Decentné povrchové zmeny zrejme nerozvíria hladinu záujmu tak ako prítomnosť tenistu Novaka Djokoviča na predpremiére modelu 508.
V strednej a pomerne konzervatívnej kategórii áut sa turbulentné zmeny nevyplácajú. Skôr prídu vhod vylepšenia pod kapotou sústredené na spokojnosť vodiča.
Podobne to urobil pred pár rokmi Volkswagen s medzigeneračnou verziou Passatu.
Peugeot načasoval predpremiéru modelu 508 na začiatok tenisového turnaja vo Wimbledone a oficiálne uviedol súčasnú tenisovú dvojku v ATP ako tvár svojej značky.
Zobrali za vzor tenistuDjokovič naplno predviedol svoj šarm, uvoľnenosť a spontánne reakcie. Rozhodne je v dnešných časoch dobrou voľbou komerčnej prezentácie značky.
Videli sme množstvo svetových hviezd na automobilových šou, ale Djokovič pôsobil na rozdiel do nich zainteresovane. A to mal v čase statickej premiéry vlajkovej lode Peugeotu tesne pred začiatkom turnaja vo Wimbledone.
Orientácia francúzskej značky na Londýn a prestížny turnaj nie je náhodná, pretože Anglicko vraj patrí medzi dôležité trhy pre 508. Napokon, značka zaznamenala v ostatnom období 16-percentný nárast predaja v Európe.
Svetoznámemu tenistovi padla do oka hybridná verzia RXH s kombinovaným pohonom všetkých kolies a spotrebou 3,3 litra.
Peugeot uviedol model 508 ako spoločnú náhradu za verzie 407 a 607 na Parížskom autosalóne v roku 2010.
Po štyroch rokoch a 370-tisíc predaných kusoch prišiel čas na modernizáciu a navýšenie predajov.
Veľkú nádej dáva najmä Čína, ktorá už po prvom roku od vstupu modelu na tento trh predstavuje 36 percent z celkového predaja 508.
Nové modely na európske trhy vyrába fabrika v Rennes, ale všetky autá pre čínsku produkciu budú schádzať z výrobných pásov tamojšieho závodu vo Wuhane.
Móda sa vracia späťOkrem drobnej kozmetickej úpravy prednej masky a zadného nárazníka udrú do očí prepracované svetlá vpredu aj vzadu.
Peugeot 508 môže svietiť výhradne LED svetlami, pretože okrem hlavných a diaľkových LED svetiel sú na modernej technológii postavené aj smerovky, hmlovky a samozrejme denné svetlá.
Tie zadné dostali nový dizajnový jazyk z modelu 308, teda tri charakteristické čiary po pazúroch leva.
V interiéri konečne pribudla odkladacia schránka pri vodičovi. Materiály sú tiež lepšie a krajšie. Automobilka sľubuje výraznejšie odhlučnenie.
Kým ešte pred pár rokmi automobilky robili šikmé predné kapoty bližšie k vanom, dnes sa vracajú horizontálnemu bočnému profilu.
Údajne je to majestátnejšie a to v tejto triede pasuje. Predok Peugeotu 508 pripomína menší hatchback 308 a naznačuje, ktorým smerom bude Peugeot kráčať.
Finálnu podobu nového dizajnu predviedla štúdia Peugeot Exalt.
Konečne urobili miesto na drobnostiZ pohľadu životu za volantom auta strednej triedy došlo k najpodstatnejšej zmene, akú mohol Peugeot urobiť.
Nejde tak ani o nový 7 palcový dotykový displej, nový farebný head-up displej, ani o cúvaciu kameru, ani o monitorovanie mŕtveho uhla.
Zabudovaním dotykového displeja zmizol zo stredového tunela ovládač a na miesto neho pribudla schránka na drobnosti a kľúče.
Absenciu odkladacieho priestoru vpredu sme predchádzajúcej verzii výrazne vytýkali.
Nový palubný systém disponuje funkciou Peugeot Connect Apps, ktorá dokáže online informovať o možnostiach parkovania, doprave, počasí, ale aj reštauráciách.
Nový komunikačný displej má dotykové ovládanie a viac funkcií.
Na prvý pohľad to úplne nevidno, ale Peugeot implantoval do 508 novú generáciu bezkľúčového vstupu, zmenený systém automatickej ručnej brzdy a hlavne popracoval na podvozku.
Už pri testoch aktuálnej generácie sme ocenili výrazne lepšie správanie verzie GT s inou konštrukciou prednej nápravy na ceste.
Automobilka zatiaľ nehovorí o delení na obyčajnú a verziu GT, no po technickej stránke ostanú autá rozdelené.
Najsilnejšie naftové verzie dostanú lepšiu prednú nápravu a podstatne tuhší podvozok. Konštruktéri ladili nastavenie zadnej nápravy a pracovali aj na kritizovanej hlučnosti podvozka.
Pribudol nový dieselŤarcha benzínovej ponuky ostáva na známom motore 1,6 THP, ktorý po modernizácii plní emisnú normu Euro 6 a namiesto 156 koní dosahuje výkon 165 konských síl.
Pomerne starý diesel nahradila horúca novinka 2,0 BlueHDI s konštrukciou využívajúcou pridávanie močoviny.
Základný motor 2,0 BlueHDi ponúkne 150 koní a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. K silnejšej verzii 2,0 BlueHDI 180 pribudla nová šesťstupňová automatická prevodovka.
Na našu otázku, či šesť stupňov stačí, sme dostali pozitívnu odpoveď. Ak bude prevodovka využívať krútiaci moment naftového motora, šesť rýchlostí postačí.
Zmeny ukáže jazdaNa prvé jazdy koncom septembra ešte musíme počkať a prvé pozitívne dojmy pramenia iba z podstatne lepšie urobeného kokpitu vodiča.
Už aj prvé predsériové kusy mali pedantne spracovaný interiér a všetky detaily. Vonkajší dizajn ostáva nenápadný a lepšie bude auto hodnotiť v reálnom prostredí než v zle nasvietenom prezentačnom stánku.
Zadok pôsobí modernejšie a živšie. Môžu za to svetlá a inak tvarované veko kufra sedanu.
V ponuke ostane aj hybridná verzia a model RXH.
Podľa nového plánu bude mať pohon všetkých kolies HYbrid4 aj verzia sedan, čím výrazne vzrastie konkurencie schopnosť na poli čoraz populárnejšieho pohonu 4x4 v strednej triede.
Peugeot 508 HYbrid4 má spotrebovať v priemere iba 3,3 litra nafty na 100 kilometrov.