Smartu pomohla zrážka s Mercedesom S, ukázal nárazový test

Smart pri čelnej zrážke v rýchlosti 50 km/h obstál. Paradoxne mu zrejme pomohol Mercedes triedy S.

(Zdroj: Mercedes)

Mercedes zverejnil vlastný crash test pred pár dňami predstaveného Smartu, aby ukázal vysoký stupeň jeho bezpečnosti pre posádku.

Pre ešte šokujúcejšiu demonštráciu bezpečnosti mu za protivníka v čelnom náraze vybral Mercedes triedy S. Auto s viac ako dvojnásobnou hmotnosťou.

Pri náraze mali autá polovičné prekrytie

Obe vozidlá mali v čase nárazu rýchlosť 50 km/h. Aby to Smart mal ešte o niečo ťažšie, pri strete došlo k 50-percentnému prekrytiu vozidiel.

Čím je prekrytie väčšie, tým väčšia hmota pohlcuje energiu nárazu a šanca na prežitie posádky stúpa.

Deformačné zóny dvojmiestneho vozidla sú navrhnuté tak, aby aj pri menšom prekrytí karosérií absorbovali kinetickú energiu nárazu čo najrovnomernejšie.

Vysoký podiel vysokopevnostnej ocele zabezpečuje stabilitu priestoru pre pasažierov. Svoje spravia aj bežné bezpečnostné prvky ako pásy a airbagy.

Smartu zrážka s triedou S pomohla

Výsledkom crash testu je podľa Mercedesu excelentná šanca na prežitie pre posádku Smartu. Treba pripomenúť, že tento výsledok dosiahol Smart aj vďaka tomu, ako je navrhnutý Mercedes S.

Ten má nepomerne väčšiu deformačnú zónu skonštruovanú tak, aby pri náraze ochotne pohltil čo najviac energie. Tým pomôže lepšie zvládnuť nehodu aj malému autu, ale zároveň tým neohrozí vlastnú posádku.

Veľká S trieda sa napriek svojej hmotnosti nakoniec javí v crash teste ako výhoda pre Smart. Pre objektívnejšie výstupy si počkáme na test Euro NCAP.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 281
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 5 222
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 454
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 124
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 030
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 921
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 746
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 627
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 445
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 893

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.