SME

Jaguar oživí svoje najrýchlejšie auto, vyrobí len 250 kusov

F-Type Project 7 je najrýchlejší a najvýkonnejší produkčný Jaguar. Od štúdie z minulého roka sa líši jedným sedadlom navyše.

(Zdroj: Jaguar)

Keď Jaguár presne pred rokom ukázal štúdiu Project 7, nik neveril, že sa podobné vozidlo niekedy objaví aj v sériovej výrobe. Jaguar však prekvapil.

Už v týchto dňoch by mala britská automobilka na festivale rýchlosti v Goodwoode ukázať verejnosti Jaguar F-Type Project 7, ktorý je výsledkom práce oddelenia Jaguar Land Rover, Special Vehicle Operations.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malosériové vozidlo sa takmer nelíši od prototypu predstaveného minulý rok. Jediným zásadnejším rozdielom je pridanie jedného sedadla navyše, voči pôvodne jednosedadlovému automobilu.

SkryťVypnúť reklamu

Spomienka na slávnu minulosť

Výsledkom práce dizajnérov a konštruktérov je auto, ktoré má pripomenúť trojnásobné víťazstvo v Le Mans z pred 60 rokov.

Automobilka tvrdí, že F-Type Project 7 je najrýchlejší a najvýkonnejší Jaguar všetkých čias.

Všetkých 250 kusov bude poháňať motor V8 s objemom päť litrov prepĺňaný kompresorom.

Pohonná jednotka vyprodukuje výkon 423 kW (575 k) a 680 Nm krútiaceho momentu.

Vďaka karosérie z hliníka, vozidlo s veľkým motorom váži 1.585 kg a rýchlosť 100 km/h pokorí za 3,9 sekundy. Maximálnu rýchlosť stráži elektronika a neumožní prekročiť 300 km/h.

Ostalo miesto aj na symbolický kufor

Krútiaci moment je transportovaný prostredníctvom osemstupňovej prevodovky Quickshift na kolesá zadnej nápravy. O efektívnu trakciu sa stará druhá generácia elektronicky ovládaného diferenciálu Electronic Active Differential (EAD).

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo, štandardne vybavené systémom pre kontrolu prenosu krútiaceho momentu, brzdia brzdy s karbón keramickými kotúčmi.

Tvorcovia nezabudli ani na batožinový priestor. Nie je to kombi, ale budúcim majiteľom bude 196 litrov vyhradených pre batožinu určite stačiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 6 592
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 080
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 638
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 507
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 827
  6. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 4 731
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 299
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 984
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Toľko sme sa báli eskalovať...
  2. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba!
  3. Tomáš Kuvik: 30,1260
  4. Viktor Pamula: Stojím pri Poľsku
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Filip Glejdura: Láska vo výpredaji
  7. Nicholas Wintzler: Letokruhy cibule
  8. Martin Pollák: Prečo mal Molotov visieť vedľa Ribbentropa a je to dnes dôležité?
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 54 455
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 829
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 970
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 618
  5. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 6 538
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 849
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 900
  8. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 4 638
  1. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  2. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  3. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  4. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  5. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  6. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  7. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  8. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
SkryťZatvoriť reklamu