SME

Volkswagen Polo je skoro ako Golf, zistili sme v teste

Dobrú kvalitu cítiť nielen z interiéru, ale aj z riadenia a z prevodovky.

Polo je pohodlné a podvozok zvláda dynamické prejazdy zákrut bez problémov. Chýbala nám však väčšia spätná väzba.Polo je pohodlné a podvozok zvláda dynamické prejazdy zákrut bez problémov. Chýbala nám však väčšia spätná väzba. (Zdroj: Rasťo Chvála)

Volkswagen Polo

Comfortline 1,2 TSI

Spotreba v teste:

5,8 l/100 km

Cena verzie od:

11.630 eur

NÁŠ NÁZOR: Polo ponúka kvalitu a za Golfom zaostáva iba rozmermi. Technikou sa mu v mnohom približuje. Uspokojí potreby pasažierov menej náročných na priestor. Odporúčame ho na cesty prvej triedy, do mesta, ale nestratí sa ani na diaľnici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohé faceliftované verzie v poslednom čase prinášajú minimum rozdielov a len zľahka menia vzhľad, či techniku vozidla.

Automobilky len dolaďujú, prípadne oživujú model, ktorý je už pár rokov na trhu. Ani pri pohľade na vynovené Polo sa jeden nevyhne tomuto pocitu.

SkryťVypnúť reklamu

Pribudli chrómové prvky v prednom nárazníku, mierne zmenený zadný nárazník, nové disky kolies a farby karosérie.

Pozorné oko si všimne dizajn zadných svetiel a predné LED svetlá. V interiéri pribudol nový multimediálny systém s funkciou MirrorLink. Nami testované Polo ním však nebolo vybavené.

Má kvalitne vypracovaný interiérVnútri okrem volantu požičaného z Golfu zaujme aj kvalitné vypracovanie, ktorým sa Polo výrazne podobá na svojho väčšieho brata.

To isté platí aj pre dobre navrhnuté odkladacie priestory. Za mínus považujeme umiestnenie príplatkovej lakťovej opierky, ktorá zavadzia pri radení a zaťahovaní ručnej brzdy.

Zaskočilo nás neintuitívne nastavovanie elektrických spätných zrkadiel. Niežeby to bola najdôležitejšia vec v aute, ale pri orientácii nemeckých konštruktérov na detaily sme takúto chybu nečakali.

SkryťVypnúť reklamu

Najskôr sme si mysleli, že ovládanie zrkadiel nefunguje vôbec. Až po chvíli maturovania sme sa pozreli na nákres na príslušnom ovládači.

Pre nastavovanie pravého zrkadla je potrebné otočiť ovládač paradoxne doľava, pre nastavovanie ľavého zase doprava (v smere hodinových ručičiek).

Napriek prítomnosti dotykového displeja sa mnohé veci, ako napríklad klimatizácia, nastavujú pomocou klasických ovládačov. Z užívateľského hľadiska to považujeme v dnešnom trende dotykových obrazoviek za pozitívum.

Interiér sa kvalitou vypracovania výrazne približuje väčšiemu Golfu.

Foto: Rasťo Chvála

Komfortný podvozok má slabú spätnú väzbu Na cestách sa Polo správa suverénne. Podvozok zvládne pri prejazdoch zákrut podstatne viac, ako je pri bežnej jazde potrebné.

Vodič však neprecíti správanie auta na ceste a tak len dúfa, že do zákruty neletí viac, ako dovoľujú fyzikálne zákony s ohľadom na jej úspešný prejazd.

SkryťVypnúť reklamu

Pre dynamickejšiu jazdu je preto potrebné lepšie sa s autom zžiť a zrýchľovať len postupne. Odfiltrovanie od diania na ceste má aj pozitívne stránky v podobe komfortu a slušného odhlučnenia.

Na pohon nami testovaného modelu slúžil nám dobre známy benzínový štvorvalec 1,2TSI s výkonom 66kW.

Nastavenia zrkadiel považujeme za neintuitívne. Po otočení kruhovým ovládačom sme pohybovali opačným zrkadlom, ako sme očakávali.

Foto: Rasťo Chvála

Ťahá v širokom pásme otáčokBenzínový motor samozrejme nemá výrazný záťah typický najmä pre TDI agregáty, ale potvrdil svoje dobré vlastnosti relatívne konštantným ťahom v širokom pásme otáčok.

Maximálny krútiaci moment v pásme od 1400 do 4000 otáčok následne dopĺňa výkon vrcholiaci pri 4800 otáčkach. To, že tieto údaje neplatia len na papieri, potvrdilo aj naše meranie pružnosti motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhom prevodovom stupni, ktorý nemá problém s výkonom ani v nízkych rýchlostiach, sme rozbehli auto až na 100 km/h. Zároveň ponúka najlepšiu akceleráciu medzi 70 a 100 km/h.

Priemerná spotreba v teste stúpala až na 5,8 litra. Na diaľnici sa vyšplhala k 6,1 l/100km. Auto sme prevzali na test s nezabehnutým motorom a v kolónke počtu najazdených kilometrov svietila číslica 18.

Málo nabehaných kilometrov mohlo okrem zvýšenej spotreby spôsobiť aj rozdiel v meraní zrýchlenia z pokoja na 100 km/h, kde sme namerali o 0,6 sekundy horší čas, ako udáva výrobca.

Jednou z ťažko na prvý pohľad viditeľných zmien je dizajn zadných svetiel.

Foto: Rasťo Chvála

Vyrovnáva sa GolfuPolo je šoférsky príjemné auto vďaka presnej kulise manuálnej päťstupňovej prevodovky, dobrému riadeniu, ale aj chodu spojkového a brzdového pedálu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ich dobre nastavený odpor umožňuje lepšie dávkovať brzdný účinok, prípadne hľadať miesto záberu spojky.

Možno sedenie za volantom Pola nevyvoláva prehnané emócie, ale pri bežnej jazde obstálo viac ako dobre. Je využiteľné v meste, na cestách prvej triedy, ale nestratí sa ani na diaľnici.

Ten komu sa zdá Golf zbytočne veľký, prípadne pridrahý, nájde v Pole alternatívu s porovnateľnou technikou.

Odkladacie priestory sú postačujúce. Zaujímavým detailom je aj umiestnenie servisnej knižky v boxe pred spolujazdcom.

Foto: Rasťo Chvála

Z testovacieho zápisníka Značka a model

Volkswagen Polo

Verzia

1,2 TSI

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

10 360/11 630/12 784

Motor

benzín; štvorvalec; objem 1 197cm3; priame vstrekovanie; turbodúchadlo

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

66(90) 4800

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

160/1400-4000

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca/test (s)

10,8/11,4

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (m)

40,77

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

4,92 na druhom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

5,39 na treťom prevodovom stupni

Pružnosť 70 – 100 km/h (s)

7,77 na štvrtom prevodovom stupni

Reálna rýchlosť pri tachometrových 130

125 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 90

85 km/h

Reálna rýchlosť pri tachometrových 50

47 km/h

Otáčky pri rýchlosti 90 km/h (ot./min.)

2100 na piatom stupni

Otáčky pri rýchlosti 130 km/h

3000 na piatom stupni

Stav tachometra (km)

18 km

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,7/5,8; pri diaľničnom tempe 6,1 (motor bol nezabehnutý)

Objem palivovej nádrže (l)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

45

Dojazd na nádrž v teste - po rezervu (km)

675

Typ a rozmer pneumatík

Hankook Kinergy Eco 185/60 r15

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1 191/399

Objem batožinového priestoru (l)

280/952

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2 470;3 972;1 682;1 453

Motor

motor nemá výrazný záťah, ale ponúka rovnomernú silu v širokom pásme otáčok

Prevodovka

presná kulisa radiacej páky; Polo patrí v tomto ohľade k špičke

Podvozok

presnému riadeniu s dobre odhlučneným podvozkom chýba väčšia spätná väzba

Interiér

kvalitné vypracovanie; dobré odkladacie priestory; lakťová opierka prekáža pri radení; spodné plasty dverí a prahov sa ľahko zašpinia - okopané od nôh; palubná doska sa odráža v čelnom skle

Posed vodiča a výhľad

dobrý; jedine radiaca páka je posunutá príliš dopredu a pri nami preferovanom štýle sedenia treba poriadne natiahnuť ruku

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ovládanie palubného systému/navigácie

palubný počítač je ovládaný tlačidlami pri budíkoch/nemá

Jazyk auta/navigácie

český/nemá

Grafika displejov a zobrazovanie

grafika je dobrá vzhľadom k vybaveniu; multimediálny systém chudobnejší na funkcie štandardne nemáva tak veľký dotykový displej

Predné svetlá technika a účinok

halogén s dobrým účinkom

Odomykanie/vstup do auta

diaľkové; samostatné tlačidlo na kufor

Pohodlie nastupovania dopredu a dozadu

dopredu je to v poriadku; vzadu prekáža B stĺpik, ktorý je voči sedadlám posunutý mierne dozadu

Nastavovanie sedadiel vpredu a vzadu

mechanika obe výškovo; vzadu bez možnosti nastavenia sedadiel

Sklápanie operadiel v druhom rade

z kabíny

Využiteľnosť kufra a praktické detaily

dvojité dno; štyri oká; držiak na dvojité dno pri jeho vyklopení; po sklopení sedadiel nevznikne dokonalá rovina

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rezervné koleso - prístup

plnohodnotná rezerva

Čistota obsluhy vozidla (ostrekovač, nastupovanie, tankovanie)

klasicky uzáver tankovania, čisté prahy, ale plastový kryt sa ľahko okope; prístupné primerane široké hrdlo ostrekovača

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 981
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 303
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 463
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 427
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 644
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 3 752
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 599
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 331
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Adam Austera: Tesla hľadá alternatívne cesty k expanzii. Robotické taxíky v Austine majú ukázať investorom potenciál spoločnosti
  2. Timotej Opálek: Nine Inch Nails - Viedeň / Wiener Stadthalle
  3. Irena Šimuneková: Topoľčianky - kaštieľ a park
  4. Marko Dulak: Dúhové sprievody a diktátorské komplexy
  5. Dušan Koniar: Čaro nechceného, od Fica obzvlášť
  6. Timotej Opálek: Foster The People - Praha / SaSaZu
  7. Martin Kresák: 1. Termodynamika a neurčitosť: Limity AI ako základ pre analýzu jednania
  8. Ján Karas: Vlajka, ktorej sa netreba báť (a tie, ktorých sme sa báli)
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 41 810
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 8 987
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 776
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 5 982
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 289
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 902
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 686
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 606
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu