Polícia môže chytať autá do sietí, zamotajú sa a vypnú motor

Siete by mali byť bezpečnejšie než zastavovacie pásy a streľba, auto zastavia do tridsiatich metrov.

(Zdroj: iDNES.cz)

Policajné naháňačky unikajúcich vodičov sú veľmi nebezpečné. Agresívnych motoristov navyše pribúda.

Zastaviť rozbehnuté auto nie je jednoduché. Pri prepichnutí pneumatík na zastavovacom páse sa auto stane neovládateľným a môže ohroziť ostatné vozidlá. Ani streľba na auto nie je najbezpečnejším riešením.

K najmodernejším prostriedkom, ktoré zastavia auto bezpečne, patria špeciálne siete.

Sieť sa pri prejdení zamotá do kolies, zablokuje ich a auto tak zastaví. Na videu vidno testovanie takýchto sietí.

Výrobca zdôrazňuje, že ide o najbezpečnejšie zastavovacie zariadenie, ktoré sa je na trhu k dispozícii.

Na klasických zastavovacích pásoch sa prepichnú pneumatiky, ale auto môže pokračovať ďalej v jazde. Často nekontrolovane aj niekoľko desiatok metrov.

Zastavovacia sieť X-net má tiež hroty, ktoré sa zapichnú do behúňa pneumatiky vozidla. Sieť sa tak zachytí o koleso a omotá sa okolo neho. Následne sa utiahne a zablokuje kolesa tak, že zastaví motor.

"Auto potom bezpečne zastaví na vzdialenosť kratšiu ako tridsať metrov," uvádza Tomáš Tureček zo spoločnosti Eurolamp, ktorá zastavovacie siete predáva.

Sieť s rozmermi 6 × 3 metre váži 22 kilogramov a môže sa použiť aj pre zastavenie väčších vozidiel. Až do štyroch ton. Väčšia sieť (6 × 5 metrov) je o desať kilogramov ťažšia a zastaví až pätnásťtonové vozidlo.

Tento článok publikujeme v spolupráci s iDNES.cz

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  3. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  2. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  3. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  7. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  8. Move in immediately, if you feel like it
  9. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 23 908
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 208
  3. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 13 251
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 197
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 829
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 422
  7. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 7 111
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 850
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 725
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 5 342

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kompromitujúce nahrávky už znervóznili viacerých

Niektoré nahrávky nie sú dodnes objasnené.

DOMOV

Kľúčová postava Gorily reportérom SME: Nemôžete sa pýtať

Malchárek je v akciovke so Siekelom.

ŠPORT

Sagana čaká nová skúsenosť, skúsi nemožné

Bývalého majstra sveta čaká prvý raz klasika Liége - Bastogne - Liége.

Neprehliadnite tiež

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.