Martin: "Posielam video, ktoré bolo natočené 3. júna okolo 15. hodiny na ceste medzi rozostavaným komplexom Bory a nájazdom na diaľnicu D2 v Bratislave.
Dlhodobo trvá zvyk zmluvnej dopravy Volkswagenu Bratislava jazdiť v kolóne cca 20 autobusov (vždy pri striedaní pracovných smien) tak, že medzi seba nepustia žiadne iné vozidlo a nedovolia ani predbiehať.
Na videu je krásna ukážka, ako bránia zipsovaniu áut, blokujú prázdny pruh aj viac ako sto metrov, upchávajú tak kruhové objazdy a znásobujú kolónu za nimi."
Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk
Na videu vidno, ako autobus zablokoval oba jazdné pruhy v smere k diaľnici D2. Vodič autobusu tak obmedzoval plynulosť premávky a zbytočne predlžoval kolónu vozidiel.
Akoby vodič autobusu nechcel, aby sa cez vedľajší jazdný pruh nedostali pred neho iné vozidlá. Takto sa neraz správajú vodiči aj na ďalších miestach, kde sa blíži koniec jedného z dvoch jazdných pruhov.
Blokoval oba jazdné pruhy
Autobusár porušil dopravné pravidlo o jazde v jazdných pruhoch. "Vodič je povinný na vozovke alebo v jazdnom pruhu jazdiť vpravo pri pravom okraji vozovky alebo jazdného pruhu".
Ak by ho pri tom prichytili policajti, mohli by mu uložiť pokutu do 50 eur na mieste alebo do 100 eur v správnom konaní na dopravnom inšpektoráte.
Vodiči, a to platí aj pre autobusy prevážajúce pracovníkov do a zo závodu, by nemali zabúdať ani na dodržiavanie povinnej vzdialenosti medzi vozidlami.
V spomalenej premávke to nie je vždy možné. No ak je premávka plynulá, nič nebráni vodičom dodržiavať medzi vozidlami takú vzdialenosť, aby sa medzi ne mohlo zaradiť predbiehajúce vozidlo.
Šéf autobusárov: Mali by pokutovať
"Ak vodiči porušujú dopravné predpisy, mali by byť políciou sankcionovaní. My s nimi v takýchto prípadoch vykonávame pohovor, prípadne prehodnocujeme zrážku z nadstavbovej časti mzdy vodiča," zareagoval na spôsob jazdy autobusov Anton Ladziansky z SAD Dunajská Streda, ktorá prevádzkuje autobus nakrútený na videu.
"Policajti sa pri plnení svojich úloh zamerajú aj na vami uvedený úsek," dodala Karina Považanová, hovorkyňa bratislavskej krajskej polície.
Martin sa mýli v tom, že by šofér autobus bránil zipsovaniu. Nie je tam dopravná značka, ktorá by to prikazovala, a je zrejmé, ktorý jazdný pruh sa končí.
Ak by autobus šiel v pravom jazdnom pruhu a ľavý by neblokoval, Martin by sa čoskoro dostal na koniec svojho jazdného pruhu. Tam by bol povinný dať prednosť vozidlám jazdiacim v pruhu, do ktorého by sa chcel preradiť.