Jarné inovácie vylepšili úžitkový model Fuso Canter vo všetkých oblastiach.
Dôležitým prvkom modernizácie malého nákladného auta je zavedenie stabilizačného systému ESP hromadne pre všetky modely s pohonom zadnej nápravy.
Vylepšený Fuso Canter dostal vyššie vstrekovacie tlaky motora a dlhší stály prevod na hnanej náprave.
Rekuperuje nadobudnutú rýchlosť
Vďaka prevodom pôjde motor vo vyšších rýchlostiach na nižšie otáčky a menej spotrebuje. Verzia Eco Hybrid využíva v mestskej premávke rozjazd na elektrický pohon.
Fuso Canter Eco Hybrid je prvé sériové nákladné vozidlo vo svojej triede s hybridným pohonom. Vďaka nemu má ušetriť až 23 percent paliva v mestskej premávke.
Malý nákladiak využíva techniku blízku osobným autám, pretože má systém štart-stop, elektrický rozjazd z pokoja a dvojspojkovú prevodovku Duonic.
Pomáha elektromotor a batérie
Z Cantera s konvenčným dieselovým pohonom pochádza štvorvalcový motor so zdvihovým objemom tri litre a s výkonom 110 kW (150 k).
V sústave je však zapojený aj elektromotor s výkonom 40 kW a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm.
Hmotnosť lítium-iónových batériíje len 63,5 kg a Fuso poskytuje na všetky komponenty batérií záruku päť, na želanie dokonca až desať rokov.
Batérie sa pri každom brzdení nabíjajú rekuperáciou, premenou brzdovej energie na elektrický prúd.
Kontajner na batérie odolá bez poškodenia aj čelnej zrážke v rýchlosti 40 km/h a bočný náraz na bok vydržia batérie až do rýchlosti 50 km/h.
Funguje ako hybrid
Základ jazdnej stratégie modelu Canter Eco Hybrid je čisto elektrický a preto nehlučný rozjazd.
Pri rýchlosti približne 10 km/h začína ťahať dieselový motor. Do tejto rýchlosti beží len na voľnobeh na pohon pomocných agregátov.
Elektromotor podporuje dieselový motor pri zrýchľovaní aj vo väčších rýchlostiach podľa požadovaného výkonu. Regulácia štart – stop odstaví dieselový motor pri stojacom vozidle.
Cena aj hmotnosť narastie normálne
Celkovo štvrtinová úspora paliva má pochopiteľne svoje prírastky a to v podobe nárastu hmotnosti o 150 kilogramov a ceny o vyše 8000 eur.
Avšak pri obrovskej úspore paliva v meste a nosnosti 4,8 tony má tento hybrid možno ešte lepšie opodstatnenie ako u osobných vozidiel.