Nová Škoda Fabia je iná, ako sa zdalo z fotiek

Aj mierne maskovanie novej generácie mení pohľad na dizajn. Fabia je v skutočnosti nižšia, širšia a príde s novými motormi.

(Zdroj: Skoda)

S príchodom parížskeho autosalónu sa blíži aj predstavenie novej Škody Fabia. Zásadná novinka českej automobilky má predstavovať výrazný skok vpred.

Len nedávno sme videli fotografie mierne maskovanej Fabie. Aj keď to podľa nich nebolo zjavné, tretia generácia prekvapí v mnohých ohľadoch.

Fotky bez maskovania zatiaľ nemáme k dispozícii.

V rozmeroch si polepšila

Škodu Fabia stretávame na cestách od roku 1999 a má za sebou dve generácie. Druhá bola mnohými kritizovaná pre svoj úzky a vysoký dizajn.

Tretia generácia je nižšia, širšia a ľahšia ako predchodca a okrem verzie hatchback príde na trh aj s karosériou typu kombi.

Nová Fabia má o 10 mm dlhší rázvor náprav a o 8 mm kratšiu dĺžku. Z toho jasne vyplýva skrátenie previsov a posunutie kolies do rohov.

Vďaka nárastu šírky o 90 mm mohli konštruktéri zväčšiť rozchod kolies o 30 mm, čo by malo v konečnom dôsledku zlepšiť jazdné vlastnosti auta v zákrutách.

Aby toho nebolo málo, tak je Fabia o 31 mm nižšia a schudla na 980 kg. Karoséria je 25 cm kratšia v porovnaní s Rapidom, čím automobilka zamedzila možnému kanibalizmu medzi týmito modelmi.

Interiér je kombináciou Pola a Octavie

Taktiež neplatí informácia o zlepení platformy zo starých a nových dielov. Vozidlo využíva koncernovú platformu MQB vrátane príslušenstva, ktoré je na ňu naviazané. Rovnaká platforma je plánovaná aj pre novú generáciu Volkswagenu Polo.

Nad konkurenciou vyniká veľkosťou batožinového priestoru a s objemom 330 litrov predbieha najbližšiu konkurenciu o 10 percent.

Väčší rázvor sa neprejavil len na objeme kufra, ale aj zväčšením vnútorného priestoru.

V interiéri Škoda prvýkrát ukáže, čo znamená individualizácia. Prinesie množstvo farieb poťahov, nových dekórov interiéru a výbavy.

Zaujímavosťou je možnosť džínsového čalúnenia sedadiel. Interiér svojim dizajnom pripomína kombináciu Octavie a Pola s tradičným horizontálnym riešením.

Prístrojový panel vychádza z Octavie a v strede palubnej dosky je displej s maximálnou veľkosťou 6,5 palca.

Za príplatok je k dispozícii aj nedávno predstavený systém MirrorLink s funkciou zobrazenia aplikácií telefónu na displeji auta.

Fabia príde s novou bezpečnostnou výbavou

U nás v stále obľúbenej Fabii nebudú chýbať nové bezpečnostné prvky výbavy.

Po prvýkrát sa v nej objaví multikolízna brzda, systém Front assist a systém na rozpoznanie únavy vodiča. V nárazových testoch Škoda očakáva zisk piatich hviezdičiek.

Vo výbave si našli svoje miesto cúvacia kamera, elektronická uzávierka diferenciálu XDS Plus dodávaná štandardne, asistent pre rozjazd do kopca, bezkľúčový vstup a veľké strešné okno, ktoré poznáme z modelu Rapid Spaceback.

Aj mierne maskovanie výrazne mení dojem z exteriéru

Na prvých maskovaných fotkách vyzerala Fabia úzka a vysoká. Vystrčený zadok podobný Octavii, maska a svetlá z Rapidu nepôsobili príliš vábne.

Iba mierne maskovanie však výrazne mení pohľad na novú Fabiu. Bez neho sa na svojich súrodencov podobá prednou maskou, ale svetlá sú evidentne inšpirované konceptom VisionC.

Ďalšou novinkou sú dva prelisy tiahnuce sa po kapote motora. Boky sú zase zvýraznené prelismi, ktoré vpredu aj vzadu nadväzujú na svetlomety.

Zadné svetlá nezasahujú do piatych dverí a majú čierne orámovanie, ktoré je v určitých farebných kombináciách výraznejšie.

Nová Fabia má ostrejšie rysy. Pri pohľade zozadu vidno širšiu stavbu karosérie a vystrčené blatníky. Táto generácia sa nedočká verzie RS, ale tradične červená verzia Monte Carlo chýbať nebude.

Tá prinesie predovšetkým dizajnové prvky, zatiaľ čo podvozok s motorom ostanú štandardne rovnaké. Za príplatok môže byť podvozok o 15 mm vyšší , alebo nižší oproti štandardu.

Vymení všetky motory

K veľkému posunu dôjde aj v oblasti spotreby. Ani jeden z motorov sa nedostane nad hranicu 95 g CO2/km.

V prípade Fabie môžeme hovoriť o totálnej generačnej výmene. Všetky agregáty a prevodovky sú z pohľadu Fabie nové a v predchádzajúcej generácii sme ich nenašli. Zároveň sú v priemere o liter úspornejšie.

Nové sú aj nápravy (majú síce rovnaký koncept, ale inak nastavené tlmiče a pruženie), stabilizačný systém a ďalšie drobnosti. Škoda ponúkne iba tri motory, ale až v siedmich výkonových prevedeniach.

Pre priaznivcov nafty to bude trojvalcová pohonná jednotka 1,4 TDI s výkonom 55, 66 a 77 kW. Najsilnejšia verzia dostane na výber okrem päťstupňovej manuálnej aj sedemstupňovú DSG prevodovku.

Benzínové pohonné jednotky sú zastúpené trojvalcom 1,0 MPi s výkonom 44 a 55 kW a preplňovaným štvorvalcom s výkonom 66 a 88 kW.

V ich prípade je možná kombinácia s už spomínanými prevodovkami, ale aj so šesťstupňovým manuálom.

V budúcnosti budú agregáty zrejme doplnené o variant 1,4TSI a úsporné verzie Greenline. Nové motory umožnili konštruktérom skrátiť predný previs a znížiť ťažisko o 3 mm.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  2. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  5. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  6. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  7. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  8. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  10. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  1. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  4. TOP trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  5. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  6. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  7. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  8. Realitná činnosť ako podnikanie
  9. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  10. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 36 988
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 21 737
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 14 124
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 975
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 781
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 413
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 089
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 596
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 581
  10. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 2 298

Téma: Škoda


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchádzajúci generál Macko: Gajdoša zomlela SNS, rezort neriadi on

Je chybou, že ministerstvo obrany odmieta verejnú diskusiu. Tá vnútorná prebieha tiež len formálne, poukazuje dlhoročný dôstojník.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Na Havaji sa prebudila sopka, ľudí vyháňa z domovov

Chrlí skaly s veľkosťou mikrovlniek.

komentár petra tkačenka

So žralokmi z SNS sa koalície nerobia

Žralok hryzie rýchlo, nemilosrdne a efektívne – preto tu stále je.

Neprehliadnite tiež

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.

Úžitkovým vozidlám na Slovensku kraľuje Fiat Ducato

Talianska dodávka si drží prvenstvo v predajoch už ôsmy rok.

Prvá servisná prehliadka auta: Ako prebieha a na čo si dať pozor

Prijímací technik by vám mal povedať, čo všetko sa s autom bude robiť.