SME

Škoda bude po prázdninách predávať odolnejšiu Octaviu Scout

Nová Octavia Scout môže mať pod kapotou jeden z troch motorov, mala by si lepšie poradiť s nespevnenou cestou i ťažším prívesom.

(Zdroj: Škoda)

Druhá generácia Škody Octavia Scout má ambície pokračovať v boji o vybranú skupinu zákazníkov.

Od roku 2007 do konca roka 2013 dodala česká značka po celom svete približne 53.600 vozidiel Octavia Scout. To je asi 8 percent celkového predaja modelu Octavia Combi v tomto období.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Karoséria obrnená plastom

Prednej časti vozidla dominuje výrazný nárazník, ktorý je oproti štandardnej verzii o niečo masívnejší a viac vysunutý dopredu. Jeho spodnú časť tvorí dvojdielne spracovanie čierneho a strieborného plastu, medzi ktorými sa nachádza spodná mriežka chladiča.

SkryťVypnúť reklamu

Po bokoch nechýbajú plastové lemy blatníkov rozlišujúce Octaviu Scout od bežnej Octavie kombi na prvý pohľad. Čierne plastové kryty chránia prahy a podbehy po boku vozidla. Ochranné lišty z čierneho plastu sú aj na dverách.

Čiernym krytom chránená spodná časť zadného nárazníka má uprostred strieborný „offroadový prvok“.

Vyššia a odolnejšia

Svetlá výška nového modelu Octavia Scout vzrástla oproti štandardnej verzii o celkom 31 milimetrov na 171 milimetrov. Štandardne dodávaný paket pre zlé cesty chráni podvozok na cestách v náročnejších podmienkach.

Octavia Scout je štandardne obutá na 17 palcových zliatinových kolesách s pneumatikami 225/50 R17.

Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov na 16,7 ° vpredu a 13,8 ° vzadu môže Octavia Scout zvládnuť aj ľahší terén. Stabilné správanie pri rozjazde a v nízkych rýchlostiach podporuje elektronická uzávierka diferenciálu (EDS).

SkryťVypnúť reklamu

Nová Octavia Scout je štandardne vybavená dvojstupňovým stabilizačným programom ESC.

Niekoľko zmien aj v interiéri

Aj vnútro vozidla je aspoň čiastočne prispôsobené vonkajšej vizáži.

Prístrojový panel je možné objednať v klasickej kombinácii čierna / čierna, alebo v kombinácii čierna / hnedá.

Sedadlá môžu byť potiahnutá buď látkou (len hnedý odtieň), alebo kombináciou kože a Alcantary (dve alternatívy: čierna, resp. hnedá).

Octavia Scout disponuje rovnakou ponukou vnútorného priestoru ako Octavia Combi.

Batožinový priestor pojme 610 litrov, pri sklopených zadných sedadlách 1.740 litrov. Po sklopení operadla sedadla spolujazdca možno do vozidla naložiť predmety s dĺžkou 2,92 metra.

Škoda pripravuje Octaviu Scout v kompletnej farebnej palete modelového radu Octavia.

SkryťVypnúť reklamu

Utiahne viac

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje známa medzinápravová spojka Haldex piatej generácie. V porovnaní so spojkou Haldex 4. generácie, ktorá bola v modeli Octavia Scout používaná doteraz, je nová technika o 1,4 kg ľahšia.

Vozidlo utiahne príves s hmotnosťou 2 tony, čo by malo byť o 25% viac než doteraz.

Motor aj z Octavie RS

Pre novú Octaviu Scout sú určené tri motorizácie: dva naftové motory a jeden benzínový. Podľa tlačovej správy sú výkonnejšie a zároveň úspornejšie než u predchádzajúceho modelu. Škoda sľubuje aj nižšiu váhu agregátov.

Vrcholnou pohonnou jednotkou je naftový motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) dostupný kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom 4 × 4. Rovnaký motor poháňa aj naftovú verziu Škody Octavie RS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slabší naftový agregát 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

V benzínovom prevedení je Octavia Scout k dispozícii s motorom 1,8 TSI, výkonom 132 kW (180 k) a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Asistuje množstvo elektroniky

V prípade nehody chráni posádku deväť airbagov. Na želanie je v ponuke paleta asistenčných systémov a bezpečnostných prvkov vrátane Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy, asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, multikolízna brzda s automatickým brzdením v prípade nehody alebo rozpoznanie únavy vodiča.

Do ponuky sa dostali aj ďalšie pomocné systémy ako adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent a rozpoznávanie dopravných značiek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bližšie informácie o cene nového vozidla na našom trhu budú k dispozícii v priebehu niekoľkých týždňov.

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  2. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  3. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  4. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  5. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  6. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  7. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  8. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 364
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 705
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 806
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 906
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 563
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 521
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 884
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 870
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu