Cyklista šiel po chodníku a zrazil sa s autom, podľa polície je vinný on

Pravidlá nedovoľujú jazdiť cyklistovi po chodníku. Ak by šiel pri okraji cesty, mal by prednosť.

(Zdroj: Tomáš / Google Streetview)

Tomáš: "Bol som otrasený, ale mal som pocit, že som v pohode, a tak ma traja ľudia, vodič Mercedesu (s ktorým som sa zrazil) a dvaja privolaný policajti presvedčili, že som zrážku zavinil ja.

Okrem pokuty 20 eur mi hrozí asi aj oprava toho Mercedesu (rozbité predné sklo, pokrčené plechy kapoty) za asi 2-tisíc eur. Skutočne som na vine?

Šiel som po chodníku na bicykli po Jégeho ulici v Bratislave (na obrázku čierny cyklista). Taxikár na Mercedese vychádzal z parkoviska, ako to tmavé auto na obrázku vľavo. Tam, kde stojí to modré auto, stála veľká dodávka, a tak som nevidel taxík a taxikár mňa.

Vbehol som na cestu, ktorá predeľuje ten veľký chodník, a v tom momente som ho zbadal a zrazili sme sa. Moje predné koleso zavadilo o jeho pravé predné svetlo. Vyletel som na jeho kapotu a pravdepodobne lakťom som mu praskol čelné sklo."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Cyklista šiel po chodníku a zrazil sa s autom vychádzajúcim z parkoviska. Obaja vodiči mali zhoršený výhľad a tak sa nevideli až do momentu zrážky.

Na prvý pohľad sa zdá, že vodič taxíka nemohol byť policajtmi označený ako vinník nehody.

Cyklista nemal jazdiť po chodníku, dopravné pravidlá to nedovoľujú. Ak by šiel pri pravom okraji cesty, nič by sa mu nestalo a ešte by mal pred taxíkom aj prednosť.

Cyklista nemal jazdiť po chodníku

Ešte je tu jedno dopravné pravidlo, ktoré mal dodržať cyklista aj taxikár. Pri vychádzaní od okraja cesty alebo z chodníka nesmie vodič nikoho ohroziť.

Cyklista tak jednoznačne spáchal ďalší priestupok, pretože si musel byť vedomý toho, že z parkoviska môžu vychádzať autá.

Okrem toho nejazdil dosť opatrne na to, že mal zhoršený výhľad na výjazd z parkoviska pre zaparkovanú dodávku.

Aj na taxikára sa vzťahuje povinnosť nikoho neohroziť pri vychádzaní z okraja cesty. Výjazd z parkoviska sa podľa predpisov chápe ako výjazd z okraja cesty. Napriek tomu by sme ani my neurčili taxikára za vinného.

Taxikár nemohol byť vinný

Vodič taxíka nebol povinný dať cyklistovi prednosť. A keďže tam nie je priechod pre chodcov, ani chodci tam nemajú prednosť.

Možno mohol ísť taxikár ešte pomalšie a podarilo by sa mu zabrániť nehode. To ale nie je argument pre určenie viny za nehodu.

Vodiči sa v premávke nemôžu riadiť očakávaním, že sa im iní vrútia do jazdnej dráhy z miesta, kde nemajú čo robiť. Ak by to tak bolo, premávku by to mohlo paralyzovať. Popreli by sme tak význam dopravných pravidiel.

Veď si len predstave, že by namiesto cyklistu išlo po chodníku auto a rovnako by narazilo do taxíka. Kto by bol podľa vás na vine?


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 589
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 815
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 814
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 510
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 276
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 154
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 810
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 688
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 432
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 263

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Nivy zatvoria. Pozrite si, kde vystúpite v Bratislave z autobusu

Novú stanicu chcú postaviť do troch rokov.

SVET

Zomrela dedička L'Oréalu, najbohatšia žena sveta

Zásluhy Liliane Bettencourtovej sa ocitli v tieni afér.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.