SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Nová Škoda Fabia je iná, ako sa zdalo z fotiek

Aj mierne maskovanie novej generácie mení pohľad na dizajn. Fabia je v skutočnosti nižšia, širšia a príde s novými motormi.

(Zdroj: Skoda)

S príchodom parížskeho autosalónu sa blíži aj predstavenie novej Škody Fabia. Zásadná novinka českej automobilky má predstavovať výrazný skok vpred.

Len nedávno sme videli fotografie mierne maskovanej Fabie. Aj keď to podľa nich nebolo zjavné, tretia generácia prekvapí v mnohých ohľadoch.

Fotky bez maskovania zatiaľ nemáme k dispozícii.

V rozmeroch si polepšila

Škodu Fabia stretávame na cestách od roku 1999 a má za sebou dve generácie. Druhá bola mnohými kritizovaná pre svoj úzky a vysoký dizajn.

Tretia generácia je nižšia, širšia a ľahšia ako predchodca a okrem verzie hatchback príde na trh aj s karosériou typu kombi.

Nová Fabia má o 10 mm dlhší rázvor náprav a o 8 mm kratšiu dĺžku. Z toho jasne vyplýva skrátenie previsov a posunutie kolies do rohov.

Vďaka nárastu šírky o 90 mm mohli konštruktéri zväčšiť rozchod kolies o 30 mm, čo by malo v konečnom dôsledku zlepšiť jazdné vlastnosti auta v zákrutách.

Aby toho nebolo málo, tak je Fabia o 31 mm nižšia a schudla na 980 kg. Karoséria je 25 cm kratšia v porovnaní s Rapidom, čím automobilka zamedzila možnému kanibalizmu medzi týmito modelmi.

Interiér je kombináciou Pola a Octavie

Taktiež neplatí informácia o zlepení platformy zo starých a nových dielov. Vozidlo využíva koncernovú platformu MQB vrátane príslušenstva, ktoré je na ňu naviazané. Rovnaká platforma je plánovaná aj pre novú generáciu Volkswagenu Polo.

Nad konkurenciou vyniká veľkosťou batožinového priestoru a s objemom 330 litrov predbieha najbližšiu konkurenciu o 10 percent.

Väčší rázvor sa neprejavil len na objeme kufra, ale aj zväčšením vnútorného priestoru.

V interiéri Škoda prvýkrát ukáže, čo znamená individualizácia. Prinesie množstvo farieb poťahov, nových dekórov interiéru a výbavy.

Zaujímavosťou je možnosť džínsového čalúnenia sedadiel. Interiér svojim dizajnom pripomína kombináciu Octavie a Pola s tradičným horizontálnym riešením.

Prístrojový panel vychádza z Octavie a v strede palubnej dosky je displej s maximálnou veľkosťou 6,5 palca.

Za príplatok je k dispozícii aj nedávno predstavený systém MirrorLink s funkciou zobrazenia aplikácií telefónu na displeji auta.

Fabia príde s novou bezpečnostnou výbavou

U nás v stále obľúbenej Fabii nebudú chýbať nové bezpečnostné prvky výbavy.

Po prvýkrát sa v nej objaví multikolízna brzda, systém Front assist a systém na rozpoznanie únavy vodiča. V nárazových testoch Škoda očakáva zisk piatich hviezdičiek.

Vo výbave si našli svoje miesto cúvacia kamera, elektronická uzávierka diferenciálu XDS Plus dodávaná štandardne, asistent pre rozjazd do kopca, bezkľúčový vstup a veľké strešné okno, ktoré poznáme z modelu Rapid Spaceback.

Aj mierne maskovanie výrazne mení dojem z exteriéru

Na prvých maskovaných fotkách vyzerala Fabia úzka a vysoká. Vystrčený zadok podobný Octavii, maska a svetlá z Rapidu nepôsobili príliš vábne.

Iba mierne maskovanie však výrazne mení pohľad na novú Fabiu. Bez neho sa na svojich súrodencov podobá prednou maskou, ale svetlá sú evidentne inšpirované konceptom VisionC.

Ďalšou novinkou sú dva prelisy tiahnuce sa po kapote motora. Boky sú zase zvýraznené prelismi, ktoré vpredu aj vzadu nadväzujú na svetlomety.

Zadné svetlá nezasahujú do piatych dverí a majú čierne orámovanie, ktoré je v určitých farebných kombináciách výraznejšie.

Nová Fabia má ostrejšie rysy. Pri pohľade zozadu vidno širšiu stavbu karosérie a vystrčené blatníky. Táto generácia sa nedočká verzie RS, ale tradične červená verzia Monte Carlo chýbať nebude.

Tá prinesie predovšetkým dizajnové prvky, zatiaľ čo podvozok s motorom ostanú štandardne rovnaké. Za príplatok môže byť podvozok o 15 mm vyšší , alebo nižší oproti štandardu.

Vymení všetky motory

K veľkému posunu dôjde aj v oblasti spotreby. Ani jeden z motorov sa nedostane nad hranicu 95 g CO2/km.

V prípade Fabie môžeme hovoriť o totálnej generačnej výmene. Všetky agregáty a prevodovky sú z pohľadu Fabie nové a v predchádzajúcej generácii sme ich nenašli. Zároveň sú v priemere o liter úspornejšie.

Nové sú aj nápravy (majú síce rovnaký koncept, ale inak nastavené tlmiče a pruženie), stabilizačný systém a ďalšie drobnosti. Škoda ponúkne iba tri motory, ale až v siedmich výkonových prevedeniach.

Pre priaznivcov nafty to bude trojvalcová pohonná jednotka 1,4 TDI s výkonom 55, 66 a 77 kW. Najsilnejšia verzia dostane na výber okrem päťstupňovej manuálnej aj sedemstupňovú DSG prevodovku.

Benzínové pohonné jednotky sú zastúpené trojvalcom 1,0 MPi s výkonom 44 a 55 kW a preplňovaným štvorvalcom s výkonom 66 a 88 kW.

V ich prípade je možná kombinácia s už spomínanými prevodovkami, ale aj so šesťstupňovým manuálom.

V budúcnosti budú agregáty zrejme doplnené o variant 1,4TSI a úsporné verzie Greenline. Nové motory umožnili konštruktérom skrátiť predný previs a znížiť ťažisko o 3 mm.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 533
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 140
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 690
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 454
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 644
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 957
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 856
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 679
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 444
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 852
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kto prekonal covid, testovaniu sa vyhne. Nemusí to byť zadarmo

Vzor potvrdenia zverejnil Úrad verejného zdravotníctva.

Ilustračná snímka.
Ilustračná fotografia.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.