Videli sme vynovený Peugeot 508, aj s tenistom Djokovičom

Tenista propagoval zmeny na súčasnej vlajkovej lodi Peugeotu. Sú viac podstatné ako výrazné.

Okrem nových LED svetiel pribudli zásadné novinky vo vnútri auta. V kokpite je miesto na drobnosti a pod kapotou nový diesel.(Zdroj: Peugeot)

Decentné povrchové zmeny zrejme nerozvíria hladinu záujmu tak ako prítomnosť tenistu Novaka Djokoviča na predpremiére modelu 508.

V strednej a pomerne konzervatívnej kategórii áut sa turbulentné zmeny nevyplácajú. Skôr prídu vhod vylepšenia pod kapotou sústredené na spokojnosť vodiča.

Podobne to urobil pred pár rokmi Volkswagen s medzigeneračnou verziou Passatu.

Peugeot načasoval predpremiéru modelu 508 na začiatok tenisového turnaja vo Wimbledone a oficiálne uviedol súčasnú tenisovú dvojku v ATP ako tvár svojej značky.

Zobrali za vzor tenistu

Djokovič naplno predviedol svoj šarm, uvoľnenosť a spontánne reakcie. Rozhodne je v dnešných časoch dobrou voľbou komerčnej prezentácie značky.

Videli sme množstvo svetových hviezd na automobilových šou, ale Djokovič pôsobil na rozdiel do nich zainteresovane. A to mal v čase statickej premiéry vlajkovej lode Peugeotu tesne pred začiatkom turnaja vo Wimbledone.

Orientácia francúzskej značky na Londýn a prestížny turnaj nie je náhodná, pretože Anglicko vraj patrí medzi dôležité trhy pre 508. Napokon, značka zaznamenala v ostatnom období 16-percentný nárast predaja v Európe.

Svetoznámemu tenistovi padla do oka hybridná verzia RXH s kombinovaným pohonom všetkých kolies a spotrebou 3,3 litra.

Peugeot uviedol model 508 ako spoločnú náhradu za verzie 407 a 607 na Parížskom autosalóne v roku 2010.

Po štyroch rokoch a 370-tisíc predaných kusoch prišiel čas na modernizáciu a navýšenie predajov.

Veľkú nádej dáva najmä Čína, ktorá už po prvom roku od vstupu modelu na tento trh predstavuje 36 percent z celkového predaja 508.

Nové modely na európske trhy vyrába fabrika v Rennes, ale všetky autá pre čínsku produkciu budú schádzať z výrobných pásov tamojšieho závodu vo Wuhane.

Móda sa vracia späť

Okrem drobnej kozmetickej úpravy prednej masky a zadného nárazníka udrú do očí prepracované svetlá vpredu aj vzadu.

Peugeot 508 môže svietiť výhradne LED svetlami, pretože okrem hlavných a diaľkových LED svetiel sú na modernej technológii postavené aj smerovky, hmlovky a samozrejme denné svetlá.

Tie zadné dostali nový dizajnový jazyk z modelu 308, teda tri charakteristické čiary po pazúroch leva.

V interiéri konečne pribudla odkladacia schránka pri vodičovi. Materiály sú tiež lepšie a krajšie. Automobilka sľubuje výraznejšie odhlučnenie.

Kým ešte pred pár rokmi automobilky robili šikmé predné kapoty bližšie k vanom, dnes sa vracajú horizontálnemu bočnému profilu.

Údajne je to majestátnejšie a to v tejto triede pasuje. Predok Peugeotu 508 pripomína menší hatchback 308 a naznačuje, ktorým smerom bude Peugeot kráčať.

Finálnu podobu nového dizajnu predviedla štúdia Peugeot Exalt.

Konečne urobili miesto na drobnosti

Z pohľadu životu za volantom auta strednej triedy došlo k najpodstatnejšej zmene, akú mohol Peugeot urobiť.

Nejde tak ani o nový 7 palcový dotykový displej, nový farebný head-up displej, ani o cúvaciu kameru, ani o monitorovanie mŕtveho uhla.

Zabudovaním dotykového displeja zmizol zo stredového tunela ovládač a na miesto neho pribudla schránka na drobnosti a kľúče.

Absenciu odkladacieho priestoru vpredu sme predchádzajúcej verzii výrazne vytýkali.

Nový palubný systém disponuje funkciou Peugeot Connect Apps, ktorá dokáže online informovať o možnostiach parkovania, doprave, počasí, ale aj reštauráciách.

Nový komunikačný displej má dotykové ovládanie a viac funkcií.

Na prvý pohľad to úplne nevidno, ale Peugeot implantoval do 508 novú generáciu bezkľúčového vstupu, zmenený systém automatickej ručnej brzdy a hlavne popracoval na podvozku.

Už pri testoch aktuálnej generácie sme ocenili výrazne lepšie správanie verzie GT s inou konštrukciou prednej nápravy na ceste.

Automobilka zatiaľ nehovorí o delení na obyčajnú a verziu GT, no po technickej stránke ostanú autá rozdelené.

Najsilnejšie naftové verzie dostanú lepšiu prednú nápravu a podstatne tuhší podvozok. Konštruktéri ladili nastavenie zadnej nápravy a pracovali aj na kritizovanej hlučnosti podvozka.

Pribudol nový diesel

Ťarcha benzínovej ponuky ostáva na známom motore 1,6 THP, ktorý po modernizácii plní emisnú normu Euro 6 a namiesto 156 koní dosahuje výkon 165 konských síl.

Pomerne starý diesel nahradila horúca novinka 2,0 BlueHDI s konštrukciou využívajúcou pridávanie močoviny.

Základný motor 2,0 BlueHDi ponúkne 150 koní a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. K silnejšej verzii 2,0 BlueHDI 180 pribudla nová šesťstupňová automatická prevodovka.

Na našu otázku, či šesť stupňov stačí, sme dostali pozitívnu odpoveď. Ak bude prevodovka využívať krútiaci moment naftového motora, šesť rýchlostí postačí.

Zmeny ukáže jazda

Na prvé jazdy koncom septembra ešte musíme počkať a prvé pozitívne dojmy pramenia iba z podstatne lepšie urobeného kokpitu vodiča.

Už aj prvé predsériové kusy mali pedantne spracovaný interiér a všetky detaily. Vonkajší dizajn ostáva nenápadný a lepšie bude auto hodnotiť v reálnom prostredí než v zle nasvietenom prezentačnom stánku.

Zadok pôsobí modernejšie a živšie. Môžu za to svetlá a inak tvarované veko kufra sedanu.

V ponuke ostane aj hybridná verzia a model RXH.

Podľa nového plánu bude mať pohon všetkých kolies HYbrid4 aj verzia sedan, čím výrazne vzrastie konkurencie schopnosť na poli čoraz populárnejšieho pohonu 4x4 v strednej triede.

Peugeot 508 HYbrid4 má spotrebovať v priemere iba 3,3 litra nafty na 100 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 535
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 929
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 806
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 878
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 705
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 432
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 392
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 326
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 110
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 973

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.