkového multifunkčného prístrojového displeja sa prispôsobuje aktuálnemu režimu jazdy, zvolenému Ovládačom jazdného zážitku.
Voľne stojaca 10,25-palcová plochá obrazovka je súčasťou štandardne dodávaného ovládacieho systému iDrive.
Aj variabilitu interiéru BMW zlepšilo. Zadné operadlo sa teraz dá sklápať v pomere 40/20/40, čo umožní postupne zväčšovať batožinový priestor zo základných 580 litrov na maximum 1525 litrov.
Pomôže vám pri otváraní kufra
Súčasťou štandardnej výbavy je aj automatické ovládanie veka batožinového priestoru. Teraz sa dá otvoriť aj zatvoriť pomocou diaľkového ovládania v kľúči a tlačidlom z miesta vodiča.
Komfort pri vykladaní a nakladaní nového BMW X6 poskytuje bezdotykové otváranie a zatváranie veka kufra, ktoré je súčasťou doplnkového balíka Komfortný vstup.
Senzory pod zadným nárazníkom zaregistrujú cielený pohyb nohou a následne vyšlú signál do elektrického ovládania dverí.
Veko batožinového priestoru je štandardne vybavené funkciou jemného dovierania Soft Close, ktoré je k dispozícii aj pre dvere posádky – v rámci doplnkovej výbavy.
Nové BMW X6je k dispozícii aj s elektricky ovládanou sklenenou strechou, ktorá je rovnako široká, ale o 12 cm dlhšia, než u predchodcu.
Hneď po uvedení na trh bude v ponuke aj športový balík M Sport.
Viac výkonu a menej spotreby
Vlajkovou loďou motorizačnej flotily nového BMW X6 je benzínový agregát V8. Najnovšia generácia 4,4-litrového motora v BMW X6 xDrive50i má výkon oproti predchodcovi zvýšený o 10 percent na 330 kW (450 k). BMW navýšilo aj krútiaci moment o 50 Nm na celkových 650 Nm.
Nové BMW X6 xDrive50i zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, teda o 0,6 sekundy rýchlejšie než predchodca.
V roku 2015 pribudne do ponuky nové BMW X6 xDrive35i, ktoré bude poháňať radový benzínový 6-valec s výkonom 225 kW (306 k).
Jednou z najobľúbenejších pohonných jednotiek v Európe bude zrejme radový naftový šesťvalec s objemom tri litre a označením xDrive30d.
Maximálny výkon prepĺňaného dieselového motora je 190 kW (258 k). Najvyšší krútiaci moment 560 Nm je využiteľný v pásme od 1500 do 3000 otáčok za minútu. Tieto parametre prispeli k zlepšeniu akcelerácie 0-100 km/h o 0,8 na 6,7 sekundy.
Začiatkom roka BMW doplní ponuku o verziu xDrive40d. Základ motora ostáva rovnaký ako v prípade xDrive30d, no výkon je navýšený na 230 kW (313 k). S týmto motorom pokorí nové BMW X6 rýchlosť 100 km/h za 5,8 sekundy.
Príde aj najvýkonnejší model
Všetky motory, dostupné pre BMW X6, sú štandardne kombinované s osemstupňovou prevodovkou Steptronic Sport.
Okrem automatického módu má vodič k dispozícii aj manuálne radenie voliacou pákou alebo radiacimi pádlami na volante.
Najnovšia generácia tejto prevodovky ponúka aj funkciu Launch Control, ktorá umožní dosiahnuť kontrolované maximálne zrýchlenie z pokoja.
V kombinácii s navigačným systémom Professional je prevodovka schopná brať do úvahy aj profil prechádzanej trasy a prispôsobiť mu radenie.
Spolupráca s navigačným systémom dokáže zabrániť aj zbytočnému zariadeniu vyššieho stupňa medzi dvoma za sebou nasledujúcimi zákrutami.
Uvedenie druhej generácie BMW X6 sa udeje súčasne s príchodom automobilu BMW M Performance.
Výkon takmer štyristo koní
Model BMW X6 M50d poháňa 3,0-litrový radový naftový šesťvalec s troma turbodúchadlami, ktoré spolupracujú v presne naladenom viacstupňovom procese. Výsledkom je maximálny výkon 280 kW (381 k) a najvyšší krútiaci moment 740 Nm.
BMW X6 M50d zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, čo je zlepšenie o jednu desatinu sekundy voči predchodcovi. BMW zároveň sľubuje zníženie spotreby o 14%, čo by malo znamenať priemernú spotrebu 6,6 litra nafty na 100 jazdy.
Štandardný Adaptívny M podvozok BMW X6 M50d obsahuje Dynamické riadenie tlmičov a vzduchové odpruženie zadnej nápravy s automatickou reguláciou svetlej výšky.
Pre ešte extrémnejšiu jazdu je určený príplatkový balík Dynamic. Obsahuje aj variabilné rozdeľovanie pohonu medzi zadné dve kolesá (chápeme ako elektronikou riadený samosvorný diferenciál), vrátane systému aktívnej eliminácie náklonov Dynamic Drive.
V posledný májový deň zverejnil magazín Carscoops video zachytávajúce BMW X6M počas testovania na nemeckom okruhu Nürburgring Nordschleife.