Toyota dokončuje špeciál GT86 CS-R3 s pohonom zadných kolies určený pre rely súťaže. Konštruktéri Toyota Motorsport GmbH (TMG) podľa tlačovej správy japonskej automobilky pracujú na vývoji konceptu od októbra minulého roka.
Po overení konečnej špecifikácie na skúšobnej dráhe je v pláne homologizácia podľa pravidiel Fia pre skupinu R3.
GT86 sa tak stane novým aj keď nie priamym konkurentom súťažného Peugeotu 208 R2, na ktorom jazdí posádka denníka SME. Základný rozdiel v autách je v objeme motora a v type pohonu.
Zatiaľ čo Peugeot využíva na pohon prednej nápravy atmosférický zážihový agregát s objemom 1,6 litra, pod kapotou Toyoty nájdeme dvojlitrovú pohonnú jednotku typu boxer so zvýšeným výkonom zo súčasnej úrovne 200 koní.
Garáž: Skúšali sme najrýchlejšiu motokáru a porovnali PeugeotyČítajte
Radenie má na starosti šesťstupňová prevodovka so sekvenčným radením. V upravenom aute nemôže chýbať samosvorný diferenciál a vylepšené brzdy.
Prvé testy sú plánované ešte tento mesiac po dokončení finálnej montáže vozidla. Objednávky na prvé GT86 CS-R3 v podobe kitu sú očakávané v prvom kvartáli budúceho roku.
TMG však vyhodnocuje aj možnosť dodávok kompletných vozidiel.