Nedávno predstavený koncept Hazumi, z ktorého má vychádzať očakávaná Mazda 2 novej generácie, ukrýval pod kapotou dieselový agregát SKYACTIV-D s objemom 1,5 litra.
V tom čase zverejnila automobilka okrem objemu motora jeho predpokladanú nízku produkciu emisií na úrovni 90 g/km.
Vo svojej ostatnej tlačovej správe prezradila japonská značka ďalšie informácie týkajúce sa jej novej pohonnej jednotky určenej pre novú Mazdu 2.
Nový motor má kombinovať ideálne spaľovanie s nízkym kompresným pomerom 14,8:1. Podľa vyhlásenia výrobcu je výsledkom lineárna akcelerácia v širokom spektre otáčok.
S krútiacim momentom 250 Nm sa dieselový agregát vyrovná aj objemnejšej 2,5 litrovej benzínovej pohonnej jednotke.
Krútiaci moment vrcholí v pásme od 1500 do 2500 otáčok za minútu. Výkon dosiahne svoje maximum 77 kW pri 4000 otáčkach.
Pre zlepšenie spotreby a vplyvu na životné prostredie využíva naftový motor kombináciu vysoko a nízkotlakového systému EGR na recirkuláciu výfukových plynov do motora.
Agregát bude k dispozícii v kombinácii s manuálnou aj s automatickou prevodovkou.