SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme čínsky Qoros, páčil sa nám viac zozadu ako spredu

Po získaní piatich hviezdičiek Euro NCAP nás Qoros zaujal dobre odhlučneným podvozkom a slušným motorom. Automatická prevodovka má svoje rezervy.

Qoros je podľa nás krajší zozadu než spredu.Qoros je podľa nás krajší zozadu než spredu. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Spoločnosť Qoros bola založená v roku 2007 spojením skupiny investorov a čínskej automobilky Chery.

Svoju prvú verejnú premiéru absolvoval jej model Qoros 3 na autosalóne v Ženeve v marci 2013.

Ďalším dôležitým krokom bol zisk piatich hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP v novembri toho istého roka.

Práve sme dostali možnosť vyskúšať funkčnú verziu sedan, ktorá sa od finálnej verzie modelu určeného pre Európu líši len minimálne.

Zmeny sa dotknú napríklad multimediálneho systému, ktorý zatiaľ neobsahuje navigáciu. Zvonku Qoros vyzerá celkom prijateľne. Nám sa páčil viac zozadu ako spredu.

Interiér pôsobí lacno, ale funkčne

Keď sme si sadli za volant, zaujal nás multifunkčný volant s väčším vencom, ako sme zvyknutí. Ovládacie prvky na volante a materiály možno pôsobili lacnejšie, ale podstatná je ich funkčnosť.

Vyšší šoféri môžu mať problém za volantom na diaľnici pri zapnutom tempomate. Vtedy totiž kolenom nevyužitej pravej nohy ľahko nechtiac zapnú vyhrievanie sedadiel.

Inak je posed na sedadle šoféra príjemný. S priestorom nemá problém ani posádka sediaca vzadu, sedenie nie je až také komfortné.

Podvozok je silnou stránkou

Prvé, čo sme si všimli počas jazdy, bol podvozok a jeho nečakane dobré odhlučnenie. Na dobrých cestách sa pridáva aj komfort, ale hlavne má dobré jazdné vlastnosti.

Qoros 3 Sedan nie je v zákrutách nervózny, dobre drží stopu, dáva však slabšiu odozvu o dianí na ceste.

Približovanie k limitom vozidla ako prvé oznámili kvíliace pneumatiky, ale auto zostávalo napriek tomu pokojné bez prepruženia či výrazného náklonu.

V tom mu pomáha pomerne dlhý rázvor náprav 2690 mm a široké rozchody kolies (1579 mm vpredu/1585 mm vzadu).

V interiéri nájdeme lacnejšie materiály. Na druhej strane aj multifunkčný volant a osempalcový dotykový displej.
Foto: Tomáš Benedikovič

Krútiaci moment je dostupný v širokom spektre otáčok

Štvorvalcový turbom prepĺňaný motor s výkonom 115 kW nerobí z Qorosu žiadny trhač asfaltu, ale ponúka slušnú dynamiku.

Benzínový agregát s objemom 1,6 litra ohúri hlavne dostupnosťou maximálneho krútiaceho momentu 210 Nm v širokom spektre otáčok 1750-5000.

Keďže výkon vrcholí pri 5500 otáčkach, tak po zošliapnutí plynu na podlahu radí automatická prevodovka pri 6000 otáčkach.

Podľa údajov výrobcu zrýchli z pokoja na 100 km/h za 9,7 sekundy a v priemere spotrebuje 6,3 litra benzínu. Jeho dobré vlastnosti sú niekedy pribrzdené správaním prevodovky.

Priestorovo je na tom vzadu sedan dobre. Pre pohodlnejšie sedenie, by sa zišla hlbšia podlaha a dlhší sedák.
Foto: Tomáš Benedikovič

Pri predbiehaní platí, že menej je viac

Na začiatku sme prevodovku s dvomi suchými spojkami považovali za najslabší článok auta. Postupne sme si na ňu zvykli, ale jedna výhrada ostáva.

Pri pokojnej jazde a náhlom využití funkcie kick-down (zošliapnutie pedála plynu na podlahu), trvalo dlho, kým prevodovka podradila na správny prevodový stupeň.

V praxi to potom vyzeralo, akoby sme jazdili na prevodovke s hydrodynamickým meničom. Najskôr sa dostavil zvuk a výkon prišiel až so značným oneskorením.

Pri predbiehaní preto v prípade Qorosu platí, že menej je viac. Správnym dávkovaním plynu sme predbehli pomalšie vozidlá podstatne rýchlejšie.

Druhou možnosťou je predvídať a dupnúť na plynový pedál s predstihom. Pri bežnej jazde prevodovka radila rýchlo a s výnimkou druhého prevodového stupňa aj hladko.

Pri radení dvojky niekedy autom mierne šklblo. Šklbnutiu sa nevyhlo ani pri pomalom dobrzdení pred semaforom.

Systém štart stop vypol motor pri nízkej rýchlosti, čo v kombinácii so zaradeným prevodovým stupňom neprinieslo plynulé zastavenie.

Qoros vyniká vlastnosťami podvozka, taktiež má dobre odhlučnený motor.
Foto: Tomáš Benedikovič

Motor je tichý a bez vibrácií

Posledné kilometre prvej jazdy sme absolvovali v diaľničnom tempe, keď je auto tiché. Odhlučnenie je všeobecne veľmi dobré.

Paradoxne jediné vibrácie, ktoré sa prenášali do interiéru, spôsobilo chladenie motora.

Trochu nás prekvapilo, že na konci testu sme cítili vo volante vibrácie z ventilátora, zatiaľ čo motor sme si počas celej jazdy prakticky nevšimli.

O Qorose nemôžeme povedať, že je to zlé auto. Práve naopak, Qoros v mnohom konkuruje etablovaným automobilkám.

Pozitívne prekvapil podvozkom a v podstate aj motorom. Má však ešte detské chyby a to sa pri cene 20 960 eur nenosí.

Sme zvedaví, akú cenovú politiku zvolí značka pri menej vybavených modeloch bez cúvacej kamery a automatickej prevodovky.

Zároveň podľa vlastných vyjadrení plánuje ešte mnohé veci vylepšiť. Uvidíme, čo prinesie u nás predávanejším hatchbackom.

Ovládanie multimediálneho systému dvomi prstami naraz je nezvyčajné. Nemôžeme ho označiť ako intuitívne.
Foto: Tomáš Benedikovič

Z testovacieho zápisníka

značka

Qoros

model

3 Sedan

motorizácia

preplňovaný benzínový radový štvorvalec s variabilným časovaním ventilov

objem (cm 3)/ počet valcov

1598/4

výkon (kW (k))/pri otáčkach

115(156)/5500

krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach

210/1750-5000

dojmy z motora

motor má slušný ťah v širokom spektre otáčok

reakcia na plyn/štart stop

nie úplne ideálna ale nie je ani zlá, dojem z reakcie skôr kazí dvojspojková prevodovka pri zošliapnutí plynu na podlahu

pohotovostná hmotnosť

1485

prevodovka/ počet stupňov

automat/6

kvalita radenia

rýchle radenie počas akcelerácie, ale pri nečakanom zošliapnutí plynu prevodovke chvíľu trvá, kým sa spamätá, vtedy svojim správaním pripomína prevodovku s meničom – najskôr sa dostaví zvuk až potom výkon; časom sa s ňou šofér zžije a pri správnom dávkovaní plynu podradí iba o jeden stupeň, tým získa vozidlo podstatne lepšiu reakciu na plyn

typ pohonu

predný pohon

rozmer a typ pneumatík

Continental ContiSportContact 3 215/50r17

riadenie a vedenie stopy

riadenie by mohlo byť o málo strmšie; podvozok je asi najpozitívnejšie prekvapenie od Qorosu, auto sa správa v zákrutách až prekvapivo pokojne; vyčítať mu možno slabšiu odozvu o dianí na ceste

odhlučnenie podvozka

výborné odhlučnenie podvozka

komfort podvozka

slušný komfort, na horších cestách Qoros mierne poskakoval

asistenčné systémy

elektronický systém rozdelenia brzdného účinku; systém kontroly brzdenia v zákrutách; asistent rozjazdu do kopca;

výhľad od vodiča

dobrý výhľad

posed za volantom

príliš krátky podsedák, inak je sedenie v poriadku; slabšie bočné vedenie sedadiel; vyšší šofér kolenom prepne ovládacie prvky palubnej dosky (vyhrievanie sedadiel)

ovládacie prvky a navigácia

dotykový displej má nezvyčajné ovládanie dvomi prstami; ovládanie nie je intuitívne, ale automobilka plánuje upraviť mnohé detaily vrátane multimediálneho systému, tak aby vyhovovali aj európskym zákazníkom

grafika displejov

na osempalcovej dotykovej obrazovke by sme očakávali príjemnejšiu grafiku, ale tu si tiež s hodnotením počkáme na plánované úpravy

nastupovanie dopredu a dozadu

ľahké otvárateľné široké dvere umožňujú pohodlné nastupovanie

úžitková hodnota a bat. priestor

menší priestor pri rezerve pod dnom kufra; sklopné delené sedadlá

celkový dojem

Qoros prekvapil odhlučnením podvozka a správaním v zákrutách; kvalita materiálov vzhľadom k cene nedosahuje dostatočnú úroveň; svoje rezervy má aj automatická prevodovka; mnohé detaily plánuje ešte výrobca doladiť a prispôsobiť európskemu zákazníkovi

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 543
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 833
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 663
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 293
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 374
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 377
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 291
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 308
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 299
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 487
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.