SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Pozrite si automobilové legendy, ktoré navštívia Prahu

Praha ponúkne prehliadku legiend z predvojnového obdobia až po súčasnosť. Na jednom mieste môžete stretnúť rely špeciál z 80. rokov aj jediný český superšport.

(Zdroj: Faster)

V Prahe sa v polovici júna uskutoční prvý ročník motoristickej slávnosti Legendy, na ktorej sa predstavia obdivované automobily a motocykle z histórie i súčasnosti.

V nasledujúcich riadkoch vám predstavíme desať legiend a zároveň desať dôvodov, prečo sa tejto akcie zúčastniť.

Alfa Romeo 155 V6 TI DTM (1993-1996)

alfa-155--600x418-_r3253.jpg

Kapotovaná formula 1 sa preháňala v 90. rokoch minulého storočia po nemeckých okruhoch a Alfa Romeo 155 patrila medzi najlepšie z nich. Čo spraví sila takmer päťsto koní s niečo cez tonu vážiacim vozidlom sa dozviete, ak si pozriete tento šesťvalec vytočený po 11 900 otáčok.

Motor: vidlicový šesťvalec, 2498 cm3

Výkon: 360 kW pri 11 900 otáčkach za minútu

Krútiaci monent: 294 Nm pri 8000 otáčakch za minútu

Hmotnosť: 1060 kg

Maximálna rýchlosť: 300km/h

Audi Sport Quattro S1 (1985-1986)

audi3--600x399-.jpg

Zvuk päťvalca podfarbený pískaním turba a potom záblesk žlto-bieleho monštra pilotovaného Walterom Röhrleom. Zhruba tak vyzeralo stretnutie s Audi patriace do skupiny B, ktoré sa radí k ikonám rely 80. rokov.

Motor: radový päťvalec, turbo, 2110 cm3

Výkon: 355 kW pri 8000 otáčkach za minútu (krátkodobo 440 až 735 kW)

Krútiaci moment: 550 Nm pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1090 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 3,1 s

Maximálna rýchlosť: 220 km/h

Bugatti 35B (1925)

bugatti-35_2--600x400-.jpg

Ťažko nájdeme typickejšieho predstaviteľa predvojnového pretekárskeho auta. Skrotiť pomocou dreveného volantu tento radový osemvalec, ktorý fungoval v atmosférickej aj preplňovanej verzii, si vyžadovalo stopercentné nasadenie.

Motor: radový osemvalec, kompresor, 2262 cm3

Výkon: 110 kW pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 750 kg

Maximálna rýchlosť: 200 km/h

Ford Mustang GT500 Shelby Eleanor (1967)

eleanor3-rez--600x391-.jpg

Toto vozidlo je u nás pre širokú verejnosť známe najmä vďaka filmu 60 sekúnd s Nicolasom Cageom v hlavnej úlohe. Zástupca spoza oceánu vyniká hrdelným zvukom osemvalca. Je považovaný za jedno z vrcholných vozidiel Ford Mustang.

Motor: vidlicový osemvalec, 7013 cm3

Výkon: 265 kW pri 5400 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 569 Nm pri 3200 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1490 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 4,8 s

Maximálna rýchlosť: 215 km/h

Lamborghini Aventador (2011-súčasnosť)

lambo-rez--600x350-.jpg

Dvanásť valcov, 700 koní, pohon všetkých kolies a to všetko zabalené do karbónového overalu. Vypínanie polovice valcov a systém štart-stop montovaný od roku 2013 sú dôkazom, že ekológia preniká aj medzi superšporty, ktoré jazdia 350 km/h a na stovku zrýchlia za 2,9 sekundy.

Motor: vidlicový dvanásťvalec, 6498 cm3

Výkon: 515 kW pri 8250 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 690 Nm pri 5500 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1575 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/h: 2,9 s

Maximálna rýchlosť: 350 km/h

Mercedes-Benz 500 K (1934-1936)

mercedes-benz-500k-rez--600x286-.jpg

Tento Mercedes je hviezdou 30. rokov a v súčasnosti vysoko cenený veterán. Kompresorom prepĺňaný osemvalec s objemom päť litrov bez problémov spotreboval 30 litrov paliva na 100 km aj pri ležérnom tempe. Technickým pokrokom boli v tom čase brzdy s podtlakovým posilňovačom.

Motor: radový osemvalec, 5018 cm3

Výkon: 119 kW pri 3400 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 2300 kg

Maximálna rýchlosť: 160 km/h

Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“ (1954-1957)

mercedes-sl3--600x357-.jpg

V 50. rokoch vyrážali dynamické vlastnosti tohto auta dych snáď ešte viac ako jeho dizajn s nekonvenčným otváraním dverí a technika so vstrekovačmi značky Bosch.

Motor: radový šesťvalec, 2996 cm3

Výkon: 160 kW pri 5800 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 275 Nm pri 4600 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1300 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 8,2 s

Maximálna rýchlosť: 245 km/h

Porsche 959 (1986-1988)

porsche-959_2--600x451-.jpg

Svojho času jedno z najlepších áut na svete. Nevídaná technika na čele s elektronickým podvozkom, s procesormi riadeným pohonom všetkých kolies a s ABS stála vtedy astronomických 420 000 nemeckých mariek. O titul najrýchlejšieho auta ho neskôr pripravilo Ferrari F40.

Motor: plochý šesťvalec, 2x turbo, 2849 cm3

Výkon: 336 kW pri 6500 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 500 Nm pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1450 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 3,7 s

Maximálna rýchlosť: 317 km/h

Porsche 550 Spyder (1953-1956)

porsche-550_4-rez--600x262-.jpg

Pri hmotnosti 612 kg sa Spyder javí ako väčšia hračka. Vďaka tomu si s ním poradí aj štvorvalec s objemom 1,5 litra. Nízky roadser dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h.

Motor: plochý štvorvalec, 1498 cm3

Výkon: 82 kW pri 6200 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 120 Nm pri 5000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 612 kg

Maximálna rýchlosť: 220 km/h

MTX Tatra V8 (1991-1993)

tatra-rez--600x329-.jpg

Jediný český superšport dosahoval maximálnu rýchlosť 265 km/h. Odvážne plány predpovedali dvesto objednávok, nakoniec boli vyrobené len tri prototypy.

V dobe keď Nová Škoda Favorit stála 225 000 Kč, za MTX Tatra pýtal výrobca neuveriteľných 2 740 000 Kč.

Motor: vidlicový osemvalec, 3919 cm3

Výkon: 217 kW pri 7000 otáčkach za minútu

Krútiaci moment: 402 Nm pri 4000 otáčkach za minútu

Hmotnosť: 1350 kg

Zrýchlenie z 0-100 km/: 5,6 s

Maximálna rýchlosť: 265 km/h

Na podujatí možno vzhliadnuť aj množstvo ďalších zaujímavých vozidiel. Za zmienku stojí Alfa Romeo 8C Monza, Ford RS200 a šesťmetrový púštny špeciál s pohonom šiestich kolies Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 813
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 139
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 823
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 759
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 316
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 910
  7. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 895
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 200
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 840
  10. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 6 688

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR