SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Testovali sme nový Mercedes C, radí podľa myšlienok

Novinka má viac miesta pre hlavu a ukazuje technický potenciál. Komunikačný systém veľmi nezaujal.

Prednej maske dominujú nové inteligentné LED svetlá.Prednej maske dominujú nové inteligentné LED svetlá. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Príchod novej generácie Mercedesu strednej triedy býva vždy veľká udalosť, ktorú vidieť a cítiť na prvý pohľad. Inak to nie je ani teraz.

Mercedes C dostal výrazný dizajn, nádych minulosti a najlepšiu techniku súčasnosti.

Oproti svojmu predchodcovi je dlhší a širší. Väčšie rozmery sa prejavili v objeme kufra a v náraste vnútorného priestoru.

Aj pri sedení vzadu sme mali dostatočný priestor na pohodlné cestovanie. Oceňujeme pomerne štedrý priestor na nohy, ale vyššie postavy môžu mať vzadu problém s priestorom na hlavu.

Podobný problém rozhodne nemajú vodič ani spolujazdec, pretože sedenie vpredu je doslova excelentné.

Comand Online ide vlastnou cestou

Interiér v nás svojím vzhľadom zanechal príjemný dojem. Jedine displej systému Comand Online a navigácie na nás stále pôsobí, akoby ho niekto na silu domontoval a nezapadá do inak pekného dizajnu.

Samotný systém Comand Online nám nie celkom vyhovoval. Jeho miestami dlhšia odozva a ťažkopádne ovládanie webového prehliadača nás pri testovaní multimediálneho systému rozhodne netešili.

Nakoniec sa len ťažko hľadá dôvod, pre ktorý sa oplatí surfovať na internete prostredníctvom multimediálneho systému. So smartfónom je to podstatne jednoduchšie a rýchlejšie.

Ovládač systému Comand Online umiestnený na stredovom tuneli sa na slnku v tropických dňoch rýchlo zohrieva. Ak si nedáte pozor, Mrecedes vás privíta popáleným zápästím.

Diesel vyniká spotrebou na diaľnici

Tu však s kritikou viac menej končíme, pretože na ceste nás nové Céčko potešilo dobrými vlastnosťami.

Automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS mení prevodové stupne veľmi intuitívne a dobre sa prispôsobuje jazdnému štýlu vodiča.

Dieselový agregát v ničom nezaostával a menej ako jeho papierových 125 kW by sme mu určite nehádali.

Zároveň vyniká úspornou jazdou hlavne na diaľnici, kde spotreboval iba mierne nad päť litrov nafty na sto kilometrov.

Keď začnete nové auto s pár tisícami kilometrov "naháňať", spotreba stúpne na šesť litrov.

Máme aj úbohé cesty

Systém vzduchového pruženia Airmatic poskytoval dostatočný komfort. Vyčítame mu vyššiu hlučnosť na nekvalitných mestských cestách.

Po prepnutí jeho charakteristiky do režimu Sport je citeľne tuhší a zároveň tichší. Celkovo je airmatic pripravený vyrovnávať vplyv odstredivej sily na náklon karosérie.

Podvozok si výborne poradí s vlnami na ceste a krotí všetky dynamické impulzy do karosérie. Akurát naše rolety na semaforoch a veľké priečne praskliny cesty úplne nefiltruje.

Do príplatkového vybavenia určite odporúčame inteligentné LED svetlá.

Tie cielene zaclonia vybrané zóny v kuželi svetla tak, aby neoslepovali protiidúcich vodičov. Vo svetlách s LED je nové Céčko tradične na vrchole segmentu.

Mercedes triedy C prišiel na trh so štandardnou štvorročnou zárukou.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mercedes-Benz C

Verzia

220 BlueTEC

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

33 510/38 358/54 654

Motor

diesel; štvorvalec; 2 143 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

125(170)/3 000-4 200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/1 400-2 800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/7

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,8/8,37

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

36,02

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,35 na treťom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,04 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1 350 na siedmom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1 950 na siedmom prevodovom stupni

Reálna rýchlosť pri tachometrových 130 km/h

127 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 90 km/h

88 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 50 km/h

48 km/h

Stav tachometra (km)

6 800

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5-4,3/5,7

Objem palivovej nádrže (l)

66

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Potenza 245/40 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1570/565

Objem batožinového priestoru (l)

480

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2840;4686;1 810;1 442

Motor

motor sa pri správnom zaobchádzaní odmení úspornou jazdou; pri diaľničných rýchlostiach spotrebuje mierne cez päť litrov paliva; v dynamike je na tom pocitovo o niečo lepšie, akoby sme pri výkone 125 kW čakali

Prevodovka

preraďuje veľmi intuitívne; jazdu sme si užívali aj v eco režime, kde prevodovka zbytočne nepodraďuje a využíva krútiaci moment motora, čím šetrí palivo, výborne zladený celok

Podvozok

podvozok je komfortný; v režime Sport je tuhší a paradoxne výrazne tichší ako v režime Normal

Interiér

kvalitne vypracovaný interiér zodpovedá vyššej triede, ktorú Mercedes predstavuje; ovládač systému Comand Online sa na slnku ľahko prehreje

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed aj výhľad

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/ovládač systému Comand Online na stredovom tuneli

Jazyk auta/navigácie

SK/chýbala nám pamäťová karta s navigáciou

Grafika displejov a zobrazovanie

veľmi dobrá grafika

Predné svetlá, technika a účinok

inteligentné LED svetlá majú výborný účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové centrálne/kľúč

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vystupovanie z nízkej polohy sedadla nie je dvakrát pohodlné, o to viac oceňujeme príjemné sedenie na dlhších cestách

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické nastavovanie predných sedadiel; vzadu bez možnosti nastavenia

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kufra

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dva odkladacie boxy so sieťkou na stranách; háčiky na menší nákup

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 620
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 539
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 866
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 958
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 868
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 748
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 562
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spoluzakladateľka spoločnosti DNA ERA Michaela Šišková.

Surové dáta získate z laboratória, našou silnou stránkou je ich interpretácia, tvrdí Michaela Šišková.


16. nov

Obrovský slalom v Killingtone vyhrala Gutová-Behramiová.


Sportnet a 1 ďalší 33m
Ilustračná fotografia

Počet hráčov videohier v Európe rastie.


25. nov
Vojna na Ukrajine.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 20 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Bralce
  2. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  3. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  4. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  5. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  6. Irena Šimuneková: Vrchhora a Michalov vrch
  7. Kristína Jakubičková: Ako sa žije "rozmaznávanej" žene
  8. Peter Maroncik: Už sa zase liahnu, komančovia
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 12 084
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 465
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 356
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 808
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 256
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 203
  7. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 139
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 067
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu