Seat tvrdí, že Renault dosiahol rekord odľahčeným špeciálom

Renault sa so Seatom neporovnáva. Španielom sa ale nepáči, že titul najrýchlejšieho sériového auta s predným pohonom získal Renault extrémnym odľahčením.

(Zdroj: Renault/Seat)

Po včerajšom oznámení, že Reanult získal späť titul najrýchlejšieho sériového automobilu s predným pohonom, registrujeme prvé reakcie španielskej automobilky Seat.

Na obranu Renaultu treba povedať, že v oficiálnej správe sa Renault so Seatom neporovnával, ale zviditeľnil zlepšenie vlastného rekordu z pred troch rokov.

Seat ale upozornil na to, že v Renaulte "vykuchali" Mégane R.S. ako hus a interiér limitovanej edície Trophy-R vyzerá viac ako pretekársky špeciál, než ako sériové vozidlo.

Seatu sa zdajú štyri sekundy málo

"Renault získal svetový rekord, no v porovnaní s našim autom je to celkom odlišné vozidlo." vyjadril sa Sven Schawe, manažér vývoja podvozka Leonu Cupra.

"Ak odstránime komponenty z nášho auta – sú to len štyri sekundy, som si istý, že Renault porazíme," dodal.

Podľa informácií portálu Autoexpress, Seat už má odľahčené vozidlo, ktoré by mohlo v budúcnosti splniť podmienky sériovej výroby. Španieli však zisťujú, či by si podobný „hardcore“ model našiel svojich zákazníkov.

"Chceli sme ponúknuť automobil, ktorý je pre všetkých a neobmedzuje. Teraz sa musíme rozhodnúť, či budeme pokračovať v tomto ‚boji‘ s Renaultom," dodal Schawe.

Cupra s pohonom 4x4 nebude

Seat Leon Cupra 280 zajazdil čas 7 minút a 58 sekúnd potom, čo ho konštruktéri vybavili balíčkom ‚performance pack‘. Ten bude pre Leon Cupra dostupný od júla a zahŕňa brzdy Brembo, ľahké 19-palcové disky kolies a veľmi podobné pneumatiky na akých zajazdil rekord Renault – Michelin Pilot Sport 2.

Na záver dodávame, že Seat nechystá vyrábať extrémnu verziu s pohonom všetkých štyroch kolies. „Zvažovali sme to, ale verzia s predným pohonom je ľahšia a lacnejšia. Ak máte 6.000 eur navyše, je na vás ako ich miniete. Stále si môžete kúpiť Golf R.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.