BMW začalo s výrobou prvého modelu s predným pohonom

BMW radu 2 Active Tourer je rodinné vozidlo, budú ho poháňať aj trojvalcové motory.

(Zdroj: BMW)

Závod BMW v Lipsku spustil prvý júlový deň sériovú výrobu BMW radu 2 Active Tourer. Nový model vyrábajú na jednej výrobnej linke spolu s inými vozidlami BMW radu 1 a radu 2 a aj BMW X1.

Podľa BMW bolo potrebných len niekoľko úprav v lakovni a pri montáži. V karosárni však pre novú architektúru vozidla a konceptu predného pohonu pripravili zvláštny výrobný úsek.

BMW radu 2 Active Tourer je prvým vozidlom od BMW s predným pohonom a prvým modelom v segmente Sports Activity Tourer.

V hlavnej úlohe priestor

V triede prémiových kompaktov má BMW radu 2 Active Tourer spojiť komfort a priestorovú funkčnosť so štýlom vozidiel BMW. Automobil je dlhý 4.342 mm, široký 1.800 mm a vysoký 1.555 milimetrov.

Zvýšené nároky na variabilnosť a funkčnosť si vyžiadali novú koncepciu. Preto stavilo BMW po prvý raz na pohon predných kolies.

Variabilný batožinový priestor s objemom od 468 do 1.510 litrov a skladacie zadné operadlo sériovo delené v pomere 40 : 20 : 40 majú splniť nároky na praktický automobil. Nastaviteľné zadné operadlo zvyšuje komfort na troch zadných miestach alebo ponuku priestoru pre batožinu.

Tri valce v podaní BMW

Na začiatku predaja nového BMW radu 2 Active Tourer budú na výber ľahké trojvalcové a štvorvalcové motory novej generácie.

Verziu 218i Active Tourer bude poháňať benzínový trojvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a výkonom 100 kW (136 k). V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou by vozidlu malo stačiť v priemere 4,9 l paliva na 100 km jazdy.

Top modelom pri štarte predaja bude BMW 225i Active Tourer s kombinovanou spotrebou rovných šesť litrov benzínu. Na pohon tohto modelu slúžia valce štyri s celkovým objemom dva litre. Agregát produkuje výkon 170 kW (231 k) a vozidlo s ním pokorí hranicu 100 km/h za 6,8 sekundy.

Do ponuky sa hneď na začiatku dostane aj naftový agregát. Model bude označený ako 218d Active Tourer.

Štvorvalcový vznetový motor vyprodukuje výkon 110 kW (150 k) a 330 Nm krútiaceho momentu. Dvojlitrový pohonná jednotka by mala v priemere spotrebovať 4,1 litra nafty na 100 km.

Pre rodinu nový podvozok

Nový podvozok s nápravou typu McPherson vpredu a viacprvkovým zavesením kolies vzadu by aj rodinnému BMW mal zabezpečiť potrebnú presnosť riadenia, stabilnú a zároveň komfortnú jazdu. BMW radu 2 Active Tourer využíva elektromechanický posilňovač riadenia.

Popri bežných verziách sa do ponuky BMW radu 2 Active Tourer dostanú aj pakety Sport Line a Luxury Line. V novembri tohto roka ich doplní športový „M Sportpaket“ so športovo orientovanými doplnkami, špeciálnym podvozkom, 17 alebo 18 palcovými diskami kolies a špecifickým čalúnením interiéru.

Od neskorej jesene rozšíria ponuku varianty s inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive.

V BMW radu 2 Active Tourer je k dispozícii aj Head-Up displej. Plnofarebne premieta do zorného poľa vodiča všetky relevantné jazdné informácie. Informácie však nie sú zobrazované na prednom skle, ale na bezfarebnom skle medzi volantom a predným sklom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 382
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 789
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 487
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 373
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 932
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 556
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 183
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 217
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 941
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 414

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko väzní boháča z Ruska, ktorý hovoril o úplatkoch pre Kremeľ

Valentin Vinogradov sa mal dopustiť podvodu pri obchode s nehnuteľnosťou. Nikomu pritom nevznikla škoda.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kúpiť lístky na hokej cez web? Nemožné

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Stĺpček Petra Schutza

O vydaní Vinogradova do Ruska by sa nemalo ani uvažovať

Rusko nie je právny štát.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.