Po včerajšom oznámení, že Reanult získal späť titul najrýchlejšieho sériového automobilu s predným pohonom, registrujeme prvé reakcie španielskej automobilky Seat.
Na obranu Renaultu treba povedať, že v oficiálnej správe sa Renault so Seatom neporovnával, ale zviditeľnil zlepšenie vlastného rekordu z pred troch rokov.
Seat ale upozornil na to, že v Renaulte "vykuchali" Mégane R.S. ako hus a interiér limitovanej edície Trophy-R vyzerá viac ako pretekársky špeciál, než ako sériové vozidlo.

Seatu sa zdajú štyri sekundy málo
"Renault získal svetový rekord, no v porovnaní s našim autom je to celkom odlišné vozidlo." vyjadril sa Sven Schawe, manažér vývoja podvozka Leonu Cupra.
"Ak odstránime komponenty z nášho auta – sú to len štyri sekundy, som si istý, že Renault porazíme," dodal.
Podľa informácií portálu Autoexpress, Seat už má odľahčené vozidlo, ktoré by mohlo v budúcnosti splniť podmienky sériovej výroby. Španieli však zisťujú, či by si podobný „hardcore“ model našiel svojich zákazníkov.
"Chceli sme ponúknuť automobil, ktorý je pre všetkých a neobmedzuje. Teraz sa musíme rozhodnúť, či budeme pokračovať v tomto ‚boji‘ s Renaultom," dodal Schawe.
Cupra s pohonom 4x4 nebude
Seat Leon Cupra 280 zajazdil čas 7 minút a 58 sekúnd potom, čo ho konštruktéri vybavili balíčkom ‚performance pack‘. Ten bude pre Leon Cupra dostupný od júla a zahŕňa brzdy Brembo, ľahké 19-palcové disky kolies a veľmi podobné pneumatiky na akých zajazdil rekord Renault – Michelin Pilot Sport 2.
Na záver dodávame, že Seat nechystá vyrábať extrémnu verziu s pohonom všetkých štyroch kolies. „Zvažovali sme to, ale verzia s predným pohonom je ľahšia a lacnejšia. Ak máte 6.000 eur navyše, je na vás ako ich miniete. Stále si môžete kúpiť Golf R.“