Členovia tímu Peugeot Total sa na budúcu sezónu pretekov Rely Dakar pripravujú svedomito. Pre potreby púštnej rely postavili špeciálne vozidlo Peugeot 2008 DKR a rovnako ako v Le Mans zvolili uzavretý kokpit vozidla.
"Pokiaľ ide o cross-country rallye, najväčšou otázkou je, či je potrebný pohon štyroch kolies alebo stačí len dvoch." Takúto otázku si položil tím na začiatku projektu. Nakoniec zvíťazila jediná - zadná poháňaná náprava.
Naftový motor a jedna poháňaná náprava
Jediná poháňaná náprava nie je jediným špecifikom. Odvážnym rozhodnutím je aj použitie vznetového motora namiesto benzínovej klasiky. Pohonná jednotka V6 twin-turbo vyprodukuje výkon 360 konských síl.
"V motoristickom športe je hmotnosť v rozpore s výkonom. V prípade cross-country rallye, je riešenie s pohonom dvoch kolies určite výrazne ľahšie ako 4x4," povedal technický projektový manažér Jean-Christophe Pallier.
Jednoduchšie riešenie umožnilo konštruktérom použiť väčšie kolesá a minimalizovať predný previs. Voči svojim konkurentom by 2008 DKR mal byť vo výhode aj čo sa týka odpruženia. Automobil môže využiť zdvih tlmiča až 460 mm.
Ďalšou výhodou väčšej veľkosti kolesa je systém, ktorý umožňuje upraviť tlak v pneumatikách z kokpitu pri vstupe do zóny dún. Táto taktika by mohla priniesť zisk - drahé minúty.
Peugeot verí v úspešný návrat
Jednoduchší systém pohonu jednej nápravy by mal priniesť výhodu aj vo veľmi kľukatom a nerovnom teréne, kde sú vozidlá s pohonom 4x4 nepokojnejšie.
Či členova tímu Peugeot, Red Bull a Total dosiahnu podobný úspech ako na pretekoch do vrchu Pikes Peak, je zatiaľ otázne. Pompéznym spôsobom hlásila ešte pred časom návrat aj automobilka Porsche na 24 hodinové preteky v Le Mans. Výsledok priaznivcov značky ani samotný tím isto nepotešil.