Malý nákladiak ušetrí vďaka hybridu štvrtinu nafty

Najpredávanejšie ľahké nákladné auto v koncerne Daimler Trucks dostalo účinnejší motor a hybridný systém do mestskej prevádzky.

(Zdroj: Daimler)

Jarné inovácie vylepšili úžitkový model Fuso Canter vo všetkých oblastiach.

Dôležitým prvkom modernizácie malého nákladného auta je zavedenie stabilizačného systému ESP hromadne pre všetky modely s pohonom zadnej nápravy.

Vylepšený Fuso Canter dostal vyššie vstrekovacie tlaky motora a dlhší stály prevod na hnanej náprave.

Rekuperuje nadobudnutú rýchlosť

Vďaka prevodom pôjde motor vo vyšších rýchlostiach na nižšie otáčky a menej spotrebuje. Verzia Eco Hybrid využíva v mestskej premávke rozjazd na elektrický pohon.

Fuso Canter Eco Hybrid je prvé sériové nákladné vozidlo vo svojej triede s hybridným pohonom. Vďaka nemu má ušetriť až 23 percent paliva v mestskej premávke.

Malý nákladiak využíva techniku blízku osobným autám, pretože má systém štart-stop, elektrický rozjazd z pokoja a dvojspojkovú prevodovku Duonic.

Pomáha elektromotor a batérie

Z Cantera s konvenčným dieselovým pohonom pochádza štvorvalcový motor so zdvihovým objemom tri litre a s výkonom 110 kW (150 k).

V sústave je však zapojený aj elektromotor s výkonom 40 kW a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm.

Hmotnosť lítium-iónových batériíje len 63,5 kg a Fuso poskytuje na všetky komponenty batérií záruku päť, na želanie dokonca až desať rokov.

Batérie sa pri každom brzdení nabíjajú rekuperáciou, premenou brzdovej energie na elektrický prúd.

Kontajner na batérie odolá bez poškodenia aj čelnej zrážke v rýchlosti 40 km/h a bočný náraz na bok vydržia batérie až do rýchlosti 50 km/h.

Funguje ako hybrid

Základ jazdnej stratégie modelu Canter Eco Hybrid je čisto elektrický a preto nehlučný rozjazd.

Pri rýchlosti približne 10 km/h začína ťahať dieselový motor. Do tejto rýchlosti beží len na voľnobeh na pohon pomocných agregátov.

Elektromotor podporuje dieselový motor pri zrýchľovaní aj vo väčších rýchlostiach podľa požadovaného výkonu. Regulácia štart – stop odstaví dieselový motor pri stojacom vozidle.

Cena aj hmotnosť narastie normálne

Celkovo štvrtinová úspora paliva má pochopiteľne svoje prírastky a to v podobe nárastu hmotnosti o 150 kilogramov a ceny o vyše 8000 eur.

Avšak pri obrovskej úspore paliva v meste a nosnosti 4,8 tony má tento hybrid možno ešte lepšie opodstatnenie ako u osobných vozidiel.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 712
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 829
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.