SME

Pozrite si automobilové legendy, ktoré navštívia Prahu

Praha ponúkne prehliadku legiend z predvojnového obdobia až po súčasnosť. Na jednom mieste môžete stretnúť rely špeciál z 80. rokov aj jediný český superšport.

(Zdroj: Faster)

V Prahe sa v polovici júna uskutoční prvý ročník motoristickej slávnosti Legendy, na ktorej sa predstavia obdivované automobily a motocykle z histórie i súčasnosti.

V nasledujúcich riadkoch vám predstavíme desať legiend a zároveň desať dôvodov, prečo sa tejto akcie zúčastniť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alfa Romeo 155 V6 TI DTM (1993-1996)

alfa-155--600x418-_r3253.jpg

Kapotovaná formula 1 sa preháňala v 90. rokoch minulého storočia po nemeckých okruhoch a Alfa Romeo 155 patrila medzi najlepšie z nich. Čo spraví sila takmer päťsto koní s niečo cez tonu vážiacim vozidlom sa dozviete, ak si pozriete tento šesťvalec vytočený po 11 900 otáčok.

SkryťVypnúť reklamu

Motor: vidlicový šesťvalec, 2498 cm3

Výkon: 360 kW pri 11 900 otáčkach za minútu

Krútiaci monent: 294 Nm pri 8000 otáčakch za minútu

Hmotnosť: 1060 kg

Maximálna rýchlosť: 300km/h

Audi Sport Quattro S1 (1985-1986)

audi3--600x399-.jpg

Zvuk päťvalca podfarbený pískaním turba a potom záblesk žlto-bieleho monštra pilotovaného Walterom Röhrleom. Zhruba tak vyzeralo stretnutie s Audi patriace do skupiny B, ktoré sa radí k ikonám rely 80. rokov.

Motor: radový päťvalec, turbo, 2110 cm3

Výkon: 355 kW pri 8000 otáčkach za minútu (krátkodobo 440 až 735 kW)

Krútiaci moment: 550 Nm pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1090 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 3,1 s

Maximálna rýchlosť: 220 km/h

Bugatti 35B (1925)

bugatti-35_2--600x400-.jpg

Ťažko nájdeme typickejšieho predstaviteľa predvojnového pretekárskeho auta. Skrotiť pomocou dreveného volantu tento radový osemvalec, ktorý fungoval v atmosférickej aj preplňovanej verzii, si vyžadovalo stopercentné nasadenie.

SkryťVypnúť reklamu

Motor: radový osemvalec, kompresor, 2262 cm3

Výkon: 110 kW pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 750 kg

Maximálna rýchlosť: 200 km/h

Ford Mustang GT500 Shelby Eleanor (1967)

eleanor3-rez--600x391-.jpg

Toto vozidlo je u nás pre širokú verejnosť známe najmä vďaka filmu 60 sekúnd s Nicolasom Cageom v hlavnej úlohe. Zástupca spoza oceánu vyniká hrdelným zvukom osemvalca. Je považovaný za jedno z vrcholných vozidiel Ford Mustang.

Motor: vidlicový osemvalec, 7013 cm3

Výkon: 265 kW pri 5400 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 569 Nm pri 3200 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1490 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 4,8 s

Maximálna rýchlosť: 215 km/h

Lamborghini Aventador (2011-súčasnosť)

lambo-rez--600x350-.jpg

Dvanásť valcov, 700 koní, pohon všetkých kolies a to všetko zabalené do karbónového overalu. Vypínanie polovice valcov a systém štart-stop montovaný od roku 2013 sú dôkazom, že ekológia preniká aj medzi superšporty, ktoré jazdia 350 km/h a na stovku zrýchlia za 2,9 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Motor: vidlicový dvanásťvalec, 6498 cm3

Výkon: 515 kW pri 8250 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 690 Nm pri 5500 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1575 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/h: 2,9 s

Maximálna rýchlosť: 350 km/h

Mercedes-Benz 500 K (1934-1936)

mercedes-benz-500k-rez--600x286-.jpg

Tento Mercedes je hviezdou 30. rokov a v súčasnosti vysoko cenený veterán. Kompresorom prepĺňaný osemvalec s objemom päť litrov bez problémov spotreboval 30 litrov paliva na 100 km aj pri ležérnom tempe. Technickým pokrokom boli v tom čase brzdy s podtlakovým posilňovačom.

Motor: radový osemvalec, 5018 cm3

Výkon: 119 kW pri 3400 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 2300 kg

Maximálna rýchlosť: 160 km/h

Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“ (1954-1957)

mercedes-sl3--600x357-.jpg

V 50. rokoch vyrážali dynamické vlastnosti tohto auta dych snáď ešte viac ako jeho dizajn s nekonvenčným otváraním dverí a technika so vstrekovačmi značky Bosch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor: radový šesťvalec, 2996 cm3

Výkon: 160 kW pri 5800 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 275 Nm pri 4600 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1300 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 8,2 s

Maximálna rýchlosť: 245 km/h

Porsche 959 (1986-1988)

porsche-959_2--600x451-.jpg

Svojho času jedno z najlepších áut na svete. Nevídaná technika na čele s elektronickým podvozkom, s procesormi riadeným pohonom všetkých kolies a s ABS stála vtedy astronomických 420 000 nemeckých mariek. O titul najrýchlejšieho auta ho neskôr pripravilo Ferrari F40.

Motor: plochý šesťvalec, 2x turbo, 2849 cm3

Výkon: 336 kW pri 6500 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 500 Nm pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1450 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 3,7 s

Maximálna rýchlosť: 317 km/h

Porsche 550 Spyder (1953-1956)

porsche-550_4-rez--600x262-.jpg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri hmotnosti 612 kg sa Spyder javí ako väčšia hračka. Vďaka tomu si s ním poradí aj štvorvalec s objemom 1,5 litra. Nízky roadser dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h.

Motor: plochý štvorvalec, 1498 cm3

Výkon: 82 kW pri 6200 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 120 Nm pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 612 kg

Maximálna rýchlosť: 220 km/h

MTX Tatra V8 (1991-1993)

tatra-rez--600x329-.jpg

Jediný český superšport dosahoval maximálnu rýchlosť 265 km/h. Odvážne plány predpovedali dvesto objednávok, nakoniec boli vyrobené len tri prototypy.

V dobe keď Nová Škoda Favorit stála 225 000 Kč, za MTX Tatra pýtal výrobca neuveriteľných 2 740 000 Kč.

Motor: vidlicový osemvalec, 3919 cm3

Výkon: 217 kW pri 7000 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 402 Nm pri 4000 otáčkach za minútu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hmotnosť: 1350 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 5,6 s

Maximálna rýchlosť: 265 km/h

Na podujatí možno vzhliadnuť aj množstvo ďalších zaujímavých vozidiel. Za zmienku stojí Alfa Romeo 8C Monza, Ford RS200 a šesťmetrový púštny špeciál s pohonom šiestich kolies Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 383
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 398
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 041
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 790
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 622
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 566
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 035
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 737
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 685
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 366
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 805
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 315
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 075
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 464
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 500
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu