SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Malý nákladiak ušetrí vďaka hybridu štvrtinu nafty

Najpredávanejšie ľahké nákladné auto v koncerne Daimler Trucks dostalo účinnejší motor a hybridný systém do mestskej prevádzky.

(Zdroj: Daimler)

Jarné inovácie vylepšili úžitkový model Fuso Canter vo všetkých oblastiach.

Dôležitým prvkom modernizácie malého nákladného auta je zavedenie stabilizačného systému ESP hromadne pre všetky modely s pohonom zadnej nápravy.

Vylepšený Fuso Canter dostal vyššie vstrekovacie tlaky motora a dlhší stály prevod na hnanej náprave.

Rekuperuje nadobudnutú rýchlosť

Vďaka prevodom pôjde motor vo vyšších rýchlostiach na nižšie otáčky a menej spotrebuje. Verzia Eco Hybrid využíva v mestskej premávke rozjazd na elektrický pohon.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Fuso Canter Eco Hybrid je prvé sériové nákladné vozidlo vo svojej triede s hybridným pohonom. Vďaka nemu má ušetriť až 23 percent paliva v mestskej premávke.

Malý nákladiak využíva techniku blízku osobným autám, pretože má systém štart-stop, elektrický rozjazd z pokoja a dvojspojkovú prevodovku Duonic.

Pomáha elektromotor a batérie

Z Cantera s konvenčným dieselovým pohonom pochádza štvorvalcový motor so zdvihovým objemom tri litre a s výkonom 110 kW (150 k).

V sústave je však zapojený aj elektromotor s výkonom 40 kW a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm.

Hmotnosť lítium-iónových batériíje len 63,5 kg a Fuso poskytuje na všetky komponenty batérií záruku päť, na želanie dokonca až desať rokov.

Batérie sa pri každom brzdení nabíjajú rekuperáciou, premenou brzdovej energie na elektrický prúd.

Skryť Vypnúť reklamu

Kontajner na batérie odolá bez poškodenia aj čelnej zrážke v rýchlosti 40 km/h a bočný náraz na bok vydržia batérie až do rýchlosti 50 km/h.

Funguje ako hybrid

Základ jazdnej stratégie modelu Canter Eco Hybrid je čisto elektrický a preto nehlučný rozjazd.

Pri rýchlosti približne 10 km/h začína ťahať dieselový motor. Do tejto rýchlosti beží len na voľnobeh na pohon pomocných agregátov.

Elektromotor podporuje dieselový motor pri zrýchľovaní aj vo väčších rýchlostiach podľa požadovaného výkonu. Regulácia štart – stop odstaví dieselový motor pri stojacom vozidle.

Cena aj hmotnosť narastie normálne

Celkovo štvrtinová úspora paliva má pochopiteľne svoje prírastky a to v podobe nárastu hmotnosti o 150 kilogramov a ceny o vyše 8000 eur.

Avšak pri obrovskej úspore paliva v meste a nosnosti 4,8 tony má tento hybrid možno ešte lepšie opodstatnenie ako u osobných vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  2. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  4. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  5. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  6. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 685
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 806
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 270
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 129
  6. Od Česka až po Jadran 3 972
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 152
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 002
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 920
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


9 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


17 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl