SME

Vyskúšali sme čínsky Qoros, páčil sa nám viac zozadu ako spredu

Po získaní piatich hviezdičiek Euro NCAP nás Qoros zaujal dobre odhlučneným podvozkom a slušným motorom. Automatická prevodovka má svoje rezervy.

Qoros je podľa nás krajší zozadu než spredu.Qoros je podľa nás krajší zozadu než spredu. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Spoločnosť Qoros bola založená v roku 2007 spojením skupiny investorov a čínskej automobilky Chery.

Svoju prvú verejnú premiéru absolvoval jej model Qoros 3 na autosalóne v Ženeve v marci 2013.

Ďalším dôležitým krokom bol zisk piatich hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP v novembri toho istého roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práve sme dostali možnosť vyskúšať funkčnú verziu sedan, ktorá sa od finálnej verzie modelu určeného pre Európu líši len minimálne.

Zmeny sa dotknú napríklad multimediálneho systému, ktorý zatiaľ neobsahuje navigáciu. Zvonku Qoros vyzerá celkom prijateľne. Nám sa páčil viac zozadu ako spredu.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér pôsobí lacno, ale funkčneKeď sme si sadli za volant, zaujal nás multifunkčný volant s väčším vencom, ako sme zvyknutí. Ovládacie prvky na volante a materiály možno pôsobili lacnejšie, ale podstatná je ich funkčnosť.

Vyšší šoféri môžu mať problém za volantom na diaľnici pri zapnutom tempomate. Vtedy totiž kolenom nevyužitej pravej nohy ľahko nechtiac zapnú vyhrievanie sedadiel.

Inak je posed na sedadle šoféra príjemný. S priestorom nemá problém ani posádka sediaca vzadu, sedenie nie je až také komfortné.

Podvozok je silnou stránkouPrvé, čo sme si všimli počas jazdy, bol podvozok a jeho nečakane dobré odhlučnenie. Na dobrých cestách sa pridáva aj komfort, ale hlavne má dobré jazdné vlastnosti.

Qoros 3 Sedan nie je v zákrutách nervózny, dobre drží stopu, dáva však slabšiu odozvu o dianí na ceste.

SkryťVypnúť reklamu

Približovanie k limitom vozidla ako prvé oznámili kvíliace pneumatiky, ale auto zostávalo napriek tomu pokojné bez prepruženia či výrazného náklonu.

V tom mu pomáha pomerne dlhý rázvor náprav 2690 mm a široké rozchody kolies (1579 mm vpredu/1585 mm vzadu).

V interiéri nájdeme lacnejšie materiály. Na druhej strane aj multifunkčný volant a osempalcový dotykový displej.

Foto: Tomáš Benedikovič

Krútiaci moment je dostupný v širokom spektre otáčokŠtvorvalcový turbom prepĺňaný motor s výkonom 115 kW nerobí z Qorosu žiadny trhač asfaltu, ale ponúka slušnú dynamiku.

Benzínový agregát s objemom 1,6 litra ohúri hlavne dostupnosťou maximálneho krútiaceho momentu 210 Nm v širokom spektre otáčok 1750-5000.

Keďže výkon vrcholí pri 5500 otáčkach, tak po zošliapnutí plynu na podlahu radí automatická prevodovka pri 6000 otáčkach.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa údajov výrobcu zrýchli z pokoja na 100 km/h za 9,7 sekundy a v priemere spotrebuje 6,3 litra benzínu. Jeho dobré vlastnosti sú niekedy pribrzdené správaním prevodovky.

Priestorovo je na tom vzadu sedan dobre. Pre pohodlnejšie sedenie, by sa zišla hlbšia podlaha a dlhší sedák.

Foto: Tomáš Benedikovič

Pri predbiehaní platí, že menej je viacNa začiatku sme prevodovku s dvomi suchými spojkami považovali za najslabší článok auta. Postupne sme si na ňu zvykli, ale jedna výhrada ostáva.

Pri pokojnej jazde a náhlom využití funkcie kick-down (zošliapnutie pedála plynu na podlahu), trvalo dlho, kým prevodovka podradila na správny prevodový stupeň.

V praxi to potom vyzeralo, akoby sme jazdili na prevodovke s hydrodynamickým meničom. Najskôr sa dostavil zvuk a výkon prišiel až so značným oneskorením.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri predbiehaní preto v prípade Qorosu platí, že menej je viac. Správnym dávkovaním plynu sme predbehli pomalšie vozidlá podstatne rýchlejšie.

Druhou možnosťou je predvídať a dupnúť na plynový pedál s predstihom. Pri bežnej jazde prevodovka radila rýchlo a s výnimkou druhého prevodového stupňa aj hladko.

Pri radení dvojky niekedy autom mierne šklblo. Šklbnutiu sa nevyhlo ani pri pomalom dobrzdení pred semaforom.

Systém štart stop vypol motor pri nízkej rýchlosti, čo v kombinácii so zaradeným prevodovým stupňom neprinieslo plynulé zastavenie.

Qoros vyniká vlastnosťami podvozka, taktiež má dobre odhlučnený motor.

Foto: Tomáš Benedikovič

Motor je tichý a bez vibráciíPosledné kilometre prvej jazdy sme absolvovali v diaľničnom tempe, keď je auto tiché. Odhlučnenie je všeobecne veľmi dobré.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Paradoxne jediné vibrácie, ktoré sa prenášali do interiéru, spôsobilo chladenie motora.

Trochu nás prekvapilo, že na konci testu sme cítili vo volante vibrácie z ventilátora, zatiaľ čo motor sme si počas celej jazdy prakticky nevšimli.

O Qorose nemôžeme povedať, že je to zlé auto. Práve naopak, Qoros v mnohom konkuruje etablovaným automobilkám.

Pozitívne prekvapil podvozkom a v podstate aj motorom. Má však ešte detské chyby a to sa pri cene 20 960 eur nenosí.

Sme zvedaví, akú cenovú politiku zvolí značka pri menej vybavených modeloch bez cúvacej kamery a automatickej prevodovky.

Zároveň podľa vlastných vyjadrení plánuje ešte mnohé veci vylepšiť. Uvidíme, čo prinesie u nás predávanejším hatchbackom.

Ovládanie multimediálneho systému dvomi prstami naraz je nezvyčajné. Nemôžeme ho označiť ako intuitívne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Foto: Tomáš Benedikovič

Z testovacieho zápisníkaznačka

Qoros

model

3 Sedan

motorizácia

preplňovaný benzínový radový štvorvalec s variabilným časovaním ventilov

objem (cm 3)/ počet valcov

1598/4

výkon (kW (k))

/pri otáčkach

115(156)/5500

krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach

210/1750-5000

dojmy z motora

motor má slušný ťah v širokom spektre otáčok

reakcia na plyn/štart stop

nie úplne ideálna ale nie je ani zlá, dojem z reakcie skôr kazí dvojspojková prevodovka pri zošliapnutí plynu na podlahu

pohotovostná hmotnosť

1485

prevodovka/ počet stupňov

automat/6

kvalita radenia

rýchle radenie počas akcelerácie, ale pri nečakanom zošliapnutí plynu prevodovke chvíľu trvá, kým sa spamätá, vtedy svojim správaním pripomína prevodovku s meničom – najskôr sa dostaví zvuk až potom výkon; časom sa s ňou šofér zžije a pri správnom dávkovaní plynu podradí iba o jeden stupeň, tým získa vozidlo podstatne lepšiu reakciu na plyn

SkryťVypnúť reklamu
reklama

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Continental ContiSportContact 3 215/50r17

riadenie a vedenie stopy

riadenie by mohlo byť o málo strmšie; podvozok je asi najpozitívnejšie prekvapenie od Qorosu, auto sa správa v zákrutách až prekvapivo pokojne; vyčítať mu možno slabšiu odozvu o dianí na ceste

odhlučnenie podvozka

výborné odhlučnenie podvozka

komfort podvozka

slušný komfort, na horších cestách Qoros mierne poskakoval

asistenčné systémy

elektronický systém rozdelenia brzdného účinku; systém kontroly brzdenia v zákrutách; asistent rozjazdu do kopca;

výhľad od vodiča

dobrý výhľad

posed za volantom

príliš krátky podsedák, inak je sedenie v poriadku; slabšie bočné vedenie sedadiel; vyšší šofér kolenom prepne ovládacie prvky palubnej dosky (vyhrievanie sedadiel)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ovládacie prvky a navigácia

dotykový displej má nezvyčajné ovládanie dvomi prstami; ovládanie nie je intuitívne, ale automobilka plánuje upraviť mnohé detaily vrátane multimediálneho systému, tak aby vyhovovali aj európskym zákazníkom

grafika displejov

na osempalcovej dotykovej obrazovke by sme očakávali príjemnejšiu grafiku, ale tu si tiež s hodnotením počkáme na plánované úpravy

nastupovanie dopredu a dozadu

ľahké otvárateľné široké dvere umožňujú pohodlné nastupovanie

úžitková hodnota a bat. priestor

menší priestor pri rezerve pod dnom kufra; sklopné delené sedadlá

celkový dojem

Qoros prekvapil odhlučnením podvozka a správaním v zákrutách; kvalita materiálov vzhľadom k cene nedosahuje dostatočnú úroveň; svoje rezervy má aj automatická prevodovka; mnohé detaily plánuje ešte výrobca doladiť a prispôsobiť európskemu zákazníkovi

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 256
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 614
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 236
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 305
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 334
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 929
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 148
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 030
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu