SME

Test: Honda má dobrý kombík, až na dizajn a cenu

Honda Civic Tourer dostala úsporný diesel s dobrými dynamickými vlastnosťami. Nárastom dĺžky podvozok nestratil dobré vlastnosti.

Napriek nárastu dĺžky karosérie o 235 mm si Tourer zachoval dobré jazdné vlastnosti.Napriek nárastu dĺžky karosérie o 235 mm si Tourer zachoval dobré jazdné vlastnosti. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Honda Civic Tourer neponúka dizajn, o ktorom sa dá povedať, že vyvoláva iba pozitívne dojmy. Reakcie okolia boli rozpačité. Za rozdiel v dizajne oproti hatchbacku môže upravená a predĺžená zadná časť auta.

Test: Podvozok Hondy Civic prekonal bezpečnostné systémy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek veľkej časti spoločných dielov karosérie, musíme konštatovať, že hatchback nás svojim vzhľadom exteriéru zaujal rozhodne viac.

V interiéri sme z pohľadu šoféra veľa rozdielov nenašli. Nájdeme tu rovnakú palubnú dosku s dominantným otáčkomerom, ktorý viac vynikne v benzínovej verzii, kedy vodič využíva širšie spektrum otáčok.

SkryťVypnúť reklamu

Vnútorný priestor vyniká variabilitou

Honda Civic

Tourer 1,6 i-DTEC

Spotreba v teste:
4,7-5,2 l/100 km

Cena verzie od:
19.690 eur

NÁŠ NÁZOR: Tourer dostal dobrý podvozok a úsporný motor s dobrým ťahom. Keď k tomu pripočítame variabilný vnútorný priestor nemá kombík ďaleko k označeniu kupujem. V našich očiach znižuje jeho šance hlavne cena v porovnaní s konkurenciou.

Vnútorný priestor je variabilný vďaka výklopným zadným sedadlám Magic Seats a dvojitej podlahe batožinového priestoru.

Objemom kufra pri nesklopených sedadlách prekonáva Octaviu. Významnú časť z neho tvorí priestor pod dvojitým dnom.

Ten je celkom dobre využiteľný a neslúži len na papierové zvýšenie objemu. Vonkajšia nakladacia hrana batožinového priestoru je znížená na 565 mm.

Vlastnosti podvozka nárastom dĺžky neutrpeli

Z technických noviniek môžeme spomenúť zadné adaptívne tlmiče ADS, ktoré ponúkajú tri režimy nastavenia Normal, Comfort a Dynamic.

SkryťVypnúť reklamu

Zadná časť kombi verzie je spevnená, aby si Honda zachovala svoju statickú a dynamickú tuhosť. V ponuke je aj široká paleta bezpečnostných systémov rovnako ako v hatchbacku.

Počas samotnej jazdy sme sa sústredili na porovnanie vlastností podvozka voči hatchbacku. Musíme konštatovať, že pocitovo veľký rozdiel v správaní necítiť.

Napriek o 235 mm dlhšej zadnej časti Tourer nestratil nič z jazdných vlastností Hondy Civic 5D.

Výborná spätná väzba v zákrutách šoférovi presne ukáže, čo si môže dovoliť a kedy sa blíži na hranicu možností podvozka. V tomto ohľade patrí Honda medzi najlepších v triede.

Vo vnútri vyniká kombi verzia veľkou variabilitou vďaka sedadlám a dvojitému dnu.

Foto: Honda

Naftový agregát Honde nečakane vyhovuje

Šesťstupňová manuálna prevodovka má dobre navrhnuté prevody a radenie s ňou považujeme za presné.

SkryťVypnúť reklamu

Na prvý pohľad nie je dieselový motor pod kapotou Hondy to pravé orechové. Predsa len jazda vo vysokých otáčkach s atmosférickým benzínovým agregátom má svoje čaro. V prípade Tourera však priznávame opodstatnenosť diesela.

Kto sa nevozí s prázdnym batožinovým priestorom, musí tempo prispôsobiť hmotnosti naloženého auta a podstatne ubrať z nárokov na dynamickú jazdu.

V tomto režime oceníme skôr úspornosť motora ako radosť z jazdy vo vysokých otáčkach. Miernou nevýhodou je aj vyššia hmotnosť naftovej pohonnej jednotky v porovnaní s benzínovou.

Tú pocítite len v špecifických situáciách. Napríklad pri neskorom brzdení v zákrute, či na zvlnenom povrchu.

Papierovú spotrebu udávanú výrobcom sme nedosiahli. Jazdiť pod päť litrov však nie je s dieselom žiadny problém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Foto: Rastislav Chvála

Diesel je úsporný, aj keď papierovú spotrebu nedosahuje

Výrobcom predpísaná papierová spotreba 3,8 litra nám bola výrazne vzdialená. Priemer 5,2 litra vôbec nie je zlý vzhľadom na svižné jazdenie počas testu.

Bez toho, aby sme jazdili slimačím tempom, nám nerobilo problém krátkodobo dosiahnuť spotrebu 4,7 litra. Pri troche snahy by to šlo aj pod 4,5 l/100km.

Aj keď sme motor nepodrobili meraniu pružnosti a zrýchlenia telemetriou, na základe subjektívneho pocitu chválime jeho dobré dynamické vlastnosti.

Z pohľadu šoféra sa v interiéri v porovnaní so Civicom 5D nič nezmenilo.

Foto: Rastislav Chvála

Vyniká krútiacim momentom

Typický dieselový záťah odspodu zďaleka nekončí pri vrchole krútiaceho momentu v 2000 otáčkach, ale pokračuje ďalej. Navyše pri prekročení 4000 otáčok sa pridáva aj maximálny výkon.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri na prvý pohľad nevýraznom výkone 88 kW je práve krútiaci moment 300 Nm prednosťou dieselového agregátu.

Honda postavila dobré auto s dobrým motorom, a keďže hovoríme o kombi verzii, nemôžeme obísť ani veľký variabilný batožinový priestor.

Mínusom je jeho vyššia cena v porovnaní s konkurenciou. Ďalšou neznámou je netypický dizajn.

V prípade japonskej značky sme skôr zvyknutí na atmosférické motory. Dieselový agregát je však úspornejší a ponúka slušnú dynamiku.

Foto: Honda

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Honda Civic Tourer

Verzia

1,6 i-DTEC

Cena modelu od/verzia/model od (eur)

19 090/19 690/23 540 (od každej sumy možno odpočítať momentálnu akciovú zľavu 1000 eur)

Motor

diesel; štvorvalec; 1597(cm3);

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

88(120)/4000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

300/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,3/nemeráné

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemeraná

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemeraná

Stav tachometra (km)

7277

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,8/5,2 naša celková spotreba bola dosiahnutá pri svižnej jazde; reálne sa dá bez slimačieho štýlu jazdiť za 4,7l; výrobcom udávaná spotreba sa nám zdá príliš optimistická

Objem palivovej nádrže (l)

50

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

651

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Primacy HP 225/45 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1460/450

Objem batožinového priestoru (l)

624/1 668

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2595;4535;2065;1465 (s anténou)

Motor

hlavnou výhodou motora je dobrý pomer medzi dosiahnuteľnou spotrebou a ponukou dynamických vlastností; viac ako slušných 300 Nm vrcholí pri 2000 otáčkach

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodovka

presná prevodovka; bez výhrad

Podvozok

dobré jazdné vlastnosti s dobrou spätnou väzbou, ako sme v prípade Hondy zvyknutí; vzadu má Tourer adaptívne tlmiče ADS s tromi nastaviteľnými režimami jazdy; podvozkovo iba minimálne zaostáva za Civicom hatchback

Interiér

dominantný otáčkomer chytí za srdce skôr pri točení benzínového motora do otáčok, ale aj v prípade diesela má niečo do seba; japonský interiér nás výrazne neoslnil, ale ani neprekážal; má celkom dobre riešené odkladacie priestory

Posed vodiča a výhľad

šikmo dopredu mierne obmedzený väčším A stĺpikom; posed vodiča je v poriadku, dobré sedadlá aj na dlhšie cesty s dobrým bočným vedením

Ovládanie palubného systému/navigácie

nie je úplne intuitívne;/nemá

Jazyk auta/navigácie

anglicky/nemá

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Grafika displejov a zobrazovanie

jednoduchá grafika, na dnešné pomery menší displej

Predné svetlá technika a účinok

halogénové svetlomety majú dobrý účinok, v horšom počasí už nie sú postačujúce; denné LED svietenie

Odomykanie/vstup do auta

kľúč, diaľkové centrálne odomykanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vpredu veľké dvere, pohodlné aj v úzkych priestoroch pri čiastočnom otvorení, vzadu za tých istých podmienok horšie nastupovanie

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, šofér má aj výškovo nastaviteľné sedadlo; vzadu bez nastavenia

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny; delené v pomere 2:1

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

štyri oká; jeden háčik; sieťka na drobný nákup; dobrý tvar batožinového priestoru; objemný priestor pod dvojitým dnom; plato má jednoduché zaťahovanie a otváranie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

ostrekovač prístupný, ale má trochu úzke hrdlo; čisté prahy dverí; otvor nádrže bez veka

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 991
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 149
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 240
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 505
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 128
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 263
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 120
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 374
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 744
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 943
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 171
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 465
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 672
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 725
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 629
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu