Škoda bude po prázdninách predávať odolnejšiu Octaviu Scout

Nová Octavia Scout môže mať pod kapotou jeden z troch motorov, mala by si lepšie poradiť s nespevnenou cestou i ťažším prívesom.

(Zdroj: Škoda)

Druhá generácia Škody Octavia Scout má ambície pokračovať v boji o vybranú skupinu zákazníkov.

Od roku 2007 do konca roka 2013 dodala česká značka po celom svete približne 53.600 vozidiel Octavia Scout. To je asi 8 percent celkového predaja modelu Octavia Combi v tomto období.

Karoséria obrnená plastom

Prednej časti vozidla dominuje výrazný nárazník, ktorý je oproti štandardnej verzii o niečo masívnejší a viac vysunutý dopredu. Jeho spodnú časť tvorí dvojdielne spracovanie čierneho a strieborného plastu, medzi ktorými sa nachádza spodná mriežka chladiča.

Po bokoch nechýbajú plastové lemy blatníkov rozlišujúce Octaviu Scout od bežnej Octavie kombi na prvý pohľad. Čierne plastové kryty chránia prahy a podbehy po boku vozidla. Ochranné lišty z čierneho plastu sú aj na dverách.

Čiernym krytom chránená spodná časť zadného nárazníka má uprostred strieborný „offroadový prvok“.

Vyššia a odolnejšia

Svetlá výška nového modelu Octavia Scout vzrástla oproti štandardnej verzii o celkom 31 milimetrov na 171 milimetrov. Štandardne dodávaný paket pre zlé cesty chráni podvozok na cestách v náročnejších podmienkach.

Octavia Scout je štandardne obutá na 17 palcových zliatinových kolesách s pneumatikami 225/50 R17.

Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov na 16,7 ° vpredu a 13,8 ° vzadu môže Octavia Scout zvládnuť aj ľahší terén. Stabilné správanie pri rozjazde a v nízkych rýchlostiach podporuje elektronická uzávierka diferenciálu (EDS).

Nová Octavia Scout je štandardne vybavená dvojstupňovým stabilizačným programom ESC.

Niekoľko zmien aj v interiéri

Aj vnútro vozidla je aspoň čiastočne prispôsobené vonkajšej vizáži.

Prístrojový panel je možné objednať v klasickej kombinácii čierna / čierna, alebo v kombinácii čierna / hnedá.

Sedadlá môžu byť potiahnutá buď látkou (len hnedý odtieň), alebo kombináciou kože a Alcantary (dve alternatívy: čierna, resp. hnedá).

Octavia Scout disponuje rovnakou ponukou vnútorného priestoru ako Octavia Combi.

Batožinový priestor pojme 610 litrov, pri sklopených zadných sedadlách 1.740 litrov. Po sklopení operadla sedadla spolujazdca možno do vozidla naložiť predmety s dĺžkou 2,92 metra.

Škoda pripravuje Octaviu Scout v kompletnej farebnej palete modelového radu Octavia.

Utiahne viac

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje známa medzinápravová spojka Haldex piatej generácie. V porovnaní so spojkou Haldex 4. generácie, ktorá bola v modeli Octavia Scout používaná doteraz, je nová technika o 1,4 kg ľahšia.

Vozidlo utiahne príves s hmotnosťou 2 tony, čo by malo byť o 25% viac než doteraz.

Motor aj z Octavie RS

Pre novú Octaviu Scout sú určené tri motorizácie: dva naftové motory a jeden benzínový. Podľa tlačovej správy sú výkonnejšie a zároveň úspornejšie než u predchádzajúceho modelu. Škoda sľubuje aj nižšiu váhu agregátov.

Vrcholnou pohonnou jednotkou je naftový motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) dostupný kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom 4 × 4. Rovnaký motor poháňa aj naftovú verziu Škody Octavie RS.

Slabší naftový agregát 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

V benzínovom prevedení je Octavia Scout k dispozícii s motorom 1,8 TSI, výkonom 132 kW (180 k) a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Asistuje množstvo elektroniky

V prípade nehody chráni posádku deväť airbagov. Na želanie je v ponuke paleta asistenčných systémov a bezpečnostných prvkov vrátane Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy, asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, multikolízna brzda s automatickým brzdením v prípade nehody alebo rozpoznanie únavy vodiča.

Do ponuky sa dostali aj ďalšie pomocné systémy ako adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent a rozpoznávanie dopravných značiek.

Bližšie informácie o cene nového vozidla na našom trhu budú k dispozícii v priebehu niekoľkých týždňov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.

Neprehliadnite tiež