Neznáma cena rozhodne, či bude športový Ford Focus stačiť na konkurenciu

Ford Focus ST bude dostupný aj v naftovej verzii. O jeho konkurencieschopnosti rozhodne jeho zatiaľ nezverejnená predajná cena.

(Zdroj: Ford)

Na konci minulého týždňa, na stretnutí fanúšikov rýchlosti v Goodwoode, predviedol Ford modernizovaný športový Focus ST. Po prvý raz bude automobilka ponúkať športový variant modelu aj v naftovom prevedení.

Atraktívnejšie vyhotovenie obsahuje nástavce prahov vo farbe karosérie, zadný strešný spojler a prvky difúzora v zadnom nárazníku, uprostred ktorého sa nachádza dvojica šesťuholníkových koncoviek výfuku.

Exkluzívne pre karosériu Focusu ST vznikla nová šedá farba Stealth, novinkou je tiež modrá Deep Impact Blue. Ponuku dopĺňa oranžová Tangerine Scream, biela Frozen White, čierna Panther Black a červená Race Red.

Najkrajšie sedadlá v danej triede

Prepracovaný interiér by mal zjednodušiť ovládanie.

Nový športový volant je obšitý mäkkou kožou, radiacu páku zdobí matná chrómovaná hlavica a atmosféru dopĺňajú pedále typické pre verziu ST.

Trojica prídavných prístrojov, ktoré informujú o teplote i tlaku oleja a o plniacom tlaku turbodúchadla, prispieva k športovému charakteru.

Medzi najkrajší prvok patria jednoznačne sedadlá Recaro, ktoré by mali, okrem potrebného držania tela v zákrutách, poskytnúť aj istú dávku pohodlia.

Podvozok je prvoradý

Športový podvozok využíva úplne nové predné pružiny a nastavenie tlmičov vpredu aj vzadu v kombinácii s prepracovanými stabilizátormi a zadnými pružinami z predošlej verzie Focusu ST.

K plynulosti prenosu výkonu na cestu počas prudkej akcelerácie prispieva tiež zmenené uloženie motora navrhnuté s ohľadom na potenciál nového Focusu ST.

Ford, rovnako ako jeho konkurenti, v spolupráci so spoločnosťou Michelin vyvinul nové 19-palcové pneumatiky.

Na výber z dvoch temperamentov

Cieľom nového vznetového motora 2.0 TDCi s výkonom 136 kW (185 k), ktorý Ford po prvý krát predstavil, je skĺbiť športový charakter a výkony ST s každodennou praktickosťou a nižšou spotrebou.

Vyšší výkon konštruktéri dosiahli novým nastavením elektroniky motora, upravením prívodu vzduchu a novým, športovo ladeným výfukovým systémom.

Maximálny krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii v rozmedzí od 2.000 do 2.750 ot./min. Vďaka kombinácii kratších prevodov a vyššieho výkonu, Focus ST zrýchli o 2,2 sekundy na stovku skôr ako podobný motor naladený na 110 kW (150 k).

Bez benzínu by to nebolo ono

Zážihový motor Ford 2.0 EcoBoost využíva prepĺňanie turbodúchadlom, nezávislé premenlivé časovania sacích aj výfukových ventilov a vysokotlakové priame vstrekovania paliva. Výsledkom je výkon 184 kW (250 k) a krútiaci moment 360 Nm.

Benzínový Focus ST pokorí rýchlosť 100 km/h za 6,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 248 km/h.

Obe pohonné jednotky spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ich porovnanie voči najbližšej konkurencii zobrazujú tabuľky.

Ford Focus ST 2.0 TDCi

Volkswagen Golf GTD

Výkon/ pri otáčkach

136 kW (185 k) / 3.500 ot.min.

135 kW (184 k) 3.500 – 4.000 ot.min

Krútiaci moment / pri otáčkach

400 Nm / 2.000 - 2.750 ot.min

380 Nm / 1.750 – 3.250 ot.min

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

8,1 s

7,5 s

Max. rýchlosť

217 km/h

230 km/h

Priemerná spotreba

4,4 l/ 100 km

4,2 l/ 100 km

Ford Focus ST 2.0 EcoBoost

Seat Leon Cupra 265

Výkon/ pri otáčkach

184 kW (250 k) / 5.500 ot.min.

195 kW (265 k) / 5.350 – 6.600

Krútiaci moment / pri otáčkach

360 Nm / 2.000 – 4.500 ot.min

350 Nm / 1.700 – 5.300 ot.min

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,5 s

6,0 s (5,9 DSG)

Max. rýchlosť

248 km/h

250 km/h

Priemerná spotreba

6,8 l/100 km

6,6 l/100 km

Ochránia vás elektronickí anjeli

Nový Focus ST bude po prvý raz ťažiť aj z adaptívnych predných svetlometov typu bi-xenon. Ďalším novým prvkom je systém bezpečného cúvania, ktorý varuje vodiča pri cúvaní z parkovacieho miesta, ak sa k nemu z niektorej strany blíži iné vozidlo.

Medzi elektronických pomocníkov patrí aj systém Ford Active City Stop, ktorý pripraví brzdy na akciu, akonáhle detekuje hroziacu kolíziu.

Ak vodič nereaguje na vzniknutú situáciu, systém aktivuje brzdy samočinne a vozidlo zastaví.

Vo výbave vozidla nechýba ani systém pre automatické vrátenie vozidla do jazdného pruhu.

Nový Focus ST bude možné u európskych predajcov značky Ford objednávať od jesene 2014. Prvé vozidlá dorazia k zákazníkom na začiatku roka 2015. Ceny budú oznámené pred vstupom na trh.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 658
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 744
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 578
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 133
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 660
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 170
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 099
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 716
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 653

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.