BRATISLAVA. Takmer ku každej tretej nehode došlo vlani počas noci. Vyplýva to zo štatistík polície.
Najčastejšie k nehodám v noci dochádza podľa údajov z havarijného poistenia najväčšej poisťovne Allianz medzi desiatou a jedenástou.
Ministerstvo vnútra aj polícia preto chcú, aby v autoškolách boli dve povinné jazdy v noci. Proti nie je ani ministerstvo dopravy, pod ktoré autoškoly patria.
V súčasnosti majú autoškoly v osnovách výučby iba jednu hodinu jazdy za zníženej viditeľnosti.
Dve jazdy v noci chce do osnov autoškôl presadiť aj české ministerstvo dopravy.
Česi dopadli v prieskume zle
- Deň/dobrá viditeľnosť: 8680
- Deň/svitanie, súmrak: 419
- Deň/hmla, sneh, dážď: 405
- Noc/verejné osvetlenie, neznížená viditeľnosť: 2148
- Noc/verejné osvetlenie, zlé počasie: 198
- Noc/bez osvetlenia, neznížená viditeľnosť: 1449
- Noc/bez osvetlenia, zlé počasie: 172
- Nezadané: 115
- Spolu: 13 586
Zdroj: policajné prezídium
Jeho motiváciou je najmä dávnejší prieskum spoločnosti GoodYear z roku 2012, v ktorom mladí českí vodiči spolu s ruskými a tureckými dopadli zo 16 európskych krajín najhoršie v schopnosti riadiť auto v noci. Slovensko do prieskumu nezaradili.
V roku 2013 sa stalo v noci podľa policajných štatistík takmer štyritisíc nehôd, čo bolo 29 percent z celkového počtu nehôd, ktorých bolo vyše 13-tisíc.
Podiel nehôd za zníženej viditeľnosti sa zvyšuje na 35 percent, ak sa počítajú aj tie, ktoré sa stali počas dňa. Vlani ich spolu bolo takmer päťtisíc.