SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Cyklista šiel po chodníku a zrazil sa s autom, podľa polície je vinný on

Pravidlá nedovoľujú jazdiť cyklistovi po chodníku. Ak by šiel pri okraji cesty, mal by prednosť.

(Zdroj: Tomáš / Google Streetview)

Tomáš: "Bol som otrasený, ale mal som pocit, že som v pohode, a tak ma traja ľudia, vodič Mercedesu (s ktorým som sa zrazil) a dvaja privolaný policajti presvedčili, že som zrážku zavinil ja.

Okrem pokuty 20 eur mi hrozí asi aj oprava toho Mercedesu (rozbité predné sklo, pokrčené plechy kapoty) za asi 2-tisíc eur. Skutočne som na vine?

Šiel som po chodníku na bicykli po Jégeho ulici v Bratislave (na obrázku čierny cyklista). Taxikár na Mercedese vychádzal z parkoviska, ako to tmavé auto na obrázku vľavo. Tam, kde stojí to modré auto, stála veľká dodávka, a tak som nevidel taxík a taxikár mňa.

Vbehol som na cestu, ktorá predeľuje ten veľký chodník, a v tom momente som ho zbadal a zrazili sme sa. Moje predné koleso zavadilo o jeho pravé predné svetlo. Vyletel som na jeho kapotu a pravdepodobne lakťom som mu praskol čelné sklo."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Cyklista šiel po chodníku a zrazil sa s autom vychádzajúcim z parkoviska. Obaja vodiči mali zhoršený výhľad a tak sa nevideli až do momentu zrážky.

Na prvý pohľad sa zdá, že vodič taxíka nemohol byť policajtmi označený ako vinník nehody.

Cyklista nemal jazdiť po chodníku, dopravné pravidlá to nedovoľujú. Ak by šiel pri pravom okraji cesty, nič by sa mu nestalo a ešte by mal pred taxíkom aj prednosť.

Cyklista nemal jazdiť po chodníku

Ešte je tu jedno dopravné pravidlo, ktoré mal dodržať cyklista aj taxikár. Pri vychádzaní od okraja cesty alebo z chodníka nesmie vodič nikoho ohroziť.

Cyklista tak jednoznačne spáchal ďalší priestupok, pretože si musel byť vedomý toho, že z parkoviska môžu vychádzať autá.

Okrem toho nejazdil dosť opatrne na to, že mal zhoršený výhľad na výjazd z parkoviska pre zaparkovanú dodávku.

Aj na taxikára sa vzťahuje povinnosť nikoho neohroziť pri vychádzaní z okraja cesty. Výjazd z parkoviska sa podľa predpisov chápe ako výjazd z okraja cesty. Napriek tomu by sme ani my neurčili taxikára za vinného.

Taxikár nemohol byť vinný

Vodič taxíka nebol povinný dať cyklistovi prednosť. A keďže tam nie je priechod pre chodcov, ani chodci tam nemajú prednosť.

Možno mohol ísť taxikár ešte pomalšie a podarilo by sa mu zabrániť nehode. To ale nie je argument pre určenie viny za nehodu.

Vodiči sa v premávke nemôžu riadiť očakávaním, že sa im iní vrútia do jazdnej dráhy z miesta, kde nemajú čo robiť. Ak by to tak bolo, premávku by to mohlo paralyzovať. Popreli by sme tak význam dopravných pravidiel.

Veď si len predstave, že by namiesto cyklistu išlo po chodníku auto a rovnako by narazilo do taxíka. Kto by bol podľa vás na vine?


Zväčšiť mapu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 904
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 22 604
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 149
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 915
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 843
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 739
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 741
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 124
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 949
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 611
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.