SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Testovali sme nový Mercedes C, radí podľa myšlienok

Novinka má viac miesta pre hlavu a ukazuje technický potenciál. Komunikačný systém veľmi nezaujal.

Prednej maske dominujú nové inteligentné LED svetlá.Prednej maske dominujú nové inteligentné LED svetlá. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Príchod novej generácie Mercedesu strednej triedy býva vždy veľká udalosť, ktorú vidieť a cítiť na prvý pohľad. Inak to nie je ani teraz.

Mercedes C dostal výrazný dizajn, nádych minulosti a najlepšiu techniku súčasnosti.

Oproti svojmu predchodcovi je dlhší a širší. Väčšie rozmery sa prejavili v objeme kufra a v náraste vnútorného priestoru.

Aj pri sedení vzadu sme mali dostatočný priestor na pohodlné cestovanie. Oceňujeme pomerne štedrý priestor na nohy, ale vyššie postavy môžu mať vzadu problém s priestorom na hlavu.

Podobný problém rozhodne nemajú vodič ani spolujazdec, pretože sedenie vpredu je doslova excelentné.

Comand Online ide vlastnou cestou

Interiér v nás svojím vzhľadom zanechal príjemný dojem. Jedine displej systému Comand Online a navigácie na nás stále pôsobí, akoby ho niekto na silu domontoval a nezapadá do inak pekného dizajnu.

Samotný systém Comand Online nám nie celkom vyhovoval. Jeho miestami dlhšia odozva a ťažkopádne ovládanie webového prehliadača nás pri testovaní multimediálneho systému rozhodne netešili.

Nakoniec sa len ťažko hľadá dôvod, pre ktorý sa oplatí surfovať na internete prostredníctvom multimediálneho systému. So smartfónom je to podstatne jednoduchšie a rýchlejšie.

Ovládač systému Comand Online umiestnený na stredovom tuneli sa na slnku v tropických dňoch rýchlo zohrieva. Ak si nedáte pozor, Mrecedes vás privíta popáleným zápästím.

Diesel vyniká spotrebou na diaľnici

Tu však s kritikou viac menej končíme, pretože na ceste nás nové Céčko potešilo dobrými vlastnosťami.

Automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS mení prevodové stupne veľmi intuitívne a dobre sa prispôsobuje jazdnému štýlu vodiča.

Dieselový agregát v ničom nezaostával a menej ako jeho papierových 125 kW by sme mu určite nehádali.

Zároveň vyniká úspornou jazdou hlavne na diaľnici, kde spotreboval iba mierne nad päť litrov nafty na sto kilometrov.

Keď začnete nové auto s pár tisícami kilometrov "naháňať", spotreba stúpne na šesť litrov.

Máme aj úbohé cesty

Systém vzduchového pruženia Airmatic poskytoval dostatočný komfort. Vyčítame mu vyššiu hlučnosť na nekvalitných mestských cestách.

Po prepnutí jeho charakteristiky do režimu Sport je citeľne tuhší a zároveň tichší. Celkovo je airmatic pripravený vyrovnávať vplyv odstredivej sily na náklon karosérie.

Podvozok si výborne poradí s vlnami na ceste a krotí všetky dynamické impulzy do karosérie. Akurát naše rolety na semaforoch a veľké priečne praskliny cesty úplne nefiltruje.

Do príplatkového vybavenia určite odporúčame inteligentné LED svetlá.

Tie cielene zaclonia vybrané zóny v kuželi svetla tak, aby neoslepovali protiidúcich vodičov. Vo svetlách s LED je nové Céčko tradične na vrchole segmentu.

Mercedes triedy C prišiel na trh so štandardnou štvorročnou zárukou.

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mercedes-Benz C

Verzia

220 BlueTEC

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

33 510/38 358/54 654

Motor

diesel; štvorvalec; 2 143 cm3;

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

125(170)/3 000-4 200

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

400/1 400-2 800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická/7

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

7,8/8,37

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

36,02

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

3,35 na treťom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,04 na štvrtom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

1 350 na siedmom prevodovom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h (ot./min.)

1 950 na siedmom prevodovom stupni

Reálna rýchlosť pri tachometrových 130 km/h

127 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 90 km/h

88 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 50 km/h

48 km/h

Stav tachometra (km)

6 800

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,5-4,3/5,7

Objem palivovej nádrže (l)

66

Typ a rozmer pneumatík

Bridgestone Potenza 245/40 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1570/565

Objem batožinového priestoru (l)

480

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2840;4686;1 810;1 442

Motor

motor sa pri správnom zaobchádzaní odmení úspornou jazdou; pri diaľničných rýchlostiach spotrebuje mierne cez päť litrov paliva; v dynamike je na tom pocitovo o niečo lepšie, akoby sme pri výkone 125 kW čakali

Prevodovka

preraďuje veľmi intuitívne; jazdu sme si užívali aj v eco režime, kde prevodovka zbytočne nepodraďuje a využíva krútiaci moment motora, čím šetrí palivo, výborne zladený celok

Podvozok

podvozok je komfortný; v režime Sport je tuhší a paradoxne výrazne tichší ako v režime Normal

Interiér

kvalitne vypracovaný interiér zodpovedá vyššej triede, ktorú Mercedes predstavuje; ovládač systému Comand Online sa na slnku ľahko prehreje

Posed vodiča a výhľad

dobrý posed aj výhľad

Ovládanie palubného systému/navigácie

z volantu/ovládač systému Comand Online na stredovom tuneli

Jazyk auta/navigácie

SK/chýbala nám pamäťová karta s navigáciou

Grafika displejov a zobrazovanie

veľmi dobrá grafika

Predné svetlá, technika a účinok

inteligentné LED svetlá majú výborný účinok

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové centrálne/kľúč

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vystupovanie z nízkej polohy sedadla nie je dvakrát pohodlné, o to viac oceňujeme príjemné sedenie na dlhších cestách

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

elektrické nastavovanie predných sedadiel; vzadu bez možnosti nastavenia

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kufra

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dva odkladacie boxy so sieťkou na stranách; háčiky na menší nákup

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 780
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 6 138
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 328
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 504
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 515
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 321
  7. Slovenský orloj – svetová atrakcia 3 191
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 185
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 112
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 2 726
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Operný spevák Peter Dvorský.

SND mu pripravilo operné gala.


23. sep

Vykonali viac ako 10-tisíc PCR testov.


2 h
Peter Sagan.

Kto sú najväčší favoriti na zisk dúhového dresu?


21 h
Predseda Smeru Robert Fico.

V prvej vláde odpísané záverečné práce spolustraníkov neriešil.


14 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


19 h
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep

Blogy SME

  1. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju!
  2. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes.
  3. Iveta Bakitová: Taliansko - poznávanie známych aj menej známych miest pokračuje
  4. Anton Kovalčík: Len aby si neublížil(a)!
  5. Štefan Vidlár: Autority
  6. Jozef Sitko: Zákonnosť či spravodlivosť? Že by neaktuálna téma?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 17. - Antarktída a jej zabudnutí objavitelia
  8. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Moderátor Junior: Nezmením a nevyliečim nikoho, ale môžem pomôcť zviditeľniť
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 568
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 13 135
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 044
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 478
  5. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 977
  6. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 4 878
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 768
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 668
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu