SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Križovatka v Košiciach je riziková, ak nedávate správne prednosť

Na mieste, kde sa z dvoch jazdných pruhov stávajú štyri, sa treba riadiť pravidlami prednosti v jazdných pruhoch.

(Zdroj: Google Streetview)


Zväčšiť mapu

Lukáš: "Všimol som si a nie raz, že na odfotenom mieste v Košiciach dochádza k častým nedorozumeniam. Často to tam zaváňa nehodou a preto si myslím, že dopravné značenie na uvedenom mieste nie je správne.

Veľa vodičov na križovatke prechádza z ľavého pruhu automaticky vpravo smerom na Gorkého ulicu s očakávaním, že vodič v pravom jazdnom pruhu tam ide tiež.

V prípade ak vodič jazdiaci v pravom jazdnom pruhu neodbočuje na Gorkého vpravo, dochádza ku križovaniu vozidiel a neraz k rizikovej situácii. Viacero vodičov jazdiacich v ľavom jazdnom pruhu si myslí, že majú prednosť a auto jazdiace v pravom jazdnom pruhu môžu križovať.

Viete mi prosím objasniť túto situáciu? Kto má prednosť a kto koho ohrozuje?

Osobne si myslím, že na uvedenej križovatke chýba dopravné značenie, ktoré by túto dopravnú situáciu vysvetľovalo. Umiestnením dopravného značenia by sa predišlo nedorozumeniam a možno aj dopravným nehodám."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Z dvoch jazdných pruhov štyri

Miesto, na ktoré upozornil Lukáš a na ktorom časť áut smeruje vľavo a časť vpravo, nie je križovatkou. Cesty sa tam nespájajú, nekrižujú a ani nerozpájajú.

Vodorovným dopravným značením tam z dvoch jazdných pruhov spravili štyri odbočovacie. Medzi tými vľavo a vpravo sa nachádza časť vozovky, do ktorej ale vozidlá nesmú vojsť pre šikmé rovnobežné čiary (takzvané šrafovanie alebo zebrovanie).

Aby sa miesto dalo chápať ako križovatku, namiesto šrafovania by tam musel byť stavebne upravený ostrovček.

Lukáš navrhuje dopravné značenie, ktoré by podľa neho pomohlo predísť rizikovým situáciám. Takéto značenie ale treba len vodičom, ktorí nepoznajú dopravné pravidlá.

Treba použiť pravidlá o prednosti v jazde

Vodiči by sa tam mali riadiť pravidlami prednosti v jazdných pruhoch. Vodorovné značky určili, že dva jazdné pruhy smerujúce na Gorkého ulicu sa pred vyšrafovanou časťou vozovky pripájajú k pravému jazdnému pruhu, ktorý spolu s ľavým smeruje vľavo k Hviezdoslavovej ulici.

Tí, ktorí idú pôvodne v pravom jazdnom pruhu, smú ísť bez obáv z porušenia pravidiel buď vľavo vo svojom jazdnom pruhu, alebo prejsť do jedného z dvoch pruhov smerujúcich vpravo.

Vodiči idúci v ľavom jazdnom pruhu, ak chcú odbočiť vpravo, musia dať prednosť vozidlám v pravom jazdnom pruhu. Ak prednosť nedajú, môže vzniknúť kolízna situácia.

Dať prednosť znamená neprinútiť toho, kto má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Mohla by pomôcť aj prestavba

Žiadne ďalšie dopravné značenie na odfotenom mieste podľa nás nepomôže.

Buď sa vodiči naučia používať v praxi pravidlá o prednostiach v jazde vyplývajúce zo zákona, alebo správca cesty zainvestuje do prestavby miesta tak, aby nemohli vznikať kolízne situácie pre neznalosť dopravných pravidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 721
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 073
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 154
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 869
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 738
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 538
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 773
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 139
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 953
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 618
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.