SME

Peugeot 2008 DKR chce jedinou poháňanou nápravou poraziť najlepších

Oddelenie Peugeot Sport sa pripravuje na návrat do najnáročnejších pretekov sveta - Rely Dakar.

(Zdroj: Peugeot)

Členovia tímu Peugeot Total sa na budúcu sezónu pretekov Rely Dakar pripravujú svedomito. Pre potreby púštnej rely postavili špeciálne vozidlo Peugeot 2008 DKR a rovnako ako v Le Mans zvolili uzavretý kokpit vozidla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Pokiaľ ide o cross-country rallye, najväčšou otázkou je, či je potrebný pohon štyroch kolies alebo stačí len dvoch." Takúto otázku si položil tím na začiatku projektu. Nakoniec zvíťazila jediná - zadná poháňaná náprava.

Naftový motor a jedna poháňaná náprava

Jediná poháňaná náprava nie je jediným špecifikom. Odvážnym rozhodnutím je aj použitie vznetového motora namiesto benzínovej klasiky. Pohonná jednotka V6 twin-turbo vyprodukuje výkon 360 konských síl.

SkryťVypnúť reklamu

"V motoristickom športe je hmotnosť v rozpore s výkonom. V prípade cross-country rallye, je riešenie s pohonom dvoch kolies určite výrazne ľahšie ako 4x4," povedal technický projektový manažér Jean-Christophe Pallier.

Jednoduchšie riešenie umožnilo konštruktérom použiť väčšie kolesá a minimalizovať predný previs. Voči svojim konkurentom by 2008 DKR mal byť vo výhode aj čo sa týka odpruženia. Automobil môže využiť zdvih tlmiča až 460 mm.

Ďalšou výhodou väčšej veľkosti kolesa je systém, ktorý umožňuje upraviť tlak v pneumatikách z kokpitu pri vstupe do zóny dún. Táto taktika by mohla priniesť zisk - drahé minúty.

Peugeot verí v úspešný návrat

Jednoduchší systém pohonu jednej nápravy by mal priniesť výhodu aj vo veľmi kľukatom a nerovnom teréne, kde sú vozidlá s pohonom 4x4 nepokojnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Či členova tímu Peugeot, Red Bull a Total dosiahnu podobný úspech ako na pretekoch do vrchu Pikes Peak, je zatiaľ otázne. Pompéznym spôsobom hlásila ešte pred časom návrat aj automobilka Porsche na 24 hodinové preteky v Le Mans. Výsledok priaznivcov značky ani samotný tím isto nepotešil.

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 586
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 120
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 913
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 395
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 805
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 789
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 179
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 981
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 911
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 028
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu