SME

Volkswagen Polo je skoro ako Golf, zistili sme v teste

Dobrú kvalitu cítiť nielen z interiéru, ale aj z riadenia a z prevodovky.

Polo je pohodlné a podvozok zvláda dynamické prejazdy zákrut bez problémov. Chýbala nám však väčšia spätná väzba.Polo je pohodlné a podvozok zvláda dynamické prejazdy zákrut bez problémov. Chýbala nám však väčšia spätná väzba. (Zdroj: Rasťo Chvála)

Volkswagen Polo

Comfortline 1,2 TSI

Spotreba v teste:

5,8 l/100 km

Cena verzie od:

11.630 eur

NÁŠ NÁZOR: Polo ponúka kvalitu a za Golfom zaostáva iba rozmermi. Technikou sa mu v mnohom približuje. Uspokojí potreby pasažierov menej náročných na priestor. Odporúčame ho na cesty prvej triedy, do mesta, ale nestratí sa ani na diaľnici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohé faceliftované verzie v poslednom čase prinášajú minimum rozdielov a len zľahka menia vzhľad, či techniku vozidla.

Automobilky len dolaďujú, prípadne oživujú model, ktorý je už pár rokov na trhu. Ani pri pohľade na vynovené Polo sa jeden nevyhne tomuto pocitu.

SkryťVypnúť reklamu

Pribudli chrómové prvky v prednom nárazníku, mierne zmenený zadný nárazník, nové disky kolies a farby karosérie.

Pozorné oko si všimne dizajn zadných svetiel a predné LED svetlá. V interiéri pribudol nový multimediálny systém s funkciou MirrorLink. Nami testované Polo ním však nebolo vybavené.

Má kvalitne vypracovaný interiérVnútri okrem volantu požičaného z Golfu zaujme aj kvalitné vypracovanie, ktorým sa Polo výrazne podobá na svojho väčšieho brata.

To isté platí aj pre dobre navrhnuté odkladacie priestory. Za mínus považujeme umiestnenie príplatkovej lakťovej opierky, ktorá zavadzia pri radení a zaťahovaní ručnej brzdy.

Zaskočilo nás neintuitívne nastavovanie elektrických spätných zrkadiel. Niežeby to bola najdôležitejšia vec v aute, ale pri orientácii nemeckých konštruktérov na detaily sme takúto chybu nečakali.

SkryťVypnúť reklamu

Najskôr sme si mysleli, že ovládanie zrkadiel nefunguje vôbec. Až po chvíli maturovania sme sa pozreli na nákres na príslušnom ovládači.

Pre nastavovanie pravého zrkadla je potrebné otočiť ovládač paradoxne doľava, pre nastavovanie ľavého zase doprava (v smere hodinových ručičiek).

Napriek prítomnosti dotykového displeja sa mnohé veci, ako napríklad klimatizácia, nastavujú pomocou klasických ovládačov. Z užívateľského hľadiska to považujeme v dnešnom trende dotykových obrazoviek za pozitívum.

Interiér sa kvalitou vypracovania výrazne približuje väčšiemu Golfu.

Foto: Rasťo Chvála

Komfortný podvozok má slabú spätnú väzbu Na cestách sa Polo správa suverénne. Podvozok zvládne pri prejazdoch zákrut podstatne viac, ako je pri bežnej jazde potrebné.

Vodič však neprecíti správanie auta na ceste a tak len dúfa, že do zákruty neletí viac, ako dovoľujú fyzikálne zákony s ohľadom na jej úspešný prejazd.

SkryťVypnúť reklamu

Pre dynamickejšiu jazdu je preto potrebné lepšie sa s autom zžiť a zrýchľovať len postupne. Odfiltrovanie od diania na ceste má aj pozitívne stránky v podobe komfortu a slušného odhlučnenia.

Na pohon nami testovaného modelu slúžil nám dobre známy benzínový štvorvalec 1,2TSI s výkonom 66kW.

Nastavenia zrkadiel považujeme za neintuitívne. Po otočení kruhovým ovládačom sme pohybovali opačným zrkadlom, ako sme očakávali.

Foto: Rasťo Chvála

Ťahá v širokom pásme otáčokBenzínový motor samozrejme nemá výrazný záťah typický najmä pre TDI agregáty, ale potvrdil svoje dobré vlastnosti relatívne konštantným ťahom v širokom pásme otáčok.

Maximálny krútiaci moment v pásme od 1400 do 4000 otáčok následne dopĺňa výkon vrcholiaci pri 4800 otáčkach. To, že tieto údaje neplatia len na papieri, potvrdilo aj naše meranie pružnosti motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhom prevodovom stupni, ktorý nemá problém s výkonom ani v nízkych rýchlostiach, sme rozbehli auto až na 100 km/h. Zároveň ponúka najlepšiu akceleráciu medzi 70 a 100 km/h.

Priemerná spotreba v teste stúpala až na 5,8 litra. Na diaľnici sa vyšplhala k 6,1 l/100km. Auto sme prevzali na test s nezabehnutým motorom a v kolónke počtu najazdených kilometrov svietila číslica 18.

Málo nabehaných kilometrov mohlo okrem zvýšenej spotreby spôsobiť aj rozdiel v meraní zrýchlenia z pokoja na 100 km/h, kde sme namerali o 0,6 sekundy horší čas, ako udáva výrobca.

Jednou z ťažko na prvý pohľad viditeľných zmien je dizajn zadných svetiel.

Foto: Rasťo Chvála

Vyrovnáva sa GolfuPolo je šoférsky príjemné auto vďaka presnej kulise manuálnej päťstupňovej prevodovky, dobrému riadeniu, ale aj chodu spojkového a brzdového pedálu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ich dobre nastavený odpor umožňuje lepšie dávkovať brzdný účinok, prípadne hľadať miesto záberu spojky.

Možno sedenie za volantom Pola nevyvoláva prehnané emócie, ale pri bežnej jazde obstálo viac ako dobre. Je využiteľné v meste, na cestách prvej triedy, ale nestratí sa ani na diaľnici.

Ten komu sa zdá Golf zbytočne veľký, prípadne pridrahý, nájde v Pole alternatívu s porovnateľnou technikou.

Odkladacie priestory sú postačujúce. Zaujímavým detailom je aj umiestnenie servisnej knižky v boxe pred spolujazdcom.

Foto: Rasťo Chvála

Z testovacieho zápisníka Značka a model

Volkswagen Polo

Verzia

1,2 TSI

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

10 360/11 630/12 784

Motor

benzín; štvorvalec; objem 1 197cm3; priame vstrekovanie; turbodúchadlo

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

66(90) 4800

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

160/1400-4000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,8/11,4

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

40,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,92 na druhom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,39 na treťom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

7,77 na štvrtom prevodovom stupni

Reálna rýchlosť pri tachometrových 130

125 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 90

85 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 50

47 km/h

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2100 na piatom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h

3000 na piatom stupni

Stav tachometra (km)

18 km

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,7/5,8; pri diaľničnom tempe 6,1 (motor bol nezabehnutý)

Objem palivovej nádrže (l)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

45

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

675

Typ a rozmer pneumatík

Hankook Kinergy Eco 185/60 r15

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1 191/399

Objem batožinového priestoru (l)

280/952

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2 470;3 972;1 682;1 453

Motor

motor nemá výrazný záťah, ale ponúka rovnomernú silu v širokom pásme otáčok

Prevodovka

presná kulisa radiacej páky; Polo patrí v tomto ohľade k špičke

Podvozok

presnému riadeniu s dobre odhlučneným podvozkom chýba väčšia spätná väzba

Interiér

kvalitné vypracovanie; dobré odkladacie priestory; lakťová opierka prekáža pri radení; spodné plasty dverí a prahov sa ľahko zašpinia - okopané od nôh; palubná doska sa odráža v čelnom skle

Posed vodiča a výhľad

dobrý; jedine radiaca páka je posunutá príliš dopredu a pri nami preferovanom štýle sedenia treba poriadne natiahnuť ruku

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ovládanie palubného systému/navigácie

palubný počítač je ovládaný tlačidlami pri budíkoch/nemá

Jazyk auta/navigácie

český/nemá

Grafika displejov a zobrazovanie

grafika je dobrá vzhľadom k vybaveniu; multimediálny systém chudobnejší na funkcie štandardne nemáva tak veľký dotykový displej

Predné svetlá technika a účinok

halogén s dobrým účinkom

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové; samostatné tlačidlo na kufor

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dopredu je to v poriadku; vzadu prekáža B stĺpik, ktorý je voči sedadlám posunutý mierne dozadu

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

mechanika obe výškovo; vzadu bez možnosti nastavenia sedadiel

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; štyri oká; držiak na dvojité dno pri jeho vyklopení; po sklopení sedadiel nevznikne dokonalá rovina

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rezervné koleso - prístup

plnohodnotná rezerva

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

klasicky uzáver tankovania, čisté prahy, ale plastový kryt sa ľahko okope; prístupné primerane široké hrdlo ostrekovača

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 849
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 073
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 060
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 495
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 710
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 753
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 504
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 280
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Očistec
  2. Rado Surovka: Lebo Fico ?
  3. Jakub Cipko: Pellegrini sa vracia do straníckej politiky?
  4. Ján Valchár: Rýchlovlak v Rusku a pomaloTrump vo Vatikáne
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Petka Slivková: Ihriská kedysi a dnes
  7. Jozef Varga: Prezident Putin označil Orešnik za jadrovu zbraň, aj keď iba v konvenčnej výbave...
  8. Milan Srnka: KHL-kári v repre sú ako ruský boršč. Nie každému chutia
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 444
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 20 937
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 857
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 039
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 111
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 215
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 647
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 080
  1. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  2. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  3. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  4. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  5. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  6. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
  7. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  8. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
SkryťZatvoriť reklamu