Volvo XC90 dostane plug-in hybridný motor

Nové generácia Volva XC90 príde s plug-in hybridným motorom. Ponúkne to, čo Volvo doteraz nemalo. Kombináciu vysokého výkonu a nízkych emisií.

(Zdroj: Volvo)

Volvo zverejnilo ponuku rady motorov Drive-E pre novú generáciu sedemmiestneho modelu XC90.

Všetky pohonné jednotky v ponuke sú štvorvalce a nechýba ani benzínová verzia plug-in hybridu. Postupom času sa nové motory Drive-E objavia v ďalších modeloch švédskeho výrobcu.

Podľa vyjadrení predstaviteľov značky prinášajú nové motory to, čo nikdy predtým Volvo neponúklo. Konkrétne kombináciu vysokého výkonu a nízkych emisií. Doteraz ponúkali jedno alebo druhé.

Vrcholom ponuky je agregát T8, ktorý má podľa tlačovej správy Volva kombinovať vysoký výkon s vlastnosťami plug-in hybridu a elektrického vozidla.

Pomocou centrálneho dotykového displeja si môžete zvoliť čisto elektrický pohon. V meste tak môžete prejsť vďaka elektromotoru s výkonom 60 kW poháňajúcemu zadnú nápravu asi 40 kilometrov.

Celkový výkon vrátane benzínového motora počas režimu hybridnej jazdy dosahuje úroveň 292 kW.

Rovnako brutálny je aj maximálny krútiaci moment s hodnotou 640 Nm. To všetko pri tvorbe priamych emisií CO2 60 g/km.

Dieselovú alternatívu pod kapotou nového XC90 predstavuje motor D5 twin turbo s výkonom 168 kW a kombinovanou spotrebou 6 l/100km. O liter nižšiu spotrebu má dieselový agregát D4 turbo s výkonom 142 kW.

Z benzínových pohonných jednotiek sú na výber motory T6 a T5. Model XC90 absolvuje svoju verejnú premiéru na autosalóne v Paríži v októbri tohto roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.