SME
Streda, 19. január, 2022 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Videli sme vynovený Peugeot 508, aj s tenistom Djokovičom

Tenista propagoval zmeny na súčasnej vlajkovej lodi Peugeotu. Sú viac podstatné ako výrazné.

Okrem nových LED svetiel pribudli zásadné novinky vo vnútri auta. V kokpite je miesto na drobnosti a pod kapotou nový diesel.Okrem nových LED svetiel pribudli zásadné novinky vo vnútri auta. V kokpite je miesto na drobnosti a pod kapotou nový diesel. (Zdroj: Peugeot)

Decentné povrchové zmeny zrejme nerozvíria hladinu záujmu tak ako prítomnosť tenistu Novaka Djokoviča na predpremiére modelu 508.

V strednej a pomerne konzervatívnej kategórii áut sa turbulentné zmeny nevyplácajú. Skôr prídu vhod vylepšenia pod kapotou sústredené na spokojnosť vodiča.

Podobne to urobil pred pár rokmi Volkswagen s medzigeneračnou verziou Passatu.

Peugeot načasoval predpremiéru modelu 508 na začiatok tenisového turnaja vo Wimbledone a oficiálne uviedol súčasnú tenisovú dvojku v ATP ako tvár svojej značky.

Zobrali za vzor tenistu

Djokovič naplno predviedol svoj šarm, uvoľnenosť a spontánne reakcie. Rozhodne je v dnešných časoch dobrou voľbou komerčnej prezentácie značky.

Videli sme množstvo svetových hviezd na automobilových šou, ale Djokovič pôsobil na rozdiel do nich zainteresovane. A to mal v čase statickej premiéry vlajkovej lode Peugeotu tesne pred začiatkom turnaja vo Wimbledone.

Orientácia francúzskej značky na Londýn a prestížny turnaj nie je náhodná, pretože Anglicko vraj patrí medzi dôležité trhy pre 508. Napokon, značka zaznamenala v ostatnom období 16-percentný nárast predaja v Európe.

Svetoznámemu tenistovi padla do oka hybridná verzia RXH s kombinovaným pohonom všetkých kolies a spotrebou 3,3 litra.

Peugeot uviedol model 508 ako spoločnú náhradu za verzie 407 a 607 na Parížskom autosalóne v roku 2010.

Po štyroch rokoch a 370-tisíc predaných kusoch prišiel čas na modernizáciu a navýšenie predajov.

Veľkú nádej dáva najmä Čína, ktorá už po prvom roku od vstupu modelu na tento trh predstavuje 36 percent z celkového predaja 508.

Nové modely na európske trhy vyrába fabrika v Rennes, ale všetky autá pre čínsku produkciu budú schádzať z výrobných pásov tamojšieho závodu vo Wuhane.

Móda sa vracia späť

Okrem drobnej kozmetickej úpravy prednej masky a zadného nárazníka udrú do očí prepracované svetlá vpredu aj vzadu.

Peugeot 508 môže svietiť výhradne LED svetlami, pretože okrem hlavných a diaľkových LED svetiel sú na modernej technológii postavené aj smerovky, hmlovky a samozrejme denné svetlá.

Tie zadné dostali nový dizajnový jazyk z modelu 308, teda tri charakteristické čiary po pazúroch leva.

V interiéri konečne pribudla odkladacia schránka pri vodičovi. Materiály sú tiež lepšie a krajšie. Automobilka sľubuje výraznejšie odhlučnenie.

Kým ešte pred pár rokmi automobilky robili šikmé predné kapoty bližšie k vanom, dnes sa vracajú horizontálnemu bočnému profilu.

Údajne je to majestátnejšie a to v tejto triede pasuje. Predok Peugeotu 508 pripomína menší hatchback 308 a naznačuje, ktorým smerom bude Peugeot kráčať.

Finálnu podobu nového dizajnu predviedla štúdia Peugeot Exalt.

Konečne urobili miesto na drobnosti

Z pohľadu životu za volantom auta strednej triedy došlo k najpodstatnejšej zmene, akú mohol Peugeot urobiť.

Nejde tak ani o nový 7 palcový dotykový displej, nový farebný head-up displej, ani o cúvaciu kameru, ani o monitorovanie mŕtveho uhla.

Zabudovaním dotykového displeja zmizol zo stredového tunela ovládač a na miesto neho pribudla schránka na drobnosti a kľúče.

Absenciu odkladacieho priestoru vpredu sme predchádzajúcej verzii výrazne vytýkali.

Nový palubný systém disponuje funkciou Peugeot Connect Apps, ktorá dokáže online informovať o možnostiach parkovania, doprave, počasí, ale aj reštauráciách.

Nový komunikačný displej má dotykové ovládanie a viac funkcií.

Na prvý pohľad to úplne nevidno, ale Peugeot implantoval do 508 novú generáciu bezkľúčového vstupu, zmenený systém automatickej ručnej brzdy a hlavne popracoval na podvozku.

Už pri testoch aktuálnej generácie sme ocenili výrazne lepšie správanie verzie GT s inou konštrukciou prednej nápravy na ceste.

Automobilka zatiaľ nehovorí o delení na obyčajnú a verziu GT, no po technickej stránke ostanú autá rozdelené.

Najsilnejšie naftové verzie dostanú lepšiu prednú nápravu a podstatne tuhší podvozok. Konštruktéri ladili nastavenie zadnej nápravy a pracovali aj na kritizovanej hlučnosti podvozka.

Pribudol nový diesel

Ťarcha benzínovej ponuky ostáva na známom motore 1,6 THP, ktorý po modernizácii plní emisnú normu Euro 6 a namiesto 156 koní dosahuje výkon 165 konských síl.

Pomerne starý diesel nahradila horúca novinka 2,0 BlueHDI s konštrukciou využívajúcou pridávanie močoviny.

Základný motor 2,0 BlueHDi ponúkne 150 koní a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. K silnejšej verzii 2,0 BlueHDI 180 pribudla nová šesťstupňová automatická prevodovka.

Na našu otázku, či šesť stupňov stačí, sme dostali pozitívnu odpoveď. Ak bude prevodovka využívať krútiaci moment naftového motora, šesť rýchlostí postačí.

Zmeny ukáže jazda

Na prvé jazdy koncom septembra ešte musíme počkať a prvé pozitívne dojmy pramenia iba z podstatne lepšie urobeného kokpitu vodiča.

Už aj prvé predsériové kusy mali pedantne spracovaný interiér a všetky detaily. Vonkajší dizajn ostáva nenápadný a lepšie bude auto hodnotiť v reálnom prostredí než v zle nasvietenom prezentačnom stánku.

Zadok pôsobí modernejšie a živšie. Môžu za to svetlá a inak tvarované veko kufra sedanu.

V ponuke ostane aj hybridná verzia a model RXH.

Podľa nového plánu bude mať pohon všetkých kolies HYbrid4 aj verzia sedan, čím výrazne vzrastie konkurencie schopnosť na poli čoraz populárnejšieho pohonu 4x4 v strednej triede.

Peugeot 508 HYbrid4 má spotrebovať v priemere iba 3,3 litra nafty na 100 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  2. Mecom ide na zelenú
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  5. Marrákeš je červená perla Maroka
  6. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  7. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  8. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  9. Ochutnajte všetky slovenské chute a farby. Tu ich majú najviac
  10. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  1. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  2. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  3. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života
  8. Viac ako 30 000 € z Vianočnej lotérie BILLA poputuje na pomoc
  9. Projekt nórskych grantov „Decent work – dôstojná práca“
  10. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  1. Marrákeš je červená perla Maroka 4 648
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 4 322
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 761
  4. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 464
  5. Cukrovkári a covid-19 2 560
  6. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 516
  7. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 2 503
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 306
  9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu 1 631
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 1 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


16 h
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


22 h
Renault Austral s maskovaním počas záverečných testov.

Výrobca sa nebude spoliehať len na elektromobily.


14. jan
Citroën C5 Aircross

V ponuke ostávajú benzínové aj naftové motory.


13. jan

Blogy SME

  1. Jano Richter: Fico ako Alka Póne?
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Muž z drogovej kauzy súdnej úradníčky žije na úteku v Belize
  3. Radovan Kazda: Minister financií argumentuje o ochrane slovenskej ekonomiky nesprávne
  4. Tupou Ceruzou: Šimečka reprezentuje Slovensko
  5. Irena Šimuneková: Náučný chodník Hrebienok vo fotografiach
  6. Ivan Štefanec: Ako nepomôcť globálnym mocnostiam v hybridnej vojne voči európskym štátom
  7. Natália Šepitková: Takto vyzerá Dánsko - najkrajšie zábery z mesta Hirtshals
  8. Tomáš Harustiak: Ako vznikol Starozákonný Boh Jahve ?
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 000
  2. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 719
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 4 184
  4. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 4 125
  5. INEKO: Nové školské rebríčky s viacerými posunmi – na prvých miestach bratislavské GJH, SPŠ elektrotechnická v Prešove a po novom aj ZŠ Staničná, Košice 3 557
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 20. Veci sa balia, náhrady hľadajú a srdce ticho puká 2 955
  7. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 750
  8. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 603
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer
Skryť Zatvoriť reklamu