V utorok začnú stavať tunel Višňové aj žilinský viadukt

Okrem najnáročnejšej časti D1 sa rozbehne aj budovanie obchvatu Žiliny na kysuckej diaľnici D3.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Žilinu čaká v utorok 17. júna poklepanie základných kameňov na dvoch diaľničných stavbách. Tým sa oficiálne spustí výstavba na dlho očakávanom úseku D1 z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu, na ktorom sa nachádza aj najdlhší tunel Višňové.

Zároveň však odštartuje budovanie aj úseku D3 Žilina, Strážov Žilina, Brodno, ktorý bude tvoriť obchvat Žiliny. Pre TASR to uviedol generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš s tým, že základné kamene sa poklepú na námestí v Žiline o 11.00 h.

Úsek D1 s tunelom Višňové postaví združenie firiem Salini Impregilo a Dúha za takmer 410 miliónov eur. Stavba bude financovaná dvojfázovo z Operačného programu Doprava a z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Diaľničný úsek je dlhý 13,5 kilometra, okrem tunela Višňové sa na jeho trase nachádza sedem mostov a 900 metrov protihlukových stien. Dokončenie tejto časti diaľnice je naplánované na rok 2019.

Vybudovanie úseku má odkloniť dopravu z cesty prvej triedy v Žiline a v Strečnianskej úžine. Cesta zo Žiliny do Martina sa po jeho dokončení pre motoristov skráti približne o 15 minút.

Nová diaľnica má zároveň odbremeniť obyvateľov Žiliny a jej prímestských častí a zmierniť negatívne účinky dopravy na kvalitu života ľudí.

Druhý, 4,25-kilometrový úsek diaľnice D3 Žilina, Strážov Žilina, Brodno postaví združenie firiem Eurovia SK, Hochtief CZ a SMS za necelých 255 miliónov eur.

Financovaný bude rovnako, najprv z Operačného programu Doprava a potom z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Dokončený má byť o tri roky.

Diaľničný úsek bude prechádzať estakádou ponad Hričovskú priehradu a má sa na ňom nachádzať aj 2,2 km dlhý tunel Považský Chlmec.

Hotová cesta má tiež odbremeniť dopravu v Žiline, odklonením dopravy mimo mesta sa zvýši aj plynulosť a rýchlosť prejazdov smerom zo severu na juh krajiny pre medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu. Nová diaľnica bude mať vplyv aj na ekonomický rozvoj kysuckého regiónu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Používate make-up? Potom spozornite
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 772
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 184
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 189
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 024
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 152
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 085
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 021
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 951
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 947
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 866

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.