Mercedes zverejnil vlastný crash test pred pár dňami predstaveného Smartu, aby ukázal vysoký stupeň jeho bezpečnosti pre posádku.
Pre ešte šokujúcejšiu demonštráciu bezpečnosti mu za protivníka v čelnom náraze vybral Mercedes triedy S. Auto s viac ako dvojnásobnou hmotnosťou.
Pri náraze mali autá polovičné prekrytie
Obe vozidlá mali v čase nárazu rýchlosť 50 km/h. Aby to Smart mal ešte o niečo ťažšie, pri strete došlo k 50-percentnému prekrytiu vozidiel.
Čím je prekrytie väčšie, tým väčšia hmota pohlcuje energiu nárazu a šanca na prežitie posádky stúpa.
Deformačné zóny dvojmiestneho vozidla sú navrhnuté tak, aby aj pri menšom prekrytí karosérií absorbovali kinetickú energiu nárazu čo najrovnomernejšie.
Vysoký podiel vysokopevnostnej ocele zabezpečuje stabilitu priestoru pre pasažierov. Svoje spravia aj bežné bezpečnostné prvky ako pásy a airbagy.
Smartu zrážka s triedou S pomohla
Výsledkom crash testu je podľa Mercedesu excelentná šanca na prežitie pre posádku Smartu. Treba pripomenúť, že tento výsledok dosiahol Smart aj vďaka tomu, ako je navrhnutý Mercedes S.
Ten má nepomerne väčšiu deformačnú zónu skonštruovanú tak, aby pri náraze ochotne pohltil čo najviac energie. Tým pomôže lepšie zvládnuť nehodu aj malému autu, ale zároveň tým neohrozí vlastnú posádku.
Veľká S trieda sa napriek svojej hmotnosti nakoniec javí v crash teste ako výhoda pre Smart. Pre objektívnejšie výstupy si počkáme na test Euro NCAP.