SME

Malý nákladiak ušetrí vďaka hybridu štvrtinu nafty

Najpredávanejšie ľahké nákladné auto v koncerne Daimler Trucks dostalo účinnejší motor a hybridný systém do mestskej prevádzky.

(Zdroj: Daimler)

Jarné inovácie vylepšili úžitkový model Fuso Canter vo všetkých oblastiach.

Dôležitým prvkom modernizácie malého nákladného auta je zavedenie stabilizačného systému ESP hromadne pre všetky modely s pohonom zadnej nápravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vylepšený Fuso Canter dostal vyššie vstrekovacie tlaky motora a dlhší stály prevod na hnanej náprave.

Rekuperuje nadobudnutú rýchlosť

Vďaka prevodom pôjde motor vo vyšších rýchlostiach na nižšie otáčky a menej spotrebuje. Verzia Eco Hybrid využíva v mestskej premávke rozjazd na elektrický pohon.

SkryťVypnúť reklamu

Fuso Canter Eco Hybrid je prvé sériové nákladné vozidlo vo svojej triede s hybridným pohonom. Vďaka nemu má ušetriť až 23 percent paliva v mestskej premávke.

Malý nákladiak využíva techniku blízku osobným autám, pretože má systém štart-stop, elektrický rozjazd z pokoja a dvojspojkovú prevodovku Duonic.

Pomáha elektromotor a batérie

Z Cantera s konvenčným dieselovým pohonom pochádza štvorvalcový motor so zdvihovým objemom tri litre a s výkonom 110 kW (150 k).

V sústave je však zapojený aj elektromotor s výkonom 40 kW a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm.

Hmotnosť lítium-iónových batériíje len 63,5 kg a Fuso poskytuje na všetky komponenty batérií záruku päť, na želanie dokonca až desať rokov.

Batérie sa pri každom brzdení nabíjajú rekuperáciou, premenou brzdovej energie na elektrický prúd.

SkryťVypnúť reklamu

Kontajner na batérie odolá bez poškodenia aj čelnej zrážke v rýchlosti 40 km/h a bočný náraz na bok vydržia batérie až do rýchlosti 50 km/h.

Funguje ako hybrid

Základ jazdnej stratégie modelu Canter Eco Hybrid je čisto elektrický a preto nehlučný rozjazd.

Pri rýchlosti približne 10 km/h začína ťahať dieselový motor. Do tejto rýchlosti beží len na voľnobeh na pohon pomocných agregátov.

Elektromotor podporuje dieselový motor pri zrýchľovaní aj vo väčších rýchlostiach podľa požadovaného výkonu. Regulácia štart – stop odstaví dieselový motor pri stojacom vozidle.

Cena aj hmotnosť narastie normálne

Celkovo štvrtinová úspora paliva má pochopiteľne svoje prírastky a to v podobe nárastu hmotnosti o 150 kilogramov a ceny o vyše 8000 eur.

Avšak pri obrovskej úspore paliva v meste a nosnosti 4,8 tony má tento hybrid možno ešte lepšie opodstatnenie ako u osobných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 516
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 912
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 567
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 440
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 121
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 533
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 321
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 247
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu