Do sveta sa dostali oficiálne informácie o najsilnejšom sériovom Chevrolete Corvette, aký kedy koncern GM vyrábal. Stala sa ňou verzia Z06 a jej parametre skutočne patria medzi superšportové exotické vozidlá.
Výkon 485 kW (660 k) produkuje tzv. „small block“ V8 agregát so zdvihovým objemom 6,2 litra. Maximálny výkon je k dispozícii pri 6.400 otáčkach za minútu.
V širokom spektre otáčok, od 2.500 až do 5.400, môže vodič využívať 90 % z 880 Nm celkového krútiaceho momentu.
Bližšia špecifikácia popisuje motor ako celohliníkový agregát s kovanými piestami, priamym vstrekovaním, ventilmi z titánu a kompresorom s otáčkami až 20.000 za minútu.
Aj kupé môže byť bez strechy
Motor so suchou kľukovou skriňou spolupracuje so sedemstupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatickou prevodovkou s ôsmimi stupňami. Vodič môže využiť manuálny režim s pádlami pod volantom a systémom automatického medziplynu.
Motor disponuje aj systémom čiastočnej deaktivácie valcov Active Fuel Management, čím Chevrolett dosiahol zníženie paliva.
Chevrolett Corvette Z06 využíva hliníkovú karosériu a umožňuje odňať celý strešný - karbónový panel, čím sa z neho snahe otvorená verzia.
Prítlak zabezpečia tri stupne aerodynamických prvkov
O dostatočný prítlak vozidla a spojenie s vozovkou sa starajú tri úrovne aerodynamických prvkov. Do prvej úrovne Chevrolet počíta predný splitter, nasávacie otvory okolo predných kolies, odvetrávanú prednú kapotu a zadný spojler z modelu Corvette Stingray.
Do druhého stupňa Chevrolet zaradil prepracovanú spodnú časť predného náraníka z uhlíkových vlákien a väčšie zadné prítlačné krídlo s vertikálnymi plochami pre ešte väčší prítlak.
Do najvyššie stupňa patrí ešte agresívnejšia spodná pera predného nárazníka s prítlačnými krídielkami a z trojice najväčšie a nastaviteľné zadné krídlo. Podľa slov predstaviteľov značky vytvára najvyšší prítlak z pomedzi všetkých sériových vozidiel, ktoré koncern GM doteraz produkoval.
Jazdu na okruhu zaznamená telemetria
Vodič môže aktivovať jeden z piatich jazdných režimov: weather, eco, tour, sport a track. Elektronika následne nastaví všetky systémy vozidla podľa požiadaviek vrátane úpravy charakteristiky tlmičov, trakčnej kontroly, svornosti zadného diferenciálu a pod.
Jazdu na prípadnom okruhu môžu zaznamenávať kamery a prepracovaný systém telemetrie s ukladaním všetkých dôležitých údajov o jazde, ktoré je možné následne analyzovať.
Zákazníci Chevroletu si môžu vybrať, či sa spoľahnú na štandardné brzdy, ale na pretekárske karbón-keramické kotúče.
Okrem verzie Chevrolet Corvette Z06 kupé s odnímateľným strešným panelom, ponúka americká značka aj rovnako výkonný kabriolet.