Smartu pomohla zrážka s Mercedesom S, ukázal nárazový test

Smart pri čelnej zrážke v rýchlosti 50 km/h obstál. Paradoxne mu zrejme pomohol Mercedes triedy S.

(Zdroj: Mercedes)

Mercedes zverejnil vlastný crash test pred pár dňami predstaveného Smartu, aby ukázal vysoký stupeň jeho bezpečnosti pre posádku.

Pre ešte šokujúcejšiu demonštráciu bezpečnosti mu za protivníka v čelnom náraze vybral Mercedes triedy S. Auto s viac ako dvojnásobnou hmotnosťou.

Pri náraze mali autá polovičné prekrytie

Obe vozidlá mali v čase nárazu rýchlosť 50 km/h. Aby to Smart mal ešte o niečo ťažšie, pri strete došlo k 50-percentnému prekrytiu vozidiel.

Čím je prekrytie väčšie, tým väčšia hmota pohlcuje energiu nárazu a šanca na prežitie posádky stúpa.

Deformačné zóny dvojmiestneho vozidla sú navrhnuté tak, aby aj pri menšom prekrytí karosérií absorbovali kinetickú energiu nárazu čo najrovnomernejšie.

Vysoký podiel vysokopevnostnej ocele zabezpečuje stabilitu priestoru pre pasažierov. Svoje spravia aj bežné bezpečnostné prvky ako pásy a airbagy.

Smartu zrážka s triedou S pomohla

Výsledkom crash testu je podľa Mercedesu excelentná šanca na prežitie pre posádku Smartu. Treba pripomenúť, že tento výsledok dosiahol Smart aj vďaka tomu, ako je navrhnutý Mercedes S.

Ten má nepomerne väčšiu deformačnú zónu skonštruovanú tak, aby pri náraze ochotne pohltil čo najviac energie. Tým pomôže lepšie zvládnuť nehodu aj malému autu, ale zároveň tým neohrozí vlastnú posádku.

Veľká S trieda sa napriek svojej hmotnosti nakoniec javí v crash teste ako výhoda pre Smart. Pre objektívnejšie výstupy si počkáme na test Euro NCAP.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 761
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 439
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 285
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 881
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 8 010
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 786
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 539
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 657
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 813
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 176

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava