Volvo XC90 dostane plug-in hybridný motor

Nové generácia Volva XC90 príde s plug-in hybridným motorom. Ponúkne to, čo Volvo doteraz nemalo. Kombináciu vysokého výkonu a nízkych emisií.

(Zdroj: Volvo)

Volvo zverejnilo ponuku rady motorov Drive-E pre novú generáciu sedemmiestneho modelu XC90.

Všetky pohonné jednotky v ponuke sú štvorvalce a nechýba ani benzínová verzia plug-in hybridu. Postupom času sa nové motory Drive-E objavia v ďalších modeloch švédskeho výrobcu.

Podľa vyjadrení predstaviteľov značky prinášajú nové motory to, čo nikdy predtým Volvo neponúklo. Konkrétne kombináciu vysokého výkonu a nízkych emisií. Doteraz ponúkali jedno alebo druhé.

Vrcholom ponuky je agregát T8, ktorý má podľa tlačovej správy Volva kombinovať vysoký výkon s vlastnosťami plug-in hybridu a elektrického vozidla.

Pomocou centrálneho dotykového displeja si môžete zvoliť čisto elektrický pohon. V meste tak môžete prejsť vďaka elektromotoru s výkonom 60 kW poháňajúcemu zadnú nápravu asi 40 kilometrov.

Celkový výkon vrátane benzínového motora počas režimu hybridnej jazdy dosahuje úroveň 292 kW.

Rovnako brutálny je aj maximálny krútiaci moment s hodnotou 640 Nm. To všetko pri tvorbe priamych emisií CO2 60 g/km.

Dieselovú alternatívu pod kapotou nového XC90 predstavuje motor D5 twin turbo s výkonom 168 kW a kombinovanou spotrebou 6 l/100km. O liter nižšiu spotrebu má dieselový agregát D4 turbo s výkonom 142 kW.

Z benzínových pohonných jednotiek sú na výber motory T6 a T5. Model XC90 absolvuje svoju verejnú premiéru na autosalóne v Paríži v októbri tohto roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 722
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 057
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 120
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 781
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 409
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 089
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 843
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 573
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 140
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 661

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Jednoduchý návod, ako na cestách neutŕžiť hanbu

Pizza s mozarellou na Bali nepatrí. Sú národy, ktorých turisti majú vo svete zlé meno.

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.