Nezávislá organizácia Euro NCAP zaoberajúca sa okrem iného aj nárazovými testami vozidiel zverejnila výsledky posledných testov.
Tvrdými testami prešli dvojičky Peugeot 301/Citroën C-Elysée, úžitkový Ford Tourneo Courier, Renault Mégane hatchback a novinka Volkswagen Golf Sportsvan.
Len jediný kandidát získal plný počet hviezd.
Dvojičky si nemajú čo závidieť
Vozidlá francúzskych automobiliek Peugeot a Citroën patria do kategórie, ktorú radi označujeme názvom „lacné sedany“. Oba modely, Peugeot 301 aj Citroën C-Elysée, získali prakticky zhodné hodnotenie, čo len dokazuje identickosť použitých riešení.
Technici Euro NCAP kritizovali o niečo nižšiu ochranu dospelých cestujúcich, za ktorú dvojičky získali 71 percentuálnych bodov. V prípade vodiča trpia viac nohy v stehennej oblasti a horná polovica trupu.
Ani ochrana chodcov nie je výnimočná. Nárazník je riešený dobre, no predná hrana kapoty a oblasť „A“ stĺpikov už tak ohľaduplná nie je.
Nižšie celkové hodnotenie môžeme odôvodniť aj nižšou ponukou elektronických asistenčných systémov, ktoré majú výrazný vplyv na bodové hodnotenie.
Plný počet hviezd vzala Fordu len elektronika
Ford Tourneo Courier patrí medzi rodinné vany, alebo malé úžitkové automobily. Stále viac rodín sa orientuje práva na túto kategóriu vozidiel a Ford si dal záležať na zlepšení. Štyri hviezdy sú pre daný typ karosérie výborné hodnotenie.
Vysoké priemerné hodnotenie získal Ford vo všetkých hodnotených kategóriách. K plnému počtu hviezd by potreboval ešte širšiu ponuku elektronických bezpečnostných asistentov.
Technici veľmi dobre hodnotili ochranu chodcov a to vďaka riešeniu prednej masky a posunutie prednej hrany kapoty ďalej od „nosa“ vozidla.
Mégane čaká na nástupcu
Prísnejšie hodnotenie testov Euro NCAP, ktoré používajú technici nemeckej skúšobne od minulého roku, spôsobil mierny prepad v hodnotení Renaultu Mégane. Podľa posledných výsledkov získal modernizovaný model len tri hviezdy, čo je len priemerné hodnotenie.
Treba však povedať, že pasívna bezpečnosť dospelých cestujúcich i detskej posádky je stále na veľmi vysokej úrovni. Svedčí o tom aj dobré percentuálne hodnotenie v daných kategóriách.
Voči najlepším v danej triede, Mégane zaostáva v kategórii Ochrana chodcov, kde si vyslúžil kritiku za prednú hranu kapoty.
Na dnešnú dobu je nižšia aj ponuka asistenčných systémov, ktorá zabezpečila Méganu zisk len 48 percentuálnych bodov danej kategórie a spôsobila nižší celkový počet hviezd.
Rodinný Golf za klasickým trochu zaostáva
Zväčšená verzia Volkswagenu Golf – Golf Sportsvan má ponúknuť viac miesta pre rodinu v interiéri a väčší kufor. Veľkopriestorová karoséria získala plný počet hviezd Euro NCAP, no v porovnaní bodov je hodnotenie voči klasickému Golfu slabšie.
Sedem bodov menej získal v kategórii Ochrana dospelých cestujúcich, o štyri menej v ochrane detí a o tri menej v kategórii ochrany chodcov.
Rovnako ako pred dvoma rokmi, Golf aj teraz potvrdil vysokú úroveň aktívnej bezpečnosti, čo technici ocenili 73 percentuálnymi bodmi. Práve táto kategória je v súčasnej dobe hodnotená špeciálne a preverí aj systémy autonómneho brzdenia a adaptívne tempomaty.
Kritiku a o niečo nižšie hodnotenie získal Golf Sportsvan za ochranu chodcov, kde je opäť problém predná hrana kapoty.