Naučíme vás jazdiť na skútri: začínajte správnym pohľadom

S profesionálom sa učíme jazdiť na skútri od úplných začiatkov. Po otočkách pokračujeme zmenou smeru.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

Na leto sme pripravili krátku školu jazdy na skútri. Ak si spravíte vodičák na auto, po autoškole môžete riadiť aj skúter do 125 ccm bez toho, že by ste na ňom niekedy sedeli.

To je prípad Rasťa Chválu, ktorý doposiaľ na motocykloch nejazdil a nechá si poradiť od odborníka Michala Jariabku zo školy bezpečnej jazdy.

Na úvod je veľmi dôležité postupovať po jednotlivých krokoch a nič nepodceniť.

Minule sme si ukázali, že treba začať správnym naklopením a dovážením skútra telom v malej rýchlosti.

V meste je však dôležité pri malej rýchlosti meniť smer s istotou a nespadnúť. Keď vám pôjde kruh v oboch smeroch veľmi dobre, začnite s drilom na osmičke.

Postačia dva kužele vzdialené od seba štyri metre. Okrem správnej práce telom pri preklápaní skútra zo strany na stranu začnite trénovať pohľad a pozerajte tam, kde chcete skútrom ísť a nie meter pred seba.

Osmička je veľmi dôležitá časť a neváhajte ju trénovať dlhšie a časom aj s menším rozostupom kužeľov. Nabudúce zoberie Michal Jariabka začínajúceho motocyklistu Rasťa Chválu do slalomu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 899
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 846
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 17 539
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 117
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 540
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 627
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 436
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 474
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 091
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 639

Téma: Videoautoškola na skútri


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.