Testovali sme toalety na štyroch diaľničných pumpách

Navštívili sme diaľničné pumpy medzi Bratislavou a Trenčínom. Na jednej od nás chceli poplatok.

(Zdroj: Tomáš Novotný)

Minulú sobotu sme sa s manželkou počas cesty na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trenčínom pokúsili zhodnotiť čistotu toaliet na čerpacích staniciach.

Zisťovali sme tiež, či sa dá na pumpách v súkromí prebaliť dieťa.

Ani jednej z navštívených staníc by sa nedal udeliť plný počet bodov. No mohlo to dopadnúť aj horšie.

Niekde nám vadil zápach, na jednej zo staníc si pýtali poplatok za vstup. Snahu udržiavať čistotu sme však videli na každej pumpe.

Najlepšie obstáli OMV na bratislavskom obchvate a Slovnaft na odpočívadle Zeleneč. S istou dávkou trpezlivosti a tolerancie by nevadili ani tie ostatné.

S otázkami o čistote toaliet na diaľničných pumpách sme sa obrátili aj na zástupcov navštívených sietí. Odpovede sme nedostali len od jednej (aktualizované 21.7.) si môžete prečítať na konci článku.

1.OMV na bratislavskom diaľničnom obchvate

Čerpacia stanica OMV na bratislavskom obchvate blízko letiska je asi veľmi obľúbená u kamionistov. Na žiadnej z ďalších púmp ich nebolo toľko ako práve tu.

Na toaletách sme nezbadali nič, čo by nám zásadne prekážalo.

"Nebolo to čisté ako doma, ale bolo to v rámci normy. Na pumpárske pomery OK," zhodnotila manželka po návrate.

toal01.jpg

Toaletného papiera bolo dosť, voda tiekla aj mydlo bolo. A nezapáchalo to tam. Akurát toaletné misy by podľa nej mohli byť čistejšie.

Na mužských toaletách som natrafil na neporiadok. V jednej z dvoch kabínok bol na zemi papier a v oboch misách stopy po ich použití.

Pisoáre vyzerali čisto, akoby ich práve namontovali.

Kontrolný list na stene pri toaletách informoval, že "čistotu pre nás zabezpečili" približne hodinu a pol pred našou návštevou.

Chýbal priestor na prebaľovanie. Rodiny s malými deťmi tak musia využiť svoje skúsenosti s prebaľovaním v aute.

Viac o čerpacej stanici v databáze Natankuj.sme.sk >>

2.Slovnaft na odpočívadle Zeleneč

toal02.jpg

Slovnaft na Zelenči prekvapil niekoľkokrát.

Chvíľu som sa nevedel na pumpe zorientovať. Vošiel som cez reštauračnú časť. Vchod bol najbližšie od parkoviska pri čerpačke.

Kým som našiel toalety, prešli snáď aj dve minúty. Dlhý čas, viditeľná tabuľka so šípkou by neuškodila.

Na toalety sa dá vojsť aj z druhej strany budovy. To som si ale všimol až po tom, čo som videl vychádzať upratovačku z jednej z miestností, kde práve končila upratovanie.

Druhým prekvapením bola povinnosť zaplatiť 20 centov za návštevu toaliet. Na Slovensku to na pumpách nie je bežné. Je to jeden zo spôsobov, ako si pumpy pomáhajú so zabezpečovaním čistoty na toaletách a zároveň to trochu núti ľudí správať sa na nich ľudsky.

toal03.jpgKeď som ale z toaliet vychádzal, už tam "pani biletárka" nesedela. Každý, kto potreboval, tak mohol ísť zadarmo.

Inak tam bolo čisto a bez zápachu. Dokonca majú samostatnú miestnosť mimo toaliet s prebaľovacím pultom.

Pumpa má však svoj vek, patrí medzi najstaršie diaľničné na Slovensku. Tomu zodpovedali aj toalety. Vyzerali zostarnuto. Dôkazom je aj strop, ktorý vyzeral, že zažil aj zatekanie počas dažďa.

Povinnosť postarať sa o 10-mesačné dieťa prinútila manželku zostať v aute. O ženských toaletách na pumpe teda veľa nevieme. Iba to, že ženy, ktoré odtiaľ vychádzali, nevyzerali nespokojne. No, ušetrili sme 20 centov.

Viac o čerpacej stanici v databáze Natankuj.sme.sk >>


3.Shell na odpočívadle Červeník (smer Žilina)

Ani na Shell v Červeníku som chvíľu toalety nevedel nájsť. Vošiel som do predajne, no tam nič. Tak som sa šiel pozrieť na druhú stranu pumpy, kde bolo dvojo dverí schovaných za veľkým kontajnerom. Jedny viedli na mužské, druhé na ženské toalety.

Hneď po otvorení dverí som bol v drobnej miestnosti s jedným pisoárom hneď pri dverách a umývadlom vedľa. Ešte tam bola jedna kabínka. To je celkom málo na diaľničnú pumpu. Predstavte si, že by prišiel autobus plný ľudí.

Nevýhodou pumpy je jej vek, čo sa podpísalo na výzore toaliet.

toal04.jpg

toal05.jpgPrvé, čo povedala manželka po návrate zo ženských toaliet, bolo: "Strašný smrad! Na pohľad to nepôsobilo oveľa horšie, ako na OMV, ale tým smradom to pôsobilo desivo."

Vonku pritom nebolo viac ako 25 stupňov a aspoň v mužskej časti sa nezdalo, že by vetranie bolo pokazené.

Vadilo jej aj to, že prebaľovací pult je v tej istej miestnosti, kde ľudia vykonávajú potrebu. Podľa nej je to nehygienické a ak by potrebovala prebaliť dieťa, radšej si zvolí auto.

No a po ľuďoch zostali na zemi kúsky toaletného papiera (u žien) a cigaretový špak v pisoári.

Na umývadle som si všimol aj trochu plesní. Čistotu pritom pumpári kontrolovali podľa dokladu na stene predchádzajúci deň večer.

Viac o čerpacej stanici v databáze Natankuj.sme.sk >>

4.Lukoil na odpočívadle Hrádok

Lukoil na odpočívadle Hrádok patrí medzi najmladšie na Slovensku, no napriek tomu aj jej toalety pôsobia trochu zostarnuto.

"Záchody boli špinavé. Na papieri síce mali napísané, že ich čistili asi pred hodinou, no nebolo to vidieť. Smrad tam nebol, bol cítiť len osviežovač vzduchu," zhodnotila manželka.

toal06.jpg

Na mužských záchodoch bolo cítiť puch a vysokú vlhkosť napriek zapnutej ventilácii vzduchu. Inak sa zdali byť čisté a udržiavané.

Mali tam aj prebaľovací pult v samostatnej miestnosti. Na dverách bol aj symbol pre sprchovanie a pitnú vodu, ale miestnosť bola zamknutá.

Viac o čerpacej stanici v databáze Natankuj.sme.sk >>

OMV odpovedá na otázky o čistote toaliet

Ako sa staráte o čistotu na čerpacích staniciach?

OMV venuje čistote toaliet mimoriadnu pozornosť. Personál čerpacej stanice stav toaliet pravidelne kontroluje a upratuje, aby ich zákazníci našli vždy v perfektnom stave.

Ako často čistíte toalety?

Personál čerpacej stanice čistí toalety vždy, keď je to potrebné. Minimálny interval je raz za hodinu.

Aké sú pravidlá značenia informácií o čistote toaliet na verejných tabuliach?

Každé čistenie toaliet je zaznačené na tabuľke, umiestnenej pred vstupom na WC. Dodržiavanie intervalu čistenia si tak môže každý overiť.

Ako riešite to, že aj na novších čerpacích staniciach pôsobia toalety „zostarnuto“?

Spoločnosť OMV Slovensko stav toaliet sleduje a v prípade, že je to potrebné, investuje do ich obnovy. Našim cieľom je zabezpečiť zákazníkom potrebný komfort.

Aké máte skúsenosti s ľuďmi využívajúcimi toalety? Nechávajú po sebe neporiadok alebo po nich prakticky netreba upratovať?

Väčšina našich zákazníkov si ctí zásady poriadku. Samozrejme, nájdu sa i ojedinelé prípady, keď naša skúsenosť nie je najlepšia. V takom prípade však toalety okamžite upratujeme.

Sťažujú sa zákazníci na čistotu toaliet? Kde sa môžu, ak by chceli?

Naši zákazníci sú spokojní s úrovňou čistoty WC , ktorú poskytujeme. V prípade, že majú návrhy na zlepšenie , tak sa môžu priamo obrátiť na našu zákaznícku linku.

Nechávate si za toalety platiť? Ak nie, neuvažujete o tom ako o riešení zabezpečenia čistejších toaliet?

Momentálne nie, i keď pozorne sledujeme trend najmä na diaľničných čerpacích staniciach.

Na otázky odpovedala Ľubica Slabejová, Marketing Manager

Slovnaft odpovedá na otázky o čistote toaliet

Ako sa staráte o čistotu na čerpacích staniciach?

Čistota na čerpacích staniciach Slovnaft je zabezpečená pravidelným upratovaním na základe optimalizovaného prevádzkového predpisu a harmonogramu.

Ako často čistíte toalety?

Toalety sa čistia podľa potreby alebo v závislosti od intenzity zaťaženia.

Aké sú pravidlá značenia informácií o čistote toaliet na verejných tabuliach?

Obsluha čerpacej stanice musí najneskôr každé dve hodiny zaznačiť vykonanie kontroly a upratanie priestorov sociálnych zariadení.

Ako riešite to, že aj na novších čerpacích staniciach pôsobia toalety „zostarnuto“?

Sociálne zariadenia a príslušné priestory sú vystavené omnoho vyššej miere používania a opotrebenia ako zvyšok priestorov čerpacej stanice. Zostarnutý stav z titulu opotrebenia riešime postupným uvoľňovaním dostupných investičných prostriedkov do ich rekonštrukcií.

Aké máte skúsenosti s ľuďmi využívajúcimi toalety? Nechávajú po sebe neporiadok alebo po nich prakticky netreba upratovať?

Je to veľmi individuálne, žiaľ veľa ľudí sa nespráva tak ako doma.

Sťažujú sa zákazníci na čistotu toaliet? Kde sa môžu, ak by chceli?

Zákazníci sa priebežne vyjadrujú ku kvalite a čistote toaliet buď priamo na čerpacej stanici, alebo pre nich máme zriadenú zákaznícku linku (kontakty sú uverejnené aj na našej webovej adrese).

Nechávate si za toalety platiť? Ak nie, neuvažujete o tom ako o riešení zabezpečenia čistejších toaliet?

V súčasnosti vo vybraných lokalitách toalety spoplatňujeme za účelom reinvestície do údržby a zachovania čistoty. Tento koncept je v súčasnosti ešte prehodnocovaný.

Na otázky odpovedal Anton Molnár, hovorca

Odpoveď Shell na naše otázky

Kvalita verejných toaliet je náročná téma a nie len v súvislosti s tými, ktoré sú na čerpacích staniciach. Z našich dlhodobých skúseností vieme, že čisté a kvalitné toalety sú pre slovenských zákazníkov mimoriadne dôležité, hneď po kvalitnom palive a dôvere ku značke.

V oblasti kvality toaliet globálne rozvíjame nový koncept po názvom 2theloo. Z okolitých krajín sme ho v tomto roku úspešne odštartovali, okrem iného, aj v Českej republike. Prvé ohlasy sú mimoriadne pozitívne.

Medzi prednosti konceptu patrí vynikajúca a dlhodobo udržateľná kvalita toaliet. Je podporený zaujímavosťami ako bezdotykové ovládanie splachovania, kohútikov na vodu či dávkovačov mydla. Predstavuje najvyšší dostupný štandard v oblasti verejných toaliet.

Zavedenie tohto konceptu na Slovensku momentálne zvažujeme.

Na otázky odpovedal Petr Šindler, hovorca

Lukoil odpovedá na otázky o čistote toaliet

Ako sa staráte o čistotu na čerpacích staniciach?

Čistote zákazníckych toaliet spoločnosť prikladáme veľký význam, keďže na ich stav a čistotu sú naši zákazníci mimoriadne citliví. O ich čistotu sa staráme pravidelnou údržbou našimi zamestnancami.

Ako často čistíte toalety?

Bežným upratovaním v maximálnom intervale 1 hodina počas dňa, v nočných hodinách prevádzame hĺbkovú očistu toaliet.

Aké sú pravidlá značenia informácií o čistote toaliet na verejných tabuliach?

Obsluha ČS po vykonaní čistenia zákazníckych toaliet vykoná záznam (s uvedením mena obsluhy) o čistení na tabuľu verejne prístupnú priamo na toaletách.

Ako riešite to, že aj na novších čerpacích staniciach pôsobia toalety „zostarnuto“?

Plánujeme ich výraznejšiu obnovu v intervaloch cca jedenkrát za 5 rokov.

Aké máte skúsenosti s ľuďmi využívajúcimi toalety? Nechávajú po sebe neporiadok alebo po nich prakticky netreba upratovať?

Tak, ako vo všetkých oblastiach súvisiacich s činnosťou ľudí, aj v tejto sa nájdu zákazníci, ktorí za sebou zanechávajú na toaletách veľký neporiadok, ale aj zákazníci, ktorí sa k toaletám správajú ako k svojim vlastným. Vo všeobecnosti však upratovanie toaliet je nevyhnutné, vzhľadom k množstvu zákazníkov, ktoré ich služby využívajú.

Sťažujú sa zákazníci na čistotu toaliet? Kde sa môžu, ak by chceli?

Neregistrujeme sťažnosti zo strany zákazníkov na čistotu toaliet. Ak by tak však bolo, môžu sa obrátiť na personál ČS.

Nechávate si za toalety platiť? Ak nie, neuvažujete o tom ako o riešení zabezpečenia čistejších toaliet?

Zásadne nesúhlasíme s platením za poskytnutie služieb na toaletách. Považujeme to za neseriózne voči zákazníkom, ktorí mnohokrát majú „naponáhlo“ s vykonaním svojich potrieb a nie každý má k dispozícii vždy potrebný obnos peňazí.

Na otázky odpovedal Peter Petro, District manager

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 177
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 267
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 579
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 904
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 740
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 192
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 057
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 175

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop