Po Golfe Volkswagen konečne dokončil modernizáciu – novú generáciu modelu Passat. Automobil patriaci do strednej triedy ukáže širokej verejnosti na parížskom autosalóne v októbri.
Ako jediná redakcia zo Slovenska sme sa zúčastnili predpremiéry tejto novinky.
Cieľom konštruktérov a dizajnérov Volkswagenu bolo ukradnúť zákazníkov obzerajúcich sa po BMW radu 3 a Mercedese triedy C.
Volkswagen Passat predvádza mäkké línie zvýraznené hranami. Za úplne novou prednou maskou s výrazne „zamračenými“ prednými svetlometmi sa ukrýva vozidlo o 14 mm nižšie a 12 mm širšie ako jeho predchodca.
Ktoré auto vám pripomína bočný profil nového Passatu?
V prípade zadných partií dizajnéri využili potenciál doposiaľ ukrytý v modeli Phaeton. Na novej zadnej časti vynikajú zapustené viachranné koncovky výfukov. Čistota dizajnu a jednoduchosť dostali prednosť.
Viac miesta pre cestujúcich i batožinuDo výbavy nového Passatu sa dostane aj nový 12,3-palcový, konfigurovateľný displej na stredovej konzole. Medzi nové prvky bude patriť 6,5 palcový farebný informačný displej ako centrálny prvok hlavného prístrojového panela.
Passat vo svojej ôsmej generácii je o zanedbateľné 2 mm kratší ako predchodca. Vďaka rázvoru náprav s dĺžkou 2.791 mm a prepracovanému interiéru by mal však poskytnúť nie len viac miesta pre posádku, ale aj o 21 litrov viac pre batožinu v prípade karosérie typu sedan.
Základný objem batožinového priestoru sa vyšplhal na úctyhodných 586 litrov.
O 47 litrov viac voči predchádzajúcej generácii si polepší kufor verzie kombi. Po otvorení piatych dverí sa do Passatu Variant zmestí 650 litrov batožiny.
Je ľahší a potrebuje menej palivaPredĺžená modulárna platformu MQB umožnila znížiť pohotovostnú hmotnosť nového modelu o približne 85 kg. Aj vďaka tejto zmene a modernizácii pohonných jednotiek by novému Passatu malo stačiť o 20 % menej paliva ako v minulosti.
V tejto chvíli môžeme nový Passat označiť za vlajkovú loď značky, na pohon ktorej bude slúžiť 10 pohonných jednotiek s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním turbom, vo výkonovom rozsahu od 88 kW (120 k) do 206 kW (280 k).
Všetky pohonné jednotky budú štandardne dostupné so systémom Stop-Štart.
Sklopením operadiel zadných sedadiel narastie štandardný objem kufra verzie Variant na 1.780 litrov.
Hlavnými novinkami je naftové BiTurbo a Hybridný pohonNovinka bude najmä nový naftový agregát 2.0 TDI BiTurbo s výkonom 176 kW (240 k), ktorý bude dodávaný výhradne s automatickou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých štyroch kolies 4Motion. Vozidlo s týmto motorom zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 6,1 sekundy.
Po prvý raz bude Volkswagen Passat pripravený aj s hybridným pohonným ústrojenstvom typu Plug-In, teda s možnosťou nabíjania batérií z externej elektrickej siete.
Pripravená technika sa spolieha na kombináciu benzínového štvorvalca TSI s výkonom 115 kW a elektromotor s výkonom 80 kW.
Vďaka celkovému systémovému výkonu 155 kW (211 k) bude hybridný Passat najvýkonnejším Volkswagenom s hybridnou technikou v ponuke značky. Osadené akumulátory by mali zabezpečiť 50 km dojazd v čisto elektrickom režime.
V predaji už o niekoľko dníNikoho snáď neprekvapí, že Volkswagen vybavil Passat armádou elektronických pomocníkov.
Predstavitelia značky zdôrazňujú najmä trojicu: systém autonómneho núdzového brzdenia (Emergency Assist), systém pomáhajúci pri manévrovaní s prívesom (Trailer Assist) a systém na pomoc pri prejazde v dopravných zápchach (Traffic Jam Assist).
Na príprave horizontálne členenej prístrojovej dosky sa podieľali aj dvaja Slováci.
Začiatok predpredaja ôsmej generácie Volkswagenu Passat nemecká značka plánuje na 10. júla tohto roka. Podľa prvých informácií bude Passat (v Nemecku) vo verzii sedan stáť 25.875 eur. Praktickejšie kombi bude o niečo drahšie – 26.950 eur.
Naše prvé dojmyPassat ostal v prvom rade sám sebou a takmer z každého uhla pohľadu je vidieť identitu značky. Jedine v bočnom profile dverí a strechy môžete nájsť aj konkurenčné krivky.
Nový Passat budí dojem väčšieho auta a nárast rázvoru vidieť aj naživo. Sedan je podstatne majestátnejší a naznačuje snahu značky pokryť prienik medzi strednou a vyššou strednou triedou.
Hoci auto pôsobí a aj je navonok nižšie, znížením posedu ostalo viac miesta na hlavu. Priestor na zadných sedadlách poskočil snáď o jednu triedu vyššie.
Okolo radiacej páky a na stredovej konzole sme úprimne čakali viac zmien oproti predchodcovi, avšak rozdelenie prístrojového panelu horizontálnou mriežkou je veľmi vkusné a opticky rozširuje interiér.
Na mieste sme sa dozvedeli, že v tíme, ktorý pracoval na príprave interiéru boli aj dvaja Slováci. Passat až teraz prostredníctvom ôsmej generácie nadobudol majestát, ktorý mal kedysi, keď boli autá strednej triedy trochu menšie.
Hoci sa na prvý pohľad veľká tvarová revolúcia neudiala, z Passatu srší elegancia a snaha automobilky posunúť Passat o "level" vyššie: technikou, stvárnením detailov a priestorom.
Uvidíme ako bude jazdiť.
Tomáš Benedikovič