SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Autorizovaný alebo nezávislý servis? Rozdiel v cenách je minimálny

Nezávislá organizácia porovnala svety autorizovaných a nezávislých servisov. Okrem rozdielu v kvalite prekvapila minimálna odlišnosť v cenách.

(Zdroj: Toptest)

Na tlačovej konferencii zverejnila nezávislá inšpekčná organizácia Toptest výsledky testovania slovenských autoservisov, ktoré uskutočnila v posledných dvoch mesiacoch roku 2013.

V každom kraji preverila dva vylosované autorizované servisy rovnakej značky a dva nezávislé servisy.

Nezávislé autoopravovne boli vyberané tak, aby sa rozsahom služieb a vzhľadom čo najviac približovali tým autorizovaným.

Do výberu sa teda nedostali malé servisy, či mini dielne, ale len priama konkurencia autorizovaných servisov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V rámci celého Slovenska využil Toptest osem rovnakých vozidiel s rokom výroby 2009. Úlohou servisu bola výmena brzdových platničiek.

Po ich výmene dostalo auto späť svoje pôvodné zodraté platničky a proces sa mohol opakovať na ďalšom servisnom mieste. Pracovníci pri údržbe brzdového systému netušili, že sú kontrolovaní v rámci testu.

Náhradné diely spĺňali kritériá

V hodnotení technickej časti sa prihliadalo na kvalitu náhradných dielov, ich montáž a vyčistenie bŕzd.

Zatiaľ, čo v kvalite náhradných dielov dopadlo hodnotenie pozitívne pre takmer všetky testované prevádzky, v kvalite montáže mali výrazne navrch autorizované servisy.

V tretine nezávislých servisov došlo k rôznym pochybeniam od poškodenia závitu v brzdovom strmeni cez zámenu pravej a ľavej platničky, až po zle upevnený konektor signalizácie opotrebenia brzdového obloženia.

Skryť Vypnúť reklamu

V kategórii čistenia bŕzd mali mierne navrch nezávislé autoopravovne.

Rozdiel v cene je minimálny

V časti kvalita zákazníckeho servisu sa prihliadalo na komunikáciu pracovníkov, kultúru prostredia prevádzky, ale aj na to, či servis informoval zákazníka o predbežnej cene opravy.

Ďalej sa kontrolovalo napríklad použitie ochranných návlekov v interiéri vozidla.

Podľa výsledkov testu sú v tejto oblasti jednoznačne úspešnejšie autorizované servisy, ktoré dosiahli 84 percentnú úspešnosť v porovnaní s 53% úspešnosťou nezávislých servisov.

Zaujímavou kapitolou je cena opravy, ktorá sa líšila v priemere len o 10 eur v prospech nezávislých servisov.

Samotná práca vyšla lacnejšie v autorizovaných prevádzkach aj napriek vyššej jednotkovej cene za hodinu. Spôsobené to bolo rýchlejšou opravou.

Skryť Vypnúť reklamu

Značkové servisy mali vraj navrch

V celkovom hodnotení mali výrazne navrch autorizované servisy s 87% úspešnosťou oproti 61% v prípade nezávislých servisov.

Inak povedané, najlepšie hodnotený nezávislý servis sa umiestnil na 16. mieste z celkového počtu 32 autoservisov (16 autorizovaných a 16 nezávislých).

Hodnotenie autoservisov v tomto článku je výlučne na základe testov nezávislej organizácie Toptest. Tá podľa informácii z ich stránky kontroluje kvalitu vo všetkých autorizovaných zastúpeniach viacerých značiek v Slovenskej republike.

V našej redakcii sme podobné testy nevykonávali a ani sme k nim neboli prizvaní. Na základe čisto subjektívnych skúseností nevidíme svet autodielní takto čiernobielo.

Za najvyššie kritérium výberu servisu považujeme vlastnú skúsenosť s konkrétnym autoservisom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 649
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 966
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 231
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 500
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 857
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 835
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 985
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 769
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 326
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.