Ford dal do svojich minibusov obrovský bočný airbag

Vzduchový vankúš dlhý 4,6 metra by mal ochrániť hlavu a krk pasažierov v 15 miestnom Forde Transit.

(Zdroj: Ford)

To, že sa v moderných vozidlách objavujú stále sofistikovanejšie elektronické bezpečnostné systémy, nás až tak neprekvapuje. Automobilky však zdokonaľujú vozidlá aj po mechanickej stránke a to je často náročnejšie ako vyvíjať elektroniku.

Automobilka Ford by chcela, aby sa pasažieri v mikrobusoch dočkali podobnej bezpečnosti ako cestujúci v osobných autách. Vymyslela a skonštruovala obrovský bočný airbag špeciálne navrhnutý pre zvýšenú ochranu hlavy a krku.

Veľký hlavový airbag je od airbagu použitého v bežnom sedane asi trojnásobne väčší, ale funguje rovnako.

Ford tvrdí, že aj napriek veľkému objemu sa vzduchový vankúš nafúkne rovnako rýchlo.

Airbag je navrhnutý tak, aby bol po celej svojej dĺžke rovnako nafúknutý a ostal tak ešte niekoľko sekúnd po náraze.

Vzduchový vankúš, dlhý 4,6 metra, bol vyvinutý v spolupráci s firmou TRW Automotive, globálnym dodávateľom aktívnych a pasívnych bezpečnostných systémov.

Spoločnosť Ford už v minulosti dokázala, že sa vzduchovými vankúšmi aktívne zaoberá. Jedným z jej posledných výtvorov sú aj airbagy integrované do bezpečnostných pásov. Po náraze a ich nafúknutí ochraňujú rameno a kľúčnu kosť pasažiera.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  2. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  5. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  6. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  10. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 679
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 059
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 012
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 118
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 922
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 161
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 967
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 679
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 633
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 609

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Lunter: Nikdy som nepovedal, že mamu vyliečili len zdravé potraviny

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému? (riešenie)

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému?

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.