SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Pozrite si automobilové legendy, ktoré navštívia Prahu

Praha ponúkne prehliadku legiend z predvojnového obdobia až po súčasnosť. Na jednom mieste môžete stretnúť rely špeciál z 80. rokov aj jediný český superšport.

(Zdroj: Faster)

V Prahe sa v polovici júna uskutoční prvý ročník motoristickej slávnosti Legendy, na ktorej sa predstavia obdivované automobily a motocykle z histórie i súčasnosti.

V nasledujúcich riadkoch vám predstavíme desať legiend a zároveň desať dôvodov, prečo sa tejto akcie zúčastniť.

Alfa Romeo 155 V6 TI DTM (1993-1996)

alfa-155--600x418-_r3253.jpg

Kapotovaná formula 1 sa preháňala v 90. rokoch minulého storočia po nemeckých okruhoch a Alfa Romeo 155 patrila medzi najlepšie z nich. Čo spraví sila takmer päťsto koní s niečo cez tonu vážiacim vozidlom sa dozviete, ak si pozriete tento šesťvalec vytočený po 11 900 otáčok.

Motor: vidlicový šesťvalec, 2498 cm3

Výkon: 360 kW pri 11 900 otáčkach za minútu

Krútiaci monent: 294 Nm pri 8000 otáčakch za minútu

Hmotnosť: 1060 kg

Maximálna rýchlosť: 300km/h

Audi Sport Quattro S1 (1985-1986)

audi3--600x399-.jpg

Zvuk päťvalca podfarbený pískaním turba a potom záblesk žlto-bieleho monštra pilotovaného Walterom Röhrleom. Zhruba tak vyzeralo stretnutie s Audi patriace do skupiny B, ktoré sa radí k ikonám rely 80. rokov.

Motor: radový päťvalec, turbo, 2110 cm3

Výkon: 355 kW pri 8000 otáčkach za minútu (krátkodobo 440 až 735 kW)

Krútiaci moment: 550 Nm pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1090 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 3,1 s

Maximálna rýchlosť: 220 km/h

Bugatti 35B (1925)

bugatti-35_2--600x400-.jpg

Ťažko nájdeme typickejšieho predstaviteľa predvojnového pretekárskeho auta. Skrotiť pomocou dreveného volantu tento radový osemvalec, ktorý fungoval v atmosférickej aj preplňovanej verzii, si vyžadovalo stopercentné nasadenie.

Motor: radový osemvalec, kompresor, 2262 cm3

Výkon: 110 kW pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 750 kg

Maximálna rýchlosť: 200 km/h

Ford Mustang GT500 Shelby Eleanor (1967)

eleanor3-rez--600x391-.jpg

Toto vozidlo je u nás pre širokú verejnosť známe najmä vďaka filmu 60 sekúnd s Nicolasom Cageom v hlavnej úlohe. Zástupca spoza oceánu vyniká hrdelným zvukom osemvalca. Je považovaný za jedno z vrcholných vozidiel Ford Mustang.

Motor: vidlicový osemvalec, 7013 cm3

Výkon: 265 kW pri 5400 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 569 Nm pri 3200 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1490 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 4,8 s

Maximálna rýchlosť: 215 km/h

Lamborghini Aventador (2011-súčasnosť)

lambo-rez--600x350-.jpg

Dvanásť valcov, 700 koní, pohon všetkých kolies a to všetko zabalené do karbónového overalu. Vypínanie polovice valcov a systém štart-stop montovaný od roku 2013 sú dôkazom, že ekológia preniká aj medzi superšporty, ktoré jazdia 350 km/h a na stovku zrýchlia za 2,9 sekundy.

Motor: vidlicový dvanásťvalec, 6498 cm3

Výkon: 515 kW pri 8250 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 690 Nm pri 5500 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1575 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/h: 2,9 s

Maximálna rýchlosť: 350 km/h

Mercedes-Benz 500 K (1934-1936)

mercedes-benz-500k-rez--600x286-.jpg

Tento Mercedes je hviezdou 30. rokov a v súčasnosti vysoko cenený veterán. Kompresorom prepĺňaný osemvalec s objemom päť litrov bez problémov spotreboval 30 litrov paliva na 100 km aj pri ležérnom tempe. Technickým pokrokom boli v tom čase brzdy s podtlakovým posilňovačom.

Motor: radový osemvalec, 5018 cm3

Výkon: 119 kW pri 3400 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 2300 kg

Maximálna rýchlosť: 160 km/h

Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“ (1954-1957)

mercedes-sl3--600x357-.jpg

V 50. rokoch vyrážali dynamické vlastnosti tohto auta dych snáď ešte viac ako jeho dizajn s nekonvenčným otváraním dverí a technika so vstrekovačmi značky Bosch.

Motor: radový šesťvalec, 2996 cm3

Výkon: 160 kW pri 5800 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 275 Nm pri 4600 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1300 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 8,2 s

Maximálna rýchlosť: 245 km/h

Porsche 959 (1986-1988)

porsche-959_2--600x451-.jpg

Svojho času jedno z najlepších áut na svete. Nevídaná technika na čele s elektronickým podvozkom, s procesormi riadeným pohonom všetkých kolies a s ABS stála vtedy astronomických 420 000 nemeckých mariek. O titul najrýchlejšieho auta ho neskôr pripravilo Ferrari F40.

Motor: plochý šesťvalec, 2x turbo, 2849 cm3

Výkon: 336 kW pri 6500 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 500 Nm pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1450 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 3,7 s

Maximálna rýchlosť: 317 km/h

Porsche 550 Spyder (1953-1956)

porsche-550_4-rez--600x262-.jpg

Pri hmotnosti 612 kg sa Spyder javí ako väčšia hračka. Vďaka tomu si s ním poradí aj štvorvalec s objemom 1,5 litra. Nízky roadser dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h.

Motor: plochý štvorvalec, 1498 cm3

Výkon: 82 kW pri 6200 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 120 Nm pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 612 kg

Maximálna rýchlosť: 220 km/h

MTX Tatra V8 (1991-1993)

tatra-rez--600x329-.jpg

Jediný český superšport dosahoval maximálnu rýchlosť 265 km/h. Odvážne plány predpovedali dvesto objednávok, nakoniec boli vyrobené len tri prototypy.

V dobe keď Nová Škoda Favorit stála 225 000 Kč, za MTX Tatra pýtal výrobca neuveriteľných 2 740 000 Kč.

Motor: vidlicový osemvalec, 3919 cm3

Výkon: 217 kW pri 7000 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 402 Nm pri 4000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1350 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 5,6 s

Maximálna rýchlosť: 265 km/h

Na podujatí možno vzhliadnuť aj množstvo ďalších zaujímavých vozidiel. Za zmienku stojí Alfa Romeo 8C Monza, Ford RS200 a šesťmetrový púštny špeciál s pohonom šiestich kolies Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 687
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 684
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 170
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 607
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 852
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 340
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 112
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 178
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 740
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 179
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 147
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 624
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 060
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu