SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Testovali sme toalety na štyroch diaľničných pumpách

Navštívili sme diaľničné pumpy medzi Bratislavou a Trenčínom. Na jednej od nás chceli poplatok.

(Zdroj: Tomáš Novotný)

Minulú sobotu sme sa s manželkou počas cesty na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trenčínom pokúsili zhodnotiť čistotu toaliet na čerpacích staniciach.

Zisťovali sme tiež, či sa dá na pumpách v súkromí prebaliť dieťa.

Ani jednej z navštívených staníc by sa nedal udeliť plný počet bodov. No mohlo to dopadnúť aj horšie.

Niekde nám vadil zápach, na jednej zo staníc si pýtali poplatok za vstup. Snahu udržiavať čistotu sme však videli na každej pumpe.

Najlepšie obstáli OMV na bratislavskom obchvate a Slovnaft na odpočívadle Zeleneč. S istou dávkou trpezlivosti a tolerancie by nevadili ani tie ostatné.

S otázkami o čistote toaliet na diaľničných pumpách sme sa obrátili aj na zástupcov navštívených sietí. Odpovede sme nedostali len od jednej (aktualizované 21.7.) si môžete prečítať na konci článku.

1.OMV na bratislavskom diaľničnom obchvate

Čerpacia stanica OMV na bratislavskom obchvate blízko letiska je asi veľmi obľúbená u kamionistov. Na žiadnej z ďalších púmp ich nebolo toľko ako práve tu.

Na toaletách sme nezbadali nič, čo by nám zásadne prekážalo.

"Nebolo to čisté ako doma, ale bolo to v rámci normy. Na pumpárske pomery OK," zhodnotila manželka po návrate.

toal01.jpg

Toaletného papiera bolo dosť, voda tiekla aj mydlo bolo. A nezapáchalo to tam. Akurát toaletné misy by podľa nej mohli byť čistejšie.

Na mužských toaletách som natrafil na neporiadok. V jednej z dvoch kabínok bol na zemi papier a v oboch misách stopy po ich použití.

Pisoáre vyzerali čisto, akoby ich práve namontovali.

Kontrolný list na stene pri toaletách informoval, že "čistotu pre nás zabezpečili" približne hodinu a pol pred našou návštevou.

Chýbal priestor na prebaľovanie. Rodiny s malými deťmi tak musia využiť svoje skúsenosti s prebaľovaním v aute.

Viac o čerpacej stanici v databáze Natankuj.sme.sk >>

2.Slovnaft na odpočívadle Zeleneč

toal02.jpg

Slovnaft na Zelenči prekvapil niekoľkokrát.

Chvíľu som sa nevedel na pumpe zorientovať. Vošiel som cez reštauračnú časť. Vchod bol najbližšie od parkoviska pri čerpačke.

Kým som našiel toalety, prešli snáď aj dve minúty. Dlhý čas, viditeľná tabuľka so šípkou by neuškodila.

Na toalety sa dá vojsť aj z druhej strany budovy. To som si ale všimol až po tom, čo som videl vychádzať upratovačku z jednej z miestností, kde práve končila upratovanie.

Druhým prekvapením bola povinnosť zaplatiť 20 centov za návštevu toaliet. Na Slovensku to na pumpách nie je bežné. Je to jeden zo spôsobov, ako si pumpy pomáhajú so zabezpečovaním čistoty na toaletách a zároveň to trochu núti ľudí správať sa na nich ľudsky.

toal03.jpgKeď som ale z toaliet vychádzal, už tam "pani biletárka" nesedela. Každý, kto potreboval, tak mohol ísť zadarmo.

Inak tam bolo čisto a bez zápachu. Dokonca majú samostatnú miestnosť mimo toaliet s prebaľovacím pultom.

Pumpa má však svoj vek, patrí medzi najstaršie diaľničné na Slovensku. Tomu zodpovedali aj toalety. Vyzerali zostarnuto. Dôkazom je aj strop, ktorý vyzeral, že zažil aj zatekanie počas dažďa.

Povinnosť postarať sa o 10-mesačné dieťa prinútila manželku zostať v aute. O ženských toaletách na pumpe teda veľa nevieme. Iba to, že ženy, ktoré odtiaľ vychádzali, nevyzerali nespokojne. No, ušetrili sme 20 centov.

Viac o čerpacej stanici v databáze Natankuj.sme.sk >>


3.Shell na odpočívadle Červeník (smer Žilina)

Ani na Shell v Červeníku som chvíľu toalety nevedel nájsť. Vošiel som do predajne, no tam nič. Tak som sa šiel pozrieť na druhú stranu pumpy, kde bolo dvojo dverí schovaných za veľkým kontajnerom. Jedny viedli na mužské, druhé na ženské toalety.

Hneď po otvorení dverí som bol v drobnej miestnosti s jedným pisoárom hneď pri dverách a umývadlom vedľa. Ešte tam bola jedna kabínka. To je celkom málo na diaľničnú pumpu. Predstavte si, že by prišiel autobus plný ľudí.

Nevýhodou pumpy je jej vek, čo sa podpísalo na výzore toaliet.

toal04.jpg

toal05.jpgPrvé, čo povedala manželka po návrate zo ženských toaliet, bolo: "Strašný smrad! Na pohľad to nepôsobilo oveľa horšie, ako na OMV, ale tým smradom to pôsobilo desivo."

Vonku pritom nebolo viac ako 25 stupňov a aspoň v mužskej časti sa nezdalo, že by vetranie bolo pokazené.

Vadilo jej aj to, že prebaľovací pult je v tej istej miestnosti, kde ľudia vykonávajú potrebu. Podľa nej je to nehygienické a ak by potrebovala prebaliť dieťa, radšej si zvolí auto.

No a po ľuďoch zostali na zemi kúsky toaletného papiera (u žien) a cigaretový špak v pisoári.

Na umývadle som si všimol aj trochu plesní. Čistotu pritom pumpári kontrolovali podľa dokladu na stene predchádzajúci deň večer.

Viac o čerpacej stanici v databáze Natankuj.sme.sk >>

4.Lukoil na odpočívadle Hrádok

Lukoil na odpočívadle Hrádok patrí medzi najmladšie na Slovensku, no napriek tomu aj jej toalety pôsobia trochu zostarnuto.

"Záchody boli špinavé. Na papieri síce mali napísané, že ich čistili asi pred hodinou, no nebolo to vidieť. Smrad tam nebol, bol cítiť len osviežovač vzduchu," zhodnotila manželka.

toal06.jpg

Na mužských záchodoch bolo cítiť puch a vysokú vlhkosť napriek zapnutej ventilácii vzduchu. Inak sa zdali byť čisté a udržiavané.

Mali tam aj prebaľovací pult v samostatnej miestnosti. Na dverách bol aj symbol pre sprchovanie a pitnú vodu, ale miestnosť bola zamknutá.

Viac o čerpacej stanici v databáze Natankuj.sme.sk >>

OMV odpovedá na otázky o čistote toaliet

Ako sa staráte o čistotu na čerpacích staniciach?

OMV venuje čistote toaliet mimoriadnu pozornosť. Personál čerpacej stanice stav toaliet pravidelne kontroluje a upratuje, aby ich zákazníci našli vždy v perfektnom stave.

Ako často čistíte toalety?

Personál čerpacej stanice čistí toalety vždy, keď je to potrebné. Minimálny interval je raz za hodinu.

Aké sú pravidlá značenia informácií o čistote toaliet na verejných tabuliach?

Každé čistenie toaliet je zaznačené na tabuľke, umiestnenej pred vstupom na WC. Dodržiavanie intervalu čistenia si tak môže každý overiť.

Ako riešite to, že aj na novších čerpacích staniciach pôsobia toalety „zostarnuto“?

Spoločnosť OMV Slovensko stav toaliet sleduje a v prípade, že je to potrebné, investuje do ich obnovy. Našim cieľom je zabezpečiť zákazníkom potrebný komfort.

Aké máte skúsenosti s ľuďmi využívajúcimi toalety? Nechávajú po sebe neporiadok alebo po nich prakticky netreba upratovať?

Väčšina našich zákazníkov si ctí zásady poriadku. Samozrejme, nájdu sa i ojedinelé prípady, keď naša skúsenosť nie je najlepšia. V takom prípade však toalety okamžite upratujeme.

Sťažujú sa zákazníci na čistotu toaliet? Kde sa môžu, ak by chceli?

Naši zákazníci sú spokojní s úrovňou čistoty WC , ktorú poskytujeme. V prípade, že majú návrhy na zlepšenie , tak sa môžu priamo obrátiť na našu zákaznícku linku.

Nechávate si za toalety platiť? Ak nie, neuvažujete o tom ako o riešení zabezpečenia čistejších toaliet?

Momentálne nie, i keď pozorne sledujeme trend najmä na diaľničných čerpacích staniciach.

Na otázky odpovedala Ľubica Slabejová, Marketing Manager

Slovnaft odpovedá na otázky o čistote toaliet

Ako sa staráte o čistotu na čerpacích staniciach?

Čistota na čerpacích staniciach Slovnaft je zabezpečená pravidelným upratovaním na základe optimalizovaného prevádzkového predpisu a harmonogramu.

Ako často čistíte toalety?

Toalety sa čistia podľa potreby alebo v závislosti od intenzity zaťaženia.

Aké sú pravidlá značenia informácií o čistote toaliet na verejných tabuliach?

Obsluha čerpacej stanice musí najneskôr každé dve hodiny zaznačiť vykonanie kontroly a upratanie priestorov sociálnych zariadení.

Ako riešite to, že aj na novších čerpacích staniciach pôsobia toalety „zostarnuto“?

Sociálne zariadenia a príslušné priestory sú vystavené omnoho vyššej miere používania a opotrebenia ako zvyšok priestorov čerpacej stanice. Zostarnutý stav z titulu opotrebenia riešime postupným uvoľňovaním dostupných investičných prostriedkov do ich rekonštrukcií.

Aké máte skúsenosti s ľuďmi využívajúcimi toalety? Nechávajú po sebe neporiadok alebo po nich prakticky netreba upratovať?

Je to veľmi individuálne, žiaľ veľa ľudí sa nespráva tak ako doma.

Sťažujú sa zákazníci na čistotu toaliet? Kde sa môžu, ak by chceli?

Zákazníci sa priebežne vyjadrujú ku kvalite a čistote toaliet buď priamo na čerpacej stanici, alebo pre nich máme zriadenú zákaznícku linku (kontakty sú uverejnené aj na našej webovej adrese).

Nechávate si za toalety platiť? Ak nie, neuvažujete o tom ako o riešení zabezpečenia čistejších toaliet?

V súčasnosti vo vybraných lokalitách toalety spoplatňujeme za účelom reinvestície do údržby a zachovania čistoty. Tento koncept je v súčasnosti ešte prehodnocovaný.

Na otázky odpovedal Anton Molnár, hovorca

Odpoveď Shell na naše otázky

Kvalita verejných toaliet je náročná téma a nie len v súvislosti s tými, ktoré sú na čerpacích staniciach. Z našich dlhodobých skúseností vieme, že čisté a kvalitné toalety sú pre slovenských zákazníkov mimoriadne dôležité, hneď po kvalitnom palive a dôvere ku značke.

V oblasti kvality toaliet globálne rozvíjame nový koncept po názvom 2theloo. Z okolitých krajín sme ho v tomto roku úspešne odštartovali, okrem iného, aj v Českej republike. Prvé ohlasy sú mimoriadne pozitívne.

Medzi prednosti konceptu patrí vynikajúca a dlhodobo udržateľná kvalita toaliet. Je podporený zaujímavosťami ako bezdotykové ovládanie splachovania, kohútikov na vodu či dávkovačov mydla. Predstavuje najvyšší dostupný štandard v oblasti verejných toaliet.

Zavedenie tohto konceptu na Slovensku momentálne zvažujeme.

Na otázky odpovedal Petr Šindler, hovorca

Lukoil odpovedá na otázky o čistote toaliet

Ako sa staráte o čistotu na čerpacích staniciach?

Čistote zákazníckych toaliet spoločnosť prikladáme veľký význam, keďže na ich stav a čistotu sú naši zákazníci mimoriadne citliví. O ich čistotu sa staráme pravidelnou údržbou našimi zamestnancami.

Ako často čistíte toalety?

Bežným upratovaním v maximálnom intervale 1 hodina počas dňa, v nočných hodinách prevádzame hĺbkovú očistu toaliet.

Aké sú pravidlá značenia informácií o čistote toaliet na verejných tabuliach?

Obsluha ČS po vykonaní čistenia zákazníckych toaliet vykoná záznam (s uvedením mena obsluhy) o čistení na tabuľu verejne prístupnú priamo na toaletách.

Ako riešite to, že aj na novších čerpacích staniciach pôsobia toalety „zostarnuto“?

Plánujeme ich výraznejšiu obnovu v intervaloch cca jedenkrát za 5 rokov.

Aké máte skúsenosti s ľuďmi využívajúcimi toalety? Nechávajú po sebe neporiadok alebo po nich prakticky netreba upratovať?

Tak, ako vo všetkých oblastiach súvisiacich s činnosťou ľudí, aj v tejto sa nájdu zákazníci, ktorí za sebou zanechávajú na toaletách veľký neporiadok, ale aj zákazníci, ktorí sa k toaletám správajú ako k svojim vlastným. Vo všeobecnosti však upratovanie toaliet je nevyhnutné, vzhľadom k množstvu zákazníkov, ktoré ich služby využívajú.

Sťažujú sa zákazníci na čistotu toaliet? Kde sa môžu, ak by chceli?

Neregistrujeme sťažnosti zo strany zákazníkov na čistotu toaliet. Ak by tak však bolo, môžu sa obrátiť na personál ČS.

Nechávate si za toalety platiť? Ak nie, neuvažujete o tom ako o riešení zabezpečenia čistejších toaliet?

Zásadne nesúhlasíme s platením za poskytnutie služieb na toaletách. Považujeme to za neseriózne voči zákazníkom, ktorí mnohokrát majú „naponáhlo“ s vykonaním svojich potrieb a nie každý má k dispozícii vždy potrebný obnos peňazí.

Na otázky odpovedal Peter Petro, District manager

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 899
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 748
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 278
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 533
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 170
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 4 926
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 699
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 531
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Grigorij Mesežnikov.

Vládnuť s fašistami v koalícii nechcú.


13 h
Momentka zo zápasu Slovensko - Kanada na MS do 20 rokov 2022, v popredí Rayen Petrovický.

Pravda je niekedy krutá, vravel tréner Feneš po debakli od Kanady.


Šimon Čop 2 h
Prešovská nemocnica.

Na zlé zaobchádzanie s rómskymi ženami poukazujú organizácie už dvadsať rokov.


14 h
Sankcie na Rusko boli uvalené v súvislosti s jeho inváziou na Ukrajinu.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 4 h

Blogy SME

  1. Miroslav Sopko: O prejavoch lásky
  2. Silvia Valkovič: Malá ľudská tragédia
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  4. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  5. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  7. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  8. Irena Šimuneková: Voda
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 341
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 301
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 11 025
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 260
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 650
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 7 636
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 392
  8. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová 3 039
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu