Volkswagen odhalil nový Passat pred našimi očami

Ôsma generácia Volkswagenu Passat pôsobí luxusnejšie a viac prémiovo ako kedykoľvek predtým.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Po Golfe Volkswagen konečne dokončil modernizáciu – novú generáciu modelu Passat. Automobil patriaci do strednej triedy ukáže širokej verejnosti na parížskom autosalóne v októbri.

Ako jediná redakcia zo Slovenska sme sa zúčastnili predpremiéry tejto novinky.

Cieľom konštruktérov a dizajnérov Volkswagenu bolo ukradnúť zákazníkov obzerajúcich sa po BMW radu 3 a Mercedese triedy C.

Volkswagen Passat predvádza mäkké línie zvýraznené hranami. Za úplne novou prednou maskou s výrazne „zamračenými“ prednými svetlometmi sa ukrýva vozidlo o 14 mm nižšie a 12 mm širšie ako jeho predchodca.

Ktoré auto vám pripomína bočný profil nového Passatu?

V prípade zadných partií dizajnéri využili potenciál doposiaľ ukrytý v modeli Phaeton. Na novej zadnej časti vynikajú zapustené viachranné koncovky výfukov. Čistota dizajnu a jednoduchosť dostali prednosť.

Viac miesta pre cestujúcich i batožinu

Do výbavy nového Passatu sa dostane aj nový 12,3-palcový, konfigurovateľný displej na stredovej konzole. Medzi nové prvky bude patriť 6,5 palcový farebný informačný displej ako centrálny prvok hlavného prístrojového panela.

Passat vo svojej ôsmej generácii je o zanedbateľné 2 mm kratší ako predchodca. Vďaka rázvoru náprav s dĺžkou 2.791 mm a prepracovanému interiéru by mal však poskytnúť nie len viac miesta pre posádku, ale aj o 21 litrov viac pre batožinu v prípade karosérie typu sedan.

Základný objem batožinového priestoru sa vyšplhal na úctyhodných 586 litrov.

O 47 litrov viac voči predchádzajúcej generácii si polepší kufor verzie kombi. Po otvorení piatych dverí sa do Passatu Variant zmestí 650 litrov batožiny.

Je ľahší a potrebuje menej paliva

Predĺžená modulárna platformu MQB umožnila znížiť pohotovostnú hmotnosť nového modelu o približne 85 kg. Aj vďaka tejto zmene a modernizácii pohonných jednotiek by novému Passatu malo stačiť o 20 % menej paliva ako v minulosti.

V tejto chvíli môžeme nový Passat označiť za vlajkovú loď značky, na pohon ktorej bude slúžiť 10 pohonných jednotiek s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním turbom, vo výkonovom rozsahu od 88 kW (120 k) do 206 kW (280 k).

Všetky pohonné jednotky budú štandardne dostupné so systémom Stop-Štart.

Sklopením operadiel zadných sedadiel narastie štandardný objem kufra verzie Variant na 1.780 litrov.

Hlavnými novinkami je naftové BiTurbo a Hybridný pohon

Novinka bude najmä nový naftový agregát 2.0 TDI BiTurbo s výkonom 176 kW (240 k), ktorý bude dodávaný výhradne s automatickou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých štyroch kolies 4Motion. Vozidlo s týmto motorom zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,1 sekundy.

Po prvý raz bude Volkswagen Passat pripravený aj s hybridným pohonným ústrojenstvom typu Plug-In, teda s možnosťou nabíjania batérií z externej elektrickej siete.

Pripravená technika sa spolieha na kombináciu benzínového štvorvalca TSI s výkonom 115 kW a elektromotor s výkonom 80 kW.

Vďaka celkovému systémovému výkonu 155 kW (211 k) bude hybridný Passat najvýkonnejším Volkswagenom s hybridnou technikou v ponuke značky. Osadené akumulátory by mali zabezpečiť 50 km dojazd v čisto elektrickom režime.

V predaji už o niekoľko dní

Nikoho snáď neprekvapí, že Volkswagen vybavil Passat armádou elektronických pomocníkov.

Predstavitelia značky zdôrazňujú najmä trojicu: systém autonómneho núdzového brzdenia (Emergency Assist), systém pomáhajúci pri manévrovaní s prívesom (Trailer Assist) a systém na pomoc pri prejazde v dopravných zápchach (Traffic Jam Assist).

Na príprave horizontálne členenej prístrojovej dosky sa podieľali aj dvaja Slováci.

Začiatok predpredaja ôsmej generácie Volkswagenu Passat nemecká značka plánuje na 10. júla tohto roka. Podľa prvých informácií bude Passat (v Nemecku) vo verzii sedan stáť 25.875 eur. Praktickejšie kombi bude o niečo drahšie – 26.950 eur.

ico

Naše prvé dojmy

Passat ostal v prvom rade sám sebou a takmer z každého uhla pohľadu je vidieť identitu značky. Jedine v bočnom profile dverí a strechy môžete nájsť aj konkurenčné krivky.

Nový Passat budí dojem väčšieho auta a nárast rázvoru vidieť aj naživo. Sedan je podstatne majestátnejší a naznačuje snahu značky pokryť prienik medzi strednou a vyššou strednou triedou.

Hoci auto pôsobí a aj je navonok nižšie, znížením posedu ostalo viac miesta na hlavu. Priestor na zadných sedadlách poskočil snáď o jednu triedu vyššie.

Okolo radiacej páky a na stredovej konzole sme úprimne čakali viac zmien oproti predchodcovi, avšak rozdelenie prístrojového panelu horizontálnou mriežkou je veľmi vkusné a opticky rozširuje interiér.

Na mieste sme sa dozvedeli, že v tíme, ktorý pracoval na príprave interiéru boli aj dvaja Slováci. Passat až teraz prostredníctvom ôsmej generácie nadobudol majestát, ktorý mal kedysi, keď boli autá strednej triedy trochu menšie.

Hoci sa na prvý pohľad veľká tvarová revolúcia neudiala, z Passatu srší elegancia a snaha automobilky posunúť Passat o "level" vyššie: technikou, stvárnením detailov a priestorom.

Uvidíme ako bude jazdiť.

Tomáš Benedikovič

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 866
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 243
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 617
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 169
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 759
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 367
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 080
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 973
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 638
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 038

Téma: Volkswagen VW Golf, Passat, Polo, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milan Lasica: Dobre sa na tom smeje, ale žiť v tom nebolo veselé

Celoživotnou ambíciou Milana Lasicu bolo stáť na javisku a povedať niečo, čomu by sa ľudia smiali.

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy.

DOMOV

Firma Kaliňákových ľudí, ktorú dotoval štát, skončila

Kaliňák dohadoval pomoc pre Čiernu Horu. Zákazku získal jeho kamarát.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop