SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Malý nákladiak ušetrí vďaka hybridu štvrtinu nafty

Najpredávanejšie ľahké nákladné auto v koncerne Daimler Trucks dostalo účinnejší motor a hybridný systém do mestskej prevádzky.

(Zdroj: Daimler)

Jarné inovácie vylepšili úžitkový model Fuso Canter vo všetkých oblastiach.

Dôležitým prvkom modernizácie malého nákladného auta je zavedenie stabilizačného systému ESP hromadne pre všetky modely s pohonom zadnej nápravy.

Vylepšený Fuso Canter dostal vyššie vstrekovacie tlaky motora a dlhší stály prevod na hnanej náprave.

Rekuperuje nadobudnutú rýchlosť

Vďaka prevodom pôjde motor vo vyšších rýchlostiach na nižšie otáčky a menej spotrebuje. Verzia Eco Hybrid využíva v mestskej premávke rozjazd na elektrický pohon.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Fuso Canter Eco Hybrid je prvé sériové nákladné vozidlo vo svojej triede s hybridným pohonom. Vďaka nemu má ušetriť až 23 percent paliva v mestskej premávke.

Malý nákladiak využíva techniku blízku osobným autám, pretože má systém štart-stop, elektrický rozjazd z pokoja a dvojspojkovú prevodovku Duonic.

Pomáha elektromotor a batérie

Z Cantera s konvenčným dieselovým pohonom pochádza štvorvalcový motor so zdvihovým objemom tri litre a s výkonom 110 kW (150 k).

V sústave je však zapojený aj elektromotor s výkonom 40 kW a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm.

Hmotnosť lítium-iónových batériíje len 63,5 kg a Fuso poskytuje na všetky komponenty batérií záruku päť, na želanie dokonca až desať rokov.

Batérie sa pri každom brzdení nabíjajú rekuperáciou, premenou brzdovej energie na elektrický prúd.

Skryť Vypnúť reklamu

Kontajner na batérie odolá bez poškodenia aj čelnej zrážke v rýchlosti 40 km/h a bočný náraz na bok vydržia batérie až do rýchlosti 50 km/h.

Funguje ako hybrid

Základ jazdnej stratégie modelu Canter Eco Hybrid je čisto elektrický a preto nehlučný rozjazd.

Pri rýchlosti približne 10 km/h začína ťahať dieselový motor. Do tejto rýchlosti beží len na voľnobeh na pohon pomocných agregátov.

Elektromotor podporuje dieselový motor pri zrýchľovaní aj vo väčších rýchlostiach podľa požadovaného výkonu. Regulácia štart – stop odstaví dieselový motor pri stojacom vozidle.

Cena aj hmotnosť narastie normálne

Celkovo štvrtinová úspora paliva má pochopiteľne svoje prírastky a to v podobe nárastu hmotnosti o 150 kilogramov a ceny o vyše 8000 eur.

Avšak pri obrovskej úspore paliva v meste a nosnosti 4,8 tony má tento hybrid možno ešte lepšie opodstatnenie ako u osobných vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 694
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 147
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 501
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 931
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 282
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 282
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 994
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon