Peugeot 2008 DKR chce jedinou poháňanou nápravou poraziť najlepších

Oddelenie Peugeot Sport sa pripravuje na návrat do najnáročnejších pretekov sveta - Rely Dakar.

(Zdroj: Peugeot)

Členovia tímu Peugeot Total sa na budúcu sezónu pretekov Rely Dakar pripravujú svedomito. Pre potreby púštnej rely postavili špeciálne vozidlo Peugeot 2008 DKR a rovnako ako v Le Mans zvolili uzavretý kokpit vozidla.

"Pokiaľ ide o cross-country rallye, najväčšou otázkou je, či je potrebný pohon štyroch kolies alebo stačí len dvoch." Takúto otázku si položil tím na začiatku projektu. Nakoniec zvíťazila jediná - zadná poháňaná náprava.

Naftový motor a jedna poháňaná náprava

Jediná poháňaná náprava nie je jediným špecifikom. Odvážnym rozhodnutím je aj použitie vznetového motora namiesto benzínovej klasiky. Pohonná jednotka V6 twin-turbo vyprodukuje výkon 360 konských síl.

"V motoristickom športe je hmotnosť v rozpore s výkonom. V prípade cross-country rallye, je riešenie s pohonom dvoch kolies určite výrazne ľahšie ako 4x4," povedal technický projektový manažér Jean-Christophe Pallier.

Jednoduchšie riešenie umožnilo konštruktérom použiť väčšie kolesá a minimalizovať predný previs. Voči svojim konkurentom by 2008 DKR mal byť vo výhode aj čo sa týka odpruženia. Automobil môže využiť zdvih tlmiča až 460 mm.

Ďalšou výhodou väčšej veľkosti kolesa je systém, ktorý umožňuje upraviť tlak v pneumatikách z kokpitu pri vstupe do zóny dún. Táto taktika by mohla priniesť zisk - drahé minúty.

Peugeot verí v úspešný návrat

Jednoduchší systém pohonu jednej nápravy by mal priniesť výhodu aj vo veľmi kľukatom a nerovnom teréne, kde sú vozidlá s pohonom 4x4 nepokojnejšie.

Či členova tímu Peugeot, Red Bull a Total dosiahnu podobný úspech ako na pretekoch do vrchu Pikes Peak, je zatiaľ otázne. Pompéznym spôsobom hlásila ešte pred časom návrat aj automobilka Porsche na 24 hodinové preteky v Le Mans. Výsledok priaznivcov značky ani samotný tím isto nepotešil.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  4. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 349
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 673
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 021
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 919
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 498
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 243
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 223
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 127

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Zimný alebo letný, aký čas bude mať Slovensko

Na čo je vlastne dobrá zmena času.

Komentár Petra Schutza

Len či nebola konečnou zadávateľkou veštica

Tóthovo svedectvo o sledovaní je na úrovni nepriameho dôkazu proti Kočnerovi.

Neprehliadnite tiež