SME
Piatok, 31. marec, 2023 | Meniny má Benjamín
reklama

Svetlá nového Mercedesu CLS budú o niečo inteligentnejšie

Svietia ďalej a neoslňujú. Po prvý raz sa k slovu dostanú aj naftové štvorvalce.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

S novou generáciou Triedy CLS využíva Mercedes-Benz po prvýkrát novú technológiu svetlometov Multibeam LED.

LED moduly s vysokým rozlíšením a s 24 samostatne riadenými vysokovýkonnými svetelnými diódami v každom svetlomete osvetľujú vozovku automaticky a vďaka presne riadenej distribúcii svetla by nemali oslňovať iných účastníkov cestnej premávky. Informácie na tento účel poskytuje kamera umiestnená za čelným sklom.

Štyri riadiace jednotky 100-krát za sekundu nastavia ideálny svetelný obraz. Jedinečné by malo byť aj predvídavé aktívne osvetlenie zákrut na báze kamery a navigačného systému GPS, ako aj nové osvetlenie kruhových objazdov.

Svieti ďalej, ale neoslňuje

Základom systému je nové diaľkové svetlo. Ak systém pomocou kamery umiestnenej za čelným sklom rozpozná protiidúce vozidlá alebo účastníkov cestnej premávky nachádzajúcich sa pred ním, mechanicky zacloní oblasť svetelného kužeľa diaľkového svetla, v ktorom sa nachádzajú.

Každá samostatná LED skupina môže byť ovládaná elektronicky, nezávisle od ostatných. Samostatne môže byť riadená distribúcia svetla pravého i ľavého svetlometu.

Podľa predstaviteľov Mercedesu, nové svetlomety ponúkajú 2,5 násobne vyššiu intenzitu svietenia pri čiastočnom diaľkovom svetle. Diaľkový mód tak osvieti vozovku do vzdialenosti 485 metrov, čo je zlepšenie približne o 20 %.

Preč sú časy, kedy sa technici sústredili len na predné svetlomety. Vozidlá Mercedes využívajú aj aktívne zadné svetlá a svoju intenzitu upravujú podľa jasu okolia. Ak vodič stojí v noci pred červeným semaforom na brzde, systém reguluje jas brzdového svetla automaticky nadol, aby vodič idúci za vozidlom nebol oslňovaný.

Aj trieda CLS dostane naftové štvorvalce

Novú generáciu Mercedesu-Benz CLS bude výrobca ponúkať s piatimi pohonnými jednotkami. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro6.

Novým prírastkom medzi pohonnými jednotkami triedy CLS bude verzia CLS220 BlueTEC, základom ktorej je štvorvalcový naftový agregát so štvrtou generáciou vstrekovania common rail a dvojstupňovým prepĺňaním.

Motor so zdvihovým objemom 2.143 cm3 vyprodukuje výkon 125 kW (170 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Jeho výkonnejšia verzia, označená ako CLS 250 BlueTEC, je silnejšia o 25 kW. Krútiaci moment narastie ešte o 100 Nm na rovných 500 Nm.

Vrcholom naftovej ponuky bude vidlicový šesťvalec CLS 350 BlueTEC s výkonom 190 kW (285 k) a krútiacim momentom 620 Nm.

Deväť stupňov zvýši dynamiku a zníži spotrebu

V ponuke benzínových pohonných jednotiek sa novinkou stane verzia CLS 400 s motorom V6 a zdvihovým objemom 3,5 litra.

Pohonná jednotka dopovaná dvoma turbami vyprodukuje výkon 245 kW (333 k) a 480 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný už od 1.200 otáčok za minútu.

Vrcholom benzínových jednotiek je verzia CLS500 s výkonom 300 kW (408 k) a krútiacim momentom 600 Nm.

Pohon všetkých štyroch kolies 4Matic bude k dispozícii pre viaceré pohonné jednotky vrátane naftového štvorvalca CLS 250 BlueTEC a verzie CLS 400.

Aj nová generácia triedy CLS bude ťažiť z deväťstupňovej automatickej prevodovky 9G-Tronic s hydrodynamickým meničom.

Na vrchole opäť AMG

Podľa spoločnosti Mercedes, najefektívnejším osemvalcom na svete je motor AMG V8 s objemom 5,5 litra, vyhradený pre najvýkonnejšie verzie modelu CLS, v dvoch výkonových stupňoch.

Pre verziu so zadnou poháňanou nápravou je určený „slabší“ agregát s výkonom 410 kW (557 k) a 720 Nm krútiaceho momentu. Automobil vybavený týmto motorom by si na svoju prevádzku mal vystačiť v priemere s 9,9 litrami benzínu na 100 km.

Silnejší AMG motor s výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 800 Nm je určený pre verziu s pohonom všetkých štyroch kolies. Spotrebuje približne o pol litra paliva viac ako verzia s pohonom zadných kolies.

Podrobnosti ohľadom ceny nového modelu a dátumu jeho uvedenia na trh zatiaľ nepoznáme. Vieme však, že ani novej generácii nebude chýbať celý zástup elektronických pomocníkov a záchrancov spolu s interiérom, na ktorý sú zákazníci Mercedesu zvyknutí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu aj mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  7. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  8. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  1. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  2. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  4. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  5. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  6. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  7. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  8. Životné poistenie v čase inflácie. Aká je jeho ideálna výška?
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 23 776
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 008
  3. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 10 263
  4. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 878
  5. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 674
  6. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 5 423
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 3 624
  8. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov 2 660
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Výroba húfnic Zuzana 2 a munície v spoločnostiach DMD Holdingu

Dubnica patrí k posledným, kde vedia vyrábať aj ruské 152 mm strely.


a 1 ďalší 5 h
Hotel Aston

Na mieste hotela Aston má vyrásť nový projekt.


10 h
Lubjanka, niekdajšie sídlo sovietskej KGB a dnes ruskej FSB.

S inváziou chceli počkať do leta, Putin nepočúval.


9 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h
reklama

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (31.3. - 6.4.1923)
  2. Miroslav Lukáč: Dežo uvádza, že každý má svoju bandu. I poslanci.
  3. František Ptáček: Mier poslanca Fica – ako prasa učí holubicu lietať
  4. Alexander Hričko: Na Slovensku sa vytratil zdravý gazdovský rozum
  5. Marián Kozák: Plavecké olympiády v Detskom klube v rokoch 1997 - 1999
  6. Helena Smihulova Laucikova: Predjarie pod Barancom
  7. Ján Valchár: O rozkazoch sa nediskutuje, rozkazy sa plnia! (tri mesiace, ani o sekundu viac!)
  8. Anna Miľanová: Som za odluku cirkví od štátu!
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 26 668
  2. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 25 811
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 919
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 8 016
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 022
  6. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 735
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 3 921
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 3 912
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
SkryťZatvoriť reklamu