SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Škoda bude po prázdninách predávať odolnejšiu Octaviu Scout

Nová Octavia Scout môže mať pod kapotou jeden z troch motorov, mala by si lepšie poradiť s nespevnenou cestou i ťažším prívesom.

(Zdroj: Škoda)

Druhá generácia Škody Octavia Scout má ambície pokračovať v boji o vybranú skupinu zákazníkov.

Od roku 2007 do konca roka 2013 dodala česká značka po celom svete približne 53.600 vozidiel Octavia Scout. To je asi 8 percent celkového predaja modelu Octavia Combi v tomto období.

Karoséria obrnená plastom

Prednej časti vozidla dominuje výrazný nárazník, ktorý je oproti štandardnej verzii o niečo masívnejší a viac vysunutý dopredu. Jeho spodnú časť tvorí dvojdielne spracovanie čierneho a strieborného plastu, medzi ktorými sa nachádza spodná mriežka chladiča.

Po bokoch nechýbajú plastové lemy blatníkov rozlišujúce Octaviu Scout od bežnej Octavie kombi na prvý pohľad. Čierne plastové kryty chránia prahy a podbehy po boku vozidla. Ochranné lišty z čierneho plastu sú aj na dverách.

Čiernym krytom chránená spodná časť zadného nárazníka má uprostred strieborný „offroadový prvok“.

Vyššia a odolnejšia

Svetlá výška nového modelu Octavia Scout vzrástla oproti štandardnej verzii o celkom 31 milimetrov na 171 milimetrov. Štandardne dodávaný paket pre zlé cesty chráni podvozok na cestách v náročnejších podmienkach.

Octavia Scout je štandardne obutá na 17 palcových zliatinových kolesách s pneumatikami 225/50 R17.

Vďaka zväčšeniu nájazdových uhlov na 16,7 ° vpredu a 13,8 ° vzadu môže Octavia Scout zvládnuť aj ľahší terén. Stabilné správanie pri rozjazde a v nízkych rýchlostiach podporuje elektronická uzávierka diferenciálu (EDS).

Nová Octavia Scout je štandardne vybavená dvojstupňovým stabilizačným programom ESC.

Niekoľko zmien aj v interiéri

Aj vnútro vozidla je aspoň čiastočne prispôsobené vonkajšej vizáži.

Prístrojový panel je možné objednať v klasickej kombinácii čierna / čierna, alebo v kombinácii čierna / hnedá.

Sedadlá môžu byť potiahnutá buď látkou (len hnedý odtieň), alebo kombináciou kože a Alcantary (dve alternatívy: čierna, resp. hnedá).

Octavia Scout disponuje rovnakou ponukou vnútorného priestoru ako Octavia Combi.

Batožinový priestor pojme 610 litrov, pri sklopených zadných sedadlách 1.740 litrov. Po sklopení operadla sedadla spolujazdca možno do vozidla naložiť predmety s dĺžkou 2,92 metra.

Škoda pripravuje Octaviu Scout v kompletnej farebnej palete modelového radu Octavia.

Utiahne viac

Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje známa medzinápravová spojka Haldex piatej generácie. V porovnaní so spojkou Haldex 4. generácie, ktorá bola v modeli Octavia Scout používaná doteraz, je nová technika o 1,4 kg ľahšia.

Vozidlo utiahne príves s hmotnosťou 2 tony, čo by malo byť o 25% viac než doteraz.

Motor aj z Octavie RS

Pre novú Octaviu Scout sú určené tri motorizácie: dva naftové motory a jeden benzínový. Podľa tlačovej správy sú výkonnejšie a zároveň úspornejšie než u predchádzajúceho modelu. Škoda sľubuje aj nižšiu váhu agregátov.

Vrcholnou pohonnou jednotkou je naftový motor 2,0 TDI s výkonom 135 kW (184 k) dostupný kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom 4 × 4. Rovnaký motor poháňa aj naftovú verziu Škody Octavie RS.

Slabší naftový agregát 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) je dodávaný výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

V benzínovom prevedení je Octavia Scout k dispozícii s motorom 1,8 TSI, výkonom 132 kW (180 k) a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Asistuje množstvo elektroniky

V prípade nehody chráni posádku deväť airbagov. Na želanie je v ponuke paleta asistenčných systémov a bezpečnostných prvkov vrátane Front Assistant s funkciou núdzovej brzdy, asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, multikolízna brzda s automatickým brzdením v prípade nehody alebo rozpoznanie únavy vodiča.

Do ponuky sa dostali aj ďalšie pomocné systémy ako adaptívny tempomat, asistent diaľkových svetiel, parkovací asistent a rozpoznávanie dopravných značiek.

Bližšie informácie o cene nového vozidla na našom trhu budú k dispozícii v priebehu niekoľkých týždňov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 880
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 18 185
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 427
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 933
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 803
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 218
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 293
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 720
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po rokovaní o zostavení vlády po voľbách vo februári 2020.

Bez SaS môže mať vládna koalícia pri opatreniach problém.


18 h
Poľovnícka chata v obci Čifáre, v ktorej sa stretávali Robert Fico a spol.

Sťažnosť vyšetrovateľa Juhása zamietla prokurátorka, ktorá priťažila aj čurillovcom.


15 h
The Sandman je hitom Netflixu.

Gaiman sa asi nedá adaptovať, ani Netflix to nevedel.


1 h
Pohľad na Záporožskú atómovú elektráreň pri meste Enerhodar na juhovýchode Ukrajiny.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Je suis fan
  2. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  3. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  4. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  5. Nina Erneker: Kde sa dobre varí, tam sa dobre darí
  6. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 12. časť
  7. Lucia Žárska: Tesla sa chystá deliť svoje akcie v pomere 3:1
  8. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 377
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 628
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 016
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 419
  5. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 181
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 975
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 941
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 410
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu