Honda Civic Tourer neponúka dizajn, o ktorom sa dá povedať, že vyvoláva iba pozitívne dojmy. Reakcie okolia boli rozpačité. Za rozdiel v dizajne oproti hatchbacku môže upravená a predĺžená zadná časť auta.
Napriek veľkej časti spoločných dielov karosérie, musíme konštatovať, že hatchback nás svojim vzhľadom exteriéru zaujal rozhodne viac.
V interiéri sme z pohľadu šoféra veľa rozdielov nenašli. Nájdeme tu rovnakú palubnú dosku s dominantným otáčkomerom, ktorý viac vynikne v benzínovej verzii, kedy vodič využíva širšie spektrum otáčok.
Vnútorný priestor vyniká variabilitou
Spotreba v teste:
4,7-5,2 l/100 km
Cena verzie od:
19.690 eur
Vnútorný priestor je variabilný vďaka výklopným zadným sedadlám Magic Seats a dvojitej podlahe batožinového priestoru.
Objemom kufra pri nesklopených sedadlách prekonáva Octaviu. Významnú časť z neho tvorí priestor pod dvojitým dnom.
Ten je celkom dobre využiteľný a neslúži len na papierové zvýšenie objemu. Vonkajšia nakladacia hrana batožinového priestoru je znížená na 565 mm.
Vlastnosti podvozka nárastom dĺžky neutrpeli
Z technických noviniek môžeme spomenúť zadné adaptívne tlmiče ADS, ktoré ponúkajú tri režimy nastavenia Normal, Comfort a Dynamic.
Zadná časť kombi verzie je spevnená, aby si Honda zachovala svoju statickú a dynamickú tuhosť. V ponuke je aj široká paleta bezpečnostných systémov rovnako ako v hatchbacku.
Počas samotnej jazdy sme sa sústredili na porovnanie vlastností podvozka voči hatchbacku. Musíme konštatovať, že pocitovo veľký rozdiel v správaní necítiť.
Napriek o 235 mm dlhšej zadnej časti Tourer nestratil nič z jazdných vlastností Hondy Civic 5D.
Výborná spätná väzba v zákrutách šoférovi presne ukáže, čo si môže dovoliť a kedy sa blíži na hranicu možností podvozka. V tomto ohľade patrí Honda medzi najlepších v triede.

Naftový agregát Honde nečakane vyhovuje
Šesťstupňová manuálna prevodovka má dobre navrhnuté prevody a radenie s ňou považujeme za presné.
Na prvý pohľad nie je dieselový motor pod kapotou Hondy to pravé orechové. Predsa len jazda vo vysokých otáčkach s atmosférickým benzínovým agregátom má svoje čaro. V prípade Tourera však priznávame opodstatnenosť diesela.
Kto sa nevozí s prázdnym batožinovým priestorom, musí tempo prispôsobiť hmotnosti naloženého auta a podstatne ubrať z nárokov na dynamickú jazdu.
V tomto režime oceníme skôr úspornosť motora ako radosť z jazdy vo vysokých otáčkach. Miernou nevýhodou je aj vyššia hmotnosť naftovej pohonnej jednotky v porovnaní s benzínovou.
Tú pocítite len v špecifických situáciách. Napríklad pri neskorom brzdení v zákrute, či na zvlnenom povrchu.

Diesel je úsporný, aj keď papierovú spotrebu nedosahuje
Výrobcom predpísaná papierová spotreba 3,8 litra nám bola výrazne vzdialená. Priemer 5,2 litra vôbec nie je zlý vzhľadom na svižné jazdenie počas testu.
Bez toho, aby sme jazdili slimačím tempom, nám nerobilo problém krátkodobo dosiahnuť spotrebu 4,7 litra. Pri troche snahy by to šlo aj pod 4,5 l/100km.
Aj keď sme motor nepodrobili meraniu pružnosti a zrýchlenia telemetriou, na základe subjektívneho pocitu chválime jeho dobré dynamické vlastnosti.

Vyniká krútiacim momentom
Typický dieselový záťah odspodu zďaleka nekončí pri vrchole krútiaceho momentu v 2000 otáčkach, ale pokračuje ďalej. Navyše pri prekročení 4000 otáčok sa pridáva aj maximálny výkon.
Pri na prvý pohľad nevýraznom výkone 88 kW je práve krútiaci moment 300 Nm prednosťou dieselového agregátu.
Honda postavila dobré auto s dobrým motorom, a keďže hovoríme o kombi verzii, nemôžeme obísť ani veľký variabilný batožinový priestor.
Mínusom je jeho vyššia cena v porovnaní s konkurenciou. Ďalšou neznámou je netypický dizajn.

Z testovacieho zápisníka
Značka a model | Honda Civic Tourer |
Verzia | 1,6 i-DTEC |
Cena modelu od/verzia/model od (eur) | 19 090/19 690/23 540 (od každej sumy možno odpočítať momentálnu akciovú zľavu 1000 eur) |
Motor | diesel; štvorvalec; 1597(cm3); |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 88(120)/4000 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 300/2000 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuál/6 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s) | 10,3/nemeráné |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m) | nemeraná |
Pružnosť 70 – 100 km/h (s) | nemeraná |
Stav tachometra (km) | 7277 |
Spotreba - výrobca/test (l/100km) | 3,8/5,2 naša celková spotreba bola dosiahnutá pri svižnej jazde; reálne sa dá bez slimačieho štýlu jazdiť za 4,7l; výrobcom udávaná spotreba sa nám zdá príliš optimistická |
Objem palivovej nádrže (l) | 50 |
Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km) | 651 |
Typ a rozmer pneumatík | Michelin Primacy HP 225/45 r17 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1460/450 |
Objem batožinového priestoru (l) | 624/1 668 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2595;4535;2065;1465 (s anténou) |
Motor | hlavnou výhodou motora je dobrý pomer medzi dosiahnuteľnou spotrebou a ponukou dynamických vlastností; viac ako slušných 300 Nm vrcholí pri 2000 otáčkach |
Prevodovka | presná prevodovka; bez výhrad |
Podvozok | dobré jazdné vlastnosti s dobrou spätnou väzbou, ako sme v prípade Hondy zvyknutí; vzadu má Tourer adaptívne tlmiče ADS s tromi nastaviteľnými režimami jazdy; podvozkovo iba minimálne zaostáva za Civicom hatchback |
Interiér | dominantný otáčkomer chytí za srdce skôr pri točení benzínového motora do otáčok, ale aj v prípade diesela má niečo do seba; japonský interiér nás výrazne neoslnil, ale ani neprekážal; má celkom dobre riešené odkladacie priestory |
Posed vodiča a výhľad | šikmo dopredu mierne obmedzený väčším A stĺpikom; posed vodiča je v poriadku, dobré sedadlá aj na dlhšie cesty s dobrým bočným vedením |
Ovládanie palubného systému/navigácie | nie je úplne intuitívne;/nemá |
Jazyk auta/navigácie | anglicky/nemá |
Grafika displejov a zobrazovanie | jednoduchá grafika, na dnešné pomery menší displej |
Predné svetlá technika a účinok | halogénové svetlomety majú dobrý účinok, v horšom počasí už nie sú postačujúce; denné LED svietenie |
Odomykanie/vstup do auta | kľúč, diaľkové centrálne odomykanie |
Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu | vpredu veľké dvere, pohodlné aj v úzkych priestoroch pri čiastočnom otvorení, vzadu za tých istých podmienok horšie nastupovanie |
Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu | manuálne, šofér má aj výškovo nastaviteľné sedadlo; vzadu bez nastavenia |
Sklápanie operadiel v druhom rade | z kabíny; delené v pomere 2:1 |
Využiteľnosť kufra a praktické detaily | štyri oká; jeden háčik; sieťka na drobný nákup; dobrý tvar batožinového priestoru; objemný priestor pod dvojitým dnom; plato má jednoduché zaťahovanie a otváranie |
Rezervné koleso - prístup | lepiaca sada |
Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie) | ostrekovač prístupný, ale má trochu úzke hrdlo; čisté prahy dverí; otvor nádrže bez veka |