Automobilky na sprísnené emisné normy reagujú rôzne a kým niektoré sa orientujú na rozširovanie ponuky o relatívne lacné riešenia formou ponuky vozidiel na plyn, iné vsádzajú na modernú hybridnú techniku.
Medzi druhú skupinu bude patriť aj nemecké Audi, ktoré rozšíri ponuku hybridných vozidiel, aby tak znížilo celkový priemer produkcie CO2 naprieč svojim portfóliom.
Hybridy sú praktickejšie
Podľa plánov Audi by sa už o niekoľko rokov mali v ponuke značky objaviť vozidlá s batériami a elektromotorom v radoch A3, A4, A6, Q3 aj Q5. Stať sa tak má do roku 2020.
Audi sa bude orientovať primárne na hybridné vozidlá a nie čisto na elektromobily. Dôvod je prozaický: výrazne vyšší dojazd vozidla a teda jeho lepšia praktická využiteľnosť.
Medzi prvými sa na trhu objaví hybrid A3 Sportback e-tron s technikou typu plug-in, teda s možnosťou dobíjania akumulátorov z externej siete. Vozidlo s plnými batériami umožní vodičovi šoférovať automobil vo výhradne elektrickom režime počas takmer 50 km.
Cena Audi A3 Sportback e-tron bola v Nemecku stanovená na 37.900 eur. Na budúci rok Audi rozšíri ponuku na čínskom trhu o model A6 L Plug-In hybrid.
Dva technické základy
Modelový rad A4 by mal ťažiť z novej generácie hybridného pohonného ústrojenstva a na trh zavíta už na budúci rok.
Nemecká značka rozdelí hybridnú techniku na dva typy. Prvý z nich bude určený pre rozšírenú modulárnu platformu MQB a druhý typ využije väčší technický základ MLB-Evo.