SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Test: Honda má dobrý kombík, až na dizajn a cenu

Honda Civic Tourer dostala úsporný diesel s dobrými dynamickými vlastnosťami. Nárastom dĺžky podvozok nestratil dobré vlastnosti.

Napriek nárastu dĺžky karosérie o 235 mm si Tourer zachoval dobré jazdné vlastnosti.Napriek nárastu dĺžky karosérie o 235 mm si Tourer zachoval dobré jazdné vlastnosti. (Zdroj: Rastislav Chvála)

Honda Civic Tourer neponúka dizajn, o ktorom sa dá povedať, že vyvoláva iba pozitívne dojmy. Reakcie okolia boli rozpačité. Za rozdiel v dizajne oproti hatchbacku môže upravená a predĺžená zadná časť auta.

Napriek veľkej časti spoločných dielov karosérie, musíme konštatovať, že hatchback nás svojim vzhľadom exteriéru zaujal rozhodne viac.

V interiéri sme z pohľadu šoféra veľa rozdielov nenašli. Nájdeme tu rovnakú palubnú dosku s dominantným otáčkomerom, ktorý viac vynikne v benzínovej verzii, kedy vodič využíva širšie spektrum otáčok.

Vnútorný priestor vyniká variabilitou

Honda Civic
Tourer 1,6 i-DTEC

Spotreba v teste:
4,7-5,2 l/100 km

Cena verzie od:
19.690 eur

NÁŠ NÁZOR: Tourer dostal dobrý podvozok a úsporný motor s dobrým ťahom. Keď k tomu pripočítame variabilný vnútorný priestor nemá kombík ďaleko k označeniu kupujem. V našich očiach znižuje jeho šance hlavne cena v porovnaní s konkurenciou.

Vnútorný priestor je variabilný vďaka výklopným zadným sedadlám Magic Seats a dvojitej podlahe batožinového priestoru.

Objemom kufra pri nesklopených sedadlách prekonáva Octaviu. Významnú časť z neho tvorí priestor pod dvojitým dnom.

Ten je celkom dobre využiteľný a neslúži len na papierové zvýšenie objemu. Vonkajšia nakladacia hrana batožinového priestoru je znížená na 565 mm.

Vlastnosti podvozka nárastom dĺžky neutrpeli

Z technických noviniek môžeme spomenúť zadné adaptívne tlmiče ADS, ktoré ponúkajú tri režimy nastavenia Normal, Comfort a Dynamic.

Zadná časť kombi verzie je spevnená, aby si Honda zachovala svoju statickú a dynamickú tuhosť. V ponuke je aj široká paleta bezpečnostných systémov rovnako ako v hatchbacku.

Počas samotnej jazdy sme sa sústredili na porovnanie vlastností podvozka voči hatchbacku. Musíme konštatovať, že pocitovo veľký rozdiel v správaní necítiť.

Napriek o 235 mm dlhšej zadnej časti Tourer nestratil nič z jazdných vlastností Hondy Civic 5D.

Výborná spätná väzba v zákrutách šoférovi presne ukáže, čo si môže dovoliť a kedy sa blíži na hranicu možností podvozka. V tomto ohľade patrí Honda medzi najlepších v triede.

Vo vnútri vyniká kombi verzia veľkou variabilitou vďaka sedadlám a dvojitému dnu.
Foto: Honda

Naftový agregát Honde nečakane vyhovuje

Šesťstupňová manuálna prevodovka má dobre navrhnuté prevody a radenie s ňou považujeme za presné.

Na prvý pohľad nie je dieselový motor pod kapotou Hondy to pravé orechové. Predsa len jazda vo vysokých otáčkach s atmosférickým benzínovým agregátom má svoje čaro. V prípade Tourera však priznávame opodstatnenosť diesela.

Kto sa nevozí s prázdnym batožinovým priestorom, musí tempo prispôsobiť hmotnosti naloženého auta a podstatne ubrať z nárokov na dynamickú jazdu.

V tomto režime oceníme skôr úspornosť motora ako radosť z jazdy vo vysokých otáčkach. Miernou nevýhodou je aj vyššia hmotnosť naftovej pohonnej jednotky v porovnaní s benzínovou.

Tú pocítite len v špecifických situáciách. Napríklad pri neskorom brzdení v zákrute, či na zvlnenom povrchu.

Papierovú spotrebu udávanú výrobcom sme nedosiahli. Jazdiť pod päť litrov však nie je s dieselom žiadny problém.
Foto: Rastislav Chvála

Diesel je úsporný, aj keď papierovú spotrebu nedosahuje

Výrobcom predpísaná papierová spotreba 3,8 litra nám bola výrazne vzdialená. Priemer 5,2 litra vôbec nie je zlý vzhľadom na svižné jazdenie počas testu.

Bez toho, aby sme jazdili slimačím tempom, nám nerobilo problém krátkodobo dosiahnuť spotrebu 4,7 litra. Pri troche snahy by to šlo aj pod 4,5 l/100km.

Aj keď sme motor nepodrobili meraniu pružnosti a zrýchlenia telemetriou, na základe subjektívneho pocitu chválime jeho dobré dynamické vlastnosti.

Z pohľadu šoféra sa v interiéri v porovnaní so Civicom 5D nič nezmenilo.
Foto: Rastislav Chvála

Vyniká krútiacim momentom

Typický dieselový záťah odspodu zďaleka nekončí pri vrchole krútiaceho momentu v 2000 otáčkach, ale pokračuje ďalej. Navyše pri prekročení 4000 otáčok sa pridáva aj maximálny výkon.

Pri na prvý pohľad nevýraznom výkone 88 kW je práve krútiaci moment 300 Nm prednosťou dieselového agregátu.

Honda postavila dobré auto s dobrým motorom, a keďže hovoríme o kombi verzii, nemôžeme obísť ani veľký variabilný batožinový priestor.

Mínusom je jeho vyššia cena v porovnaní s konkurenciou. Ďalšou neznámou je netypický dizajn.

V prípade japonskej značky sme skôr zvyknutí na atmosférické motory. Dieselový agregát je však úspornejší a ponúka slušnú dynamiku.
Foto: Honda

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Honda Civic Tourer

Verzia

1,6 i-DTEC

Cena modelu od/verzia/model od (eur)

19 090/19 690/23 540 (od každej sumy možno odpočítať momentálnu akciovú zľavu 1000 eur)

Motor

diesel; štvorvalec; 1597(cm3);

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

88(120)/4000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

300/2000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,3/nemeráné

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

nemeraná

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

nemeraná

Stav tachometra (km)

7277

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

3,8/5,2 naša celková spotreba bola dosiahnutá pri svižnej jazde; reálne sa dá bez slimačieho štýlu jazdiť za 4,7l; výrobcom udávaná spotreba sa nám zdá príliš optimistická

Objem palivovej nádrže (l)

50

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

651

Typ a rozmer pneumatík

Michelin Primacy HP 225/45 r17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1460/450

Objem batožinového priestoru (l)

624/1 668

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2595;4535;2065;1465 (s anténou)

Motor

hlavnou výhodou motora je dobrý pomer medzi dosiahnuteľnou spotrebou a ponukou dynamických vlastností; viac ako slušných 300 Nm vrcholí pri 2000 otáčkach

Prevodovka

presná prevodovka; bez výhrad

Podvozok

dobré jazdné vlastnosti s dobrou spätnou väzbou, ako sme v prípade Hondy zvyknutí; vzadu má Tourer adaptívne tlmiče ADS s tromi nastaviteľnými režimami jazdy; podvozkovo iba minimálne zaostáva za Civicom hatchback

Interiér

dominantný otáčkomer chytí za srdce skôr pri točení benzínového motora do otáčok, ale aj v prípade diesela má niečo do seba; japonský interiér nás výrazne neoslnil, ale ani neprekážal; má celkom dobre riešené odkladacie priestory

Posed vodiča a výhľad

šikmo dopredu mierne obmedzený väčším A stĺpikom; posed vodiča je v poriadku, dobré sedadlá aj na dlhšie cesty s dobrým bočným vedením

Ovládanie palubného systému/navigácie

nie je úplne intuitívne;/nemá

Jazyk auta/navigácie

anglicky/nemá

Grafika displejov a zobrazovanie

jednoduchá grafika, na dnešné pomery menší displej

Predné svetlá technika a účinok

halogénové svetlomety majú dobrý účinok, v horšom počasí už nie sú postačujúce; denné LED svietenie

Odomykanie/vstup do auta

kľúč, diaľkové centrálne odomykanie

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

vpredu veľké dvere, pohodlné aj v úzkych priestoroch pri čiastočnom otvorení, vzadu za tých istých podmienok horšie nastupovanie

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

manuálne, šofér má aj výškovo nastaviteľné sedadlo; vzadu bez nastavenia

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny; delené v pomere 2:1

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

štyri oká; jeden háčik; sieťka na drobný nákup; dobrý tvar batožinového priestoru; objemný priestor pod dvojitým dnom; plato má jednoduché zaťahovanie a otváranie

Rezervné koleso - prístup

lepiaca sada

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

ostrekovač prístupný, ale má trochu úzke hrdlo; čisté prahy dverí; otvor nádrže bez veka

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  5. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  6. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  7. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  8. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 685
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 795
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 168
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 598
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 6 036
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 336
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 114
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 170
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 693
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 306
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 189
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 541
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 036
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 512
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 356
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu