SME
Piatok, 16. apríl, 2021 | Meniny má Dana, DanicaKrížovkyKrížovky

Videli sme vynovený Peugeot 508, aj s tenistom Djokovičom

Tenista propagoval zmeny na súčasnej vlajkovej lodi Peugeotu. Sú viac podstatné ako výrazné.

Okrem nových LED svetiel pribudli zásadné novinky vo vnútri auta. V kokpite je miesto na drobnosti a pod kapotou nový diesel.Okrem nových LED svetiel pribudli zásadné novinky vo vnútri auta. V kokpite je miesto na drobnosti a pod kapotou nový diesel. (Zdroj: Peugeot)

Decentné povrchové zmeny zrejme nerozvíria hladinu záujmu tak ako prítomnosť tenistu Novaka Djokoviča na predpremiére modelu 508.

V strednej a pomerne konzervatívnej kategórii áut sa turbulentné zmeny nevyplácajú. Skôr prídu vhod vylepšenia pod kapotou sústredené na spokojnosť vodiča.

Podobne to urobil pred pár rokmi Volkswagen s medzigeneračnou verziou Passatu.

Peugeot načasoval predpremiéru modelu 508 na začiatok tenisového turnaja vo Wimbledone a oficiálne uviedol súčasnú tenisovú dvojku v ATP ako tvár svojej značky.

Zobrali za vzor tenistu

Djokovič naplno predviedol svoj šarm, uvoľnenosť a spontánne reakcie. Rozhodne je v dnešných časoch dobrou voľbou komerčnej prezentácie značky.

Videli sme množstvo svetových hviezd na automobilových šou, ale Djokovič pôsobil na rozdiel do nich zainteresovane. A to mal v čase statickej premiéry vlajkovej lode Peugeotu tesne pred začiatkom turnaja vo Wimbledone.

Orientácia francúzskej značky na Londýn a prestížny turnaj nie je náhodná, pretože Anglicko vraj patrí medzi dôležité trhy pre 508. Napokon, značka zaznamenala v ostatnom období 16-percentný nárast predaja v Európe.

Svetoznámemu tenistovi padla do oka hybridná verzia RXH s kombinovaným pohonom všetkých kolies a spotrebou 3,3 litra.

Peugeot uviedol model 508 ako spoločnú náhradu za verzie 407 a 607 na Parížskom autosalóne v roku 2010.

Po štyroch rokoch a 370-tisíc predaných kusoch prišiel čas na modernizáciu a navýšenie predajov.

Veľkú nádej dáva najmä Čína, ktorá už po prvom roku od vstupu modelu na tento trh predstavuje 36 percent z celkového predaja 508.

Nové modely na európske trhy vyrába fabrika v Rennes, ale všetky autá pre čínsku produkciu budú schádzať z výrobných pásov tamojšieho závodu vo Wuhane.

Móda sa vracia späť

Okrem drobnej kozmetickej úpravy prednej masky a zadného nárazníka udrú do očí prepracované svetlá vpredu aj vzadu.

Peugeot 508 môže svietiť výhradne LED svetlami, pretože okrem hlavných a diaľkových LED svetiel sú na modernej technológii postavené aj smerovky, hmlovky a samozrejme denné svetlá.

Tie zadné dostali nový dizajnový jazyk z modelu 308, teda tri charakteristické čiary po pazúroch leva.

V interiéri konečne pribudla odkladacia schránka pri vodičovi. Materiály sú tiež lepšie a krajšie. Automobilka sľubuje výraznejšie odhlučnenie.

Kým ešte pred pár rokmi automobilky robili šikmé predné kapoty bližšie k vanom, dnes sa vracajú horizontálnemu bočnému profilu.

Údajne je to majestátnejšie a to v tejto triede pasuje. Predok Peugeotu 508 pripomína menší hatchback 308 a naznačuje, ktorým smerom bude Peugeot kráčať.

Finálnu podobu nového dizajnu predviedla štúdia Peugeot Exalt.

Konečne urobili miesto na drobnosti

Z pohľadu životu za volantom auta strednej triedy došlo k najpodstatnejšej zmene, akú mohol Peugeot urobiť.

Nejde tak ani o nový 7 palcový dotykový displej, nový farebný head-up displej, ani o cúvaciu kameru, ani o monitorovanie mŕtveho uhla.

Zabudovaním dotykového displeja zmizol zo stredového tunela ovládač a na miesto neho pribudla schránka na drobnosti a kľúče.

Absenciu odkladacieho priestoru vpredu sme predchádzajúcej verzii výrazne vytýkali.

Nový palubný systém disponuje funkciou Peugeot Connect Apps, ktorá dokáže online informovať o možnostiach parkovania, doprave, počasí, ale aj reštauráciách.

Nový komunikačný displej má dotykové ovládanie a viac funkcií.

Na prvý pohľad to úplne nevidno, ale Peugeot implantoval do 508 novú generáciu bezkľúčového vstupu, zmenený systém automatickej ručnej brzdy a hlavne popracoval na podvozku.

Už pri testoch aktuálnej generácie sme ocenili výrazne lepšie správanie verzie GT s inou konštrukciou prednej nápravy na ceste.

Automobilka zatiaľ nehovorí o delení na obyčajnú a verziu GT, no po technickej stránke ostanú autá rozdelené.

Najsilnejšie naftové verzie dostanú lepšiu prednú nápravu a podstatne tuhší podvozok. Konštruktéri ladili nastavenie zadnej nápravy a pracovali aj na kritizovanej hlučnosti podvozka.

Pribudol nový diesel

Ťarcha benzínovej ponuky ostáva na známom motore 1,6 THP, ktorý po modernizácii plní emisnú normu Euro 6 a namiesto 156 koní dosahuje výkon 165 konských síl.

Pomerne starý diesel nahradila horúca novinka 2,0 BlueHDI s konštrukciou využívajúcou pridávanie močoviny.

Základný motor 2,0 BlueHDi ponúkne 150 koní a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. K silnejšej verzii 2,0 BlueHDI 180 pribudla nová šesťstupňová automatická prevodovka.

Na našu otázku, či šesť stupňov stačí, sme dostali pozitívnu odpoveď. Ak bude prevodovka využívať krútiaci moment naftového motora, šesť rýchlostí postačí.

Zmeny ukáže jazda

Na prvé jazdy koncom septembra ešte musíme počkať a prvé pozitívne dojmy pramenia iba z podstatne lepšie urobeného kokpitu vodiča.

Už aj prvé predsériové kusy mali pedantne spracovaný interiér a všetky detaily. Vonkajší dizajn ostáva nenápadný a lepšie bude auto hodnotiť v reálnom prostredí než v zle nasvietenom prezentačnom stánku.

Zadok pôsobí modernejšie a živšie. Môžu za to svetlá a inak tvarované veko kufra sedanu.

V ponuke ostane aj hybridná verzia a model RXH.

Podľa nového plánu bude mať pohon všetkých kolies HYbrid4 aj verzia sedan, čím výrazne vzrastie konkurencie schopnosť na poli čoraz populárnejšieho pohonu 4x4 v strednej triede.

Peugeot 508 HYbrid4 má spotrebovať v priemere iba 3,3 litra nafty na 100 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  3. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Reverzné inžinierstvo na FVT
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 48 878
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 459
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 554
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 12 895
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 045
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 267
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 797
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 749
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 6 390
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 781
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie v dennom stacionári v Nižnej Sitnici.

Viac vakcín by malo ísť na západ, kde je o ne väčší záujem.

11 h

Prieskum Globsecu hovorí o vzťahu Slovákov k Rusku.

5 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zasmejme sa s OĽaNO

Peter Tkačenko

Sľuby o zvyšovaní transparentnosti sú dnes smiešne, ale zákony stále platia.

14. apr

Neprehliadnite tiež

Seat Arona Xperience

Najväčšie zmeny sa udiali vo vnútri.

6 h
Nehoda v Kraľovanoch.

Rozdiely medzi okresmi sú priepastné.

12 h
Škoda Enyaq iV 80

Head-up displej s rozšírenou realitou sa osvedčil v hustom daždi.

18 h
Renault Arkana

Manuálna prevodovka už nebude k dispozícii.

13. apr