Škoda bude po prázdninách predávať odolnejšiu Octaviu Scout

Nová Octavia Scout môže mať pod kapotou jeden z troch motorov, mala by si lepšie poradiť s nespevnenou cestou i ťažším prívesom.

(Zdroj: Škoda)

Druhá generácia Škody Octavia Scout má ambície pokračovať v boji o vybranú skupinu zákazníkov.

Od roku 2007 do konca roka 2013 dodala česká značka po celom svete približne 53.600 vozidiel Octavia Scout. To je asi 8 percent celkového predaja modelu Octavia Combi v tomto období.

Karoséria obrnená plastom

Prednej časti vozidla dominuje výrazný nárazník, ktorý je oproti štandardnej verzii o niečo masívnejší a viac vysunutý dopredu. Jeho spodnú časť tvorí dvojdielne spracovanie čierneho a strieborného plastu, medzi ktorými sa nachádza spodná mriežka chladiča.

Po bokoch nechýbajú plastové lemy blatníkov rozlišujúce Octaviu Scout od bežnej Octavie kombi na prvý pohľad. Čierne plastové kryty chránia prahy a podbehy po boku vozidla. Ochranné lišty z čierneho plastu sú aj na dverách.

Čiernym krytom chránená spodná časť zadného nárazníka má uprostred strieborný „offroadový prvok“.

Vyššia a odolnejšia

Svetlá výška nového modelu Octavia Scout vzrástla oproti štandardnej verzii o celkom 31 milimetrov na 171 milimetrov. Štandardne dodávaný paket pre zlé cesty chráni podvozok na cestách v náročnejších podmienkach.

Octavia Scout je štandardne obutá na 17 palcových zliatinových kolesách s pneumatikami 225/50 R17.

Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov na 16,7 ° vpredu a 13,8 ° vzadu môže Octavia Scout zvládnuť aj ľahší terén. Stabilné správanie pri rozjazde a v nízkych rýchlostiach podporuje elektronická uzávierka diferenciálu (EDS).

Nová Octavia Scout je štandardne vybavená dvojstupňovým stabilizačným programom ESC.

Niekoľko zmien aj v interiéri

Aj vnútro vozidla je aspoň čiastočne prispôsobené vonkajšej vizáži.

Prístrojový panel je možné objednať v klasickej kombinácii čierna / čierna, alebo v kombinácii čierna / hnedá.

Sedadlá môžu byť potiahnutá buď látkou (len hnedý odtieň), alebo kombináciou kože a Alcantary (dve alternatívy: čierna, resp. hnedá).

Octavia Scout disponuje rovnakou ponukou vnútorného priestoru ako Octavia Combi.

Batožinový priestor pojme 610 litrov, pri sklopených zadných sedadlách 1.740 litrov. Po sklopení operadla sedadla spolujazdca možno do vozidla naložiť predmety s dĺžkou 2,92 metra.

Škoda pripravuje Octaviu Scout v kompletnej farebnej palete modelového radu Octavia.

Utiahne viac

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje známa medzinápravová spojka Haldex piatej generácie. V porovnaní so spojkou Haldex 4. generácie, ktorá bola v modeli Octavia Scout používaná doteraz, je nová technika o 1,4 kg ľahšia.

Vozidlo utiahne príves s hmotnosťou 2 tony, čo by malo byť o 25% viac než doteraz.

Motor aj z Octavie RS

Pre novú Octaviu Scout sú určené tri motorizácie: dva naftové motory a jeden benzínový. Podľa tlačovej správy sú výkonnejšie a zároveň úspornejšie než u predchádzajúceho modelu. Škoda sľubuje aj nižšiu váhu agregátov.

Vrcholnou pohonnou jednotkou je naftový motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) dostupný kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom 4 × 4. Rovnaký motor poháňa aj naftovú verziu Škody Octavie RS.

Slabší naftový agregát 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

V benzínovom prevedení je Octavia Scout k dispozícii s motorom 1,8 TSI, výkonom 132 kW (180 k) a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Asistuje množstvo elektroniky

V prípade nehody chráni posádku deväť airbagov. Na želanie je v ponuke paleta asistenčných systémov a bezpečnostných prvkov vrátane Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy, asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, multikolízna brzda s automatickým brzdením v prípade nehody alebo rozpoznanie únavy vodiča.

Do ponuky sa dostali aj ďalšie pomocné systémy ako adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent a rozpoznávanie dopravných značiek.

Bližšie informácie o cene nového vozidla na našom trhu budú k dispozícii v priebehu niekoľkých týždňov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 30 086
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 176
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 126
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 021
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 009
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 007
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 003
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 941
  9. Používate make-up? Potom spozornite 837
  10. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 831

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť svojich poslancov i partnerov vynucovať krajnými prostriedkami

SVET

Švajčiari otvorili najstrmšiu pozemnú lanovku na svete

Pozemná lanovka prejde prevýšenie 744 metrov.

KOMENTÁRE

Radšej európsku federáciu než vlasteneckú vodu v mäse

Chcem európsku federáciu s otravnými potravinovými kontrolami.

Neprehliadnite tiež

V počítači nasimulovali, ako vyzerá optimálna križovatka

Kruhové objazdy premávku spomaľujú, inteligentné semafory zrýchľujú.

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.