SME
Pondelok, 26. júl, 2021 | Meniny má Anna, HanaKrížovkyKrížovky

Škoda bude po prázdninách predávať odolnejšiu Octaviu Scout

Nová Octavia Scout môže mať pod kapotou jeden z troch motorov, mala by si lepšie poradiť s nespevnenou cestou i ťažším prívesom.

(Zdroj: Škoda)

Druhá generácia Škody Octavia Scout má ambície pokračovať v boji o vybranú skupinu zákazníkov.

Od roku 2007 do konca roka 2013 dodala česká značka po celom svete približne 53.600 vozidiel Octavia Scout. To je asi 8 percent celkového predaja modelu Octavia Combi v tomto období.

Karoséria obrnená plastom

Prednej časti vozidla dominuje výrazný nárazník, ktorý je oproti štandardnej verzii o niečo masívnejší a viac vysunutý dopredu. Jeho spodnú časť tvorí dvojdielne spracovanie čierneho a strieborného plastu, medzi ktorými sa nachádza spodná mriežka chladiča.

Po bokoch nechýbajú plastové lemy blatníkov rozlišujúce Octaviu Scout od bežnej Octavie kombi na prvý pohľad. Čierne plastové kryty chránia prahy a podbehy po boku vozidla. Ochranné lišty z čierneho plastu sú aj na dverách.

Čiernym krytom chránená spodná časť zadného nárazníka má uprostred strieborný „offroadový prvok“.

Vyššia a odolnejšia

Svetlá výška nového modelu Octavia Scout vzrástla oproti štandardnej verzii o celkom 31 milimetrov na 171 milimetrov. Štandardne dodávaný paket pre zlé cesty chráni podvozok na cestách v náročnejších podmienkach.

Octavia Scout je štandardne obutá na 17 palcových zliatinových kolesách s pneumatikami 225/50 R17.

Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov na 16,7 ° vpredu a 13,8 ° vzadu môže Octavia Scout zvládnuť aj ľahší terén. Stabilné správanie pri rozjazde a v nízkych rýchlostiach podporuje elektronická uzávierka diferenciálu (EDS).

Nová Octavia Scout je štandardne vybavená dvojstupňovým stabilizačným programom ESC.

Niekoľko zmien aj v interiéri

Aj vnútro vozidla je aspoň čiastočne prispôsobené vonkajšej vizáži.

Prístrojový panel je možné objednať v klasickej kombinácii čierna / čierna, alebo v kombinácii čierna / hnedá.

Sedadlá môžu byť potiahnutá buď látkou (len hnedý odtieň), alebo kombináciou kože a Alcantary (dve alternatívy: čierna, resp. hnedá).

Octavia Scout disponuje rovnakou ponukou vnútorného priestoru ako Octavia Combi.

Batožinový priestor pojme 610 litrov, pri sklopených zadných sedadlách 1.740 litrov. Po sklopení operadla sedadla spolujazdca možno do vozidla naložiť predmety s dĺžkou 2,92 metra.

Škoda pripravuje Octaviu Scout v kompletnej farebnej palete modelového radu Octavia.

Utiahne viac

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje známa medzinápravová spojka Haldex piatej generácie. V porovnaní so spojkou Haldex 4. generácie, ktorá bola v modeli Octavia Scout používaná doteraz, je nová technika o 1,4 kg ľahšia.

Vozidlo utiahne príves s hmotnosťou 2 tony, čo by malo byť o 25% viac než doteraz.

Motor aj z Octavie RS

Pre novú Octaviu Scout sú určené tri motorizácie: dva naftové motory a jeden benzínový. Podľa tlačovej správy sú výkonnejšie a zároveň úspornejšie než u predchádzajúceho modelu. Škoda sľubuje aj nižšiu váhu agregátov.

Vrcholnou pohonnou jednotkou je naftový motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) dostupný kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom 4 × 4. Rovnaký motor poháňa aj naftovú verziu Škody Octavie RS.

Slabší naftový agregát 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

V benzínovom prevedení je Octavia Scout k dispozícii s motorom 1,8 TSI, výkonom 132 kW (180 k) a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Asistuje množstvo elektroniky

V prípade nehody chráni posádku deväť airbagov. Na želanie je v ponuke paleta asistenčných systémov a bezpečnostných prvkov vrátane Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy, asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, multikolízna brzda s automatickým brzdením v prípade nehody alebo rozpoznanie únavy vodiča.

Do ponuky sa dostali aj ďalšie pomocné systémy ako adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent a rozpoznávanie dopravných značiek.

Bližšie informácie o cene nového vozidla na našom trhu budú k dispozícii v priebehu niekoľkých týždňov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu?
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte
  5. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  8. Lenivý brunch s Muchom
  9. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  2. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  6. Lenivý brunch s Muchom
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  8. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  9. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 004
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 7 277
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 789
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 296
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 262
  6. Od Česka až po Jadran 3 797
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú 3 478
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 082
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 013
  10. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu 2 103
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ľuboš Blaha zo Smeru (vľavo) a Marian Kotleba z ĽSNS prišli podporiť protestujúcich pred budovu Národnej rady.

Toto je rok 2021, toto je najlepší možný výsledok miliónov rokov evolúcie.


25. júl
Prezidentka Zuzana Čaputová.

Minister Lengvarský má dôveru prezidentky.


a 1 ďalší 23. júl
Nataša Holinová

Požiadavka na generálny štrajk je dôkazom zdevastovaného školstva.


1 h

Neprehliadnite tiež

Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


5 h

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl
Mercedes-Benz C 220 d

Vynovený naftový motor nadchol nízkou spotrebou.


22. júl