Prezrite si najvýkonnejší Chevrolet Corvette všetkých čias

Chevrolet uvoľnil informácie o modeli Corvette Z06 vo verzii kupé s odnímateľným strešným panelom. Aj o klasickom kabriolete.

(Zdroj: Chevrolet)

Do sveta sa dostali oficiálne informácie o najsilnejšom sériovom Chevrolete Corvette, aký kedy koncern GM vyrábal. Stala sa ňou verzia Z06 a jej parametre skutočne patria medzi superšportové exotické vozidlá.

Výkon 485 kW (660 k) produkuje tzv. „small block“ V8 agregát so zdvihovým objemom 6,2 litra. Maximálny výkon je k dispozícii pri 6.400 otáčkach za minútu.

V širokom spektre otáčok, od 2.500 až do 5.400, môže vodič využívať 90 % z 880 Nm celkového krútiaceho momentu.

Bližšia špecifikácia popisuje motor ako celohliníkový agregát s kovanými piestami, priamym vstrekovaním, ventilmi z titánu a kompresorom s otáčkami až 20.000 za minútu.

Aj kupé môže byť bez strechy

Motor so suchou kľukovou skriňou spolupracuje so sedemstupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatickou prevodovkou s ôsmimi stupňami. Vodič môže využiť manuálny režim s pádlami pod volantom a systémom automatického medziplynu.

Motor disponuje aj systémom čiastočnej deaktivácie valcov Active Fuel Management, čím Chevrolett dosiahol zníženie paliva.

Chevrolett Corvette Z06 využíva hliníkovú karosériu a umožňuje odňať celý strešný - karbónový panel, čím sa z neho snahe otvorená verzia.

Prítlak zabezpečia tri stupne aerodynamických prvkov

O dostatočný prítlak vozidla a spojenie s vozovkou sa starajú tri úrovne aerodynamických prvkov. Do prvej úrovne Chevrolet počíta predný splitter, nasávacie otvory okolo predných kolies, odvetrávanú prednú kapotu a zadný spojler z modelu Corvette Stingray.

Do druhého stupňa Chevrolet zaradil prepracovanú spodnú časť predného náraníka z uhlíkových vlákien a väčšie zadné prítlačné krídlo s vertikálnymi plochami pre ešte väčší prítlak.

Do najvyššie stupňa patrí ešte agresívnejšia spodná pera predného nárazníka s prítlačnými krídielkami a z trojice najväčšie a nastaviteľné zadné krídlo. Podľa slov predstaviteľov značky vytvára najvyšší prítlak z pomedzi všetkých sériových vozidiel, ktoré koncern GM doteraz produkoval.

Jazdu na okruhu zaznamená telemetria

Vodič môže aktivovať jeden z piatich jazdných režimov: weather, eco, tour, sport a track. Elektronika následne nastaví všetky systémy vozidla podľa požiadaviek vrátane úpravy charakteristiky tlmičov, trakčnej kontroly, svornosti zadného diferenciálu a pod.

Jazdu na prípadnom okruhu môžu zaznamenávať kamery a prepracovaný systém telemetrie s ukladaním všetkých dôležitých údajov o jazde, ktoré je možné následne analyzovať.

Zákazníci Chevroletu si môžu vybrať, či sa spoľahnú na štandardné brzdy, ale na pretekárske karbón-keramické kotúče.

Okrem verzie Chevrolet Corvette Z06 kupé s odnímateľným strešným panelom, ponúka americká značka aj rovnako výkonný kabriolet.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  2. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  3. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  4. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  5. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  6. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  7. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  8. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  9. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  10. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 220
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 326
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 670
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 681
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 440
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 754
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 407
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 398
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 250
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 817

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Pánik potvrdil skvelú formu

Útočník získal v posledných šiestich zápasoch deväť bodov za päť gólov a štyri prihrávky.

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

EKONOMIKA

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

DOMOV

SaS sa vzďaľuje liberalizmu, odchodom Mihála stráca výhodu

Mnohé výrazné osobnosti už v SaS chýbajú.

Neprehliadnite tiež

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop