Tomáš: "Bol som otrasený, ale mal som pocit, že som v pohode, a tak ma traja ľudia, vodič Mercedesu (s ktorým som sa zrazil) a dvaja privolaný policajti presvedčili, že som zrážku zavinil ja.
Okrem pokuty 20 eur mi hrozí asi aj oprava toho Mercedesu (rozbité predné sklo, pokrčené plechy kapoty) za asi 2-tisíc eur. Skutočne som na vine?
Šiel som po chodníku na bicykli po Jégeho ulici v Bratislave (na obrázku čierny cyklista). Taxikár na Mercedese vychádzal z parkoviska, ako to tmavé auto na obrázku vľavo. Tam, kde stojí to modré auto, stála veľká dodávka, a tak som nevidel taxík a taxikár mňa.
Vbehol som na cestu, ktorá predeľuje ten veľký chodník, a v tom momente som ho zbadal a zrazili sme sa. Moje predné koleso zavadilo o jeho pravé predné svetlo. Vyletel som na jeho kapotu a pravdepodobne lakťom som mu praskol čelné sklo."
Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk
Cyklista šiel po chodníku a zrazil sa s autom vychádzajúcim z parkoviska. Obaja vodiči mali zhoršený výhľad a tak sa nevideli až do momentu zrážky.
Na prvý pohľad sa zdá, že vodič taxíka nemohol byť policajtmi označený ako vinník nehody.
Cyklista nemal jazdiť po chodníku, dopravné pravidlá to nedovoľujú. Ak by šiel pri pravom okraji cesty, nič by sa mu nestalo a ešte by mal pred taxíkom aj prednosť.
Cyklista nemal jazdiť po chodníku Ešte je tu jedno dopravné pravidlo, ktoré mal dodržať cyklista aj taxikár. Pri vychádzaní od okraja cesty alebo z chodníka nesmie vodič nikoho ohroziť.
Cyklista tak jednoznačne spáchal ďalší priestupok, pretože si musel byť vedomý toho, že z parkoviska môžu vychádzať autá.
Okrem toho nejazdil dosť opatrne na to, že mal zhoršený výhľad na výjazd z parkoviska pre zaparkovanú dodávku.
Aj na taxikára sa vzťahuje povinnosť nikoho neohroziť pri vychádzaní z okraja cesty. Výjazd z parkoviska sa podľa predpisov chápe ako výjazd z okraja cesty. Napriek tomu by sme ani my neurčili taxikára za vinného.
Taxikár nemohol byť vinný Vodič taxíka nebol povinný dať cyklistovi prednosť. A keďže tam nie je priechod pre chodcov, ani chodci tam nemajú prednosť.
Možno mohol ísť taxikár ešte pomalšie a podarilo by sa mu zabrániť nehode. To ale nie je argument pre určenie viny za nehodu.
Vodiči sa v premávke nemôžu riadiť očakávaním, že sa im iní vrútia do jazdnej dráhy z miesta, kde nemajú čo robiť. Ak by to tak bolo, premávku by to mohlo paralyzovať. Popreli by sme tak význam dopravných pravidiel.
Veď si len predstave, že by namiesto cyklistu išlo po chodníku auto a rovnako by narazilo do taxíka. Kto by bol podľa vás na vine?
Zväčšiť mapu