Napriek existencii hybridného hyperšportového modelu Porsche 918 Spyder, nemeckej športovej značke chýba model, ktoré by mal potrebný výkon kategórie „superšport“ a dostatočne atraktívnu cenu.
Rad 911 je síce výnimočné vozidlo, no je orientované na trochu odlišnú klientelu a výkonom i vzhľadom nie celkom zapadá do „kategórie vozidiel Ferrari“.
Zvyšovanie objemu šesťvalcovým motorov má svoje hranice
Porsche, pod kódovým označením 988, pripravuje špeciálny model.
Na jeho pohon by mal slúžiť nový plochý osemvalcový motor, ktorý dostane prednosť pred v súčasnosti používanými šesťvalcami.
Dôvod treba údajne hľadať vo výkonom obmedzení šesťvalcov, ktoré v súčasnosti dosahujú limity svojich možností pre produkčné využitie.
Čo sa týka dizajnu tak môžeme očakávať inšpiráciu vo vlajkovom modeli 918 Spyder.
Prechod na osemvalcové motory s protibežnými piestami by nemeckej značke priniesol veľký výkonový potenciál a pri zdvihovom objeme okolo štyroch litrov aj menšiu hmotnosť jednotlivých pohyblivých častí spolu s ich lepším vyvážením.
Netreba zabúdať, že motory typu Boxer zabezpečujú vozidlám Porsche výnimočne nízko uložené ťažisko.
Štyri turbá pre jeden motor
Podľa informácií magazínu Autocar disponujú prototypy vozidiel motorom s výkonom okolo 600 konských síl. Takýto výkon vyprodukujú aj vďaka štvorici turbodúchadiel.
Nový model, ktorý bude priamo konkurovať napríklad Ferrari 458, alebo talianskemu Lamborghini by mal na trh doraziť okolo roku 2017. V jeho tesnom závese sa objavia nové generácie modelov Boxter a Cayman.
Popri superšportovom vozidle, Porsche vyvíja aj celkom nový rad prepĺňaných motorov i motorov s atmosférickým nasávaním. V ich útrobách by sa mali pohybovať štyri aj šesť valcov.
Nový rad motorov bude orientovaný hlavne na produkciu vysokého výkonu v spojení s novými technológiami, umožňujúcimi ďalšie znižovanie paliva. Počítať by sme mali aj s hybridnou technikou, na ktorú sa Porsche v posledných rokoch zameriava stále viac.