Toyota pridala modelu GT86 výkon a schopnosť jazdiť rely

Motoršportové oddelenie Toyoty upravuje model GT86 pre rely. Pôvodná pohonná jednotka získa výkon.

(Zdroj: Toyota)

Toyota dokončuje špeciál GT86 CS-R3 s pohonom zadných kolies určený pre rely súťaže. Konštruktéri Toyota Motorsport GmbH (TMG) podľa tlačovej správy japonskej automobilky pracujú na vývoji konceptu od októbra minulého roka.

Po overení konečnej špecifikácie na skúšobnej dráhe je v pláne homologizácia podľa pravidiel Fia pre skupinu R3.

GT86 sa tak stane novým aj keď nie priamym konkurentom súťažného Peugeotu 208 R2, na ktorom jazdí posádka denníka SME. Základný rozdiel v autách je v objeme motora a v type pohonu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ čo Peugeot využíva na pohon prednej nápravy atmosférický zážihový agregát s objemom 1,6 litra, pod kapotou Toyoty nájdeme dvojlitrovú pohonnú jednotku typu boxer so zvýšeným výkonom zo súčasnej úrovne 200 koní.

Prečítajte si tiež:Garáž: Skúšali sme najrýchlejšiu motokáru a porovnali Peugeoty

Radenie má na starosti šesťstupňová prevodovka so sekvenčným radením. V upravenom aute nemôže chýbať samosvorný diferenciál a vylepšené brzdy.

Prvé testy sú plánované ešte tento mesiac po dokončení finálnej montáže vozidla. Objednávky na prvé GT86 CS-R3 v podobe kitu sú očakávané v prvom kvartáli budúceho roku.

TMG však vyhodnocuje aj možnosť dodávok kompletných vozidiel.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 698
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 27 127
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 011
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 469
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 790
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 225
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 117

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Redaktor SME Adam Valček: Odkedy je Kočner vo väzení, cítim sa bezpečnejšie

Podľa Valčeka Kočner nesledoval len novinárov.

Dnes píše Ondrej Prostredník

Raz aj veštica musí povedať pravdu: skončili ste!

Končí sa ďalšia epocha populistov. O ich miesta už nástojčivo bojujú noví.

Neprehliadnite tiež