SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Testovali sme nový Mercedes C, radí podľa myšlienok

Novinka má viac miesta pre hlavu a ukazuje technický potenciál. Komunikačný systém veľmi nezaujal.

Prednej maske dominujú nové inteligentné LED svetlá.Prednej maske dominujú nové inteligentné LED svetlá. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Príchod novej generácie Mercedesu strednej triedy býva vždy veľká udalosť, ktorú vidieť a cítiť na prvý pohľad. Inak to nie je ani teraz.

Mercedes C dostal výrazný dizajn, nádych minulosti a najlepšiu techniku súčasnosti.

Oproti svojmu predchodcovi je dlhší a širší. Väčšie rozmery sa prejavili v objeme kufra a v náraste vnútorného priestoru.

Aj pri sedení vzadu sme mali dostatočný priestor na pohodlné cestovanie. Oceňujeme pomerne štedrý priestor na nohy, ale vyššie postavy môžu mať vzadu problém s priestorom na hlavu.

Podobný problém rozhodne nemajú vodič ani spolujazdec, pretože sedenie vpredu je doslova excelentné.

Comand Online ide vlastnou cestou

Interiér v nás svojím vzhľadom zanechal príjemný dojem. Jedine displej systému Comand Online a navigácie na nás stále pôsobí, akoby ho niekto na silu domontoval a nezapadá do inak pekného dizajnu.

Samotný systém Comand Online nám nie celkom vyhovoval. Jeho miestami dlhšia odozva a ťažkopádne ovládanie webového prehliadača nás pri testovaní multimediálneho systému rozhodne netešili.

Nakoniec sa len ťažko hľadá dôvod, pre ktorý sa oplatí surfovať na internete prostredníctvom multimediálneho systému. So smartfónom je to podstatne jednoduchšie a rýchlejšie.

Ovládač systému Comand Online umiestnený na stredovom tuneli sa na slnku v tropických dňoch rýchlo zohrieva. Ak si nedáte pozor, Mrecedes vás privíta popáleným zápästím.

Diesel vyniká spotrebou na diaľnici

Tu však s kritikou viac menej končíme, pretože na ceste nás nové Céčko potešilo dobrými vlastnosťami.

Automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS mení prevodové stupne veľmi intuitívne a dobre sa prispôsobuje jazdnému štýlu vodiča.

Dieselový agregát v ničom nezaostával a menej ako jeho papierových 125 kW by sme mu určite nehádali.

Zároveň vyniká úspornou jazdou hlavne na diaľnici, kde spotreboval iba mierne nad päť litrov nafty na sto kilometrov.

Keď začnete nové auto s pár tisícami kilometrov "naháňať", spotreba stúpne na šesť litrov.

Máme aj úbohé cesty

Systém vzduchového pruženia Airmatic poskytoval dostatočný komfort. Vyčítame mu vyššiu hlučnosť na nekvalitných mestských cestách.

Po prepnutí jeho charakteristiky do režimu Sport je citeľne tuhší a zároveň tichší. Celkovo je airmatic pripravený vyrovnávať vplyv odstredivej sily na náklon karosérie.

Podvozok si výborne poradí s vlnami na ceste a krotí všetky dynamické impulzy do karosérie. Akurát naše rolety na semaforoch a veľké priečne praskliny cesty úplne nefiltruje.

Do príplatkového vybavenia určite odporúčame inteligentné LED svetlá.

Tie cielene zaclonia vybrané zóny v kuželi svetla tak, aby neoslepovali protiidúcich vodičov. Vo svetlách s LED je nové Céčko tradične na vrchole segmentu.

Mercedes triedy C prišiel na trh so štandardnou štvorročnou zárukou.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mercedes-Benz C

Verzia

220 BlueTEC

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

33 510/38 358/54 654

Motor

diesel; štvorvalec; 2 143 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

125(170)/3 000-4 200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/1 400-2 800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/7

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,8/8,37

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

36,02

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,35 na treťom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,04 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1 350 na siedmom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1 950 na siedmom prevodovom stupni

Reálna rýchlosť pri tachometrových 130 km/h

127 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 90 km/h

88 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 50 km/h

48 km/h

Stav tachometra (km)

6 800

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5-4,3/5,7

Objem palivovej nádrže (l)

66

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Potenza 245/40 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1570/565

Objem batožinového priestoru (l)

480

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2840;4686;1 810;1 442

Motor

motor sa pri správnom zaobchádzaní odmení úspornou jazdou; pri diaľničných rýchlostiach spotrebuje mierne cez päť litrov paliva; v dynamike je na tom pocitovo o niečo lepšie, akoby sme pri výkone 125 kW čakali

Prevodovka

preraďuje veľmi intuitívne; jazdu sme si užívali aj v eco režime, kde prevodovka zbytočne nepodraďuje a využíva krútiaci moment motora, čím šetrí palivo, výborne zladený celok

Podvozok

podvozok je komfortný; v režime Sport je tuhší a paradoxne výrazne tichší ako v režime Normal

Interiér

kvalitne vypracovaný interiér zodpovedá vyššej triede, ktorú Mercedes predstavuje; ovládač systému Comand Online sa na slnku ľahko prehreje

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed aj výhľad

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/ovládač systému Comand Online na stredovom tuneli

Jazyk auta/navigácie

SK/chýbala nám pamäťová karta s navigáciou

Grafika displejov a zobrazovanie

veľmi dobrá grafika

Predné svetlá, technika a účinok

inteligentné LED svetlá majú výborný účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové centrálne/kľúč

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vystupovanie z nízkej polohy sedadla nie je dvakrát pohodlné, o to viac oceňujeme príjemné sedenie na dlhších cestách

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické nastavovanie predných sedadiel; vzadu bez možnosti nastavenia

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kufra

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dva odkladacie boxy so sieťkou na stranách; háčiky na menší nákup

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 21 226
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 200
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 002
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 665
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 860
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 916
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 603
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 510
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 292
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 282
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Laboratóriá odhalili 1728 nových prípadov, krízový štáb rokuje o lockdowne (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.
Momentka z Giro d'Italia 2020.
Beata Javorcik
Cynická obluda

Zázrak v parlamente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson