SME

Najrýchlejšie bežné auto s predným pohonom má opäť Renault

Renault porazil Seat Leon Cupra 280 o niečo vyše štyri sekundy.

(Zdroj: Renault)

Na konci životného cyklu súčasnej generácie Renaultu Mégane pripravila francúzska značka špeciálnu limitovanú edíciu verzie R.S. 275 Trophy-R.

Automobil s dvoma pretekárskymi sedadlami zajazdil najrýchlejšie kolo na severnej slučke nemeckého okruhu Nürburgring, tentoraz v čase 7 minút 54 sekúnd a 36 stotín sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Renault porazil Seat Leon Cupra 280 o niečo vyše štyri sekundy. Pôvodný – jarný rekord Seatu bol 7minút a 58,44 sekúnd.

Limitovaná edícia je pripravená na okruh

Renault vyrobí len 250 kusov špeciálnej edície modelu Mégane R.S. 275 Trophy-R, ktorý sa dostane do predaja v 15 vybraných krajinách sveta. Ako prvý môžu vozidlá objednávať Francúzi.

SkryťVypnúť reklamu

Základom limitovanej edície Trophy-R je verzia R.S. 275 Trophy. Konštruktéri sa zamerali hlavne na zníženie hmotnosti a dosiahli úbytok váhy približne 100 kg. Výraznú úsporu na váhe, až 42 kg priniesla výmena sedadiel za polykarbonátové „škrupinové“ sedadlá Recaro Pôle Position.

Ďalších 16 kg Renault ušetril výmenou klasického oloveného akumulátora za batériu typu Lithium-Ion. Úsporu 3 kg konštruktéri získali aj na odľahčených oceľových kotúčoch s hliníkovými komponentami.

Celých 10 kg bolo ušetrených zrušením klimatizácie a rádia, a použitím jednoduchšej stredovej konzoly vozidla. Klimatizácia, rádio, či Renault R-Link sa nachádzajú v zozname opcií.

Svoj vlastný čas zlepšili o 14 sekúnd

Na pohon športového modelu slúži dvojlitrový benzínový motor prepĺňaný turbom s výkonom 202 kW (275 k) a krútiacim momentom 360 Nm. Podvozku štandardne vybavenému samosvorným diferenciálom a tlmičmi Öhlins Road&Track s kompozitnými pružinami sekunduje titánový výfukový systém Akrapovič.

SkryťVypnúť reklamu

Predné tlmiče ponúkajú 20 nastaviteľných pozícií, zadné ešte o 10 viac.

Špeciálne testované a pripravené pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 sú obuté na 19-palcových diskoch „Speedline Turini“. Nový dizajn kolies a pneumatík znížil hmotnosť vozidla o 5 kg.

Vozidlo z limitovanej edície zlepšilo čas stanovený predchádzajúcim Renaultom Mégane R.S. Trophy v roku 2011 o približne 14 sekúnd.

Načítavam video...

Renault
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 722
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 522
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 535
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 521
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 471
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 039
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 198
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: 21 rokov v najlepšej spoločnosti
  2. Eva Bachletová: Pre manželstvo ako stvorená
  3. Martin Fronk: Ruiny, ktoré ožívajú: Prečo je obnova hradov investíciou, nie výdavkom
  4. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  5. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  6. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  7. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  8. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 062
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 21 873
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 11 901
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 079
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 969
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 599
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 813
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 381
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu