S novou generáciou Triedy CLS využíva Mercedes-Benz po prvýkrát novú technológiu svetlometov Multibeam LED.
LED moduly s vysokým rozlíšením a s 24 samostatne riadenými vysokovýkonnými svetelnými diódami v každom svetlomete osvetľujú vozovku automaticky a vďaka presne riadenej distribúcii svetla by nemali oslňovať iných účastníkov cestnej premávky. Informácie na tento účel poskytuje kamera umiestnená za čelným sklom.
Štyri riadiace jednotky 100-krát za sekundu nastavia ideálny svetelný obraz. Jedinečné by malo byť aj predvídavé aktívne osvetlenie zákrut na báze kamery a navigačného systému GPS, ako aj nové osvetlenie kruhových objazdov.
Svieti ďalej, ale neoslňuje
Základom systému je nové diaľkové svetlo. Ak systém pomocou kamery umiestnenej za čelným sklom rozpozná protiidúce vozidlá alebo účastníkov cestnej premávky nachádzajúcich sa pred ním, mechanicky zacloní oblasť svetelného kužeľa diaľkového svetla, v ktorom sa nachádzajú.
Každá samostatná LED skupina môže byť ovládaná elektronicky, nezávisle od ostatných. Samostatne môže byť riadená distribúcia svetla pravého i ľavého svetlometu.
Podľa predstaviteľov Mercedesu, nové svetlomety ponúkajú 2,5 násobne vyššiu intenzitu svietenia pri čiastočnom diaľkovom svetle. Diaľkový mód tak osvieti vozovku do vzdialenosti 485 metrov, čo je zlepšenie približne o 20 %.
Preč sú časy, kedy sa technici sústredili len na predné svetlomety. Vozidlá Mercedes využívajú aj aktívne zadné svetlá a svoju intenzitu upravujú podľa jasu okolia. Ak vodič stojí v noci pred červeným semaforom na brzde, systém reguluje jas brzdového svetla automaticky nadol, aby vodič idúci za vozidlom nebol oslňovaný.
Aj trieda CLS dostane naftové štvorvalce
Novú generáciu Mercedesu-Benz CLS bude výrobca ponúkať s piatimi pohonnými jednotkami. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro6.
Novým prírastkom medzi pohonnými jednotkami triedy CLS bude verzia CLS220 BlueTEC, základom ktorej je štvorvalcový naftový agregát so štvrtou generáciou vstrekovania common rail a dvojstupňovým prepĺňaním.
Motor so zdvihovým objemom 2.143 cm3 vyprodukuje výkon 125 kW (170 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Jeho výkonnejšia verzia, označená ako CLS 250 BlueTEC, je silnejšia o 25 kW. Krútiaci moment narastie ešte o 100 Nm na rovných 500 Nm.
Vrcholom naftovej ponuky bude vidlicový šesťvalec CLS 350 BlueTEC s výkonom 190 kW (285 k) a krútiacim momentom 620 Nm.
Deväť stupňov zvýši dynamiku a zníži spotrebu
V ponuke benzínových pohonných jednotiek sa novinkou stane verzia CLS 400 s motorom V6 a zdvihovým objemom 3,5 litra.
Pohonná jednotka dopovaná dvoma turbami vyprodukuje výkon 245 kW (333 k) a 480 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný už od 1.200 otáčok za minútu.
Vrcholom benzínových jednotiek je verzia CLS500 s výkonom 300 kW (408 k) a krútiacim momentom 600 Nm.
Pohon všetkých štyroch kolies 4Matic bude k dispozícii pre viaceré pohonné jednotky vrátane naftového štvorvalca CLS 250 BlueTEC a verzie CLS 400.
Aj nová generácia triedy CLS bude ťažiť z deväťstupňovej automatickej prevodovky 9G-Tronic s hydrodynamickým meničom.
Na vrchole opäť AMG
Podľa spoločnosti Mercedes, najefektívnejším osemvalcom na svete je motor AMG V8 s objemom 5,5 litra, vyhradený pre najvýkonnejšie verzie modelu CLS, v dvoch výkonových stupňoch.
Pre verziu so zadnou poháňanou nápravou je určený „slabší“ agregát s výkonom 410 kW (557 k) a 720 Nm krútiaceho momentu. Automobil vybavený týmto motorom by si na svoju prevádzku mal vystačiť v priemere s 9,9 litrami benzínu na 100 km.
Silnejší AMG motor s výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 800 Nm je určený pre verziu s pohonom všetkých štyroch kolies. Spotrebuje približne o pol litra paliva viac ako verzia s pohonom zadných kolies.
Podrobnosti ohľadom ceny nového modelu a dátumu jeho uvedenia na trh zatiaľ nepoznáme. Vieme však, že ani novej generácii nebude chýbať celý zástup elektronických pomocníkov a záchrancov spolu s interiérom, na ktorý sú zákazníci Mercedesu zvyknutí.