SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Peugeot 2008 DKR chce jedinou poháňanou nápravou poraziť najlepších

Oddelenie Peugeot Sport sa pripravuje na návrat do najnáročnejších pretekov sveta - Rely Dakar.

(Zdroj: Peugeot)

Členovia tímu Peugeot Total sa na budúcu sezónu pretekov Rely Dakar pripravujú svedomito. Pre potreby púštnej rely postavili špeciálne vozidlo Peugeot 2008 DKR a rovnako ako v Le Mans zvolili uzavretý kokpit vozidla.

"Pokiaľ ide o cross-country rallye, najväčšou otázkou je, či je potrebný pohon štyroch kolies alebo stačí len dvoch." Takúto otázku si položil tím na začiatku projektu. Nakoniec zvíťazila jediná - zadná poháňaná náprava.

Naftový motor a jedna poháňaná náprava

Jediná poháňaná náprava nie je jediným špecifikom. Odvážnym rozhodnutím je aj použitie vznetového motora namiesto benzínovej klasiky. Pohonná jednotka V6 twin-turbo vyprodukuje výkon 360 konských síl.

"V motoristickom športe je hmotnosť v rozpore s výkonom. V prípade cross-country rallye, je riešenie s pohonom dvoch kolies určite výrazne ľahšie ako 4x4," povedal technický projektový manažér Jean-Christophe Pallier.

Jednoduchšie riešenie umožnilo konštruktérom použiť väčšie kolesá a minimalizovať predný previs. Voči svojim konkurentom by 2008 DKR mal byť vo výhode aj čo sa týka odpruženia. Automobil môže využiť zdvih tlmiča až 460 mm.

Ďalšou výhodou väčšej veľkosti kolesa je systém, ktorý umožňuje upraviť tlak v pneumatikách z kokpitu pri vstupe do zóny dún. Táto taktika by mohla priniesť zisk - drahé minúty.

Peugeot verí v úspešný návrat

Jednoduchší systém pohonu jednej nápravy by mal priniesť výhodu aj vo veľmi kľukatom a nerovnom teréne, kde sú vozidlá s pohonom 4x4 nepokojnejšie.

Či členova tímu Peugeot, Red Bull a Total dosiahnu podobný úspech ako na pretekoch do vrchu Pikes Peak, je zatiaľ otázne. Pompéznym spôsobom hlásila ešte pred časom návrat aj automobilka Porsche na 24 hodinové preteky v Le Mans. Výsledok priaznivcov značky ani samotný tím isto nepotešil.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  3. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet.
  4. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  7. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  2. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  3. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  4. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  5. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  6. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  7. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  8. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 26 058
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 454
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 821
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 566
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 678
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 030
  7. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB 1 782
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 669
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Trochu humoru, potrebujeme, dobre?
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu.
  3. Blanka Ulaherová: Byť mačkou v Istanbule
  4. Ján Škerko: Terorista Putin, kúrenie v krbe, výdavky na vojnu a ...
  5. Helena Michlíková: On to nevie ?
  6. Robert Štepaník: diel 78 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 1
  7. Julius Kravjar: Akademické podvody netreba podceňovať
  8. Štefan Vidlár: Aj my
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 857
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 552
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 055
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 486
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 856
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 3 746
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 681
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 531
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu