Neznáma cena rozhodne, či bude športový Ford Focus stačiť na konkurenciu

Ford Focus ST bude dostupný aj v naftovej verzii. O jeho konkurencieschopnosti rozhodne jeho zatiaľ nezverejnená predajná cena.

(Zdroj: Ford)

Na konci minulého týždňa, na stretnutí fanúšikov rýchlosti v Goodwoode, predviedol Ford modernizovaný športový Focus ST. Po prvý raz bude automobilka ponúkať športový variant modelu aj v naftovom prevedení.

Atraktívnejšie vyhotovenie obsahuje nástavce prahov vo farbe karosérie, zadný strešný spojler a prvky difúzora v zadnom nárazníku, uprostred ktorého sa nachádza dvojica šesťuholníkových koncoviek výfuku.

Exkluzívne pre karosériu Focusu ST vznikla nová šedá farba Stealth, novinkou je tiež modrá Deep Impact Blue. Ponuku dopĺňa oranžová Tangerine Scream, biela Frozen White, čierna Panther Black a červená Race Red.

Najkrajšie sedadlá v danej triede

Prepracovaný interiér by mal zjednodušiť ovládanie.

Nový športový volant je obšitý mäkkou kožou, radiacu páku zdobí matná chrómovaná hlavica a atmosféru dopĺňajú pedále typické pre verziu ST.

Trojica prídavných prístrojov, ktoré informujú o teplote i tlaku oleja a o plniacom tlaku turbodúchadla, prispieva k športovému charakteru.

Medzi najkrajší prvok patria jednoznačne sedadlá Recaro, ktoré by mali, okrem potrebného držania tela v zákrutách, poskytnúť aj istú dávku pohodlia.

Podvozok je prvoradý

Športový podvozok využíva úplne nové predné pružiny a nastavenie tlmičov vpredu aj vzadu v kombinácii s prepracovanými stabilizátormi a zadnými pružinami z predošlej verzie Focusu ST.

K plynulosti prenosu výkonu na cestu počas prudkej akcelerácie prispieva tiež zmenené uloženie motora navrhnuté s ohľadom na potenciál nového Focusu ST.

Ford, rovnako ako jeho konkurenti, v spolupráci so spoločnosťou Michelin vyvinul nové 19-palcové pneumatiky.

Na výber z dvoch temperamentov

Cieľom nového vznetového motora 2.0 TDCi s výkonom 136 kW (185 k), ktorý Ford po prvý krát predstavil, je skĺbiť športový charakter a výkony ST s každodennou praktickosťou a nižšou spotrebou.

Vyšší výkon konštruktéri dosiahli novým nastavením elektroniky motora, upravením prívodu vzduchu a novým, športovo ladeným výfukovým systémom.

Maximálny krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii v rozmedzí od 2.000 do 2.750 ot./min. Vďaka kombinácii kratších prevodov a vyššieho výkonu, Focus ST zrýchli o 2,2 sekundy na stovku skôr ako podobný motor naladený na 110 kW (150 k).

Bez benzínu by to nebolo ono

Zážihový motor Ford 2.0 EcoBoost využíva prepĺňanie turbodúchadlom, nezávislé premenlivé časovania sacích aj výfukových ventilov a vysokotlakové priame vstrekovania paliva. Výsledkom je výkon 184 kW (250 k) a krútiaci moment 360 Nm.

Benzínový Focus ST pokorí rýchlosť 100 km/h za 6,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 248 km/h.

Obe pohonné jednotky spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ich porovnanie voči najbližšej konkurencii zobrazujú tabuľky.

Ford Focus ST 2.0 TDCi

Volkswagen Golf GTD

Výkon/ pri otáčkach

136 kW (185 k) / 3.500 ot.min.

135 kW (184 k) 3.500 – 4.000 ot.min

Krútiaci moment / pri otáčkach

400 Nm / 2.000 - 2.750 ot.min

380 Nm / 1.750 – 3.250 ot.min

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

8,1 s

7,5 s

Max. rýchlosť

217 km/h

230 km/h

Priemerná spotreba

4,4 l/ 100 km

4,2 l/ 100 km

Ford Focus ST 2.0 EcoBoost

Seat Leon Cupra 265

Výkon/ pri otáčkach

184 kW (250 k) / 5.500 ot.min.

195 kW (265 k) / 5.350 – 6.600

Krútiaci moment / pri otáčkach

360 Nm / 2.000 – 4.500 ot.min

350 Nm / 1.700 – 5.300 ot.min

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

6,5 s

6,0 s (5,9 DSG)

Max. rýchlosť

248 km/h

250 km/h

Priemerná spotreba

6,8 l/100 km

6,6 l/100 km

Ochránia vás elektronickí anjeli

Nový Focus ST bude po prvý raz ťažiť aj z adaptívnych predných svetlometov typu bi-xenon. Ďalším novým prvkom je systém bezpečného cúvania, ktorý varuje vodiča pri cúvaní z parkovacieho miesta, ak sa k nemu z niektorej strany blíži iné vozidlo.

Medzi elektronických pomocníkov patrí aj systém Ford Active City Stop, ktorý pripraví brzdy na akciu, akonáhle detekuje hroziacu kolíziu.

Ak vodič nereaguje na vzniknutú situáciu, systém aktivuje brzdy samočinne a vozidlo zastaví.

Vo výbave vozidla nechýba ani systém pre automatické vrátenie vozidla do jazdného pruhu.

Nový Focus ST bude možné u európskych predajcov značky Ford objednávať od jesene 2014. Prvé vozidlá dorazia k zákazníkom na začiatku roka 2015. Ceny budú oznámené pred vstupom na trh.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 812
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 357
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 311
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 856
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 8 098
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 765
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 545
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 663
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 819
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 181

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava