Audi nahradilo oceľ sklom a plastom

Oceľové pružiny vytlačia pružiny zo sklenených vlákien zlepené polymérom. Sú ľahšie a lepšie.

(Zdroj: Audi)

Audi si ešte viac upevňuje rolu lídra v oblasti ľahkých konštrukcií vozidiel, keď predstavilo nové pružiny vyrobené z polyméru vystuženého skleneným vlákonom (glass fiber-reinforced polymer - GFRP). Novinka je určená pre vozidlá vyššej strednej triedy.

Nové „polymérové“ pružiny, vyvinuté v spolupráci s talianskym dodávateľom, vyzerajú trochu odlišne ako bežné oceľové pružiny.

Nehrdzavejú a sú ľahšie

GFRP pružiny sú svetlo zelené s hrubším priemerom materiálu, vyšším celkovým priemerom a zároveň s menším počtom závitov.

Najdôležitejšia je však ich váha, ktorá klesla o 40 percent voči konvenčným oceľovým pružinám.

Jadro pružiny je zložené z dlhých prameňov sklenených vlákien, stočených a naimpregnovaných epoxidovou živicou.

Stroj nabalí ďalšie vlákna okolo jadra v rôznych uhloch s hrúbkou niekoľkých milimetrov. V poslednom kroku materiálne tvrdne v peci pri teplote približne 100 stupňov Celzia.

Ich vlastnosti sa dajú ľahko ovplyvňovať

Oceľová pružina pre vozidlá vyššej strednej triedy váži približne 2,7 kg. Pružina s podobnými vlastnosťami vyrobená z polyméru GFRP váži približne 1,6 kg. Na štyroch pružinách tak konštruktéri ušetria približne 4,4 kg.

Výmena oceľových pružín za pružiny z polyméru vystuženého skleneným vláknom má zvýšiť presnosť podvozka a znížiť vibrácie pružiny.

Vďaka špeciálnemu výrobnému procesu môžu byť GFRP pružiny presne prispôsobené potrebám konkrétneho vozidla. Nekorodujú ani pri povrchovom poškodení a sú vysoko odolné voči chemikáliám.

Medzi zásadné výhody by mala patriť aj niekoľkonásobne nižšia energetická náročnosť pri ich výrobe v porovnaní s bežnými oceľovými pružinami.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 641
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 028
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 710
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 330
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 419
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 935
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 861
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 809
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 799
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 355

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.